Chiar si in lipsa strungului te poti descurca, iti trebuie doar tevi si bare de diametrul potrivit. Ceea ce trebuie insa neaparat este pasiunea si priceperea.
In rest, putem spune, extrapoland, ca as putea sa fac si "Titanicul" DACA as avea un santier naval in bucatarie, sau fisiune atomica daca as avea un accelerator de particule!
http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wink.gif
Pe de alta parte, in mod evident un motor cu aburi este in multe privinte mai pretentios in modelism decat orice motor electric.
Poti realiza un model perfect functional la scara 1:100 sau chiar mai mic, folosind un motor electric, iar cu receptoarele si acumulatoarele moderne nu-i nici o problema sa "inghesui" tot ce-ti trebuie intr-o asemenea coca.
In schimb, pentru un motor cu aburi iti trebuie spatiu, deci trebuie sa faci un model la scara 1:50 sau chiar mai mare, ai nevoie de loc pentru cazan, combustibil si condensator, plus ca ai nevoie neaparata de un sistem fiabil de comanda al motorului, daca nu vrei sa alergi pe dupa model de fiecare data cand e nevoie de reglarea vitezei!
Exista o anecdota din perioada victoriana despre Richard Trevithick, "parintele" locomotivei cu aburi, care si-a rafinat tehnica de constructie a locomotivelor sale construind initial modele la scara redusa, cam de un metru inaltime (unele modele exista si astazi in muzee).
Anecdota povesteste cum intr-o seara un model de-al sau a "scapat de sub control" si a ajuns sa ia viteza pe drum unde a ajuns din urma preotul local, care s-a speriat si a inceput sa fuga de "necuratul" ce-l urmarea pufaind si sfaraind....
De asta am tot respectul fata de amicul nostru Kaboom care nu doar s-a apucat de un asemenea model cu motor cu aburi, ci chiar ii si reuseste! :D
Aceasta postare a fost editata de Victorian: 16 November 2007 - 10:12 AM