Moderator, consultanta
#61
Postat 10 September 2004 - 09:08 PM
Agip este la Sibiu la distribuitorul zonal. Eu sunt mare fan, am vazut ca italienii doar asa ceva folosesc si nu au avut probleme! Ma voi uita exact ce scrie pe flacon si va voi impartasi si numarul de tel al vanzatorului sibian.
Oricumn e bine de stiut si de respectat si programul de intretinere pt motoare, regimurile de functionare etc.
Daca vreti eu am manualele de instalare, operare si intretinere, in format digital, si pt. ca sunteti baieti simpatici, vi le pot da si voua, daca nu cumva le aveti la aparatele cu care sorbiti aerul tare al inaltimilor albastre (mama ce poet am devenit noaptea asta! O fi de la lipsa de zbor???).
BigPoetu'Lu'Peshte
#62
Postat 11 September 2004 - 07:43 AM
Am descarcat si eu manualele in format pdf si le studiez de zor. Eu zbor planorul la Iasi dar din pacate (serviciul) nu am mai avut timp sa ma duc. De aia am facut pe dracu in patru si am reusit sa aduc ULM ul asta din Italia. Nici n am zburat cu el.
Astept actele de radiere ca sa l pot inmatricula la noi. Oricum pana in primavara cind il voi scoate la zbor vreau sa i fac o revizie completa la celula. Sa verific fiecare surub si surubel ca desi are parasuta balistica nu prea am incredere in cirpe legate cu ata (scuze parapantistilor). Tin prea mult la viata asta. Ma chinui deocamdata sa gasesc cea mai buna solutie pentru a repara gaurile alea care au aparut la transport.
Te rog sa mi spui si mie cum se chiama uleiul si numarul de telefon al tipului ca sa iau si eu legatura cu el. Deocamdata am luat un Castrol ACT evo pe baza sintetica dar numai ca sa l mai pornesc din cind in cind pana la primavara.
Bafta si spor la zburat (pentru cei care au cu ce si au si timp)
#63
Postat 06 November 2004 - 10:01 AM
Vreau si eu niste idei ..planuri de la cunoscatori
Am gasit ceva dar nu imi place pt ca nu are 2 locuri ! www.affordaplane.com
PS: TREBUIE SA FIE CEVA SIMPLU DE TOT !
#64
Postat 06 November 2004 - 11:01 PM
Aparatul de la linkul amintit e ok si e bine sa incepi cu lucruri simple. Un biloc complica foarte mult treaba, incepand cu celula, motor, etc. Exista si varianta kit, care te scapa de multe belele tehnice, si te duce ceva mai rapid spre primul zbor. Oricum sum cca 400 ore/om nici sa nu te gandesti.
big.
#65
Postat 08 November 2004 - 11:35 PM
Cam cat ar costa un kit din acesta simplu .....(complet)
Cam cat ar costa un motodeltaplan de 2 persoane ..mai IEFTINACHE (CEL MAI IEFTIN POSIBIL ? )
N-am decat 19 ani dar am gasit ceva de lucru bine platit si vreau ca in termen de 2 ani sa imi iau zborul !
Ajutor as putea sa primesc de la tatal meu care a zburat timp de 30 de ani in aviatia militara .
Astept cu nerabdare raspunsul !
#66
Postat 09 November 2004 - 05:09 PM
Un kit costa de la 8-9000 euro in sus, fara motor, elice si instrumente.
Un motodelta biloc se poate gasi si cu 3000-4000 euro, dar depinde de o gramada de chestii (nr de ore, ani, tip, motor, etc.).
Oricum trebuie sa incepi cu scoala, si apoi ... gazul in plin. Sau poti sa iti cumperi un motodelta pe bucati: aripa, motor, triciclu. La urma la asamblezi, omologhezi si zbori!
Big.
#67
Postat 09 November 2004 - 07:43 PM
Aripa unui ..DELTAPLAN se poate MOTORIZA ....adica te dai cu aripa de pe dealuri ..capeti o oarecare experienta dupa care ...mai faci rost de bani si iti iei triciclu ..
Acel triciclu il dotezi cu aripa cu care iti faceai vant d p deal si mai pui si un motor si e OK ?!
Daca am inteles eu bine cam cat e o aripa bunicica (bunicica in sensul ca sa fie cat de cat compatibila cu ce imi voi cumpara peste alti doi ani. Sa nu realizez ca nu mai am ce face cu ea ca e prea veche....) cu care sa incep + accesoriile aferente ...
Aceasta postare a fost editata de eleronu: 09 November 2004 - 07:45 PM
#68
Postat 09 November 2004 - 08:03 PM
eleronu, la 9 Nov 2004, 19:43, a spus:
Aripa unui ..DELTAPLAN se poate MOTORIZA ....adica te dai cu aripa de pe dealuri ..capeti o oarecare experienta dupa care ...mai faci rost de bani si iti iei triciclu ..
Acel triciclu il dotezi cu aripa cu care iti faceai vant d p deal si mai pui si un motor si e OK ?!
Daca am inteles eu bine cam cat e o aripa bunicica (bunicica in sensul ca sa fie cat de cat compatibila cu ce imi voi cumpara peste alti doi ani. Sa nu realizez ca nu mai am ce face cu ea ca e prea veche....) cu care sa incep + accesoriile aferente ...
aripa unui deltaplan nu se poate motoriza!!!
aripa unui MOTOdeltaplan se poate motoriza
mai bine incepe cu o scoala....de zbor....de politehnica....sau o scoala ....
pe drum te prinzi tu care-i treaba!
#69
Postat 09 November 2004 - 08:56 PM
O aripa de motodeltaplan folosita, se poate cumpara incepand cu aprox 1500 euro. Un motor rotax costa second, de la 1500 euro in sus. Triciclul costa si el de la 1000 de euro in sus.
Asa cum am spus e mai bine sa incepi cu o scoala de zbor. Sau macar cu cateva ore, sa vezi ce si cum.
Aterizari fericite!
Big.
#70
Postat 09 November 2004 - 11:05 PM
Cam CATI SUTI DE EUROI SUNT FREO 2 ..3 sedinte ..?
De zburat stiu cum e ..am bacilu in mine de pe la vreo 5 ani ... (n-are antidot)
Sunt constient de faptul ca dupa ce dai ..3..4 5..mi de euro pe aparatul de zbor tre sa mai dai o caciula de bani pe scolarizare. Cam la ce pret ajunge o scolarizare completa pana la zborul la simpla si cam cate ore/sedinte are ..?
#71
Postat 09 November 2004 - 11:35 PM
- apare pilotul instructor, cu jaca Top Gun, zambet Top Gun, vraja Top Gun: cu 600 de euro te fac pilot nene! Asta este o mare pacaleala, pt ca oamenii invata sa zboare in intervale de timp diferite. Unii ies la simpla la 15 ore altii la 35 de ore . Legal ai nevoie de 24 de ore in total. Insa stiu si exceptii dar si tepe invelite in ambalaje de exceptie!
Noroc Bun!
big.
#76
Postat 13 November 2004 - 11:23 AM
big.
#77
Postat 13 November 2004 - 09:31 PM
Pana atunci tre sa ma multumesc cu privitu si cu visatu` ....
Dom` Silviu ..tu ce salariu crezi ca poti sa ai incat sa poti auzi de sume din astea si sa nu fie deprimant ...? Poate numa pilotii de la Tarom care ..auzi vor 5000 de Euroi p luna ... ASTA DA AFACERE ! :o
#83
Postat 17 March 2005 - 04:02 PM
Big, la 10 Dec 2002, 12:07, a spus:
Incepand de azi eu voi fi moderatorul acestei rubrici. Sper ca traficul si preocuparile voastre sa creasca in cadrul acestui domeniu. Voi incerca sa fiu mai mult decat un moderator. De aceea va stau la dispozitie inclusiv cu consultanta in domeniul aviatiei generale. In mod special in domeniul aviatiei sportive (parapanta, ULM, planor, avion, deltaplan). Si pentru ca sa aveti incredere in sfaturile mele mentionez ca sunt instructor de zbor si inspector al Aeroclubului Romaniei in domeniul aviatiei ultrausoare. In plus colaborez cu cateva reviste straine din aceste domenii.
Aterizari fericite!
Big
Salutare Moderatorule !
Sunt un tanar de 30 de ani care s-a mutat de curand, in Bucuresti interesat sa exploreze posibilitatile de zbor in capitala. Sunt cat se poate de interesat de motodeltaplane, care mi se par aparate de zbor extraordinar de accesibile, sigure si agreabile. Mentionez ca am acumulat ceva experienta de zbor inainte de revolutie pe zlin 726, dara fara sa obtin licenta de pilot sportiv, iar anii trecuti am pilotat de cateva ori, la dubla comanda, AN-2 si Vilga. Va multumesc anticipat si va urez succes pe forum.
Spor la zbor tuturor !
#84
Postat 17 March 2005 - 04:12 PM
aungur, la 26 Nov 2004, 14:01, a spus:
Un numar de telefon un email ceva....
Multumesc anticipat.
Fendrihan Viorel
0744578160
Abia acu am vazut mesajul tau...
#85
Postat 17 March 2005 - 06:17 PM
Asa ca nu mai sta pe ganduri si da-i motor!
big
#86
Postat 18 March 2005 - 02:02 PM
Big, la 17 Mar 2005, 18:17, a spus:
Asa ca nu mai sta pe ganduri si da-i motor!
big
Multumesc mult pentru in curajare !
M-ar interesa concret care sunt posibilitatile de a face aici un curs de zbor cu motodelta. Am cit pe forum ceva despre un aerodrom privat la Ciolpani. Puteti sa imi spuneti mai multe ! Multumiri anticipate.
Spor la zbor
#87
Postat 30 April 2005 - 09:03 PM
ps.caut proiecte si indrumari ptr a construi singur un motodelta aripa rigida preferabil fara carena(cutia aia...)si vreau sa acumulez ceva exp despre materialele folosite,hamuri sau mai stiu eu ce ...vel...cusaturi...etc...
daca ar fi sa va construiti voi unul ce a-ti face?
sa nu uit asvrea sa vad si un proiect de cart(cu detalii tehnice despre frane roti dintate scaune motoare rulmenti etc...)
va multumesc ptr atentie!si sper sa nu va supere amatorii intre amatori!
have a nice day :D
#89
Postat 30 April 2005 - 09:09 PM
in zona vaslui nu prea stiu sa zboare careva mdelta. dar daca ajungi in zona noastra, ai un zbor, sa vezi si tu cum sta treaba. daca vrei sa faci un curs, se rezolva si ala.
Decat sa te apuci de construit aripi, mai bine stragi leul la ciorap. De banii pe care ii bagi in materiale, iti iei un delta second, care sigur zboara, si inca bine! La triciclu se schimba problema dar numai partial. daca vrei sa zbori serios, ori copiezi un tricilu serios, ori iti ieie unul de gata. Motorul e o alta problema. recomand rotax, dar... vezi ca s-a mai discutat pe aici despre cum se alege un motor.
Big.
#90
Postat 30 April 2005 - 09:28 PM
ai multa experienta dar tre sa fie un drum si pentru cei multi si mici...!
si sa-i vezi ca mustele pe sus sa nu se mai sature...
dupa care m-am trezit...
vroiam sa spun ca tre sa se ajunga la un standard(ca la capitolul creatie-inginerie-concept-proiectare-design-etc nu cred ca am loc)adica ceva pentru oricine...
put your belts and seat down ?have a nice fly? :D