Remorcher cu aburi fost St. Canute
#301
Postat 23 October 2007 - 10:08 AM
Daca e sa ma refer in mod specific la punte, as zica ca sunt doar putin dezamagit ca ai folosit lemn de nuc pentru punte. Puntea navelor se facea de obicei din lemn de culoare deschisa, pin de Danzig sau similar. Pe urma se mai si spala cu sare si se freca cu nisip si devenea si mai alba. La tine e deci un pic cam inchisa la culoare.
Dar nu-i un bai atat de mare pana la urma, la inceputul secolului al XX-lea au inceput sa fie folosite esentele de lemne exotice pentru punte, tocmai fiindca lemnele europene putrezeau foarte repede. Dar se foloseau in general la navele mai scumpe, la yachturi, unde nu conta mai putin pretul lemnului si mai mult calitatea finisajului.
Spre exemplu, puntea navei "Amsterdam", o reconstructie moderna a unui East Indiaman din secolul al XVIII-lea, care poate fi vazuta la Amsterdam, ancorata in fata Muzeului Maritim, a fost construita dintr-un lemn tropical care se cheama bangkirai si ESTE de culoare mai inchisa, asa cum este si puntea ta.
De asemenea, te rog sa nu mi-o iei in nume de rau daca iti spun ca scandurile care formeaza puntea nu se terminau niciodata in realitate asa cum le-ai facut tu acolo. In zona respectiva, la margine, era o piesa speciala din lemn care se numeste "gutiera", realizata de obicei dintr-un lemn mai dens si rezistent la umezeala (cel mai bun era teck-ul) si care era profilata dupa forma copastiei, iar capetele scandurilor se incastrau in aceasta piesa. Daca vrei pot incerca sa-ti postez niste desene sa vezi cum ar fi trebuit sa fie.
Salutari din Constanta,
Dorin
#302
Postat 23 October 2007 - 10:40 AM
Am ales nucul dintr-un motiv simplu: am vrut neaparat un lemn de culoare inchisa, care sa contrasteze cu coca (si ea ramane natur, asa cum o vezi).
Initial am vrut sa pun abanos (cred ca te socai de tot daca-l vedeai :) ), dar baghetele au fost foarte prost taiate si le-am dat inapoi. Asa ca am ales nucul asta pentru ca e o varietate foarte inchisa si baghetele sunt taiate ireprosabil.
Stiu si ca scandurile puntii se termina la navele reale in piesa aia profilata special, dar rabdarea mea are limite, asa ca am decis s-o elimin din start.
#303
Postat 23 October 2007 - 08:09 PM
Imagini atasate
#304
Postat 23 October 2007 - 08:13 PM
Imagini atasate
#305
Postat 23 October 2007 - 08:17 PM
Imagini atasate
Aceasta postare a fost editata de Kaboom: 23 October 2007 - 08:20 PM
#307
Postat 29 October 2007 - 10:31 PM
#308
Postat 04 November 2007 - 01:48 PM
De la punte (inclusiv) in sus, vaporul nu mai respecta planurile lui St. Canute. Forma puntii, a cabinelor etc. sunt de conceptie proprie.
Am inceput sa cladesc scheletul cabinei, din baghete de nuc:
Imagini atasate
#310
Postat 04 November 2007 - 01:55 PM
Imagini atasate
#311
Postat 04 November 2007 - 01:56 PM
Imagini atasate
#312
Postat 04 November 2007 - 01:58 PM
Imagini atasate
#313
Postat 04 November 2007 - 02:25 PM
Imagini atasate
#314
Postat 05 November 2007 - 09:57 PM
Bineinteles daca si proprietarul e de acord :lol:
Eu sunt pentru alt remorcher si anume celebrul remorcher cu aburi american...Hercules din San Francisco
PS..."asa poate vor fi doua modele de remorchere HERCULES :lol: "
http://www.nps.gov/pwr/customcf/apps/event...nt64297828.html
#315
Postat 08 November 2007 - 09:25 AM
#316
Postat 08 November 2007 - 10:23 AM
http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/ic_13.gif
La... mai multe!
#317
Postat 13 November 2007 - 08:42 PM
Desi nu e mare chestie mi-a luat destul de mult timp pentru ca la sfatul dlui Victorian l-am facut curbat. Am inceput cu 3 baghete prinse in menghina:
Imagini atasate
#318
Postat 13 November 2007 - 08:44 PM
Imagini atasate
Aceasta postare a fost editata de Kaboom: 13 November 2007 - 08:45 PM
#319
Postat 13 November 2007 - 08:51 PM
Imagini atasate
#322
Postat 13 November 2007 - 08:57 PM
Imagini atasate
#323
Postat 13 November 2007 - 08:59 PM
Imagini atasate
#325
Postat 13 November 2007 - 09:10 PM
Imagini atasate
#327
Postat 14 November 2007 - 02:26 AM
:D :D :D
#329
Postat 14 November 2007 - 11:00 AM
Dar totusi cabina e prea mare (ca scara)...compar usa cabinei cu grosimea navei, si atasez o poza cu Canute -ul real si mai multe aici http://home19.inet.tele.dk/cvj/skibe/sctkn...ud/sctKnud1.htm
Imagini atasate
Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne: 14 November 2007 - 11:03 AM