Moderator, consultanta
#121
Postat 12 February 2007 - 10:24 PM
Revenind la subiectul inceput.La inceputul acestui topic @BIG spunea ceva de legislatie, etc.As dori cateva suplimentari fata de ceea ce s-a scris pana acum.Legislatia privind constructia ,utilizarea in regim de amator al ultrausoarelor.Ati inteles bine as vrea sa imi construiesc unul si nu stiu daca am legea de partea mea sau impotriva.Trecand peste eforturile financiare, partea cu indemanarea nu cred ca lipseste, ramane Legea.Primele le mai poti trece cu un ajutor din partea prietenilor, dar cu Legea nu ai cum sa discuti(numai daca ai ceva rude sus puse).Studiind oarecum piata romaneasca in aceasta privinta , vizite la Aeroclubul Romaniei, mesaje, am observat ca romanii sunt foarte conservatori ( nu vreau sa spun egoisti ) in ceea ce priveste ajutorul sau cantitatea de informatie cedata unui outsider.Cu toti cu care am luat legatura (nu sunt multi) au avut ceva de comentat in privinta constructiei unui ultra (cu toate ca ei incepusera deja).Aceste intamplari s-au petrecut cu cativa ani in urma.Acum poate toate s-au schimbat.
Deci, @Big daca se poate ceva detaliat despre aceasta legislatie sau de unde as putea face rost ar fi super.Multumesc. :D
#122
Postat 12 February 2007 - 11:46 PM
bine ai ReVenit printre elici, motoare, roti si norisori. Treaba cu constructia nu e tocmai usoara, asa cum probabil si tu intuiesti. O varianta kit ar fi de recomandat insa ... discutiile abea acum incep. Ideea este sa ai documentatia pt constructie (planuri, manuale etc) - brici si atunci o sa-ti fie mai usor. Legislatia tocmai se schimba, asa ca o temporizare din partea ta ar fi tocmai bine venita. Pe cand va apaare noua lege nu stiu, dar de schimbat se schimba. La ce model te-ai gandit?
big.
#123
Postat 13 February 2007 - 08:52 AM
#124
Postat 14 October 2007 - 12:05 PM
Big, la 10 Dec 2002, 12:07, a spus:
Incepand de azi eu voi fi moderatorul acestei rubrici. Sper ca traficul si preocuparile voastre sa creasca in cadrul acestui domeniu. Voi incerca sa fiu mai mult decat un moderator. De aceea va stau la dispozitie inclusiv cu consultanta in domeniul aviatiei generale. In mod special in domeniul aviatiei sportive (parapanta, ULM, planor, avion, deltaplan). Si pentru ca sa aveti incredere in sfaturile mele mentionez ca sunt instructor de zbor si inspector al Aeroclubului Romaniei in domeniul aviatiei ultrausoare. In plus colaborez cu cateva reviste straine din aceste domenii.
Aterizari fericite!
Big
buna!
sunt proaspat proprietar al unui Chickinox cu Rotax 503 si m-ar interesa mai multe aspecte:
-procedura inmatriculare ULM
-furnizor piese schimb si consumabile ROTAX
-link-uri specifice ULM din RO(daca exista)
multumesc anticipat
#126
Postat 14 October 2007 - 06:41 PM
- tot acolo gasesti tot felul de reglementari si multe altele
- ptr piese Rotax poti vorbi cu cei de la Aerosal care sunt reprezentanti Rotax sau cu cei care aduc piese Rotax din Ungaria de la Apollo
Toate cele bune si zboruri multe
Radu T
#129
Postat 14 April 2008 - 08:19 PM
Ma adresez dvs. cu urmatoarea intrbare:
Credeti ca ar fi oprtun deschiderea unui subiect cu tema ACCIDENTE AVIATICE ULM ?
Se intampla un fenomen ciudat. Cand se petrece un accident aviatic toata lumea vuieste, presa il pune pe prima pagina, pe forum apar discutii, presupuneri si inevitabil, in final asteptarea concluziei anchetei. Dintre accidentele despre care am citit sau auzit nu am aflat explicatiile oficiale asupra cauzelor acestor accidente.
Ca viitor pilot de avion ULM imi pun intrebarea: De ce nu putem invata din greselile altora ? De ce nu avem concluziile anchetelor "la vedere" De ce presa nu pune pe prima pagina "CONCLUZIILE ANCHETEI ACCIDENTULUI AVIATIC ... ", De ce ne ferim sa discutam despre aceste evenimente triste si uneori tragice ?
#130
Postat 14 April 2008 - 11:40 PM
Cred ca nu se poate invata foarte mult din greselile altora. Cel mai bine inveti din greselile tale, daca mai ai ocazia. Si inveti sa nu mai faci aceeasi greseala, dar ai liber sa le probezi pe celelalte.
Cred ca nici concluziile anchetelor nu sunt foarte clare. Poate ceva mai detaliate decat "natura tehnica" sau "eroare umana". E greu de spus ce a fost, cu pilotul mort si mormanul de ULM langa el.
De regula greseala de natura tehnica e urmare a unei erori umane. Fie a pilotului, fie a unuia din personalul tehnic de pe undeva, fie a unui muncitor intr-o fabrica... E eroarea unui om undeva pe lumea asta.
Apropo, de ce nu putem invata din greselile altora in cazul accidentelor de circulatie?
Nu ne ferim sa discutam despre ce-i tragic. Unele detalii sunt neplacute, dar in rest e OK.
Ia sa readuci la lumina, peste 2-3 luni, mesajul cu ultimul accident, sa vedem ce putem comenta. O sa fiu numai ochi si urechi!
Spor la treaba!
Aceasta postare a fost editata de bitex: 14 April 2008 - 11:48 PM
Telefon: 0721 385365
#131
Postat 15 April 2008 - 12:24 AM
#132
Postat 15 April 2008 - 01:58 AM
Ai dreptate cand spui pe ocolite ca sunt destui inconstienti pe lumea asta, dar n-as baga pilotii de aero in categoria asta. Dau cu banul la aia de scutere si fara casca, de merg fara maini si cu ochii inchisi. Dar nu as zice asta despre piloti. De multe ori cineva greseste, mai rar e problema de material in sine. Ala e cuminte si la locul lui, lasat de natura de cand se stie. Omul nu-l face cum trebuie, il foloseste cum nu trebuie, nu stie despre el ce trebuie si pana la urma ajung de nu se mai inteleg. De multe ori omul pierde...
Telefon: 0721 385365
#133
Postat 16 April 2008 - 03:36 PM
Conduc autoturisul de 15 ani si urmaresc emisiunile despre accidente rutiere. In diverse situatii pe sosea imi imaginez situatii limita si caut solutii pentru acestea. Daca m-au ajutat nu stiu ... stiu ca de multe ori am avut reactii salvatoare in situatii limita reale ...
Eu acum invat sa pilotez avioane U.Usoare. Vreu sa fac asta pentru ca imi place si este o bucurie sa zbori. Nu vreau ca aceasta sa se transforme in tragedie. In zbor , de la 1 m in sus, esti inzestrat cu o energie potentiala care scapata de sub control te duce catre un singur final inevitabil.
Este important pentru mine si pentru multi in situatia mea sa aflam ca la baza majoritatii accidentelor nu stau cauze FATALE.
Pana acum am inteles ca daca respect limitele, orice surpriza poate fi administrata spre un deznodamant acceptabil.
#136
Postat 30 March 2010 - 11:50 AM