Cessna 182 Electric 480 probleme ,decolari ,angajari ,TOTUL AICI
#1111
Postat 19 March 2011 - 08:36 PM
Despre micile ajustari de tuning il las pe Florin sa scrie daca are chef caci este a lui.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#1112
Postat 22 March 2011 - 01:20 PM
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#1113
Postat 22 March 2011 - 09:01 PM
pilo, la 22 March 2011 - 01:20 PM, a spus:
Ai si argumente la aceasta afirmatie?
#1114
Postat 22 March 2011 - 09:19 PM
Eu tot cu Cessna am inceput. Inca o mai am dovada ca nu a fost asa nepotrivita. Exista si mai potrivite si mai nepotrivite, fiecare e liber sa aleaga. Eu unul ma bucur ca am inceput cu Cessna.
Florinache, de mult ma roade curiozitatea, cu trainer termic te-am vazut facand hover, Cessna poate sau trebuie suprafete mai mari?
If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
#1115
Postat 23 March 2011 - 08:36 AM
Radu_, la 22 March 2011 - 09:01 PM, a spus:
Da.Kit-ul rtf are sistem tx-rx extrem de slab.Bateria lipo originala s-a umflat dupa 3 cicluri de descarcare-incarcare cu chargerul original.Tijele servo-suprafata de control flambeaza.Spuma nu e rezistenta deloc,e rigida nu elastica.Motorul in bot->probleme cu unghiuri(pe care un incepator normal nu stie sa le puna bine).Peste asta,se incearca sa mai fie si scale.Aripa se prinde extrem de prost de fuselaj,cu 2 suruburi din plastic amarate direct pe polistiren.Mai devreme sau mai tarziu tot vor ceva si trebe puse elastice.
Aerodinamica e varza absoluta.Mai mult de 6-10 metri nu planeaza.Are aprope 600 grame si 1m in anvergura=>incarcare alara mare pt un incepator.In general e prost designul;nu e suplu si aerodinamic,e gros si butucanos.La ce-mi trebe spatiu cat china in fuselaj?Concurentul direct,Ez-ul are putin spatiu la interior,dar folosit inteligent.
Peste asta,mai costa si 5 milioane,in care poti lua ceva mai bun,daca se mai adauga vreo 100 ron.Cine se chioraste la 100 ron o sa trebuiasca mai incolo sa ia ceva mai bun.
Pluuus nu sunt singurul care crede ca cessna nu e de incepatori.Gun man spune la fel,el fiind de ceva ani in chestia asta.
@Maverick:te rog,fara deastea,in primu rand incalca o regula a forumului,in al doilea rand...faza cu ca n-am reusit eu sa il pilotez de la inceput asta nu inseamna ca sunt prost,spre ex ez-ul a mers perfect de la prima lansare.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#1116
Postat 23 March 2011 - 09:08 AM
pilo, la 23 March 2011 - 08:36 AM, a spus:
Aerodinamica e varza absoluta.Mai mult de 6-10 metri nu planeaza.Are aprope 600 grame si 1m in anvergura=>incarcare alara mare pt un incepator.In general e prost designul;nu e suplu si aerodinamic,e gros si butucanos.La ce-mi trebe spatiu cat china in fuselaj?Concurentul direct,Ez-ul are putin spatiu la interior,dar folosit inteligent.
Peste asta,mai costa si 5 milioane,in care poti lua ceva mai bun,daca se mai adauga vreo 100 ron.Cine se chioraste la 100 ron o sa trebuiasca mai incolo sa ia ceva mai bun.
Pluuus nu sunt singurul care crede ca cessna nu e de incepatori.Gun man spune la fel,el fiind de ceva ani in chestia asta.
@Maverick:te rog,fara deastea,in primu rand incalca o regula a forumului,in al doilea rand...faza cu ca n-am reusit eu sa il pilotez de la inceput asta nu inseamna ca sunt prost,spre ex ez-ul a mers perfect de la prima lansare.
Cred ca faci o mica confuzie.Aici era vorba despre avion,nicidecum despre sistemul rx-tx,sau acumulatori.In general kiturile ieftine RTF au aceasta calitate:proasta(aici vorbim de rx-tx,si probabil motorizare-acumulator).In plus general valabil avioanele cu aripa sus sunt mai docile,si sunt recomandate incepatorilor.Repet:aici vorbim de avioane in general si nu calitatea exclusiv a kitului cumparat de tine,unde foarte probabil sa ai dreptate.In schimb Multiplex a demonstrat cu toate avioanele puse pe piata ca sunt bine gandite si bine lucrate calitativ,cred ca sunt foarte multi care imi dau dreptate in aceasta privinta.Am si eu un avion relativ similar cu Cessna si iti spun ca se comporta foarte bine si iarta multe greseli.
Asa ca nu generaliza tu pentru ceea ce nu poti face,cand altii pot. <_<
Iar in ceea ce priveste calitatile aerodinamic,el a fost proiectat sa arate cat mai aproape(voprbim pentru o spuma) ca si avionul original.Restul calitatii componentelor de care vorbesti se regaseste in pretul pe care l-ai dat pe un avion RTF.
In rest...numai de bine..
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#1117
Postat 23 March 2011 - 09:08 AM
Are you a Troll?
One way to become known as a troll is to regularly post short comment replies (junk) that on average contains no relevant content. This site is about sharing your hobby experiences.
Troll (Internet) (from Wikipedia, the free encyclopedia)
In Internet terminology, a troll is a person who enters an established community such as an online discussion forum and intentionally tries to cause disruption, most often in the form of posting inflammatory, off-topic, or otherwise inappropriate messages.
Si o traducere cu google translate:
Esti un troll?
O modalitate de a deveni cunoscut ca un troll este de a posta regulat răspunsurile scurt comentariu (junk) care, în medie, nu conţine conţinut relevant. Acest site este de partajare despre experienţele dvs. hobby.
Troll (Internet) (de la Wikipedia, enciclopedia liberă)
În terminologia Internet, un troll este o persoană care intră într-o comunitate, cum ar fi stabilit un forum de discuţii online şi în mod intenţionat încearcă să cauzeze o dezorganizare, cel mai adesea în formă de a posta inflamatorii, off-topic, sau altfel mesaje nepotrivite.
Si o definitie mai ampla: http://curezone.com/forums/troll.asp
Eu il asteptam pe Florin100% sa posteze cum a facut Cessna actuala (caci merita si nu are rost sa povestesc eu in locul lui) dar ma indoiesc ca o sa se grabesca acum.
Pilo: fa o pauza si asteapta sa iti treca indignarea care te sufoca.
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 23 March 2011 - 09:15 AM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#1118
Postat 23 March 2011 - 09:41 AM
Eram la Teghes peste camp de Clinceni si avand Cessna in zbor a trecut una 1:1 pe acceasi traiectorie cu a mea doar ca la inaltime diferita ...... sincer ... nu mai stiam care este a mea . <_<
Daca ii si faci un Up-grade deja e super fun pentru vacante, weekend-uri la iarba verde deci atunci cand vrei sa te distrezi cu prietenii, cu familia pana fac ei gratarul si nu ai chef sa cari Sbach-ul de 2,7 m ...
Nu a zis nimeni ca este pentru incepatori ci Stignas a spus caci contrar parerilor numeroase cum ca acest model nu zboara bine si ca este o porcarie el ( avionul ) totusi zboara ... vezi pe cel al lui Florin FARA a se umbla la aerodinamica ci doar pe ici pe colo asa de placere ( eu am vazut si pe ale altor colegi zburand .)
Ca nu este recomandat incepatorilor.... e alta discutie .... eu nu as recomanda nic pocnitorile alea de trainere ci direct acrobate care sa raspunda cu precizie ... si trainerele se angajeaza de dracii le ia si ies si mai greu din manevre avand suprafete de comanda mici , eu am acrobate care pot veni muuuult mai incet la aterizare decat un trainer. ... insa multora le lipseste simulatorul si atunci .... important este si marimea modelului .. unul mic va fi ca un tantar sau colibri .. foarte fasnet si instabil ( vezi si la heli 250 V.S. 700 )
#1119
Postat 23 March 2011 - 09:04 PM
Argumentele tale sunt aproape in totalitate pertinente. Dar de ce vezi numai "partea goala a paharului"?
Poti sa faci aceeasi "reclama" la un model care in aceeasi bani primesti acelasi lucru? Nu uita ca dai 500ron si....zbori.
Eu zic ca sunt foarte multi "fraieri" care au cest model si il mentin gata de zbor oricand.Poate ca tocmai acei "multi" au facut sccesul acestui model.
Nu-ti mai trebuie nimic. Pentru un incepator este o suma rezonabila. Apoi va cumpara inca un servo, sa fac eleroane cum trebuie si inca un accu, sa-l arunce pe cel explodat (eu acum 5 ani am cumparat modelul cu NiMh). Un incepator, si nu numai, il arunca in portbagaj gata montat si zboara in 2 min. Este ideal si pentru iesiri nu numai modelistice, ocupand putin loc pe langa toata dotarea de "iarba verde" Este un "prieten bun" si in concediu, fiind foarte comod. Este destul de "iertator" cu stangaciile incepatorilor. De planat, nu prea planeaza. Dar cine a spus ca este un motoplanor?
#1120
Postat 24 March 2011 - 02:32 PM
pilo, la 23 March 2011 - 08:36 AM, a spus:
Ori nu am mai citit eu demult regulamentul ala, ori nu stiu ce regula incalc..
Nu a sustinut nimeni ca esti, ca ai fost sau ca ai putea fi, inteligenta are si nu prea treaba cu indemanarea, experienta, dorinta de a reusi.
Pentru simplul fapt ca nu ai reusit tu sa zbori Cessna nu inseamna ca este un RTF prost, este o chinezarie acceptabila pentru banii pe care ii dai.
Te-ai luat de TX-RX, ia zi tu ce alt kit RTF stii care sa vina in banii astia cu statie? Are EZ-ul statie in cutia cu care vine?
Cand mi-am luat eu Cessna, era motorul periat, avea pack NiMh si avea statia in 35MHz.. si am dat cam aceeasi bani. Ce zici, e mai bun decat ce ai avut tu?
Tin sa subliniez inca o data, avand in vedere ca ii mai cumperi doar niste baterii, lipesti un ampenaj si te duci cu el la camp, cam ce ai mai vrea sa faca de banii astia?
Ia rupe tu simulatorul ala in doua si vezi dupa cat de amuzant si de relaxat e zborul.
Cessnuta are ceva a ei, motiv pentru care majoritatea o upgradeaza, nu o lasa in configuratia initiala, dar o pastreaza sau mai revin din cand in cand la ea.
If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
#1121
Postat 24 March 2011 - 02:51 PM
Si eu am avut Cessna de pe vremea cu periatul si acc. nimh.
In primul rand va sugerez sa treceti prin topic (cu viteza) de la inceputul lui. O sa va distrati cu incepatorii de atunci.
Uitandu-ma la Cessna lui Florin am vazut cateva chestii amuzante.
Matrita a ramas neshimbata. Are inca gaura pentru intrerupator si aripa e ca pe vremuri cand avea 1 servo. Bateria are un loc fix asa ca nu se poate ajusta usor CG-ul. A fost "proiectata" de mesterii chinezi pentru motorul greu cu perii.
Acum se vinde cu motorul usor brushless (asa are si Florin) CG-ul este mult mai in spate (in mod normal venea in dreptul fibrei de sticla care cica intarea aripa).
Ei bine Florin a zburat cu CG-ul asa (cam pe la jumatea aripii) si vedeti cum zboara.
Duminica ca tot eram numai noi pe camp am pus si watmetrul si consuma 24A in blana, peste 200W.
Ma mir ca incepatorii care inca o cumpara din romania de la autorc sau de la sierra nu mai posteaza aici. E un avion cu adevarat uluitor.
Eu am o cessna de la hobbyking, e un skyartech seamana foarte mult cu asta dar nu e la fel. E mult mai rapida si sa fiu sincer nu imi place la fel de mult. Pe asta nu o mai am.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#1122
Postat 24 March 2011 - 03:34 PM
#1123
Postat 24 March 2011 - 05:44 PM
Cessna asta de ati vazut-o in filmuletul lui stefan am cumparat-o pt ca am vrut sa imi aminteasca de unde am inceput si sa o am pentru relaxare fiind foarte mica si usor rau de transportat. E adevarat ca nu am luat versiunea cu periat 400 cu care am si inceput de altfel dar na...Kitul l-am cumparat de unde l-am cumparat si prima data, adica de la sierra insa ce nu am inteles nicio data e faptul ca ea se gaseste doar in varianta ARF respectiv RTF. Pentru ca nu am vrut sa cumpar si electronica cu care venea ea, nu pentru ca ar fi proasta, ci pentru ca nu ma satisface (nu e exact ce vreau io), am cumparat-o pe bucati de la piese de schimb. La bani am iesit suuuuper ieftin, pot sa zic ca e cel mai ieftin avion bun dupa piata. Deoarece cu trecerea anilor am capatat experienta necesara si construirii si pilotarii am adus din start cateva imbunatatiri:
- motor towerpro 2408-21 care este foarte bun si puternic la banii lui, plus ca am avut mai multe si nici unul nu mi-a facut figuri.
-regulator no name de la kele de 20A
-servo profundor si directie SG90 Turnigy
-Comenzile nu le-am facut ca originalul prin tentativa aia de bowden ci am pus tije de carbon de 2 sau de 2,5 nu mai stiu, cu furculite de plastic.
-elice 8,4 slow-fly clona GWS :lol:
-lipo 3s 1300mah
-pe aripa, in santul ala din spatele BA pe extradors am pus o tija de carbon de 2 de la un cap la altul al aripii ca sa nu aplaude, pastrand diedrul acela mic cu care vine din fabrica.
Deci vedeti bine ca nu am bagat scumpeturi, este un avion ieftin si foarte bun asa cum e. Cand am luat kitul, am vazut ca are stikerele alea albastre dar le-am dat jos si i-am pus din alea rosii pentru ca am vrut sa fie exact ce am avut io cand am ineput :p .Am fost placut surprins sa vad ca aripa vine cu servourile gata montate in ciuda pretului...La zbor este exact cum era si inanite numai ca s-a schimbat pilotu :lol: . Este foarte placut la mansa si pot sa zic ca imi place mai mult ca un zagi. Seara cand ai vant 0 si ai obosit sa mesteci in manse la un 3D, scoti cessna si te relaxezi. Pentru incepatori eu zic ca este bun. MA bucur ca am inceput cu cessna si nu cu altul. Nu planeaza fiind ca nu i se da panta de planare. Trebuie panta de planare mai accentuata, pentru ca nu are finetea unui planor. Orice avion planeaza, iar acesta nu face exceptie. Eu unul il recomand incepatorilor si pot sa zic ca este un super avionas cu care te poti si distra si relaxa.
Daca vreti poze cu imbunatatirile aduse va fac.
Aceasta postare a fost editata de florin100%: 24 March 2011 - 05:49 PM
#1124
Postat 24 March 2011 - 05:54 PM
Maverick, la 22 March 2011 - 09:19 PM, a spus:
DA, face dar sa nu bata vantul ca il rastoarna.
#1125
Postat 24 March 2011 - 06:05 PM
stiganas, la 24 March 2011 - 02:51 PM, a spus:
Sa va zic istorioara mea vizavi de inceputuri, Cessna, forum si colegi de zbor.
Am si am vut prostul obicei ca inainte de a face o achizitie sa fac un studiu cat mai amanuntit. Asa am facut si cu Cessna acum vreo 2 ani cand am dat pe google "avion cu telecomanda" si am ajuns pe forumul RHC si ia ghiciti, exact faptul ca subiectul curent era atat de bine documentat si am putut sa citesc toate tips & tricks, atatea cate erau m-au determinat sa iau Cessna.
La vremea respectiva bugetul nu era limitat de partenera pe cat era limitat de mine. Imaginati-va ca pt 20 RON diferenta nu am comandat de la BT, ci am gasit eu pe net un site de unde am luat Cessna.. pt ca pe vremea aia mi se parea o prostioara, ma joc un pic, o sa fie prima si ultima zburatoare... eheheeee cata dreptate NU aveam :lol:
Si am citit si am citit, si dupa ce am luat-o de la magazin am stat 3 zile si am imbracat-o in scotch transparent sa o fac mai slick si mai rezistenta (ca asa am citit eu) si am avut grija sa nu o ingreunez cu scotch-ul mai mult decat e nevoie, benzile se suprapuneau doar 1-2 mm (ca tot asa, citisem).
Si apoi pregatirile de zbor.. citisem eu, unde altundeva decat in subiectul asta ca trebuie sa "bag simulator" asa ca am conectat statia aia groaznica prin cablul ala audio la intrarea de microfon (microfon da.. nu USB-ul de care se plang unii acum) a laptopului, am instalat FMS si m-am pus pe treaba. Inutil de spus ca mai mult corectam glitch-urile interfetei decat sa dau comenzi, dar chiar si asa m-am ambitionat si dupa vreo 2 seri reuseam sa il tin in aer si dupa inca vreo 2 sa mai si aterizez din cand in cand.
Apoi a urmat cea mai mare greseala, m-am dus la zbor singur.. n-am mai ascultat de forum, ca doar ma antrenasem, cat de greu poate sa fie..
Batea inima in mine ca la balamuc. Am incercat sa decolez de jos, de pe roti.. draci, motorul periat abia abia se misca. In cele din urma s-a ridicat, cam 1 metru, s-a inclinat pe o parte si a cazut.. nu intelegeam, ce am facut rau.. la naiba s-a rupt elicea. Nu-i nimic, mai avem una acasa.
A doua zi, cu elice noua, inapoi la camp.. de data asta nu s-a mai ridicat, a dat elicea intr-o piatra si s-a ciobit.
Suparat de cele intamplate mi-am comandat 20 elici la BT.. ca prea se rup repede..
Am mai citit eu ca daca ii scoti trenul il mai usurezi si il poti lansa din mana. Zis si facut. M-am dus pe camp, unde erau boschetii mai mari si l-am lansat.. O data, a doua oara, a 7-a oara a luat-o si l-am ridicat si mergea ca barcuta gonflabila pe taifun, dar era in aer... muream de fericire.. cele 30 secunde pana brusc iar s-a inclinat pe o aripa si a venit asa pana jos. Botul terci, culmea elicea a scapat.
Stiam deja de pe forum ca nu-i nimic, se intampla dar e reparabil.. asa ca l-am reparat. Totusi a zburat.. dar de ce a cazut, de ce se inclina pe o aripa.. sigur fac eu ceva gresit. Mi-am luat inima in dinti si am postat la Jurnal de pre-zbor ca vreau si eu asistenta. Mi-a raspuns Allen ca sa vin pe camp ca sigur ma ajuta cineva. Incantat de raspuns in urmatoarea sambata m-am prezentat la Chitila.
Tot timid am despachetat si ma uitam cu uimire cum Florin facea un hover cu Showtime-ul si nu imi venea sa cred ca se poate si cat de mare e avionul ala ( la vremea aia parea urias :lol: ). Dupa vreo jumatate de ora de invartit pe acolo m-a luat in vizor tot Allen "- Tu esti tipul cu Cessna?" "- Da" raspund eu timid" "- Ia hai pune bateria in el si sa vedem cum zboara". Am pus bateria si i l-am dat lui Allen, l-a lansat si s-a ridicat brusc in sus, a facut un loop si abia l-a pus jos "- Tu i-ai facut centrul de greutate?" ma intreaba. Eu in mintea mea "Ce-i aia?". Zice " E greu de coada.." Tot in gandul meu "E greu unde? Cum adica de coada?". Si l-a chemat pe Florin procent, omul care stia Cessna ca pe propriul buzunar din ce am inteles. "Florin, fa-i tu centrul de greutate". Tot in mintea mea "Sunt pe maini bune, tipii asta sigur stiu ce fac".
Mi-au pus cu scotch cu fibra ditamai surubul agatat de botul avionului.. "Acum e bine" imi spune Allen "Sa iti iei si tu scotch de asta ca e beton".
A dat o tura rapida Florin cu el sa vada ca totul e ok, a mai mesterit ceva la el si zice "Hai, zboara-l". Tremurau picioarele mai tare ca prima data, acum aveam si public..
L-au ridicat ei, eu n-am avut curaj si apoi mi l-au pasat mie. Ma descurcam ok, zbura relativ mai drept acum fata de barca de dinainte. Zice Florin "Te-ai dat pe simulator?".. "Da" zic eu cu vocea moale si cu ochii cat ceapa pe avion sa nu-l scap. "Se vede" zice. "Poti sa il pui jos?" ma intreaba. "Incerc" zic eu.. Dupa cateva ture de aliniere :D.. l-am pus jos.. la vreo 30 metri de mine :p), dar era intreg.. si am respirat usurat.
Un pic offtopic, dar pt mine amintirea e priceless.
Poate era mai usor sa incep cu EZ sau cu un planor sau cu un acrobat, cum spunea RD.. dar am inceput cu Cessna si pt mine a fost perfect asa cum a fost si daca nu era forumul sa citesc despre Cessna imi luam un Mustang P51-D de la Artech si cu ala sigur nu ajungeam prea departe.
If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
#1126
Postat 24 March 2011 - 06:58 PM
Eu nu inteleg o chestie. Cessna inca se vinde, inca e ieftin, unde sunt incepatorii care il dau de pamant ?
Din 2006 pana in 2010 a fost un topic fierbinte. Acum l-am dezgropat eu (din cauza lui Florin)
Ori s-au facut incepatorii mai isteti si nu mai au nevoie de ajutor ori nu mai incepe nimeni cu Cessna.
Daca mai deapana multi amintiri il vand pe ala de la HK si fac si eu ca Florin, il cumpar pe bucati.
Eu am inceput cu instructor. Dupa ce l-am luat de la BT, l-am asamblat (munca multa, eu credeam ca RTF inseamna ca il cumperi si zbori nu te apuci si lipesti) si dupa ce l-am privit cum statea el frumos pe masa, impecabil, mi-am dat seama ca e imposibil sa il controlez o data ajuns in aer.
Asa ca am sunat din nou la BT si Edy m-a pus in legatura cu Dragos Lutu care a fost foarte binevoitor, am avut cateva sedinte de meditatii cu statii cuplate. Culmea, si el avea o Cessna (pe langa altele serioase, in special heli)
A mea a testat-o Dragos. Primul zbor, decolare frumosa, intoarcere si, dupa 150m Dragos striga nu mai am control. A intrat cu botul in pamant, zob a fost. Primul zbor. De atunci am prins eu dragoste de statiile E-fly. Asa ca am trecut pe Futaba in 40 Mhz care era fabrica de gliciuri. Am abandonat Cessna dupa ce am busit-o, din nou, tot dupa un glici (de aici am prins dragoste pentru Mhz)
Pe vremea aceea 500 RON erau bani, acum cumpar un servo mai rasarit cu ei. In prima si singura mea vizita la Clinceni cineva, nu mai tin minte cine, mi-a zis: primele 2000 EUR sunt mai dificile, dupa aia te obisnuiesti. Am ras.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#1127
Postat 24 March 2011 - 11:01 PM
chitila 004_resize.JPG (31.38K)
Number of downloads: 108
chitila 005.JPG (154.41K)
Number of downloads: 115
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#1128
Postat 25 March 2011 - 06:34 AM
#1129
Postat 25 March 2011 - 11:04 AM
ALLEN, la 24 March 2011 - 11:01 PM, a spus:
Cand te prinde cheful striga!
Nu o dau de tot ca e de suflet, dar imprumut, pt tine, oricand.
If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
#1130
Postat 17 April 2011 - 07:50 PM
Maverick, la 24 March 2011 - 06:05 PM, a spus:
Am si am vut prostul obicei ca inainte de a face o achizitie sa fac un studiu cat mai amanuntit. Asa am facut si cu Cessna acum vreo 2 ani cand am dat pe google "avion cu telecomanda" si am ajuns pe forumul RHC si ia ghiciti, exact faptul ca subiectul curent era atat de bine documentat si am putut sa citesc toate tips & tricks, atatea cate erau m-au determinat sa iau Cessna.
La vremea respectiva bugetul nu era limitat de partenera pe cat era limitat de mine. Imaginati-va ca pt 20 RON diferenta nu am comandat de la BT, ci am gasit eu pe net un site de unde am luat Cessna.. pt ca pe vremea aia mi se parea o prostioara, ma joc un pic, o sa fie prima si ultima zburatoare... eheheeee cata dreptate NU aveam :good:
Si am citit si am citit, si dupa ce am luat-o de la magazin am stat 3 zile si am imbracat-o in scotch transparent sa o fac mai slick si mai rezistenta (ca asa am citit eu) si am avut grija sa nu o ingreunez cu scotch-ul mai mult decat e nevoie, benzile se suprapuneau doar 1-2 mm (ca tot asa, citisem).
Si apoi pregatirile de zbor.. citisem eu, unde altundeva decat in subiectul asta ca trebuie sa "bag simulator" asa ca am conectat statia aia groaznica prin cablul ala audio la intrarea de microfon (microfon da.. nu USB-ul de care se plang unii acum) a laptopului, am instalat FMS si m-am pus pe treaba. Inutil de spus ca mai mult corectam glitch-urile interfetei decat sa dau comenzi, dar chiar si asa m-am ambitionat si dupa vreo 2 seri reuseam sa il tin in aer si dupa inca vreo 2 sa mai si aterizez din cand in cand.
Apoi a urmat cea mai mare greseala, m-am dus la zbor singur.. n-am mai ascultat de forum, ca doar ma antrenasem, cat de greu poate sa fie..
Batea inima in mine ca la balamuc. Am incercat sa decolez de jos, de pe roti.. draci, motorul periat abia abia se misca. In cele din urma s-a ridicat, cam 1 metru, s-a inclinat pe o parte si a cazut.. nu intelegeam, ce am facut rau.. la naiba s-a rupt elicea. Nu-i nimic, mai avem una acasa.
A doua zi, cu elice noua, inapoi la camp.. de data asta nu s-a mai ridicat, a dat elicea intr-o piatra si s-a ciobit.
Suparat de cele intamplate mi-am comandat 20 elici la BT.. ca prea se rup repede..
Am mai citit eu ca daca ii scoti trenul il mai usurezi si il poti lansa din mana. Zis si facut. M-am dus pe camp, unde erau boschetii mai mari si l-am lansat.. O data, a doua oara, a 7-a oara a luat-o si l-am ridicat si mergea ca barcuta gonflabila pe taifun, dar era in aer... muream de fericire.. cele 30 secunde pana brusc iar s-a inclinat pe o aripa si a venit asa pana jos. Botul terci, culmea elicea a scapat.
Stiam deja de pe forum ca nu-i nimic, se intampla dar e reparabil.. asa ca l-am reparat. Totusi a zburat.. dar de ce a cazut, de ce se inclina pe o aripa.. sigur fac eu ceva gresit. Mi-am luat inima in dinti si am postat la Jurnal de pre-zbor ca vreau si eu asistenta. Mi-a raspuns Allen ca sa vin pe camp ca sigur ma ajuta cineva. Incantat de raspuns in urmatoarea sambata m-am prezentat la Chitila.
Tot timid am despachetat si ma uitam cu uimire cum Florin facea un hover cu Showtime-ul si nu imi venea sa cred ca se poate si cat de mare e avionul ala ( la vremea aia parea urias :rofl: ). Dupa vreo jumatate de ora de invartit pe acolo m-a luat in vizor tot Allen "- Tu esti tipul cu Cessna?" "- Da" raspund eu timid" "- Ia hai pune bateria in el si sa vedem cum zboara". Am pus bateria si i l-am dat lui Allen, l-a lansat si s-a ridicat brusc in sus, a facut un loop si abia l-a pus jos "- Tu i-ai facut centrul de greutate?" ma intreaba. Eu in mintea mea "Ce-i aia?". Zice " E greu de coada.." Tot in gandul meu "E greu unde? Cum adica de coada?". Si l-a chemat pe Florin procent, omul care stia Cessna ca pe propriul buzunar din ce am inteles. "Florin, fa-i tu centrul de greutate". Tot in mintea mea "Sunt pe maini bune, tipii asta sigur stiu ce fac".
Mi-au pus cu scotch cu fibra ditamai surubul agatat de botul avionului.. "Acum e bine" imi spune Allen "Sa iti iei si tu scotch de asta ca e beton".
A dat o tura rapida Florin cu el sa vada ca totul e ok, a mai mesterit ceva la el si zice "Hai, zboara-l". Tremurau picioarele mai tare ca prima data, acum aveam si public..
L-au ridicat ei, eu n-am avut curaj si apoi mi l-au pasat mie. Ma descurcam ok, zbura relativ mai drept acum fata de barca de dinainte. Zice Florin "Te-ai dat pe simulator?".. "Da" zic eu cu vocea moale si cu ochii cat ceapa pe avion sa nu-l scap. "Se vede" zice. "Poti sa il pui jos?" ma intreaba. "Incerc" zic eu.. Dupa cateva ture de aliniere :D.. l-am pus jos.. la vreo 30 metri de mine :)), dar era intreg.. si am respirat usurat.
Un pic offtopic, dar pt mine amintirea e priceless.
Poate era mai usor sa incep cu EZ sau cu un planor sau cu un acrobat, cum spunea RD.. dar am inceput cu Cessna si pt mine a fost perfect asa cum a fost si daca nu era forumul sa citesc despre Cessna imi luam un Mustang P51-D de la Artech si cu ala sigur nu ajungeam prea departe.
Raman amintiri extraordinare in asemenea conditii cand inveti singur sa-l tii in aer. Cele mai mari emotii le-am avut insa la prima aterizare. Dupa mai multe lansari mai reusite sau nu, s-a ridicat de nu-mi venea sa cred, iar dupa multe cercuri si dureri de gat am realizat ca habar nu am cum trebuie sa-l aterizez. Mare noroc mare ca iarba era mare. A suferit si cessna mea destule avarii si zboara fara tren de aterizare ca nu e teren adecvat, dar zboara. Are si ea scotch pe la zonele de imbinari si mai are si banda adeziva din hartie din aia pt vopsitorie. Dar zboara foarte bine si asa si e mai stabila si cred ca mai rezistenta la bufuri.
Mi s-a parut un model destul de bun pentru mine ca incepator: cessna ep 400 . Urmatorul model la care ma gandesc dupa ce invat tot ce se poate pe asta va fii tot cessna 182 dar o clasa mai mare. E un model ce mi-a intrat in suflet.
Fisiere atasate
-
IMG_3420.JPG (391.89K)
Number of downloads: 73
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#1131
Postat 18 April 2011 - 08:41 AM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#1132
Postat 30 May 2011 - 10:28 PM
Bafta si numai bine.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#1133
Postat 31 May 2011 - 07:38 AM
alex g, la 30 May 2011 - 10:28 PM, a spus:
Puteai sa o schimbi si jos, nu trebuia sa te urci in copaci :rofl: .
#1134
Postat 31 May 2011 - 12:44 PM
protheus, la 31 May 2011 - 07:38 AM, a spus:
:wub: :wub: Da e tare faza privita asa :rofl: :good: Jos am schimbat-o, mai precis in casa ca nu aveam la mine cea de rezerva.
Acum are una nasoala tare de la un P51 in 2 canale, nici macar nu stiu ce dimensiuni are ca nu e scris nimic pe ea. E mai mica in diametru cam cu 3 cm, dar zboara binisor si asa insa nu l-am mai fortat la figuri. Peste o luna cand vin in tara o sa-mi iau vreo 5 bucati 8x4, cum erau cele originale, si am sa iau si un motor rezerva ca asta cam da rateuri. Inca o luna merge apoi vedem ceva putin mai mare si mai vioi. Oricum asta va ramane de suflet. :good: :good:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R