Moderator, consultanta
#31
Postat 10 January 2004 - 01:18 PM
Padre, esti sigur ca cu dioptriile alea nu te descurci pe sus? Oricum daca ne vedem iti promit un zbor in dubla cu motodeltaplanul!
big.
#32
Postat 11 January 2004 - 07:36 AM
#33
Postat 11 January 2004 - 11:22 PM
Iar cu ochelarii sa vedem ce se poate face. Un zbor ai de la mine. Sau cate vrei tu ca pasager. Dar ma interesez daca se poate mai mult. Si daca este o singura sansa te asigur ca dam noi cumva de ea!
Big
#35
Postat 12 January 2004 - 10:35 AM
Citeaza
......................
Cat priveste dioptriile am fost respins peste tot fara sa ma intrebe cineva cat port. Nu ma descurc fara ochelari.
Daca dioptriile te impiedica sa zbori, de ce nu incerci sa scapi de ele? Tehnica medicala a evoluat foarte mult, si cred ca o operatie adecvata nu ar fi mare lucru....Te-ai interesat de asa ceva: costuri, consecinte, avantaje, dezavantaje?
#36
Postat 14 January 2004 - 06:50 AM
Multumesc oricum, este o idee si am sa o iau in calcul. Imi este frica de o eventuala operatie dar daca asta este solutia atunci am sa ma operez cu placere.
#38
Postat 14 January 2004 - 09:41 PM
NU te opera!... :D -4 dioptrii nu sunt asa mult. Daca nu ai si astigmatism important si daca vezi bine cu ochelari, vei vedea bine si cu lentile de contact... Consulta intai un specialist oftalmolog... si intreaba la medicul Aeroclubului Romaniei, vezi poate Big iti poate face rost de numarul de telefon... s-ar putea sa ai o surpriza placuta! chiar si cu ochelari s-ar putea sa poti zbura, doar nu vrei sa zbori pe supersonice... Iti spun eu, zborul merita orice efort, dar NU sa-ti pierzi vederea, asa cum o ai... Operatiile sunt facute de oameni, si oamenii pot gresi, poti face o infectie, etc... Mai mult, miopia se diminueaza odata cu inaintarea in varsta, asa incat pe la 50 de ani poate o sa poti zbura si fara ochelari!
Dak
#40
Postat 02 July 2004 - 09:35 AM
Am si io vreo 19 ani dar am zburat probabil mult mult mult mai mult decat oricine altcineva la varsta mea (tata a fost personal navigant pe PUMA) .....VREAU SA ZBOR IN CONTINUARE. Am inceput sa cau ..si am gasit ceva relativ ieftin.
INCERCATI SI VOI !
www.affordaplane.com
PS: daca stiti si voi site uri cu planuri de motodeltaplane........avioane ULTRAUSOARE ..va rog anuntati-ma si pe mine. VA MULTUMESC !
Aceasta postare a fost editata de eleronu: 02 July 2004 - 09:36 AM
#41
Postat 19 July 2004 - 11:24 PM
#45
Postat 21 July 2004 - 08:17 PM
macar pe bere sau mici la sanpatru sau rr 2005.(daca nu chiar platesc).sunt la paltinish fo 14 zile si alba iulia e aproape.intr-o zi ash da si eu o fuga pt un zbor.
de maine nu mai am net (la paltinish nu prea e nicisemnal pe mobil)
am dat mi cu mobilul meu daca ma primesti cand doresti si cand potzi.
thanks
#46
Postat 21 July 2004 - 10:18 PM
#47
Postat 03 September 2004 - 08:31 AM
Numele meu e Andrei si sint din Iasi. Recent am cumparat un ULM din Italia cu foarte mare efort. Din nefericire la transport Ultralam ul de pe aripi s a gaurit putin la bordul de atac. Stiti cumva o solutie de reparare alui? Ca de panze noi nu poate fi vorba (2500 euro)! Am tot scris prin toate partile dar nu am primit nici un raspuns. Deocamdata astept actele de radiere din Italia si vreau cind il inmatriculez sa fie apt de zbor. Siguranta inainte de toate.
#48
Postat 03 September 2004 - 05:46 PM
Big.
#50
Postat 04 September 2004 - 11:28 AM
Big.
#51
Postat 06 September 2004 - 10:57 AM
Stii cumva cam cit ar costa un altimetru si un variometru la mana a doua? Un pret informativ! Ma gindeam sa rog un moldovean de peste Prut sa caute pe la ei ca au multa tehnica de aviatie care sta in ploaie. Dar trebuie sa stiu macar un pret aproximativ.
#52
Postat 06 September 2004 - 11:32 AM
ma bucur ca am reusit sa intru in conversatie prin forum cu minunatii zburatori cu carpe. Vii la campionatele nationale de la Ploiesti? Daca vii spune-mi cand poate ne intalnim acolo. Eu anul acesta vin doar ca spectator aparatul nu este gata.
#53
Postat 06 September 2004 - 10:55 PM
@LOTI:
Yeap, voi fi prezent la campionat, insa nu sunt sigur ca voi putea sa stau toata perioada si sa particip. Chip in taci si ne vedem acolo!
Big
#54
Postat 08 September 2004 - 12:32 PM
Spune mi te rog ce ulei folosesti la amestec! Rotax ul recomanda ulei super pt doi timpi. Gen Castrol TTS. Am incercat peste tot sa dau de uleiul asta. Am vorbit cu cei de la Castrol Romania si au zis ca este un ulei special si daca importa importa numai in cantitati industiale.
Eu am pe ULM un Rotax 582.
#55
Postat 08 September 2004 - 01:20 PM
Cu uleiul problema este speciala! Eu folosesc Agip sintetic sau semisintetic. Important este ca uleiul sa fie compatibil API - TC. In ultimul timp mai folosesc OMV sintetic pt 2 timpi, care mi se pare foarte bun. Castrolul TT a facut ceva probleme la un moment dat, au fost chiar vilbrochene rupte din cauza lui, asa se pare. Am folosit si eu Castrol, atat TT cat si TTS dar nu am avut probleme.
Daca folosesti benzina fara plumb, si eu ti-o recomand pe aia de la OMV de 100 de octane, pune putin mai mult ulei, dar nu in exces. La aceste motoare se recomanda raportul de 50:1 insa eu pun 250ml la 10 l de benzina. Am un rotax 503 dcdi.
Rotaxul tau e cu chiulasa albastra?
Big.
#56
Postat 09 September 2004 - 03:12 PM
Am incercat sa gasesc ulei sintetic pt doi timpi in Romania dar parca am fi in evul mediu. Cel mai apropiat de specificatii a fost Castrol ACT EVO ulei pe baza sintetica. In ceea ce priveste API TC, am vazut ca la toate uleiurile (chiar si la Castrol TTS mentionat in manualul motorului) scrie JASO FC. NU am gasit nicaieri o comparatie intre standardul american si cel japonez. Tu de unde iei uleiul ala Agip?
#57
Postat 10 September 2004 - 06:29 AM
Am vazut si eu OMV-ul sintetic si tare m-ar "mushca sherpele" sa folosesc din acela, dar nu am chef sa fac esperientze...
#60
Postat 10 September 2004 - 12:08 PM
Dupa ce am citit si m am documentat in problema uleiului am ajuns la concluzia ca trebuie musai sintetic. Astea minerale nu rezista la solicitarile mari care apar la turatii si temperaturi mari. Si se si depun mai usor (calamina) pe chiulasa.
Big te rog spune mi si mie de unde iei Agip sintetic si ce tip?