Pornirea motoarelor temice iarna Nu ne sperie frigul
#1
Postat 10 December 2002 - 03:16 AM
Pe ici pe colo prin forum citesc mesaje despre greutätile in legäturä cu pornirea motoarelor termice in timpul iernii.
Propun un schimb de päreri si experientä pe aceastä temä.
Eu procedez in felul urmätor:
La temperaturi sub 5 grade conectez bujia incandescentä la sursa de curent ca 15 sec inaninte de a efectua prima incercare de pornire. In acest timp chiulasa si camera de ardere se incälzesc suficient pentru ca motorul sä porneascä färä mari probleme. Avind in vedere cä motoarele termice pe metanol sint defapt motoare semidiesel, deci cu autoaprindere, principiul de pornire este identic cu cel al motoarelor diesel. In general folosesc o sursä de curent cu 1,2 V pentru a nu distruge bujia. Rezultatele sint bune
Ce sisteme / solutii folosesc alti modelisti.
Päreri contrare ci criticä sint bine venite
cu respect
Gabi
#2
Postat 10 December 2002 - 04:03 AM
Daca vrei poti sa folosesti o metoda mai cool, fara sa-ti "prajesti" motorul cu propria bujie !
Exista un montaj simplu cu un tranzistor de semi-putere.
Sti scheama? O am daca-ti trebuie !
Multa "caldura"
Daniel
#4
Postat 10 December 2002 - 08:58 AM
(suspans, sala asteapta maestrul sa se incalzeasca)
Cu ... demarorul
(sala este in delir, maestru pleaca calm in culise)
Dupa care motorul se lasa putin la relanti sa se incalzeasca singur, pilotul inghite hapul anti-frig (in functie de virsta ceai, vin fiert sau vodka). Isi sterge turturii de la nas, impinge calm gazul si modelul decoleaza.
Fara sa fiu eu in rolul maestrului am pornit cu .. demarorul (evident) motoare mici iarna trecuta la -5C fara probleme. Singura problema adevarata este cum pornesti ... pilotul sa iasa pe frigul ala:)
-- Nu mor caii cind vor cainii --
#7
Postat 10 December 2002 - 09:33 AM
Flickr - pozele mele
#8
Postat 10 December 2002 - 09:34 AM
...iar intoxicatia o face pilotul nu cu monoxid de carbon ci cu incalzitorul descris de tine (chiar in avans si in exces, ca altfel un om cu mintile inregi nu se hazardeaza sa inghete iarna la zbor) :( ...pai cand o incepe sa sufle elicea aia vant rece in timpul reglajului (cu stropi de combustibil...brrrr), mecanicul o sa-si blesteme zilele (doar daca nu e amorsat si el). Ca sa o parodiez pe Ana Lesko..."Ard in cuburi"
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 10 December 2002 - 09:39 AM
Cu rabdare si ciocan.
#10
Postat 10 December 2002 - 08:27 PM
Azi am fost la club si an zburat o turä. Soare, minus 4 grade vint ca 15 - 20 Kmh. Motorul 15 ccm 4 T a po´nit dupä procedeul descris " la proma cheie "
Inainte de prima pornire statia si avionul au stat cam o orä afarä, deci motor rece rece
Corsair4FU doborit
Aceasta postare a fost editata de Mestericä: 10 December 2002 - 08:49 PM
#13
Postat 11 December 2002 - 05:55 AM
Ca sa nuzici ca sunt baiet rau, ti-am facut doc-ul !
Asta este si pentru voi cei cu gazele de esapament !!! B)
Alea,alea, bune,
Charly
Fisiere atasate
-
Engine_heater.doc (25K)
Number of downloads: 128
#14
Postat 13 December 2002 - 01:26 AM
Mai baietzi, de ce va chinuitzi cu tzevi de esapament etc..
E buna si ideea Corsarului cu 15 sec bujia sa incalzeasca, dar eu va recumand un foen sau uscator de par de voiaj, care merge la 12 voltzi, din trusa nevestei.
Aceasta postare a fost editata de Dom*PROFESOR: 15 December 2002 - 12:44 AM
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#15
Postat 13 December 2002 - 02:32 AM
Dom*PROFESOR, la 13 Dec 2002, 01:26, a spus:
Hmmmm.... Nu stiu care are nevasta sa mearga la 12V.... :D OK, ideea cu uscatorul e faina, dar eu nu am 12V cu mine.... La pista la Palat pot ajunge si cu metroul, nu neaparat cu masina, deci imi vor lipsi cei 12V....
Flickr - pozele mele
#16
Postat 13 December 2002 - 11:43 AM
Poate imi aduc aminte cum se cheama.
Bog
#17
Postat 13 December 2002 - 11:49 AM
Flickr - pozele mele
#18
Postat 13 December 2002 - 01:38 PM
Poate exista si persoane care nu sesizeaza gluma: nu incercati asta pe masina voastra! Poate pe a altuia si sa fiti gata de fuga!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 13 December 2002 - 01:39 PM
Cu rabdare si ciocan.
#19
Postat 13 December 2002 - 03:24 PM
Oricum daca protejezi bine pe acolo nu cred ca se intimpla nimic.
Bog
#20
Postat 13 December 2002 - 07:55 PM
Zisei si eu o gluma si uite ca sa luat in serios.
Chestia e ca nici eu nu am facut sa para a gluma efectele ei aparind mai tirziu.
Alta data o sa ma gindesc mai bine cum sa fac sa sune mai bine.
Bogu-san
#21
Postat 15 December 2002 - 12:50 AM
ATENTIE!
Metanolul arde! Ce nu stiu multzi e ca flacara e incolora, inodora. Daca facetzi murdarie cu metanol pe modele si se intampla ca motorul sa dea un rateu incediul e ca si facut.
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#22
Postat 15 December 2002 - 02:24 AM
zic "vostru" petru ca pana-mi repar eu bascula, cred ca vine caldura...
Cea mai buna, curata si sigura solutie mi se pare cea propusa de Charly, cea cu un tranzistor de putere montat pe radiator, pe post de sursa de caldura. As vrea totusi sa-mi spuna cineva daca a experimentat asa ceva practic.... Tranzistorul poate sa dea caldura suficienta, nu de asta mi-e mie. Mi-e ca s-ar putea sa se cam strice la un regim "static" (culmea) de ... cat are motorul? Parca trece bine de 100 grade celsius, nu?
Eh, tre' vazut pana la cat e de acord sa functioneze integratul ala...
Oricum, admir si solutiile K.I.S.S., si mie imi place sa rezolv treburile repede.... Mai ales atunci cand ma grabesc.
Propun inca o solutie: o spirala de nichelina lipita cu un epoxi rezistent la temperaturi ridicate, in jurul radiatorului motorului. E de incercat......
alexella
#23
Postat 15 December 2002 - 02:29 AM
Glumä :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
si cind se incälzeste nu cumva sä se mai räceascä
http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/mad.gif http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/mad.gif http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/mad.gif :angry:
#24
Postat 17 December 2002 - 11:35 AM
Temperatura motorului este undeva la 80 de grade asa ca daca temperatura creste peste o suta de grade poti sa iti iei adio de la el.
Mai mult stiu ca temperatura maxima la un astfel de tranzistor ajunge la 120-130 de grade.
Da una este teoria si altceva este practica!
Eu am procedat astfel:masina 1/1 pornita, ventilatia din interior la maxim setata pe picioare, masina pusa pe podea si in 5-10 minute ai chiuloasa la 40 grade.Solutie testa!
Mai mult topesti instantaneu zapada depusa!
#25
Postat 17 December 2002 - 12:48 PM
Flickr - pozele mele
#26
Postat 17 December 2002 - 01:32 PM
Ce nu merge bine la varianta "nichelina lipita cu epoxi"?
Exista epoxi care rezista la sute de grade? Exista!
Nichelina tre' sa se incalzeasca pana la rosu ca sa incalzeasca motorul? Nu!..
Hai, zi.. nu fa moace.... ca nu 'tzeleg.....
Sa putem tragem niste concluzii pe tema "pornirea la rece"
alexella
#27
Postat 17 December 2002 - 11:39 PM
Brrrrrrr! Epoxi pe motor!
Este si asta o solutzie extrema, nu zic nu dar daca pui epoxi pe chiulasa ce mai faci ca sa il scotzi cand vine caldura.poate mai bine o piesa facuta la strung cu capac si inauntru o spira de nichelina care sa se incalzeasca la 12V.Totul lucrat elegant, cu fire si clesti pentru cuplare la bateria auto. Piesa sa aiba forma chiulasei , pe care sa o imbrace. Ai incalzit ,o dai jos si start you engine!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003