Moderator, consultanta
#1
Postat 10 December 2002 - 12:07 PM
Incepand de azi eu voi fi moderatorul acestei rubrici. Sper ca traficul si preocuparile voastre sa creasca in cadrul acestui domeniu. Voi incerca sa fiu mai mult decat un moderator. De aceea va stau la dispozitie inclusiv cu consultanta in domeniul aviatiei generale. In mod special in domeniul aviatiei sportive (parapanta, ULM, planor, avion, deltaplan). Si pentru ca sa aveti incredere in sfaturile mele mentionez ca sunt instructor de zbor si inspector al Aeroclubului Romaniei in domeniul aviatiei ultrausoare. In plus colaborez cu cateva reviste straine din aceste domenii.
Aterizari fericite!
Big
#2
Postat 10 December 2002 - 12:13 PM
Flickr - pozele mele
#3
Postat 10 December 2002 - 12:49 PM
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 10 December 2002 - 02:20 PM
Cu rabdare si ciocan.
#5
Postat 10 December 2002 - 03:02 PM
Flickr - pozele mele
#8
Postat 12 December 2002 - 08:57 AM
Hai sa va spun ceva ce eu am adoptat drept principiu. Omul care mi-a pus mie mansa in mana, instructorul de planor Campeanu de la aeroclubul Deva zicea asa: primul zbor iti este dat din oficiu neconditionat, pentru urmatoarele insa trebuie sa faci eforturi, sau sa le meriti.
Big
#9
Postat 14 February 2003 - 03:18 AM
Numele meu este adrian. Ti-am trimis si un mail, dar am crezut de cuviinta sa te salut si pe forum. Laudabila aceasta rubrica. Sa fie intr-un ceas bun!! Cat despre zbor, eu nu as zice nu niciodata. E visul meu de mic copil. :rolleyes:
Imagini atasate
Laser frate!
#10
Postat 14 February 2003 - 10:14 AM
Ca de mult timp tot intreb in dr. si stg. si nimic concret. Legislatie pe intelesul nostru. Ceva care sa clarifice niste probleme, de genul: pentru deltaplan, parapanta, trebuie ca sportivul cu pricina sa detina un act ca a urmat cursurile unui club, ca stie si e apt sa zboare? Nu cunosc termenii din domeniu, dar nu-i greu de inteles la ce ma refer.
Zborul se poate face la intâmplare, fara restrictii, fara aprobarea cuiva? Intrebari sunt destule, dar ideea e aceeasi. Ce are voie si ce nu are voie sa faca un propitar de parapanta (de exemplu). Sa presupunem ca am terenul meu si zbor numai deasupra lui. In aer sunt deja pe proprietatea altuia? Cred ca da, si sunt niste reguli... Crezi ca ajungi si la problemele astea? Ca degeaba am ce-mi trebuie sa zbor, daca nu pot obtine aprobare de zbor, din cine stie ce motive...
Si eu sunt mare amator. Când eram mic, nu au semnat parintii. Sa zicem ca pe sotie o pacalesc mai usor.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 14 February 2003 - 10:48 AM
Telefon: 0721 385365
#11
Postat 16 February 2003 - 12:57 AM
cu orice scula vei zbura ai nevoie de:
1. licenta de pilot si calificare pe tipul respectiv de aeronava. ca sa o obtii trebuie sa faci un curs cu un instructor autorizat, sa ai o fisa medicala tip, sa sustii un examen teoretic si unul prcatic cu o comisie de inspectori , sa ai o asigurare de viata, si sa platesti o taxa functie de tipul de aeronava.
2. aeronava sa posede certificat de navigabilitate pe care ti-l elibereaza autoritatile statului in urma unei cereri scrise si a unei certificari facuta de o comisie de inspectori
3. aprobare de trafic
Pare putin pompos dar nu este. baietii care fac toate astea sunt si ei impatimiti ai zborului si nu pun frane, ba din contra. In mod normal, dupa ce te-ai hotarat cu ce vrei sa zbori, mergi la un instructor. mai departe te ajuta el cu toate chestiile oficiale. Oricum, a zbura fara sa ai aceste conditii la zi este infractiune si ... Cam la fel este peste tot prin lume, dar exista si nuante.
In alta ordine de idei ultrausoarele au cunoscut o dezvoltare fulminanta in ultimii 15 ani. daca te uiti putin pe cataloagele care apar anual, vei vedea ca sunt aparate pentru tot buzunarul, planuri sau kit-uri, mai rapide sau mai lente, cu motor sau fara. Chiar si acrobate care inghit +- 10g!
O alta idee ar fi ca si la noi cu un minimum de 300-400 de euro poti sa inveti si apoi sa detii un aparat de zbor - o parapanta cu care sa gusti din aerul de sus! O poti depozita sub pat in dormitor, o poti duce pe bicicleta, in metrou sau in masina. Si garantat ca iti ofera satisfactii nebanuite!
Dar parca m-am lungit cam mult cu mesajul...
Big Wings
#12
Postat 16 February 2003 - 10:28 AM
Multumesc pentru informatii. Cred ca voi reveni cu intrebari.
Telefon: 0721 385365
#13
Postat 16 February 2003 - 10:42 AM
se obtine telefonic de la orice organ de trafic al statului roman. noi folosim 99% serviciul trafic al Aeroclbului Romaniei. Este necesara o programare prealabila de 24 de ore, sau in cazuri de exceptie si mai putin, care se face tot telefonic. Este valabila si in cazul zborului in zona si in cazul zborului de deplasare. Avand aceasta programare care poate fi si repetitiva , iti iei aprobarea inainte sa incepi efectiv zborul, tot telefonic. Programare repetitiva inseamna ca ceri aprobare de zbor pe o perioada mai mare, o saptamana, o luna etc. Este important ca dupa incheierea zborului sa se anunte iar la trafic , altfel de vor da disparut si se declanseaza procedura de cautare...
Dar in general vei zbura cu ULM pe aerodroame, acolo unde exista programare repetitiva si unde este cineva care se ocupa cu traficul.
Toate aceste proceduri sunt valabile in cazul oricarei aeronave, deci si parapanta intra in aceasta categorie.
Big Tower
#14
Postat 16 February 2003 - 10:52 AM
sexul este mai periculos decat zborul! mai ales daca il faci extrem sau acrobatic, ca se lasa cu luxatii, sau chiar cu vanatai daca vii placat la aterizare!
sau daca te prinde stapanul in hangarul propriu, nici nu vreau sa ma gandesc! Mai este problema aprobarii pentru aterizare de la pista in cauza... complicat...
mai bine un sah sau un septic! da-da septic este mai bine ca nu te loveste prea tare daca iti da cu cartile in cap!
Big problems man!
#16
Postat 16 February 2003 - 11:03 AM
N-au reusit sa obtina nici o simplificare a procedurilor pentru situatii deosebite, sa zicem zona restrânsa (sa zicem 1 km intre doua dealuri), fara trafic sau pentru altitudine joasa? Spuneam eu ca si daca sari de pe casa incalci legea... Ata ete, tre' s-o respectam sau s-o schimbam.
PS: astept sa vad coada la care trebuie sa ma inscriu... Am inteles ca Marinaru si-a rezervat loc; vreau si eu.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 16 February 2003 - 11:09 AM
Telefon: 0721 385365
#17
Postat 16 February 2003 - 11:25 AM
Iar cu sexul e mai sigur daca:
folosesti mijloace de protectie adecvate: casca, prezervativ, airbag, manusi de sudura, bocanci cu bombeu metalic, ochelari de protectie, costum de suprasarcina, si protectie dorsala! in plus sudeaza usa la aprtamanet cand te apuci de treaba, monteaza camere de supraveghere si pune un grup electrogen ca poate ti se ia curentul. fa provizii de hrana si apa ca poate ai probleme cand vrei sa deschizi usa si iti va lua mai mult timp decat te-ai gandit!
si 2-3 telefoane in sisteme diferite, ca poate trebuie sa suni un prieten, sau sa faci fifti-fifti ceva!
Si daca ti se pare prea complicat, atunci mai sigur este cu o crema de maini buna, parfumata!
si gata treaba!
Big ?
#19
Postat 16 February 2003 - 11:39 AM
Fac si eu ca Marinaru si-mi rezerv loc. Se poate?
PS: Nu inteleg de ce cu masina pot merge pe orice drum public si cu aripa in aer nu. Nu-i si aerul meu?
Apropo, rog sportivii sa prezinte actele de zbor inaintea probelor de saritura in lungime, inaltime sau cu prajina, ca tot in aer isi desfasoara activitarea. Si nu au nici echipamentul de protectie necesar. Adica de ce discriminarea asta? Ce, de la 7 metri nu-ti poti rupe gâtul?
Aceasta postare a fost editata de bitex: 16 February 2003 - 11:49 AM
Telefon: 0721 385365
#21
Postat 16 February 2003 - 01:01 PM
Imi fac si eu rezervare cu dop, ca si pe meleagurile astea curge câte ceva... Important e sa ramâna aer si pentru noi!
In functie de data si activitatile tribale incerc si eu sa ajung la Râpa Rosie, macar sa vad ceva, sa nu mor curios pe urma...
PS. Cred ca se roaga studentii sa ramân agatat cu parasuta intr-un cui pe cer, sa nu-i mai stresez cu prezenta la examene... S-o creada ei ca nu revin.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 16 February 2003 - 01:04 PM
Telefon: 0721 385365
#22
Postat 16 February 2003 - 10:19 PM
Nene big, imi plac mesajele de pe forum. La obiect dar si cu umor. E frumos sa stim ca macar in aviatzie exista astfel de oameni, si mai ales ca sunt preocupatzi de schibarea in bine si simplificarea procedurilor. La urma urmei, aerul este un bun al tuturor, iar zborul ar trebui sa fie o bucurie universala(macar pt cei cu toata tzigla pe casa). Adica cine e destul de nedesurubat la cutiutza sa poata zbura daca il sacaie pe suflet. Legea e lege intr-adevar, dar sa nu ne ingradeasca, ci doar sa ne disciplineze.
La mai mare, si sa auzim de sanatate!!!!!!!
Adineatza:)
Laser frate!
#24
Postat 05 January 2004 - 08:08 PM
Acum 20 ani am facut cursurile de planorism la Aeroclubul din Iasi dar din varii motive nu am mai continuat pana la obtinerea brevetului. Am zburat ocazional cu instructorii de la club (mi-a placut in mod deosebit IS29B).
Dupa cativa ani am incercat din nou dar mi s-a spus ca sunt cam ...batran (aveam deja ca 20 ani). Mai exista acea limita de varsta si in prezent?
Imi doresc foarte mult sa-mi construiesc un avion ultrausor, drept pentru care am consultat diverse site-uri dar preturile mi se par destul de mari ( de la 15.000 la 40.000 euro). Crezi ca sunt si solutii mai ieftine?
Poate ma poti sfatui in legatura cu aceste probleme.
Visul meu in domeniu este motoplanorul STEMME 10 care este din pacate foarte scump).
#25
Postat 05 January 2004 - 08:48 PM
Din pacate limita de varsta pt. gratuitatea cursurilor, se mentine in AR. Insa in ultima vreme s-a schimbat cate ceva pe acolo. nu semnificativ insa exista o nuanta de mai bine. Partea proasta este ca acest dinozaur, mostenit dupa '989 este intesat de metehne tributare trecutului, cutume paguboase si reglementari care nu prea mai sunt actuale. In unele aerocluburi se mai face treaba, atat cat se poate, dar in general este jale. Avioanele nu prea mai au resursa, in unele cluburi lantul profesionistilor s-a rupt. Partea buna este ca mai exista oameni inimosi care fac treaba de calitate (vorbesc de instructori) iar noul director a inteles se pare cam ce trebuie facut si incearca sa se tina de treaba. Chiar a avut curajul sa cumpere pt. lotul national doua planoare Discus 2A de performanta, cu care putem sa iesim si noi in lume. ramane treaba cu antrenamentul lotului, dar asta este alta poveste. Oricum eu vad intentii clare de bine din partea lui.
Revenind la oile noastre , stiu ca poti sa faci cursul de formare planor, contra unei taxe care auzisem io acum un an ca era exagerata si pt. occidentali. Sincer, nu mai stiu cat o fi aceasta taxa, insa ne putem interesa.
Dar dupa planor, eu recomand cu caldura ultrausoarele! Am mai spus-o: regim mai lejer, poti sa ai scula ta de zbor, sa nu fii la cheremul mecanicului gheorghe de exemplu, sa o tii in garajul personal si sa zbori cu ea cand vrei tu, de pe pasunea din spatele casei. plus multe alte avantaje. Solutia cea mai simpla, si extrem de satisfacatoare , este motodeltaplanul. care iti ofera satisfactii nebanuite si o libertate incredibila! cu 4000 de euro iti poti cumpara un second in stare buna care sa zboare 250-300 de ore fara sa ai probleme.
Binenteles ca si un Stemme s10, sau un LS8 ar fi bun, dar... costa. poate cooperativa cu un amic de incredere ar fi iar de luat in seama, in vederea cumpararii unui aparat de zbor. Chestia se practica in vest, si io cred ca stiu ei bine de ce.
In mare cam asta ar fi. mai sapa pe forum ca s-a mai discutat de ultrausore, si daca mai ai nevoie de informatii, sfaturi, nelamuriri, etc. nu ezita sa ma intrebi.
Big.
#26
Postat 06 January 2004 - 01:50 AM
Unde pot gasi planuri de kit-uri pentru un motodeltaplan cu motor. De unde pot cumpara motorul?
Multumesc tare mult pentru indrumari!
#27
Postat 06 January 2004 - 08:02 AM
Planuri de motodelta se mai gasesc. dar eu iti recomand cu caldura sa cumperi ceva industrial. daca faci un calcul cu banii pe care ii bagi in materiale, munca, teste etc. iesi mai rau decat daca ai cumpara un motodeltaplan folosit. si rezultatele pot fi dezamagitoare :-(
Kit-uri de motodelta nu se produc pt. ca necesita putina manopera la asamblarea finala.
Motoare fara celula se gasesc mai greu. Noi - nici o problema dar costa. folosite si date jos, in general sunt cele care au avut probleme. este bine sa cumperi motorul de la o sursa cunoscuta sa nu iei ceva reparat aiurea.
Solutia cea mai buna, cum vad eu problema, este motodeltaplanul. ceva facut de firma, folosit, inmatriculat si omologat in Romania. si in cateva saptamani, la primavara poti sa zbori!
Big.
#28
Postat 06 January 2004 - 12:18 PM
Daca tot se fac cursuri nu le pot obtine pe amandoua?
Astept lamuriri si indrumarea catre un instructor.
Nu vreau sa par mofturos dar fiind din Iasi nu as putea face cursurile cumulat, respectiv mai multe ore pe zi pentru a micsora nr. deplasarilor necesare?
Multumesc!
#29
Postat 07 January 2004 - 07:47 AM
Se pot face mai multe ore pe zi, dar ... elevul nu asimileaza. Ba chiar daca se exagereaza, putem obtine exact contrariul din cauza oboselii, adica deprinderi gresite sau alte bazaconii. In general orice om are un ritm propriu de asimilare, curbe de progres uneori neregulate. De aceea la unele teme se pot face mai mult de 60 de minute pe zi, dar asta nu este regula generala. Insa se poate face o programare gen 2 reprize pe zi, una dimineata si una seara si un program zilnic, fara intreruperi mari.
Daca vrei motodeltaplan, putem gasi impreuna o perioada, si te pot instrui chiar eu. Unde si cum, putem discuta separat sa nu plictisim forumul.
Vezi ca am si o scula de zburat de vanzare la care ofer bonus scoala de zbor gratis!
Big.
#30
Postat 08 January 2004 - 06:17 AM
Nu-mi place ca pentru dioptriile mele (-4.5) nu pot pilota. Accept totusi.