Modelism - RHC Forum: DEBITMETRU - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

DEBITMETRU pareri si sugesti

#1 Useril este offline   mirin 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 99
  • Inregistrat: 28-January 06

  Postat 30 July 2006 - 01:56 PM

SALUT

INTREBARE:
Cum pot construi un debitmetru care sa masoare cantitatea de benzina
ce trece printr-o conducta cu sectiunea de 6mm si presiunea de 0,5-1 bar?
Precizia de masurare sa fie de 10 mml. Adica 0,01 l .

Multumesc anticipat pentru efortul de a citi acest mesaj si pentru ideile
enuntate.

O ZI BUNA
0

#2 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 30 July 2006 - 02:48 PM

exista ceva debitmetre pentru sistemele de racire cu lichid de la PC-uri.
vezi ce caracteristici au poate gasesti ceva
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#3 Useril este offline   mirin 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 99
  • Inregistrat: 28-January 06

Postat 30 July 2006 - 10:37 PM

SALUT

Am gasit un sistem de racire cu lichid pentru procesoare dar in afara de pret
nu am gasit nimic spectaculos. Are lumina, are pompa,are lichid albastru
dar debitmetru lipseste.

Multumesc oricum.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1154291843.jpg

0

#4 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 30 July 2006 - 11:04 PM

Depinde si daca ai acces la conducta si cat de mare vrei sa fie. Masori presiunea dinamica si iti da debitul. Trucul este sa nu modifici debitul prin introducerea aparatului de masura (poa` sa fie si simplu simplu adica tub cu cot).
Sau poti masura debitul la intrare daca ai conducta de diametru mai mare.

Probabil exista si debitmetre comerciale cu "rotite" :rolleyes:

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 30 July 2006 - 11:04 PM

0

#5 Useril este offline   Draku 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 07-April 03

Postat 31 July 2006 - 08:30 AM

la Trabant (modelele mai noi) exista un debitmetru pe instalatia de alimentare cu benzina. este compus dintr-o turbina cu LED si fototranzistor si un instrument in genul unui VU-metru: cu cat turbina se roteste mai repede, cu atat se aprind mai multe LED-uri.
turbina se poate folosi si cu alte aparate de masura construite "cu dedicatie" pt asa ceva, pt ca este exact ceea ce iti trebuie: rezistenta la benzina, diametrele conductelor sunt apropiate de 6 mm, etc
www.bazar05.3x.ro
0

#6 Useril este offline   mirin 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 99
  • Inregistrat: 28-January 06

Postat 02 August 2006 - 07:37 PM

SALUT

Da cred ca poate fi o solutie buna cu turbina de la TRABANT dar ramine
precizia de masurare care nu am idee cum o realizez.

O ZI BUNA
0

#7 Useril este offline   bogdanel 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 04-August 06

Postat 04 August 2006 - 07:04 PM

Eu am realizat un debitmetru cu un sensor diferentzial de presiune, ceva MPX... , de la motorola. In principiu ai nevoie de o variatzie de diametru pe traiect, masori presiunea in aval shi in amonte. Nu l-am calibrat niciodata, iar variatzia de vascozitate cu temperatura itzi va da batai de cap. O alta solutzie ar fi sa te foloseshti de efectul doppler, cu unda mecanica, sa zicem in domeniul ultrasunetelor.
0

#8 Useril este offline   SieHorten 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 134
  • Inregistrat: 18-July 06

Postat 12 October 2006 - 05:16 AM

Sal!

Daca mai e de actualitate, exista debitmetre cu ultrasunete, speciale pentru masuratori de debite in conducte; trebuie doar sa introduci diametrul conductei si nivelul lichidului in conducta (cum curgerea se face-banuiesc-sub presiune, o sa fie diametrul conductei. Nu mai tin minte cum se realizeaza masurarea vitezei de curgere. Din pacate doar l-am vazut acum cativa ani, (vreo 8 ), nu am apucat sa lucrez cu el, asa ca nu te pot ajuta cu mai multe date (producator, diametru minim masurabil etc.), dar poate reusesti sa gasesti ceva.

Numai bine

Aceasta postare a fost editata de SieHorten: 12 October 2006 - 05:18 AM

0

#9 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 12 October 2006 - 06:47 AM

MIG-29, la 30 Jul 2006, 23:04, a spus:

... Probabil exista si debitmetre comerciale cu "rotite" http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif

E cea mai simpla si mai eficienta solutie. B)
Se foloseste in mod curent la masurarea debitelor de nivelul celor pe care vrei sa-l masori tu. E solutia cea mai nevariabila cu alti parametrii: vascozitate, temperatura, presiune, etc. Benzina trece prin ... tzevushca aia, si morisca se misca proportional cu volumul lichidului care trece. Un cuplaj magnetic sau o bariera optica numara rotatiile moristii pe care apoi le prelucrezi corespunzator. Precizia e destul de mare, poate chiar mai mult decat vrei tu ! :) :)


Stima,

PS: Exista si solutiile electromagnetice (vezi de exemplu Bailey Fischer&Porter), da' preturile's ... de ordine cu muuuulte cifre. Precizia lor insa, este

Citeaza

accurate (±1%) flow measurement
, da 'preturile's ... no comment. Uite aici de exemplu.
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#10 Useril este offline   LOTI 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 115
  • Inregistrat: 10-August 04

Postat 12 October 2006 - 08:50 AM

Mai sunt si debitmetrele "termice" care se bazeaza pe pricipil racirii unui corp cald care este proportionala cu viteza curentului de fluid.
Loti
0

#11 Useril este offline   LOTI 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 115
  • Inregistrat: 10-August 04

Postat 12 October 2006 - 08:55 AM

Dispozitivul se bazeaza pe doi tranzistori, unul incalzit cu curent constant si celalalt masoara temperatura fluidului.
Diferenta de temperatura este proportionala cu viteza fluidului. Viteza x sectiunea conductei = debit.
Dezavantajul metodei este ca viteza nu variaza liniar cu diferenta de temperatura.
Eu am documentatie pentru aer dar metoda este aplicabila si pentru orice fluid.
Daca vrea cineva sa faca experiente pot sa-i trimit ce am.
Loti
0

#12 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 12 October 2006 - 09:51 AM

Am eu in exploatare debitmetre ... termice, da' NU le prea recomand nimanui !!! :) Din cauza ca au o margine de eroare FFFF mare ! Si dependenta de FFF multi alti factori.
Sunt aduse din import, da' nu ma poci baza pe ele decat fff informativ ...
Depind si de starea ... vremii ...

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#13 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 12 October 2006 - 11:09 AM

La alea m-am si referit ... :)
Slabute,... rau de tot ... NERECOMANDABIL, nimanui ... !

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#14 Useril este offline   LOTI 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 115
  • Inregistrat: 10-August 04

Postat 12 October 2006 - 03:50 PM

Pentru ce fluide sunt facute? Aer sau lichide.
Loti
0

#15 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 12 October 2006 - 03:51 PM

Lichide.
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#16 Useril este offline   b38lea 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 404
  • Inregistrat: 29-June 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 October 2006 - 09:05 AM

Si eu m-am ocupat de acest lucru , cel mai performant sistem in amasura cantitatea de lichid este o turbina mecanica .
Am sa pun niste poze saptamana viitoare cu ce am relizat eu .
Turbina pe care eu am folosit-o lucra foarte bine , dar in partea electronica trebuie prevazut si scaderea benzinei care se intoarce in rezervor pe retur.
Cu stima
0

#17 Useril este offline   albastru 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 213
  • Inregistrat: 07-June 05

Postat 13 October 2006 - 11:36 AM

Citeaza

INTREBARE:
Cum pot construi un debitmetru care sa masoare cantitatea de benzina
ce trece printr-o conducta cu sectiunea de 6mm si presiunea de 0,5-1 bar?
Precizia de masurare sa fie de 10 mml. Adica 0,01 l .

In cazul aplicatiei tale, debitul de benzina se masoara altfel, nu cum crezi tu cu debitmetru de 0,01l...probabil la un sfert de ora!!
Niciodata n-ai sa vezi instalat pe vreo masina un astfel de debitmetru.
Debitul de benzina se calculeaza cu un microcontroller tinand cont de cateva marimi.
Primul parametru este factorul de umplere al injectoarelor(parametru electric) care nu depaseste 12%.Tu cred ca ai o injectie monopunct cu un singur injector central.
Ceilalti parametrii sunt : debitul de aer sau/ori depresiunea in galeriea de admisie, temperatura motorului,temperatura aerului la admisie.
Toate aceste marimi intra intr-o formula matematica, formula care este calculata si afisata cu un microcontroller.
Lucrurile nu sunt deloc complicate, se poate realiza destul de usor daca ai acces la niste date legate de injectie si anumiti parameri numai de fabricant stiuti.Sunt niste marimi care nu se fac publice pentru toata lumea...
Problema se mai poate rezolva si altfel, dar desigur iti trebuiesc tot datale fabricantului.
Se poate simplifica destul de mult calculul pentru ca oricum se fac aceste calcule in computerul de injectie pentru a stabili cat trebuie deschise injectoarele. Injectoarele sunt deschise cu multa precizie pentru ca altfel motorul ar elibera niste noxe ingrozitor de mari.

Albastru
0

#18 Useril este offline   mirin 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 99
  • Inregistrat: 28-January 06

Postat 17 October 2006 - 07:33 PM

salut

daca te pricepi asa de bine la masini pe injectie vedeai din prima ca 0,5-1bar
nu are legatura cu astfel de masini. este vorba de carburatie si vreau acest
debitmetru pentru o reglare foarte precisa a carburatorului la care am
montat un dispozitiv pentru optimizarea amestecului.

multumesc pentru sfaturi.
0

#19 Useril este offline   albastru 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 213
  • Inregistrat: 07-June 05

Postat 17 October 2006 - 09:37 PM

Injectia electronica monopunct are cam 0,8 atmosfere, deci se incadreaza perfect in domeniul tau de presiuni.
Injectiile multipunct au cam 3-3,5 atmosfere, pe tur desigur.
Reglajul optim al amestecului il faci masurand oxigenul sau monoxidul de carbon in evacuare, masuratoare pe care o faci cu un analizor de gaze.
Injectiile electronice au o sonda lambda care masoara oxigenul din evacuare, oxigen care are o starnsa legatura cu monoxidul de carbon, cand apare oxigenul dispare CO-ul si invers.Oricum exista niste grafice care reprezinta foarte exact concentratia de monoxid de carbon, dioxid de carbon si oxigenul.
Masurand tensiunea pe sonda lambda iti faci imediat o idee asupra amestecului daca este optim.
Daca are carburator, atunci iti trebuie analizor de gaze care costa cam
200-300 euro.
La un carburator, pe tur, ai max 0,2 atmosfere, altfel s-ar distruge destul de repede cuisorul care tine camera de nivel constant.
Daca esti foarte interesat si priceput iti pot explica cum se face o sonda care
masoara monoxidul de carbon in comparatie cu monoxidul de carbon din atmosfera teresta.In aer monoxidul de carbon are o concentratie de cam 0,2%.
Deci...?!
0

#20 Useril este offline   mirin 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 99
  • Inregistrat: 28-January 06

Postat 18 October 2006 - 06:26 PM

salut

deci este vorba despre un DEBITMETRU si nimic mai mult. si apropo cum mai
e vremea la PARIS.
0

#21 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 18 October 2006 - 08:12 PM

@mirine, :D mi se pare mie sau te-ai suparat ? :D
@albastru ti-a spus cam cum se pune problema ...
Si eu la fel ...
Daca vrei un debitmetru adevarat, :D iti pot sugera cativa furnizori ... adevarati ... :D Care dau pentru produsele lor, precizie de pana la 0,1% ... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wub.gif , daca sunt respectate conditiile de instalare si exploatare.
Principiu' de baza, este masurarea vitezei fluidului (cu toate interpolarile necesare, datorita faptului ca viteza fluidului nu este constanta pe toata sectiunea tevii ... adicatelea e maxima, la mijloc si mai mititica - pana la zero, spre peretele tevii ...), iar marimea masurata este procesata de un uC, care are intr-o memorie, o matrice ce contine o corespondenta intre viteza fluidului masurat si sectiunea tevii prin care trece... si rezulta debitu' ...

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#22 Useril este offline   mirin 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 99
  • Inregistrat: 28-January 06

Postat 19 October 2006 - 06:50 PM

cu respect
nu stiu de ce, da de fiecare data cind am o problema practica de rezolvat si o
supun spre dezbatere, ma astept sa primesc informatiile si sfaturile concrete
si la obiect pentru a-mi rezolva problema. asta probabil deoarece am
considerat ca acest forum este intretinut de oameni care tot timpul mesteresc
ceva si s-au lovit si de problema pe care o am. desigur, nu este obligat nimeni
sa furnizeze informatii gratuite, dar nici sa te bage in ceata ca pina la urma
sa uiti ce vroiai sa faci.
va multumesc inca odata pentru intelegere si mai astept o solutie concreta
la o problema care pentru cunoscatori poate fi banala.
o zi buna
0

#23 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 19 October 2006 - 07:47 PM

Pana acu' din ce am vazut eu, ai primit:
1. solutia cu turbina = recomandabila
2. solutia cu debitmetru' termic, propusa = nerecomandabila, datorita instabilitatii si preciziei reduse ...
3. solutia cu debitmetre de precizie ridicata (cu ... costurile corespunzatoare !),
... da' tie nu-ti convine nimic ...

Pai, ce ar trebui sa inteleg ?

@albastru ti-a explicat cum e cu injectia ...
@b38lea:

Citeaza

Si eu m-am ocupat de acest lucru , cel mai performant sistem in a masura cantitatea de lichid este o turbina mecanica .

Tot cu respect, iti spun ceva elementar: debitul este volum/timp, asta ca sa-ti amintec cum ai pus problema din ... start :

Citeaza

INTREBARE:
Cum pot construi un debitmetru care sa masoare cantitatea de benzina
ce trece printr-o conducta cu sectiunea de 6mm si presiunea de 0,5-1 bar?
Precizia de masurare sa fie de 10 mml. Adica 0,01 l .

Adicatelea, vreau sa zic ca ceea ce ai ceru tu initial, nu are legatura cu debitmetria ... Cum poti masura debitu' in ... 10 mml ... Defineste, te rog , aceasta marime : mml... B)
Deci, ca sa primesti un raspuns la intrebarea TA, mai intai defineste-o tu, corect si abia apoi sa ai pretentii la raspunsuri ... :D :wub: Presiunea este un parametru care nu intervine in debit, ci poate doar un parametru limitativ in partea constructiva a debitmerului, carcasa, tevushti, etc. ...

Deci, mai gandeste-te ...

Stima, B)

Aceasta postare a fost editata de domnu_doctor: 19 October 2006 - 07:50 PM

40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#24 Useril este offline   mirin 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 99
  • Inregistrat: 28-January 06

Postat 20 October 2006 - 07:24 PM

cu respect
da asa este, 10mml este gresit scris dar 0,01l nu. este vorba de zece mililitri.
si referitor la pretrntii asa este sunt un om prtentios si tipicar pe deasupra.
toate solutiile enuntate sunt de natura teoretica si la modul general.
proabil ca termenul de practic la mine inseamna altceva.
pai explicatia este simpla; am o masina veche ca de una noua nu am bani,
dar de un debitmetru performant, asa ca am montat la ea un dispozitiv
care zic eu ca ar reduce consumul de benzina. daca am un deitmetru pot sa
reglez consumul mult mai exact.
alte explicatii nu mai am.
va multumesc pentru interesul acordat si consider subiectul inchis.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro