Accident mortal la o demonstratie aeromodelistica Ungaria
#1
Postat 14 May 2006 - 09:33 PM
Pacat ca e nevoie de vietzi omenesti pierdute pentru a evolua in domeniul securitatii intalnirilor de acest gen.
#2
Postat 15 May 2006 - 04:47 AM
Era de ieri pe forum.
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?act=...20&t=8032&st=60
Mare pacat.
Dumnezeu sa-i odihneasca in pace.
#3
Postat 15 May 2006 - 07:37 AM
#4
Postat 15 May 2006 - 08:25 AM
#5
Postat 15 May 2006 - 01:10 PM
Pacat ca s-a intamplat asa ceva.
#6
Postat 15 May 2006 - 01:44 PM
#8
Postat 15 May 2006 - 06:16 PM
#9
Postat 15 May 2006 - 06:21 PM
#10
Postat 15 May 2006 - 07:36 PM
zbura pe linia pistei. multimea s-a imbulzit si de multe ori a iesit din spatiul destinat publicului.
din filmul prezentat nu se vede prea bine dar in momentul producerii accidentului avionul a virat brusc dreapta si apoi a lovit pamantul/spectatorii.
#11
Postat 15 May 2006 - 08:02 PM
#12
Postat 15 May 2006 - 08:16 PM
dobilan, la 15 May 2006, 21:02, a spus:
sau a "a gresit altul pentru tine" .
si la 1:1 poate gresi controlorul de trafic ,sau poate fi bruiaj de statii radio...vezi accidentul din Tenerife.
la fel si la rc ,sa nu dam vina pe pilot pana nu se finalizeaza ancheta....daca o sa se finalizeze vreodata!
#13
Postat 15 May 2006 - 08:18 PM
#14
Postat 15 May 2006 - 08:23 PM
#15
Postat 15 May 2006 - 09:50 PM
#16
Postat 15 May 2006 - 10:00 PM
Dumnezeu sa-i odihneasca in pace !
Erau sigur iubitori ai acestui HOBBY .
#17
Postat 15 May 2006 - 10:41 PM
Aviatia, mare sau mica inseamna risc. Asumat! Fiecare om care piloteaza un aeromodel sau un avion ar trebui sa fie constient ca aparatul lui de zbor este un potential pericol. Factorii agravanti sunt tehnici, umani, meteo etc. Eu cred ca din toata povestea ar trebui trase niste concluzii, ar trebui verificate sau aplicate niste principii de conduita, nu lansate zvonuri sau sforaituri, si in nici un caz concluzii limitate doar la acest caz. Cauzele vor fi aflate de cei in drept nu de noi!
2. schema cu adunatul statiilor nu garanteaza nimic. Sansele ca un modelist serios, care isi preda statia cuminte, sa bruieze - sunt aproape nule! daca cineva vrea sa faca rau intentionat, preda o statie si mai tine una in masina... Si asa mai departe, metode de a distruge sunt ! Ba mai mult: prin manipularea neglijenta a statiilor arestate... se poate ajunge la modificari de programare si deci la rezultate ... nasoale (s-a vazut cazul intr-o tara ce se vrea mai civilizata ca a noastra, si nu o data!)
3. Montarea de plase in fata spatiilor rezervate spectatorilor mi se pare obligatorie atunci cand discutam de show cu public . Discutam de plase inalte nu de ingradituri in jurul pistei care pot fi extrem de periculoase. E vorba de incidentele minore de zbor care pot fi corijate in lipsa gardului de juma' de metru.
4. Verificarea modelelor sau a pilotilor mi se pare desueta de-a dreptul. Cum verifici un pilot daca stie sau nu sa zboare? Dar un model? Se face o comisie? in cazul show-urilor e clar ca vor fi invitati sa zboare doar acei piloti cunoscuti pt nivelul lor. Dar la intalniri amicale... cum se face?
5. semnarea declaratiilor de asumare a raspunderii nu e un moft!
6. In vechiul Cod aerian Roman exista o prevedere ce zicea ca modelel de greutate mai mare de 5,5 kg (parca...) au nevoie de aprobari speciale pt zbor.
7. Spatiul rezervat pt zbor trebuie impins cat mai departe de masini, corturi etc.
Nu vreau sa spun ca vechiul cod aerian era bun. NU! Stiti bine ca am pledat si pledez neintrerupt pt libertate si asumarea propriilor actiuni! Dar vreau sa va atrag atentia ca tote actiunile nostre pot sa duca la o atitudine a oficialilor sau a societatii, impotriva noastra. Si la cat de dezbinati si ofticosi ne-am dovedit a fi... mi-e greu sa cred ca vom strange randurile si ne vom apara drepturile. Poate vom fugi mai repede ca pilotii aia celebrii cu brand, sa ne ascundem si noi care pe unde putem.
In loc de concluzii: eu cred ca bunul simt trebuie sa primeze si aici. Si mai cred ca atitudinea celor ce vor doar sa isi arate muschii trebuie penalizata cumva. Pt ca am observat si la noi o ingrijoratoare tendinta spre bravada spre exagerare gratuita, si poate ca evenimentul tragic de la care am pornit ar trebui sa ne mai trezeasca putin. Daca si acelui as i s-a intamplat... ni se poate intampla si noua. Eu mai mult nu comentez.
Show must go on.
big
#18
Postat 16 May 2006 - 09:17 AM
1. Un pilot de talia lui Stefan Wurm NU ZBOARA DEASUPRA OAMENILOR, orice ar fi
2. Recomandarea - interdictia de a zbura deasupra spectatorilor este absolut corecta si indreptatita dar, in unele cazuri, cum e si cel de fata, inutila
Stima si consideratiunea
#19
Postat 16 May 2006 - 09:25 AM
Accidente se intampla zilnic, peste tot, in toate domeniile. Nu afirm ca este firesc, dar nu cred ca in urma fiecarui accident auto se iau masuri legislative noi...cred ca cel mai bine ar fi sa asteptam sfarsitul anchetei si sa putem trage o concluzie corecta.
Cu rabdare si ciocan.
#20
Postat 16 May 2006 - 10:03 AM
A fost o intamplare nefericita care nu trebuia sa se intample!
#21
Postat 16 May 2006 - 10:05 AM
Pilotul a fost eliberat din arest,dintr-o sursa apropiata a spus ca nu o sa mai puna mana pe o statie in viata lui,tipul este test pilot la o fabrica de motoare,are propia lui afacere -o fabrica de aeromodele-din asta traia.
Modelul era un Pitts Special-2,7 anv. si 20kg.Motorul,din cate am vazut era un boxer 3W cu cilindrii albastrii,nu cunosc capacitatea dar presupun ca era de cel putin 150ccm.
Aceasta postare a fost editata de gicosu: 16 May 2006 - 10:20 AM
#22
Postat 16 May 2006 - 12:10 PM
Un tip foarte calificat, cu scule de ultima generatie, in conditii de securitate radio maxima (era in conditii de diciplina radio de concurs), in conditii de respectare a zonei si directiei de zbor, a avut un accident. Nu stiu daca din cauze interne sau externe, nu stabilesc culpa, incerc doar sa constat. Pina aici nimic nou, s-au mai vazut si pe la noi crash-uri destule. Ghinionul lui, fapt absolut tragic, trist si descurajant, a fost faptul ca au rezultat victime. Nu cred ca a vrut cineva, nici pilotul, nici organizatorul si cu atit mai putin cineva din tribuna.
Nu vreau sa comentez ce s-a inteles si publicat in presa, ce invataminte sa tragem, nu vreau sa fac promisiuni despre ce am sa fac eu de azi in colo. Incerc sa observ ca indiferent de circumstante, de calificare, echipament, de conditii sau de asigurare, fiecare trebuie sa ne asumam niste riscuri (cel putin pilotii RC). Observ ca cei cu avioane mai mari, au riscuri mai mari.
#23
Postat 16 May 2006 - 03:52 PM
cat de fezabila ar fi instalarea pe emitator a unei frecvente de urgenta eventual de banda mai larga (ar fi ca o parasuta de rezerva a parasutistilor, adica ar fi culmea probabilitatii sa fie bruiata si asta simultan cu frecventa de lucru) , nu e nevoie de ceva scump ci cu o singura comanda tot sau nimic gen parasuta pt model. teoretic vorbind..cam cu cat ar creste pretul ansamblului emitator/receptor?
#24
Postat 16 May 2006 - 05:12 PM
Citeaza
Exista mai multe variante, una dintre ele ar fi : FS8 de la http://www.fmadirect.com/products.htm?cat=29&nid=7
Pentru siguranta se poate instala al doilea receptor/alta frecventa (s-a discutat aici pe forum). Dar din pacate nici acestea nu cred ca iti asigura 100% evolutia modelului. Tot ceea ce putem face este sa fim atenti si sa nu zburam haotic. In plus un sistem computer poate prelua o parte din sarcini in cazul de criza dar si atunci depinde de noi unde si cum zburam.
@big a zis foarte bine:
Citeaza
Show must go on.
Dumnezeu sa-i odihneasca!
#25
Postat 17 May 2006 - 01:33 PM
daca am inteles bine:
-la o manifestare rc, un model a lut-o "razna", vatamind grav patru oameni si omorind doi.
normal, s-a "lasat" cu ancheta, probabil vor fi raspunderi care se vor rasfringe si asupra organizatorilor, sau, ma rog asupra celor care supervizau, intr-un fel sau altul ce se intimpla acolo (nu cred ca raspunderea pentru decesul a doi oameni si vatamarea altor patru va fi trecut asa..., la "ghinioane"...);
intrebare: in romania de ce nu se intimpla asa?(la ancheta ma refer,si asi dori raspunsuri pertinente, nu de cele de genul ca sintem "in romania!" ...si atit!).
bafta si minuni!
"...NU TREBUIE CONFUNDAT ADEVARUL CU PAREREA MAJORITATII..."-Jean Cocteau
"...DACA VEI AVEA SUFICIENTA INTELEPCIUNE SI RABDARE SI VEI STA ATENT PE MALUL RIULUI, VEI PUTEA OBSERVA, LA UN MOMENT DAT, PLUTIND LA VALE, CADAVRELE DUSMANILOR TAI" -citat : -Sun Tzu -ARTA RAZBOIULUI
"...cine nu are timp, nu invinge niciodata"-Antoine de Saint d'Exupery
"Cuvintele sincere nu sunt niciodata placute, cuvintele placute nu sunt niciodata sincere" -Lao Tze
"...esential in existenta unui om ca mine este ceea "ce" GINDESTE si "cum" GINDESTE, si NU ceea ce FACE si ce SIMTE."-Albert Einstein-BUCURIA GINDIRII
NOTA: daca, intimplator sau nu, unele cuvinte sau elemente de sintaxa din postarile mele comporta dificultati de compilare pentru unii cititori, sint disponibile scurte seminarii de dezvoltare a perceptiei si comunicarii interpersonale.
de asemenea, RECOMANDAM IMPERATIV celor care se cred indreptatiti sa corecteze modul de redactare al textelor un scurt curs de ISTORIE LINGVISTICA, precum si consultarea unui Indreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie.
#27
Postat 17 May 2006 - 01:57 PM
mizzone, la 17 May 2006, 14:33, a spus:
E bine sa avem grija la ce ne dorim...ca s-ar putea ca mosu sau zana maselutza sa ne faca pe plac!
Cu rabdare si ciocan.
#29
Postat 17 May 2006 - 02:35 PM
gicosu, la 17 May 2006, 14:14, a spus:
Despre ce vorbesti ? Fi explicit sa intelegem exact ce vrei sa spui. Cine e "Dracula" cine a omorat pe cine ... Uite asa cand aude lumea de Bucuresti au impresia ca aici e un fel de iad al statiilor in care toata lumea se bruiaza toti se cearta cu toti ca avansatii (galacticii) sodomizeaza incepatorii ...
Explica clar despre ce vorbesti te rog.
Astept ... de fapt asteptam sa ne spui cine te-a bruiat sau cate modele s-au rupt intentionat , cata indisciplina a fost pe camp si cine a fost ranit.
#30
Postat 17 May 2006 - 03:12 PM
Ca sa fiu mai explicit[nu ma cert cu nimeni],ma refeream la acei care dadeau vina pe pilot[chiar daca nu voiau sa faca asta] si la 'eseist-ul' nostru care trage a rau[poate nici el nu vrea sa faca asta!]
Mai explicit de atat.....
Aceasta postare a fost editata de gicosu: 17 May 2006 - 03:20 PM