Cessna 182 Electric 480 probleme ,decolari ,angajari ,TOTUL AICI
#151
Postat 19 August 2006 - 11:11 PM
#152
Postat 19 August 2006 - 11:45 PM
#153
Postat 20 August 2006 - 11:25 AM
Cypy, la 19 Aug 2006, 23:45, a spus:
mersi, exact asta ma interesa.. ;)
ideea e ca imi trebuie mai mult spatiu decat are locul pt accu pt ca e destul de complex design-ul.. asa ca daca va supravietui modelul destul ca sa invat sa-l zbor fara probleme va suferi niste modificari destul de radicale :D
Aceasta postare a fost editata de Rhyn0: 20 August 2006 - 11:32 AM
#154
Postat 20 August 2006 - 12:30 PM
Am si eu un cessna 182 si nu prea reusesc sa-l "zbor". Eu nu sunt as in ale pilotajului dar nu a reusit nici altcineva mai experimentat dacit foarte greu. Are un brushless de 10-11A cu elice 9x5 si pack li-po 3 celule de 1800mAh. Accu l-am pus in locasul dedicat. E drept ca si motorul si pack-ul sunt mai usoare decit cele originale. Stie cineva unde trebuie sa fie centrul de greutate? Ca zboara "in valuri". De planat nici vorba indiferent de turatia motorului. Pozitia motorului seamana bine cu cea din poza anexata.
Fisiere atasate
-
BL_cessna.jpg (48.91K)
Number of downloads: 433
Aceasta postare a fost editata de robin: 20 August 2006 - 12:35 PM
#155
Postat 20 August 2006 - 03:49 PM
ar fi o idee sa iei legatura cu Tomcat ! E din Constanta si stie sa zboare trainere poti incerca sa il lasi pe el sa il zboare poate ca el il va stapanii mai bine ! o problema ar putea fi faptul ca tu ai facut ca botul modelului sa fie mult mai usor( motorul mai usor) si astfel ai deplasat CG ! Ar trebui sa rezolvi intai problema asta si apoi sa incerci as il zbori din nou !
CG-ul meu e la 1-2 mm in spatele tijei de la eleroane !! Daca il pui si tu acolo va zbura mai bine!Ca sa nu fii nevoit sa il ingreunezi suplimentar cu bile de plumb incearca sa aduci CG-ul la locul lui scotand accu de la locul lor si punandui undeva mai in fata (dar sa ii sigurantezi bine daca zbori cu ei asa)
Aceasta postare a fost editata de RedBaron: 20 August 2006 - 03:50 PM
#156
Postat 20 August 2006 - 04:52 PM
Exact asa am facut la Corsair si acum zboara.
Oricum ar trebui ca cei cu multa experienta de zbor sa nu mai recomande acest model ca primul.
Inaintea lui ar trebui sa fie un Stick si un Beaver.....cel putin.
#157
Postat 20 August 2006 - 05:59 PM
Viteza de zbor nu este foarte mare , la aterizare din cate am inteles de pe aici poti veni si mai barbateste ca nu-i nimic deci nu stiu de ce sa nu fie chiar primul!
Eu pe al meu l-as fi trantit daca nu aveam experienta dar nu atat de rau incat sa fie ireparabil !!!
Bine oricum eu zic ca e mai bine sa incepi pe un planor cel mult motoplanor ca are viteza MULT MAI MICA de zbor , dar nu vad de ce nu ar fi posibil sa incepi chiar pe cessna!
@rhyno daca simulatoarele le-ati "zburat" cu tastura sau cu joistickul sa stii ca nu e prea relevant !! E o dif ca intre cer si pamant , intre zborul pe simulator cu joystick si cel cu statie ( o spun din proprie experienta) !
si e destul de mare diferenta si intre simulator si zborul real ! pentru ca simulatorul nu "simuleaza" foartye bine vantul si turbulentele !
#158
Postat 20 August 2006 - 07:46 PM
Si eu cred ca CG e "mai in spate" si o sa mut li-po mai in fata intr-o prima faza. De trimat nici o sansa...FMS bagasem la greu (cu radiocomanda) dar daca modelul real are caracteristicile diferite atunci nu foloseste decit la obisnuirea cu betele...La inclinatul "mai jos" al motorului chiar ca nu m-as fi gindit. Asta va necesita modificare batiu. Este de incercat. Ce i-am facut eu si cred ca i-am facut bine (ca i-am salvat motorul) e ca i-am ranforsat capota. Nu stiu cum dar aripa e bine-mersi (scotch-ul sa traiasca) , insa stabilizatorul va fi refacut din depron de 6. Profundorul era deja refacut din balsa cu carbon.
Cu articulatiile cum stati? I-a pus cineva balamale? Ca nervurile din polistiren sunt cam rigide...
Tuturor toate cele bune!
#159
Postat 20 August 2006 - 11:16 PM
Pur si simplu lipesti jos o pana din lemn tare....notata cu 1 si indepartezi din partea de sus portiunea 2.
In final trebuie sa obtii o inclinare suplimentara de vreo doua grade.
Scuze pentru calitatea schitei.
Fisiere atasate
-
ScanImage001.jpg (22.6K)
Number of downloads: 271
#160
Postat 21 August 2006 - 08:02 AM
robin, la 20 Aug 2006, 12:30, a spus:
La al meu, CG-ul e la 48 mm de BA ! Si e stabil.
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#161
Postat 21 August 2006 - 08:05 AM
robin, la 20 Aug 2006, 19:46, a spus:
Da' ... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/sad.gif daca le faci din scoci, ce au ? :D Ca mai e si ... estetic ! B) :rolleyes:
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#162
Postat 21 August 2006 - 06:46 PM
Dupa vo 6 ture de "pista" am zis ca sa il aduc jos ca batea vatu totusi prea tare !dar ce sa ii fac ca daca deturam motoru mergea aproape ca un heli! si asa am venit cu el la aterizare cu mototru pe la 80 % !!
A aterizat frumos dar la viteza destul de mica pt un avion! NU RECOMAND NIMANUI SA ZBOARE CU EL PE VANT "TARE" CA E F. SOLICITANT SI ORICE MICA GRESEALA DE PILOTAJ SI IL FACI UNA CU PAMANTUL !
Per total nu imi pare rau ca am zburat ca nu a patit nimic si a fost o experienta ce trebuia traita (cel putin pentru mine) !
#163
Postat 21 August 2006 - 06:53 PM
Costel.
P.S. - cum a ramas cu chargerul? La auto merge sau nu?
#164
Postat 21 August 2006 - 08:06 PM
domnu_doctor, la 21 Aug 2006, 08:05, a spus:
robin, la 20 Aug 2006, 19:46, a spus:
Da' ... :) daca le faci din scoci, ce au ? :( Ca mai e si ... estetic ! :( :rolleyes:
Stima,
N-am absolut nimic impotriva scotch-ului. Am avut pus, dar era din cel pt izolatii electrice ca m-am ambitionat sa fie alb...Rezultatul a fost ca nici o pozitie a directiei nu semana cu alta. Cred ca faceam treaba mai buna cu scotch de hirtie care nu se intinde.
In ceea ce priveste batiul nu e "pe bat" ci e cilindric, o compilatie intre un batiu de cumparat si cel original taiate si asamblate "pe diagonala". Dar se poate pune o pana intre el si firewall, ideea e buna!
Multumesc si pentru masurarea exacta de 48 mm!
Best regards! :D
#166
Postat 22 August 2006 - 03:38 PM
Am si eu niste mic nelamuriri.. am mai luat si 2 accu lipo si mufa lor difera de mufa accu original (nu stiu cum se numeste, are un orificiu patrat si unul rotund).. am inteles ca mufa de la lipo se cheama JSt, e plata mica cu 3 pini.. voi cum conectati lipo? trebuie vre-un adaptor ceva?
Mai e o mica problema.. RC e Futaba t4 ex, vine cu receiver pe 6 canale(R-136F), iar acesta mai are un cablu aditional, care are 3 mufe si un switch on-off.. una din mufe e pt charging, una intra in receiver si una pt "battery".. problema e ca mufa respectiva nu se potriveste nici la lipo nici la accu original.
Cand am testat am conectat servo-urile pe canalele lor, am bagat mufa de la speed controler pe canalul 3 (throttle) si am conectat accum original. A pornit, a mers perfect, chiar m-a speriat pt ca era reversed canalul de throtle si a pornit la max.. servo au functionat, raspunea la turatie.... deci totul ok..chestia asta mergea indiferent daca era conectat sau nu cablu aceal cu switch on/off si indiferent in ce pozitie era switch.. ceea ce mi se pare logic avand in vedere ca nu era conectat la nimic prin el.
intrebarile mele sunt: cum conectez lipo? trebuie vre-un adaptor?
am facut bine lasand deoparte cablul aditional de la receiver cu on/off swith? daca am gresit cum ar trebui montat.. nu vreau sa prajesc ceva pe acolo montand aiurea..
sau trebuia sa cumpar si un accumulator separat pt receptor???
Thnks in advance
^S
Aceasta postare a fost editata de Rhyn0: 22 August 2006 - 03:41 PM
#167
Postat 22 August 2006 - 04:39 PM
acuma in legatura cu mufele.
taie jos toate mufele si inlocuieste-le cu mufe MPX( pe acumulator mama, pe ce se leaga la acumulator tata)
#168
Postat 22 August 2006 - 05:29 PM
#169
Postat 22 August 2006 - 06:11 PM
PS vezi ca pe spatele mufelor(unde lipesti firele) scrie unde vine + si unde vine -
Aceasta postare a fost editata de Dexter_Jr: 22 August 2006 - 06:17 PM
#171
Postat 22 August 2006 - 08:15 PM
#172
Postat 22 August 2006 - 08:54 PM
ca progres, n-am prea multe de zis.. am lipit cu ce au dat ei in kit, desi luasem si bison.. mi-au iesit spumele pana am bagat antena de la receptor pe tubuletu ala, a durat vreo juma de ora, eram ca moasa la delivery "impinge, impinge.." ma mai uitam pe la fund sa vad daca a iesit.. iar impinge..
am invelit receptoru in bubble wrap in care a venit un acumulator lipo, si asa mai grasut s-a potrivit la locul lui dar perpendicular pe axul avionului.. paralel era prea lung.. dar asa invelit sta perfect.. deasupra am fixat si cu un scocispeed controleru ca se balanganea pe acolo si ma enerva..
am invelit aripa cu scoci, benzi late de vreo 4-5 cm perpendicular pe axul aripii, de pe intrados de la eleron( inclusiv) pana pe extrados dar fara sa prind si eleronul.. balamaua aia mi se pare foarte rigida, si am obs ca servo-u de eleron mai bazaie cateodata cand nu-si gaseste pozitia, daca il misc un pic se calmeaza.
L-am scos pe strada sa-l rulez un pic, cu gazu la 40% a tasnit ca din pusca era sa iau o masina parcata in bot.. e iute.. tragea dreapta ca barbaru asa ca am trimat rudderu sa stea drept dar la viteza mica nu prea are autoritate destula ca sa mai si vireze.. a trebuit sa dau reverse la toate canalele in afara de eleron.. si cam atat.
Tragea dreapta din cauza rotii fata care era cam cas, si mai si se bloca, cred ca am rezolvat ca am desfacut-o si am uns axul, dar tot nu prea-mi place ca nue foarte stabila, are joc stanga dreapta..
maine vreau sa termin de invelit in scoci, da macar o impresie de rezistenta, ca mi-era sifrica sa ridic aripa de un colt, mi se parea ca se rupe.. acum cu scoci pare mai rezistenta un pic..
Cam atat.. cu mufele nu stiu ce sa fac, ca sunt chel de bani momentan, cel mai bine m-ar coafa un adaptor JST-"cum s-o chema mufa aia".. o sa caut pe la Maica Domnului poate am noroc.. daca nu tre sa comand iar de la sie.. err rivali.
^S all
#175
Postat 23 August 2006 - 05:58 PM
Costel
#177
Postat 24 August 2006 - 08:24 AM
aproape am terminat de invelit in scoci, mai am doar coada.. e un chin sa nu faca cute :), dar cred ca merita, are alt "feel" modelul cand il tin in mana, si nu mai se insemneaza depronul la orice apasare.. pare si mai smooth fata de cum e neacoperit..
#178
Postat 24 August 2006 - 11:03 AM
poti sa scobesti linistit un pic de loc pentru firele alea,in plus ar fi bine sa-i faci si niste aerisiri la packul ala daca tot sta asa fest.
#179
Postat 24 August 2006 - 12:20 PM
SILVIU66, la 24 Aug 2006, 11:03, a spus:
m-am gandit si eu la asta..
dar scoci-ul asta e f subtire si lat de vreo 5 cm, si am pus 1 singur strat..
am cantarit la inceput si toata rola de soci( si e si mare) are aprox 100 grame.. e putin mai grea decat accum lipo si mult mai usoara decat ala cu care vine cessna.. deci sper sa nu se fi ingreunat asa tare.. daca reusesc sa fac rost de un cantar sensibil o sa-l cantaresc fully loaded sa vad cat are..
am reusit sa fac sa mearga fms cu radiocomanda.. greu la inceput dar am inceput sa ma obisnuiesc..
#180
Postat 24 August 2006 - 02:03 PM