BUGGY dintr-un trabi
#121
Postat 11 December 2009 - 01:01 PM
Din pacate n-am gasit sasiul complet a masinii si-o sa trebuiasca sa ma joc un pic cu niste chestiutze mai complicate sa rezolv unghiurile la roti.
Stima
#124
Postat 27 January 2010 - 02:19 PM
#126
Postat 28 January 2010 - 01:49 PM
razvanbeius, la Jan 28 2010, 11:38 AM, a spus:
Varianta ar fi sa masori:
ecartament fata spate
ampatament
si sa incerci sa gindesti partea de dedesupt (sasiul inferior)
Ce-i drept acolo va trebui sa tii cont de lungimea bratelor ...... amortizoare, distante scaune - pedalier ...... si multe altele
Mai simplu ar fi sa gasesti la cineva un proiect dea gata care sa fi plecat tot de la OLCIT.
Spor la treaba
Stima
DC
#129
Postat 28 January 2010 - 10:58 PM
Ceva motorizare..ai date?
Referitor la planuri....intr-adevar este bine daca ai asa ceva, dar oricum trebuie veificate de cineva cre chiar stie bine CCAR (calculul si constructia autovehiculelor rutiere)
Buggy-urile de cele mai multe ori functioneaza la viteze relativ mici, iar daca se rupe ceva nu-i bai....noi am patit-o de multe ori.
Daca insa vrei ceva care sa mearga cu viteza, asta inseamna peste 40 km/h, atunci trebuie suduri ca lumea, materiale bune etc.....si vreificarea fiecarui organ important sau sudura inainte de a pleca la joaca cu vehiculul. Spun asta pentru ca m-i s-a intamplat sa ma sune baietzii si sa ma roage sa-i aduc la garj pentru ca s-a rupt oarece piesa.....ce-i drept si ei trageau de masinute pana le sareau capacele.
Conceptul prezentat de tine este interesant, chiar imi place si merita de luat in seama.....poate la anul am sa incerc sa fac asa ceva daca gasesc materiale documentare suficiente........(chiar daca jurasem ca nu ma mai apuc de asa ceva......ca ne saturasem de mizerie si scandal in curte...mai mult nevasta decat mine)
Oricum, din experienta pe care o am, sa faci ceva viabil este enorm de greu, necesita bani cunostinte tehnice temeinice, manualitate. DAR poti face ceva ieftin cu care sa te distrezi pe campuri fara sa te doara capul. Depinde numai sa nu intinzi prea tare coarda si sa ceri mai mult de la un vehicul facut din fiare vechi sau recuperari, decat poate el duce
Adrian
Aceasta postare a fost editata de tetea: 28 January 2010 - 11:05 PM
#130
Postat 28 January 2010 - 11:15 PM
Ca fapt divers fuzetele si amortizoarele este bine sa fie absolut noi , apoi restul se poate face relativ usor intr-un atelier dotat modest , cu un bender de teava si un aparat de sudura in mediu protector :rolleyes: Echiparea este la indemada fiecaruia , de la motoare de masina , pana la motoare de motocicleta :blush:
#131
Postat 29 January 2010 - 12:26 PM
Ideea e ca in momentul in care primesti un astfel de plan sa vezi cam pe ce stai, ca repere ma refer, ce posibilitati de prelucrare ai, si sa stii ce MODIFICARI sa-i faci astfel incit "modelul" sa ramina functional si sa te poti folosi 99% de ce ai.
Spor!
#132
Postat 30 January 2010 - 12:23 AM
Practic oricine are spatiu si un aparat de sudura poate face '' ceva '' cu roti care sa mearga , modelul trebuie sa fie in primul rand sigur si capabil sa reziste fortelor la care este supus , teava trebuie sa fie de calitate , nu reciclata din mai stiu eu ce instalatii de apa , capetele de sudura trebuiesc rotunjite , teava indoita atent fara a crea cute sau fisuri . Scaunul prins calumea de sasiu , scaunul sa fie sport , centura de siguranta in cat mai multe puncte , coloana de directie trebuie sa fie demontabila , radiatorul trebuie sa fie extrem de bine protejat , la fel si motorul si lista continua .
Eu unul am mai vazut masinarii facute pe la noi sudate cu electrozi prosti si din materiale ''se poate si asa '' , conduse de tot felul de omuleti pe la '' tara'' , iar atucnci cand face vreunu acident cu mai stiu eu ce scuter/motoreta facuta in garaj din piese de cinci feluri dau vina unii pe altii :(
* Planul pe care il am eu pare sa fie acelasi adica tot din Australia .... eu am dat acu' ceva ani 29.99 usd , pe plan in format digital plus planse scara 1:1 . Am mai spus eu il ofer gratuit (formatul digital ) dar nu ''copiilor'' :(
P.S. Nu o sa fie ieftin , adica fara minim 2000euro nu ai cum sa il faci , asta daca vrei calitate si siguranta , totusi un amortizor decent este in jur de 300-400 euro , apoi motorul sa zicem 300euro , rotile , bucsaraia , scaunul , volanul , posibila mana de lucru '' materiale , etc etc toate se aduna . Iar daca nu ai sculele tale sau daca nu ai aces la scule ''moca'' acesta toate se platesc , iar la noi majoritatea mesterilor lucreaza scump si prost :)
Aceasta postare a fost editata de zola: 30 January 2010 - 12:28 AM
#133
Postat 30 January 2010 - 12:38 AM
zola, la Jan 28 2010, 09:21 PM, a spus:
zola, la Jan 30 2010, 12:23 AM, a spus:
tot spui ca ai planurile si esti dispus sa le dai cuiva destul de "matur" sa le si puna in practica.
acum eu ma intreb cum faci tu de reusesti sa-ti dai seama cine e "copil" sau "matur" (ca pe mine se pare ca m-ai catalogat deja).
nu cred ca poate cineva sa-ti promita ca face ceva (eventual sa-ti dea scris probabil) atata timp cat nu vede despre ce e vorba.
eu unul sunt destul de "copil" sa nu iau o hotarare dupa o poza pusa pe net.
bafta si minuni.
ps: poate ar fi mai bine, daca vrei sa faci o treaba, sa pui aici macar o sursa de informare privind acel model de buggy, si atunci cine le va vrea va sti , sau macar a avut posibilitatea de a se informa la ce se inhama.
Aceasta postare a fost editata de andriu: 30 January 2010 - 12:40 AM
"That's sooo oshemmm !!!!!"
#134
Postat 30 January 2010 - 12:54 AM
Eu unul ca vreau sa ma simt respunzator pentru "copii'' care isi taie degetele la flex sau isi rup vreun os facand asa o ''trasnaie'' mecania .
Poate am exagerat cand am spus ''sa faca ceva'' dar cum pe plan am dat totusi niste banuti cred ca pot avea pretentia ca il dau cuiva care are ceva abtitudini tehnice si oarece dorinta sa il faca :rolleyes: . Curiosii pot studia in amanunt modelele rc ::(
#135
Postat 30 January 2010 - 12:17 PM
#136
Postat 31 January 2010 - 11:02 AM
Sasiul si roll-cage-ul formeaza structura de rezistenta.Â
La ceea ce am facut eu, sasiul era o chestie separata iar roll-cage-ul se fixa prin suruburi. La fel pentru siguranta am adoptat solutia cu tot ce inseamna tren de rulare sa provina de la un vehicul comercial.
Acuma depnde foarte mult ce vrei sa faci cu un asemenea vehicul.....ai suficienta minte sa te dai frumos cu el si sa nu iti pui viata in pericol, sau nu ai minte si......Chiar daca faci control nedistructiv la suduri, tot se poate rupe ceva......
#137
Postat 31 January 2010 - 02:30 PM
Iar cea mai grea scula de procurat ar fii ''benderul'' aparatul de indoit tevi .... se gasesc pe la baietii care fac bullbaruri , dar astia prcatica niste scoruri :D demene de firmle cu traditie in asa ceva :D
Oricum inainte sa te apuci sa faci un buggy cat decat capabil , are trebuiii saai in garaj asa => roti complete , amortizoare , motor coplet (de la cardane pana la curele ) , scaun si volan ) asta ca sa il poti face ''din prima'' fara sa te trezesti ca nu iti incape scaunul printre bari sau ca trebuie sa dai mai multe gauri prin coltare si intaritori .
Buggyul prezentat de mine oricum nu este unul ... extrem , ci unul de agrement de mers cu el pe iarba si pamant , nu de urcat stanci sau de facutsrituri prin desert .
#138
Postat 01 February 2010 - 10:10 PM
Atele sunt problemele pe care nu le stiu multi, iar cea mai importanta (din punctul meu de  vedere) este data de unghiul de bracaj pe care trebuie sa il corelezi cu ampatamentul si ecartamentul... si credeti-ma nu-i usor deloc, cu toata teoria in mana si experienta lucrului prectic...e al naibii de greu.....
Chestia cu roluitul tevilor, cel putin pentru mine nu este o problema, am prieteni care au masini de indoit tzeava, iar daca nu ai asa ceva s-au inventat coturile gata facute, aparatul de sudura in argon, polizorul unghiular, slefuitorul si in final...vopseaua...... :)
#142
Postat 08 March 2010 - 08:01 PM
zola, la Feb 2 2010, 12:45 AM, a spus:
Ce numesti tu pivot ?
tovarasu zola ROLUIRE e ce a zis dom profesor,
Lagarele se superfiniseaza prin HONUIRE sau RULARE!
E grele cu prelucrarile astea de precizie! :)
Spor
Aceasta postare a fost editata de Dragut: 08 March 2010 - 08:03 PM
#143
Postat 18 March 2010 - 04:09 PM
O ideea pentru mersul inapoi, la o asemenea masinarie ar fi folosirea unui motor de motocicleta ruseasca, URAL, MTZ, MT, are marsalier actionat separat de schimbatorul de viteze;
adevarat ca raportul performanta/putere/consum este destul de scazut; cred ca consuma pe la 10l/100 daca nu mai bine !!
#144
Postat 19 March 2010 - 08:57 AM
Caraman ... motoarele rusesti nu fac fata , vorbesc de ''comunsite'' , piesele se gasesc greu , iar daca vrei sa schimbi rulmenti simeringuri sau clipsuri , gasesti foarte greu caci nu sunt standard .
Cele mai bune moaroare sunt cele auto , un motor de tico sau matiz si nu ai probleme .... Totul depinde cat de mare vrei sa faci fieratania , daca vrei sa folosesti un motor de motocicleta . se gasesc unele kituri pentru marsarier-diferential , adica diferentialul propiuzis , este cva mai lung si are in componenta un dispozitiv de marasrier , care este actionat de un cablu . dezavantaul este ca o sa mai ai o maneta langa scaun http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
#145
Postat 19 March 2010 - 04:05 PM
unele modele au si diferential, era oprional, pentru roata de la atas, si cu aceleasi "succesuri" poate fi folosit la o asemenea fiara... fara prea multe modificari;
pe cat fac fata... nu as stii sa zis exact ce putere si ce cuplu ar avea, dar motocicletele alea "comuniste" ajungeau pe la 250kg, si puteau rula on-road cu o medie de 100km/h si off-road cu 40;
calculele le pueti face singuri.... doar va informez ca o asemenea motocicleta in stare buna, poate fi achizitionata la un pret maxim de 150 euro, si de acolo folosesti diferentialul si motorul...
#147
Postat 22 March 2010 - 11:49 PM
Altceva sincer nu stiu ce sa iti spun , mai ales daca ai nevoie de ceva planuri . oricum cea mai simpla solutie ar fi introducerea inca unui pinion in ''angrenajul care angreneaza'' diferentialul asfel schimbi sensul de rotatie fara sa intervii la cutia de viteze .
Intradevar motociclete rusesti sunt foarte robuste ,dar calitatea lasa de dorit . o solutie mai buna ar fi motoarele BMW , aici se gasesc piese dar pretul; pentru o piesa noua ''de la mama ei '' din bavaria cost enorm .
Nu prea stiu altceva ce sa spun , nu am facut asa ceva , dar la comuniste repar de cam 2 ani , si nu am vazut ceva mai obositor de refacut decat motaorele de ural si nipru , si ceva mai prost facut decat carpatiul rusesc ...
#148
Postat 09 April 2010 - 08:50 AM
Dragut, la Jun 29 2006, 04:06 PM, a spus:
De cite ori mergem la aerodrom feciorul conduce :D
Si ce mi-a trecut prin cap ... un buggy dintr-un trabi!
Cei care mai au cunostinte in domeniu ... e utopie sau e realizabil?
Ca motorizare ar fi super:
http://www.trabi.ro/modelep50.asp
Cam asa ar trebui sa arate la final:
salut!!! vreau sa iti spun ca este realizabil.eu mi-am facut un buggy din traby,dar dun pacate nu am gasit cauciucuri de teren sau cu profil tractoras pentru el,asa ca am pus cauciucuri de iarna pe el.
Si asa merge dar alea se incarca cu pamant si patineaza.
daca vrei sa vorbim si sa vezi poze cu "Trabuggy" id-ul meu de messenger este turbo_americanu
salut si spor la treaba
#149
Postat 09 April 2010 - 12:01 PM
Dragut, la Jul 1 2006, 06:37 AM, a spus:
parca ai fi feciorumiu! :D
RABDARE si TUTUN! sunt decizii care nu se iau intr-o zi... B)
INtrebare:
transmisia catre rotile motoare cu ax cardanic sau cu planetara?
De planetara sincer la drumuri accidentate mi-e cam frica....
Cine ma poate ajuta sa ma decid?
Sanatate si numai bine!!! in legatura cu ce ati spus mai sus: merge si cu planetara dar daca pui cauciucuri mai grele(mai mari in dimensiuni)sau din acelea cu profil tractor se pot rupe din cauza tensiunii. Cea mai buna solutie e axul cardanic,dar in lipsa lui merge si cu planetare.
#150
Postat 20 April 2010 - 07:34 PM