Cessna 182 Electric 480 probleme ,decolari ,angajari ,TOTUL AICI
#361
Postat 07 September 2006 - 05:24 PM
Dar revin al intreabare: de unde se poate lua una ca pe la rivalii nu sunt (la nici unu din cate stiu eu)!are careva de vanzare?
#362
Postat 07 September 2006 - 06:12 PM
RedBaron, la 7 Sep 2006, 18:24, a spus:
nu prea....
nici macar afara...
ramai pe bipala.....asa cum e pe cessna 1:1 :(
#364
Postat 07 September 2006 - 08:26 PM
Voi daca vreti sal aterizati in iarba ce roti vati pus ca alea originale intra in iarba si se da peste cap (daca se poate niste poze)
Multumesc
Florin
#366
Postat 07 September 2006 - 09:04 PM
In legatura cu tripla ta nu am vazut decat asa ceva prin strainatate (foto).iar siteul este www.rc-expert.com .
Fisiere atasate
-
b2.jpg (31.01K)
Number of downloads: 154
#367
Postat 07 September 2006 - 09:49 PM
Am fost azi la zbor si m-a dezamagit complet motorul.. nu este deloc ceea ce vreau eu. Se pare ca imi trebuie de turatie nu de cuplu.Am testat cu elice de 10x4,7 si cu un 9X4,7 de imprumut. CU 9X4,7 a mers ceva mai bine dar nu cu mult.. Partea buna este ca montajul meu improvizat a tinut foarte bine, si timplu de zbor s-a triplat.. am zburat cam 30 minute cu un acumulator, dar viteza era foarte foarte mica si desi urca bine cu motor la max nu este asa cum am vrut eu sa fie. Aterizarile sunt in schimb o placere, aterizeaza aproape ca un harrier.. Ma indoiesc ca motorul asta are ce-i trebuie sa fie bun pt formosa asa ca il voi schimba. Am vazut tot azi alta cessna cu un motor similar dar de turatie si zbura ca un vis, cu motor la 30% mergea mai repede ca a mea cu motor la max, urca , tot ce trebuie, exact cum speram eu ca o sa fie cu motorul asta.. Deocamdata pana vine motorul nou o sa pun la loc cel original si mai vedem ce si cum..
Am simtit si eu azi pe pielea mea ce inseamna bruiaj, a venit cineva ca era pe frecventa 35.100 si eu sunt pe 35.090 si la un moment dat am constatat cu groaza ca Winona nu mai raspunde la comenzi si se indreapta vertiginos spre un copac ( eram si la altitudine mica). cu scrasnete din dinti si cu gluteus maximus stransi de nu intra nici acul, am implorat-o sa vireze si pana la urma fetita si-a revenit si a ascultat de stapan si a virat.. Era destul de departe si nu mi-am putut da bine seama cat de aproape am fost de copac dar oricum, mult prea aproape pt gustul meu.. noroc ca respectivul ( cel cu cealalta cessna) nu avea antena intinsa si era ceva mai departe..dupa n-am maia vut probleme.. am mai zburat vreo 10 minute inainte sa aterizez fara sa stiu ca a fost bruiaj ( am crezut ca era vant).. si doar dupa aterizare cand am trecut pe langa el m-a intrebat pe ce canal sunt si am observat ca ii faceau servourile ca toti dracii. Omul stinsese statia si n-a fost nici o problema, dupa a zburat el si eu am pus totul in masina, ba chiar m-a lasat sa fac cateva ture cu cessna lui ca sa vad diferenta de motorizare.
Va mai tin la curent ce si cum..
Aceasta postare a fost editata de Rhyn0: 07 September 2006 - 11:45 PM
#368
Postat 07 September 2006 - 10:32 PM
Ce vreau de la el:
-Sa fie capabil sa o motorizeze corespunzator pe Winona initial si apoi un Formosa 1 care vreau sa fie capabil sa execute manevre acrobatice complexe gen F3a
-Sa existe in tara, n-am rabdare pt ceva de afara
-sa fie la un pret rezonabil.. nu ma deranjeaza sa fie mai scump dar sa se incadreze totusi in 150 lei noi maxim
Ce variante am gasit eu pana acum:
1. Motor BL BM2408-21
Masa: 46g, KV: 1750, 14A
Motor BL BM2408-21 Masa: 46g, KV: 1750, 14A
Dimensiuni: diametru: 30.6mm, lungime: 62mm
Diametru ax: 3 mm
Greutate: 46g
Randament maxim: 80%
KV: 1750
Elice recomandata: LiPo 2s - 9*4, LiPo 3s - 8*4
Tensiune: 7.2 - 12.6 V
Curent de mers in gol: 1.8A
Curent maxim: 14A
Forta de tractiune statica masurata: cu LiPo 3s, elice 8*4:
8.2A - 343g
11.1A - 485g
13.1A - 600g
elice 8*6: 15A - 650 grame
2. Motor BL BM2406-21T
Masa: 34g, KV: 1650, 18A
Caracteristici
Diametru: 28.4 mm
Lungime totala: 40 mm
Diametru ax: 3 mm
Greutate: 34 grame
Randament minim: 75%
KV: 1650
Curent de mers in gol: 1.6A
Curent maxim: 18 A
Curent de eficienta maxima: 17 A
Alimentare recomandata: LiPo 2-3s
Regulator recomandat: TowerPro BMC-30A
Elice recomandata: 8*5
Acestea 2 sunt cele mai apropiate (daca nu chiar identice) cu cel din cealalta cessna..
Cam din aceasi clasa ar mai fi
3.Motor brushless ROXXY 2815
Dimensiuni: 28.8 x 15 mm
Masa: 33 g
Curent: 3-6 A
Curent maxim: 7 A
Tractiune: 400 g
Elice recomandata:EPD7040, EPD8040
Urmatoarea categorie ar cuprinde:
4. Motor brushless ROXXY 2827/34
Dimensiuni: 28 x 29 mm
Masa: 57 g
Curent: 4-9 A
Curent maxim: 10 A
Tractiune maxima: 820 g
Elice recomandata: EPD1060, EPD1170
Dar dupa dimensiunea elicii acesta ar fi tot de cuplu.. sau poate ma insel..
Ar mai fi tot la categoria grei( poate prea grei)
5. Motor BL BM2908-10T
Masa: 134g, KV: 1000, 25A
Dimensiuni: diametru: 36.4 mm, lungime: 51.7 mm
Diametru ax principal: 5 mm
Diametru adaptor elice: 8 mm
Greutate: 134 grame, suport fixare si adaptor elice inclus
Randament maxim: 86%
KV: 1000
Curent de mers in gol: 1.7 A
Curent maxim: 25 A
Alimentare recomandata: LiPo 3s
Regulator recomandat: TowerPro BMC-30A
Elice recomandata: 10*5 APC-E
Conectori recomandati: conectori auriti cu lamele, 3.5mm
Performanta: elice 10*5 APC, curent 19A, RPM 7200, tractiune: 900 grame
Dar totusi are 134 grame motorul.. compenseaza intr-adevar prin tractiunea de 900gr dar pare cam mare
Sfaturi, sugestii, linkuri, all is appreciated and thanked for in advance.
^S
Edit: florin abia acum am vazut intrebarea ta.
Am dat asa: motor 50 RON, regulator 90 RON, incarcator 90 RON, acumulatori 2x70 ron
Aceasta postare a fost editata de Rhyn0: 07 September 2006 - 11:44 PM
#369
Postat 08 September 2006 - 10:40 AM
#370
Postat 08 September 2006 - 11:33 AM
mi-a explicat si mie cineva ca e din cauza ca am doar 2 cells la lipo.. dar deocamdata nu mai iau si cu 3 ca trebuie sa incep sa vand prin casa http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
M-am hotarat sa-l schimb totusi cu un 2408-21, ca pana mai iau formy o sa mai dureze un pic si pe asta l-am vazut in actiune si cu 2 celule si m-a impresionat.. iar la el se specifica ca la 8.2A - 343g tractiune si la 11.1A - 485g tractiune deci voi fi supraunitar bine si la formy daca ii pun 3 cells si va avea si viteza dorita..
Aceasta postare a fost editata de Rhyn0: 08 September 2006 - 11:40 AM
#371
Postat 08 September 2006 - 12:46 PM
#372
Postat 08 September 2006 - 03:22 PM
For your eyes only, the recording of this great feat of engineering!
http://www.d13-th.co...test%20run1.zip
cu putin noroc azi pe la 6 se vor face primele teste live, in zbor( bineinteles fara partea ascutita ca sa nu existe probleme)
va tin la curent
#373
Postat 08 September 2006 - 06:16 PM
Sageata aia nu-ti schimba centrul de greutate?
Fisiere atasate
-
batiu.JPG (93.1K)
Number of downloads: 134
#375
Postat 08 September 2006 - 08:14 PM
#376
Postat 08 September 2006 - 08:40 PM
robin, la 8 Sep 2006, 18:16, a spus:
pai exact asta si e setarea 3V/celula.. probabil n-am explicat eu cum trebuie
regulatorul are 3 setari 2,8 2,9 si 3.0 V pe celula,
A mers lansatorul, dar n-am reusit sa fac decat o lansare ca o ora am mai mesterit la el pe camp ca nu declansa
si cand sa fac a doua lansare s-a desprins elasticul care trage "trapa".. o sa va arat cu poze cand e pus la punct.
In schimb s-a intamplat ceva si nici eu nici ceilalti nu ne-am putut explica.. cu exact acelasi motor, aceiasi acumulatori, aceeasi setari (deci practic exact ca ieri) a zburat MUUULt mai bine. Intr-adevar acum s-a simtit ca e cu brushless, urca cam la 50 de grade cu motorul in plin si a prins viteza, am facut in o gramada de acrobatie in 10 minute cat am prins pana s-a intunecat.. nu pot sa-mi explic de ce ieri a mers asa prost si acum asa bine. Tot nu e la nivelul celuilalt de turatie dar oricum a tras mult mai bine.
sageata este foarte usoara, dupa ce ii scot varful de metal, e plastic f subtire, cred ca are 3-4 grame, si lansatorul inca maxim 5 si e exact pe centrul de greutate deci nici o problema..
O sa revin cu detalii ca acum sunt pe fuga
#377
Postat 08 September 2006 - 09:03 PM
dar esti tu sigur ca 7x 1,5 ar trebui sa die cat zici tu?? ca incep sa cred ca am eu dreptate ! eu am intrebat ca am crezut ca ar trebui sa ii incarc mai mult! ca eu zic ca ar trebui sa aiba full 10,5 nu?
#378
Postat 08 September 2006 - 09:54 PM
#379
Postat 08 September 2006 - 10:17 PM
Costel
#380
Postat 08 September 2006 - 10:31 PM
Rhyn0, la 8 Sep 2006, 21:40, a spus:
a mai prins pilotul experienta?
poate si conditiile meteo de azi?...
parerea mea e ca o sa zboare din ce in ce mai bine cam o luna ,cand brusc o sa zboare destul de prost incat sa te gandesti urgent la alt model....
#381
Postat 09 September 2006 - 12:26 AM
deja ma gandesc la formosa ala, dar inca n-am dineros.. si pe Winona nu vreau s-o vand ca mi-e draga.. si acum ca poate face bombardament cred ca o sa ma distrez multa vreme cu ea..
maine s-ar putea sa fac un film sa se vada cum e cu lansarea.. arata chiar fain..
#382
Postat 09 September 2006 - 12:29 AM
La ala un pic de vant si sa dus F3A-ul tau!! si nu numai nu prea e capabil de F3A din cate am vazurt filmulete pe net!!! oricum nu are profil simetric in totalitate !!
#383
Postat 09 September 2006 - 11:53 AM
Cel mai bine poate ne zice vlad sau cine mai are formosa daca poate face F ca noi asa ne putem certa ca si chiorii in necunostinta de cauza..
Edit: ca sa n-o dam prea tare in diverse, fiind totusi threadul de cessna, robin spune-mi si mie la batiul ala de ai postat poza, ce este bucara aia rosie in care se prinde motorul? arata bine, si pare solida constructia, felicitari
Aceasta postare a fost editata de Rhyn0: 09 September 2006 - 01:35 PM
#384
Postat 09 September 2006 - 03:26 PM
So, Cessna-Bomber Mark I, codename Winona
Sistemul este simplu si usor de facut, materialele de constructie au fost:
-un tub plastic transparent taiat dintr-o pasta de pix terminata.
-o balama mica metalica recoltata de la un joc de sah vechi
-un mic zavor de la aceeasi joc de sah
-2 bucati de tabla de la o carcasa de calculator ( chestiile din spate care se scot cand mai pui o placa de sunet sau ceva pe PCI)
-o bucara de plastic
-o bucata de elastic comun de croitorie
-o bucata de cablu dintr-un fir caruia i s-a scos izolatia externa
-un guguloi de cositor
-1 buc picatura
Tubul de plastic l-am indoit la capete si l-am bagat in gaura de la trenul spate, am bagat firul prin el si capatul din interior l-am lipit de bratul servo-ului de rudder
Vedere interna:
http://www.d13-th.com/user/rhyno/DSC01843.jpg
la exterior am scos opritoarea din plastic de la locul de acumulator si am pus zavorasul cu o saiba:
http://www.d13-th.com/user/rhyno/DSC01847.jpg
Pt sistemul de prindere am indoit una din bucatile de tabla dupa forma sagetii si am lipit de o parte a balamalei iar de cealalta parte a balamalei cealalata tabla dar dreapta ca punct de prindere pt elastic. Am mai pus niste benzi de scoci pe burta ca sa fiu sigur ca nu ajunge picatura pe depron apoi am masurat si lipit o bucata de plastic indoita la cald dupa forma fuselajului, iar deasupra sistemul de prindere cu balama.
Aici cum arata armat:( bucatica de cositor e de fapt cam nefolositoare, initial era piedica pt zavoras dar nu este nevoie pt ca totul este in tensiune)
http://www.d13-th.com/user/rhyno/DSC01850.jpg
si din alt unghi: se vede elasticul (lipit cu picatura care asigura deschiderea brusca si rapida odata declansat)
http://www.d13-th.com/user/rhyno/DSC01853.jpg
Si final cum arata armat cu "proiectilul":
http://www.d13-th.com/user/rhyno/DSC01855.jpg
Si un mic filmulet cu declansarea:
http://www.d13-th.co...no/MOV01858.zip
Sper ca nu e problema ca am pus pozele asa, arata mai bine decat cu linkurile.. daca deranjeaza le voi schimba.
#386
Postat 09 September 2006 - 03:42 PM
Ca proiectile pot pune mai multe lucruri, m-am gandit sa fac ceva gen un mini parasutist sa-l urc sus si sa-i dau drumu.. it;s alot of fun.
Nu e nevoie de vopsea, poti alege un tufis drept tinta sau o coala de hartie sau ce vrei tu, gandeste-te ce mizerie daca se intampla vre-un accident cu vopseaua aia. Asa sageata aia e stabila in cadere, si este si franata de panglici si fiin asa usoar chiar daca ii dai doamne fereste cuiva in cap din greseaza nu pateste nimic, cred ca nici cucui nu face..
#387
Postat 09 September 2006 - 05:29 PM
poti pune un parasutist !! am eu unu dar nu prea zboara , e luat de la cadouri! daca mai vad v-unu te anunt!
#388
Postat 09 September 2006 - 07:21 PM
Rhyn0, la 9 Sep 2006, 11:53, a spus:
Ce intelegi tu prin f3A ? pentru ca si cessna ta e capabila de zbor la concurs la f3A cred ca daca te chinui si un avion de hartie poate face un looping. Nu ?
F3A nu inseamna sa faci doua tonouri si trei loopinguri. Figurile se fac la o anumita distanta... 150 m.. ce mai vezi tu din formolosa la distanta aia ? trebuie sa ai precizie... viteza .. Inseamna mai mult. Ca poti sa participi la f3a cu el nu spui nimic . pt f3a avionul nu trebuie sa depaseasca 2 pe 2 ... in rest restrictiile de motor s-au scos (nu mai stiu daca mai e restrictia de 42 v dar parca nu mai e). Deci legal esti ok.. baga la nationale acum.
#389
Postat 09 September 2006 - 07:54 PM
Eu cand am zis sa fie F3a capabil, am vrut sa zic sa fie in stare sa execute corect manevrele acrobatice din programul F3a, si in felul asta sa-l folosesc ca trainer de acrobatie.. ca sa am mana facuta cand trec pe Extra 300 E ala( inca il visez noaptea :) ) in nici un caz nu intentionez sa intru in vreun concurs cu el..
Am fost azi la zbor cu Cessna-Bomber, si din nou am fost intarziat de probleme tehnice.. se tot desprind lipiturile metal-metal.. nu tine cu picatura si tensiunea este destul de mare si cedeaza repede.. am facut o singura lansare, si dupa doar am zburat.Am luat niste poxipol sper sa tina mai bine..
Merge bine acum, si sunt impresionat de durata de zbor, am zburat 30 de minute cu un lipo 2 cell 1300 mAh si facand si manevre nu doar cruising.
La una din aterizari Winona a suferit prima ei avarie, minora e drept, a intrat o bucatica de lemn de vreo 3 mm in BA al aripii stangi, si a lasat o gaurica cam de 3 mm lungime si vreo 3 adancime, deci nimic serios..
#390
Postat 09 September 2006 - 10:25 PM
parerea mea no offense !
Aceasta postare a fost editata de RedBaron: 09 September 2006 - 10:26 PM