Accident mortal la o demonstratie aeromodelistica Ungaria
#31
Postat 17 May 2006 - 03:14 PM
Ce rost are sa ne scoatem ochii intre noi (vezi Zod - Gicosu). De cate ori s-a intamplat sa avem "probleme" pe camp, noi cei care zburam acolo????
Nefericitul accident merita studiat pe toate fetele fara a incerca sa parem specialisti (cum ar fi fost daca .......) ci sa bagam ceva la tartacute si sa incercam sa nu avem si noi parte de asa ceva.
#32
Postat 17 May 2006 - 08:04 PM
in afara de cele din contextul international(graupner-elicoptere, anii '80, etc.), eu faceam mai sus trimitere la cea mai celebra tragedie de acest gen din istoria recenta a rc-ului autohton, cind, la un concurs de barci fsr-v de 15, gury a ajuns la spital, dupa ce a fost "frezat" in cap de o barca de la aceasta clasa.
cum s-a ajuns la aceasta situatie, si mai ales de ce nu s-au luat atunci nici un fel de masuri, asta e problema pe care o ridicam eu!
nu ma apuc sa dau acum amanunte, episodul l-am mai povestit tot p-aici, pe undeva.
asa ca daca nu stim, sa tacem si s-ascultam, nu sa ne dam aiurea cu parerea, cu pluta-n drum!
capisci, nenea zodel?(nu de tine ma "leg" invocind ptula!...)
bafta si minuni!
"...NU TREBUIE CONFUNDAT ADEVARUL CU PAREREA MAJORITATII..."-Jean Cocteau
"...DACA VEI AVEA SUFICIENTA INTELEPCIUNE SI RABDARE SI VEI STA ATENT PE MALUL RIULUI, VEI PUTEA OBSERVA, LA UN MOMENT DAT, PLUTIND LA VALE, CADAVRELE DUSMANILOR TAI" -citat : -Sun Tzu -ARTA RAZBOIULUI
"...cine nu are timp, nu invinge niciodata"-Antoine de Saint d'Exupery
"Cuvintele sincere nu sunt niciodata placute, cuvintele placute nu sunt niciodata sincere" -Lao Tze
"...esential in existenta unui om ca mine este ceea "ce" GINDESTE si "cum" GINDESTE, si NU ceea ce FACE si ce SIMTE."-Albert Einstein-BUCURIA GINDIRII
NOTA: daca, intimplator sau nu, unele cuvinte sau elemente de sintaxa din postarile mele comporta dificultati de compilare pentru unii cititori, sint disponibile scurte seminarii de dezvoltare a perceptiei si comunicarii interpersonale.
de asemenea, RECOMANDAM IMPERATIV celor care se cred indreptatiti sa corecteze modul de redactare al textelor un scurt curs de ISTORIE LINGVISTICA, precum si consultarea unui Indreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie.
#33
Postat 18 May 2006 - 06:53 AM
Bai voi sunteti pesimisti sau optimisti, (ca acum se ia de mine stiu eu cine... si spune ca trebuie sa fim realisti, ca fapte aproape similare se intimpla peste tot), dar ce facem sau ce credem ca facem, se numeste poate sport, si la orice sport se mai intimpla si nenorociri sau lucruri mai putin placute. Ce putem face sa batem inaintea unei competitii pe organizatori, sau poate pe toti din public pentru a nu se intimpla un act nedorit.
Parca am visa nenoriciri, sau le-am dorii....
De curind s-au intimplat accidente si la raliuri 1:1, si se vor intimpla in continuare, si la schii la Olimpiada..., si cind mergi pe strada iti poate intra o musca daca nu in c__ poate in ochi, si atunci, inseamna ca trebuie sa iti iei masuri de siguranta si pe strada, ochelari sau sa mergi cu ochii inchisi?
Nu scriu in ideea ca trebuie sa facem rabat de la siguranta, dar parca ne-am dori sa se intimple ceva si apoi unii dintre noi sa spuna/scrie :"V-am spus io!!!"
Poate daca ne luam toti simulatoare, stam frumusel acasa in fata monitorului, nu se va intimpla nimic, dar daca ne curentam de la tastatura, sau ne incarca electrostatic, ne putem pierde si vederea. Deci nu e bine nici asa.
Hai, sa auzim de bine, ca oricum ce ne este scris nu putem schimba.
#35
Postat 26 June 2006 - 03:20 AM
sper sa navem parte si noi de asa ceva
#36
Postat 26 June 2006 - 06:35 AM
#37
Postat 26 June 2006 - 12:59 PM
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 26 June 2006 - 12:59 PM
#38
Postat 26 June 2006 - 01:18 PM
Totusi bine ca pilotul a fost achitat si sper sa nu se ia vre-o masura drastica ca a fost un ACCIDENT care nu se intampla des si sigur nici cel cu planorul nu a facut-o intentionat!
#40
Postat 09 July 2006 - 09:30 PM
#41
Postat 09 July 2006 - 09:31 PM
buna seara. doi tineri casatoriti sianu pierdut viata si mai multi au fost raniti cand un aeromodel de 2,5m sa prabusit intre spectatori. Pe aeroport era o demonstratie de aeromodele, cand campionul mondial al probei, care comanda modelul, a pierdut controlul, avionul prabusindu-se intre spectatori. La demonstratia de anul trecut un alt eromodel sa prabusit dincolo de linia unde stateau spectatorii. Modelul avea 4,5 m cu greutate de 50kg si 120-130km/h. Campionul mondial dupa prabusirea avionului a declarat ca modelul nu a putut fi controlat timp de 5 minute.In accident si-au pierdut viata 2 persoane, iar 4 persoane au fost ranite usor. Pe aeroport in acel moment erau cel putin 300 persoane. Asistenta medicala si salvarile nu erau asigurate. Organizatorii nu au comandat salvari. Se pune intrebarea daca legea nu prevede obligavitatea de a asigura asistenta medicala si manifestari la astfel de manifestatii pentru cazul in care se pot intampla astfel de accidente adevarul este ca in cazul celor 2 tineri morti ciar si asistenta medicala rapida nu le-ar fi salvat viata. Este cert ca asemenea modele cand evolueaza nu au voie sa zboare in apropierea spectatorilor. Campionul mondial pana acum a condus modelul fara greseala. Sa vazut pe model ca in timpul zborului ca nu era controlat si nici controlabil. Nu a reactionat la nici o comanda. Iin fond este un pilot exceptional iar ceea ce face el nu poate face nimeni in Ungaria. la noi in tara nu sau mai intamplat asemenea accidente dar in lume au mai fost. Acuma aeroportul este inchis iar politia si specialistii au inceput cercetarile. 4oameni au suferit leziuni mai putin grave
#43
Postat 11 July 2006 - 01:33 PM
tudhorr, la 11 Jul 2006, 13:23, a spus:
modelul in cauza era full composite deci s-a facut bucatele mici
#45
Postat 11 July 2006 - 02:44 PM
RedBaron, la 11 Jul 2006, 14:36, a spus:
Si cum naiba a zburat ala singur 5 minute???
Gratie tehnologiei de varf care este incorporata in statiile de modelism cu preturi din 4 cifre in euro, un aeromodel poate zbura muulte minute fara sa fie controlat de aeromodelist ci de interferente. No Comment!
#46
Postat 11 July 2006 - 02:47 PM
RedBaron, la 11 Jul 2006, 15:36, a spus:
Mai curand e vorba ori de o eroare de traducere ori de o eroare in original...5 secunde par mai veridice!
Sau poate mai bine: NICIODATA, DAR NICIODATA, sa nu te increzi intr-un reporter si in profesionalismul lui!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 11 July 2006 - 02:53 PM
Cu rabdare si ciocan.
#47
Postat 11 July 2006 - 03:00 PM
Dar oricum revenid la subiect clar e ca a fost ceva bruiaj ca totusi era un pilot f. experimentat care nici in ruptul capului nu ar fi zburat deasupra publicului , deci ramane de vazut cine o fi bruiat??
@Marinaru Reporteri tot timpul exagereaza dar de la 5 sec la 5 minute e cam mult parerea mea
#48
Postat 11 July 2006 - 03:02 PM
RedBaron, la 11 Jul 2006, 16:00, a spus:
...daca citeai subiectul, aflai!
Cu rabdare si ciocan.
#50
Postat 11 July 2006 - 03:07 PM
Marinaru, la 11 Jul 2006, 14:47, a spus:
Profesionalismul unui reporte e ... ff relativ, atunci cand in discutie intra elemente de meserie :D adevarata! Cred ca la asta te referi, nu ? El preia o informatie, ii da o ... forma si o da pe post !
Am mai patit-o si io cu reporteri profi , care din pacate :( au inteles exact pe dos lucrurile ! Si erau bine intentionati ... :D
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#51
Postat 11 July 2006 - 03:39 PM
Dexter_Jr, la 11 Jul 2006, 13:33, a spus:
Dextere cred ca, confunzi materialele compozite cu geamul securizat de masina.Principala calitate a materialeleor compozite e ca cedeaza succesiv nu ca si un material
omogen.Poate n-ai stiut dar se folosesc si in industria militara pentru blindarea vehiculelor militare mai usoare si al elicopterelor.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#52
Postat 11 July 2006 - 03:59 PM
Skyspy, la 11 Jul 2006, 15:39, a spus:
Dexter_Jr, la 11 Jul 2006, 13:33, a spus:
Dextere cred ca, confunzi materialele compozite cu geamul securizat de masina.Principala calitate a materialeleor compozite e ca cedeaza succesiv nu ca si un material
omogen.Poate n-ai stiut dar se folosesc si in industria militara pentru blindarea vehiculelor militare mai usoare si al elicopterelor.
Da.. modelele full composit (implicit si alea de la C-ARF) sunt facute sa reziste la impactul cu o racheta balistica intercontinentala, la obuze perforante cu cap vidia si nu in ultimul rand la gloante de AKM.
Skyspy am vazut cu ochiu meu cum se face un avion de la C-ARF la un crash. Crede-ma il aduni cu penseta si cu lupa. Materialul ala e f.f.f subtire, usor si cam casant.
#53
Postat 11 July 2006 - 04:08 PM
300km/h facut in germania insa n-a fost adunat cu penseta dar au ramas din el vreo 4-5 bucati mari. :D
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#54
Postat 11 July 2006 - 04:29 PM
ca daca vine in picaj cu 300km/h de la 50m se implanta ca obuzu in pamant si se psarge in cateva bucati...
da daca zboara cu aceeasi viteza, in cutit, la firu ierbii si "agata" cu varful aripii pamantul face roata tiganului de vreo 30 de ori si la viteza aia cu penseta il aduni
#55
Postat 11 July 2006 - 04:42 PM
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#56
Postat 11 July 2006 - 04:44 PM
Skyspy, la 11 Jul 2006, 16:08, a spus:
300km/h facut in germania insa n-a fost adunat cu penseta dar au ramas din el vreo 4-5 bucati mari. :wub:
Ok... daca ai vazut tu ... m-ai convins.
#57
Postat 11 July 2006 - 09:09 PM