am terminat upgrade-ul Winonei.. E o improvizatie dar doar materialele astea le-am avut si cred ca a iesit destul de bine..
Motor BL 2410-08, regulator Towerpro BMC-30A (G2) BLMC.. n-am avut bagheta asa ca am cautat prin dulapuri si am gasit o placa de traforaj din timpuri antice( ce bine e sa fii strangator). am taiat 2 bucati( chinul de pe lume aveam doar o foaie de bomfaier ruginita vai mama ei, avea un dinte din 3 in 3 si avea si valuri) si am finisat cu un smirghel. bucatile le-am lipit intre ele cu picatura si am mai lipit pe ambele parti cate o foita din aia subtire de la traforaj care e de o parte si de alta a placii ca sa se poriveasca perfect. M-am asigurat ca intra greu in locas ca sa nu se miste, am marcat si am dat gaura cu un cui lung si subtire pe care l-am lasat acolo. Portiunea de lemn se prelungeste in aprox 1 cm in spate unde am bagat al doilea cui ( bine ca nu le-am strambat ca doar astea 2 se potriveau. Am scos motorul vechi si am pastrat doar partea inferioara a batiului pe care am mutat-o mai jos ( mai avea niste gauri in panoul de foc mai jos). apoi am taiat 2 santuri in partea din spate a batiului (are pe laterale 2 bucati de plastic verticale) in care au intrat cuiele. le-am stabilizat cu 2 fasii de plastic rezistent dar flexibil care a fost "recoltate" de la un capac de marker. Ca prin minune mai erau 2 gauri de fixare in batiu exact la capat si am pus fasiile de plastic longitudinal sa tina capetele cuielor care sunt orientate unul spre stanga si unul spre dreapta pt a se sprijini in margine cu capatul latit al cuiului. am ajustat prin indoire ca sa fie drept si apoi am pus capota. S-A POTRIVIT PERFECT! Inca nu-mi vine sa cred cat noroc am avut.. intai ca s-a putut monta batiul mai jos si nu doar atat ci se potriveste la fix pe inaltime pt axul motorului, apoi ca exista gaura din spate chiar langa panoul de foc care mi-a permis sa pun opritoarea de plastic si in sfarsit ca se potriveste ca lungime axul motorului! e incredibil parca asa a fost designed..
Scuzati focusul pozelor, am dat zoom ca sa se vada bine si a facut autofocus pe podea/pat si nu unde vroiam eu, si acum am montat capota si elicea si nu mai vreau sa le dau jos..:
http://www.d13-th.co...no/DSC01836.jpg
http://www.d13-th.co...no/DSC01837.jpg
http://www.d13-th.co...no/DSC01838.jpg
Greutatea totala de zbor cu acum lipo a scazut la 500 grame, si acum trebuie sa pun acum inauntru in fata de tot chiar dupa panoul de foc ca sa se mentina CG unde trebuie (iarasi se potriveste la fix.. nici nu mai trebuie ancorat cu nimic.. incredibil).
Am programat regulatorul( e foarte dragut canta motorul cu beepuri cand setezi), am conectat acumulatorul si am facut un test.. e solid, nu vibreaza elicea, motorul nu se misca ( e stabilizat in plan sagital de santurile in batiu, in plan vertical de fasiile de plastic si lateral de capetele cuielor si de plastic care este foarte strans pe cuie.
Acum cat de solid va fi in zbor nu stiu, mi-e cam frica pt ca e mama improvizatiei si n-as vrea sa plece avionul intr-o parte si motorul in alta.. Dati-va si voi cu parerea pls.
Edit : Am testat adineauri la sol tot sistemul, cu lipo 7,4v si 1300mAh si throttle la 50% a mers brici timp de 19 minute!! SI apreciat ochimetric si "manometric" dupa cat de tare trage si fluxul de aer pe mana mea care tinea modelul si care aproape a inghetat are tractiune mai mare la 50% decat cel original avea la maxim! Dupa modificari greutatea totala cu tot cu lipo pus a scazut la 500 de grame, deci cred ca voi putea zbura lejer cu 30-40% throttle si ca durata cred ca poate ajunge la 30 minute. Dupa ce am am terminat testul imediat am bagat degetul si am verificat motorul, era caldut, nici macar cald nu pot spune, deci undeva 40 de grade. Regulatorul l-am setat pt lipo 2 cells, fara frana, timing 7 grade si protectia acumulatorului la 3 V. Probabil ca pot incerca si la timing 15, dar deocamdata il las asa.. Din ce am inteles e mai economic pe timing mai mic si nu pot zice ca am nevoie de crestere a puterii, are destula :wub:
Aceasta postare a fost editata de Rhyn0: 07 September 2006 - 02:22 PM