Modelism - RHC Forum: Accident mortal la o demonstratie aeromodelistica - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Accident mortal la o demonstratie aeromodelistica Ungaria

#1 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 14 May 2006 - 09:33 PM

Din cate am citit pe alte forumuri, ieri a avut loc un accident soldat cu 2 morti si 4 raniti la o demonstratie aeromodelistica desfasurata la Ocseny in Ungaria. Un Pitts de 2,5m anvergura a scapat de sub control (se pare ca a fost bruiat) si a intrat in public.... Poate aveti mai multe amanunte despre incident. Am inteles ca pilotul german de la comenzi era campion european la acro.
Pacat ca e nevoie de vietzi omenesti pierdute pentru a evolua in domeniul securitatii intalnirilor de acest gen.
...audaces fortuna iuvat...
0

#2 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9329
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 15 May 2006 - 04:47 AM

Uite si filmul.
Era de ieri pe forum.
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?act=...20&t=8032&st=60
Mare pacat.
Dumnezeu sa-i odihneasca in pace.
0

#3 Useril este offline   mobi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 27-May 04

Postat 15 May 2006 - 07:37 AM

Pilotul este arestat! Doamne fereste de asa ceva, se poate intampla oricand si oricui.
0

#4 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 15 May 2006 - 08:25 AM

Ar fi interesanta traducerea. Trebuie stabilit ce anume a bruiat, pt ca, daca e alta statie, vinovat este posesorul ei.
Marius-Dan Morcov
0

#5 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9329
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 15 May 2006 - 01:10 PM

Sa fie vinovat cel cu planorul? Ca prea il arata.....
Pacat ca s-a intamplat asa ceva.
0

#6 Useril este offline   LooSeR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1108
  • Inregistrat: 14-May 04
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 15 May 2006 - 01:44 PM

mie mi se pare ca e eroare de piltaj .. l-a adus spre ei .. si pe urma in loc sa indrepte avionul spre cer l-a indreptat in pamant !
A pilota e un vis frumos..... dar devine greu o realitate
Galeria mea
0

#7 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 15 May 2006 - 05:03 PM

@ Looser,pilotul este un neamt campion european la acrobatie.
0

#8 Useril este offline   Zippo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 15 May 2006 - 06:16 PM

In primur rand nu se zboara deasupra multimii, a fost greseala lui asta, chiar daca e pilot experimentat si campion.
0

#9 Useril este offline   TudorAch3 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 25
  • Inregistrat: 14-March 06

Postat 15 May 2006 - 06:21 PM

cine stie ce a fost...eroare de pilotaj sau bruiaj al statiei...numai anchetatorii vor afla...si nici eu nu cred ca vor sti sigur cauza accidentului...Dumnezeu sa-i odihneasca!
0

#10 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 15 May 2006 - 07:36 PM

NU a zburat deasupra multimii
zbura pe linia pistei. multimea s-a imbulzit si de multe ori a iesit din spatiul destinat publicului.
din filmul prezentat nu se vede prea bine dar in momentul producerii accidentului avionul a virat brusc dreapta si apoi a lovit pamantul/spectatorii.
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#11 Useril este offline   dobilan 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 15 May 2006 - 08:02 PM

Probabil ca in curand se vor aplica aceleasi reguli si la aeromodele ca si la aeronavele 1/1 atunci cand vine vorba de demonstratii. Treaba cu campionul nu scuza pe nimeni...si ucrainenii aia la Lvov erau super, si altii....astea sint avioanele...ai gresit, nu te iarta indiferent daca esti campion sau incepator.
0

#12 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 15 May 2006 - 08:16 PM

dobilan, la 15 May 2006, 21:02, a spus:

...ai gresit, nu te iarta indiferent daca esti campion sau incepator.

sau a "a gresit altul pentru tine" .
si la 1:1 poate gresi controlorul de trafic ,sau poate fi bruiaj de statii radio...vezi accidentul din Tenerife.
la fel si la rc ,sa nu dam vina pe pilot pana nu se finalizeaza ancheta....daca o sa se finalizeze vreodata!
flying is my life...
0

#13 Useril este offline   cez 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 18-July 05

Postat 15 May 2006 - 08:18 PM

poate careva care intelege limba ne traduce, pe scurt, ce se spune :D :D
0

#14 Useril este offline   dobilan 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 15 May 2006 - 08:23 PM

corect...chiar daca se da vina de obicei pe piloti...ma refeream la o greseala undeva in sistem...aviatia nu e compusa doar din piloti. Pilotul neamt poate nu a avut nici o vina, l-a bruiat altul. cine stie ce se va hotara...poate intreg conceptul giant-scale-ului e periculos, poate ar trebui o legatura securizata sau o conceptie fail safe, poate ar trebui aplicate aceleasi masuri (fara zbor deasupra / spre public) ca la avioanele reale, nu m arefeream la datul cu pietre in pilot
0

#15 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 405
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 15 May 2006 - 09:50 PM

Oameni buni,nu mai consumati energie inutil dindu-va cu parerea,ca nici unul din noi pilotii romini nici nu meritam sa trecem macar prin fata lui Stefan Wurm,daramite sa ne dam cu parerea.Tineti-va gurile inchise,ma rog tastele in repaos ,si rugati-va ca evenimentul sa nu aiba consecinte nefaste asupra hobby-ului nostru.Dumnezeu sa-i ierte pe cei ce s-au aflat in calea modelului ramas fara control din orice motiv!Numai un schizofrenic l-ar putea acuza pe pilot pentru o asemenea fapta.Sunt absolut convins ca omul si-ar da propria viata daca ar mai putea indrepta ceva.Asta ma face sa sustin ideea promovata la Alba iulia:3 piloti daca zboara 2 statii sa fie inchise,cu antena strinsa si pazite bine de un al 4-lea si numai un model in aer!
0

#16 Useril este offline   marius10 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-January 06

Postat 15 May 2006 - 10:00 PM

Bine ai grait Nitrometan !
Dumnezeu sa-i odihneasca in pace !
Erau sigur iubitori ai acestui HOBBY .
0

#17 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1640
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 15 May 2006 - 10:41 PM

Nu pot sa nu arunc si eu cateva idei in hegemonia generata de acest eveniment tragic.

Aviatia, mare sau mica inseamna risc. Asumat! Fiecare om care piloteaza un aeromodel sau un avion ar trebui sa fie constient ca aparatul lui de zbor este un potential pericol. Factorii agravanti sunt tehnici, umani, meteo etc. Eu cred ca din toata povestea ar trebui trase niste concluzii, ar trebui verificate sau aplicate niste principii de conduita, nu lansate zvonuri sau sforaituri, si in nici un caz concluzii limitate doar la acest caz. Cauzele vor fi aflate de cei in drept nu de noi!

2. schema cu adunatul statiilor nu garanteaza nimic. Sansele ca un modelist serios, care isi preda statia cuminte, sa bruieze - sunt aproape nule! daca cineva vrea sa faca rau intentionat, preda o statie si mai tine una in masina... Si asa mai departe, metode de a distruge sunt ! Ba mai mult: prin manipularea neglijenta a statiilor arestate... se poate ajunge la modificari de programare si deci la rezultate ... nasoale (s-a vazut cazul intr-o tara ce se vrea mai civilizata ca a noastra, si nu o data!)

3. Montarea de plase in fata spatiilor rezervate spectatorilor mi se pare obligatorie atunci cand discutam de show cu public . Discutam de plase inalte nu de ingradituri in jurul pistei care pot fi extrem de periculoase. E vorba de incidentele minore de zbor care pot fi corijate in lipsa gardului de juma' de metru.

4. Verificarea modelelor sau a pilotilor mi se pare desueta de-a dreptul. Cum verifici un pilot daca stie sau nu sa zboare? Dar un model? Se face o comisie? in cazul show-urilor e clar ca vor fi invitati sa zboare doar acei piloti cunoscuti pt nivelul lor. Dar la intalniri amicale... cum se face?

5. semnarea declaratiilor de asumare a raspunderii nu e un moft!

6. In vechiul Cod aerian Roman exista o prevedere ce zicea ca modelel de greutate mai mare de 5,5 kg (parca...) au nevoie de aprobari speciale pt zbor.

7. Spatiul rezervat pt zbor trebuie impins cat mai departe de masini, corturi etc.

Nu vreau sa spun ca vechiul cod aerian era bun. NU! Stiti bine ca am pledat si pledez neintrerupt pt libertate si asumarea propriilor actiuni! Dar vreau sa va atrag atentia ca tote actiunile nostre pot sa duca la o atitudine a oficialilor sau a societatii, impotriva noastra. Si la cat de dezbinati si ofticosi ne-am dovedit a fi... mi-e greu sa cred ca vom strange randurile si ne vom apara drepturile. Poate vom fugi mai repede ca pilotii aia celebrii cu brand, sa ne ascundem si noi care pe unde putem.

In loc de concluzii: eu cred ca bunul simt trebuie sa primeze si aici. Si mai cred ca atitudinea celor ce vor doar sa isi arate muschii trebuie penalizata cumva. Pt ca am observat si la noi o ingrijoratoare tendinta spre bravada spre exagerare gratuita, si poate ca evenimentul tragic de la care am pornit ar trebui sa ne mai trezeasca putin. Daca si acelui as i s-a intamplat... ni se poate intampla si noua. Eu mai mult nu comentez.

Show must go on.
big
FROGS CAN FLY!
0

#18 Useril este offline   Men 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 05-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 May 2006 - 09:17 AM

Subsccriu la cele scrise de Big. Totusi, mai inainte s-a scris ca a zburat deasupra oamenilor. Din ce am vazut eu in film nu e chiar asa: MODELUL A SCAPAT DE SUB CONTROL INAINTE DE A AJUNGE DEASUPRA OAMENILOR. Deci:
1. Un pilot de talia lui Stefan Wurm NU ZBOARA DEASUPRA OAMENILOR, orice ar fi
2. Recomandarea - interdictia de a zbura deasupra spectatorilor este absolut corecta si indreptatita dar, in unele cazuri, cum e si cel de fata, inutila

Stima si consideratiunea
0

#19 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 16 May 2006 - 09:25 AM

Asa cum spune si titlul, a fost un accident!...ACCIDENT...
Accidente se intampla zilnic, peste tot, in toate domeniile. Nu afirm ca este firesc, dar nu cred ca in urma fiecarui accident auto se iau masuri legislative noi...cred ca cel mai bine ar fi sa asteptam sfarsitul anchetei si sa putem trage o concluzie corecta.
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#20 Useril este offline   Zippo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 16 May 2006 - 10:03 AM

Nu am acuzat pilotul, sau daca asa se intelege imi cer scuze! Am facut doar o observatie din filmuletul atasat in legatura cu zborul deasupra multimii.
A fost o intamplare nefericita care nu trebuia sa se intample!
0

#21 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 16 May 2006 - 10:05 AM

Da,dar ce facem cu acesti 'Dracula' autohtoni?
Pilotul a fost eliberat din arest,dintr-o sursa apropiata a spus ca nu o sa mai puna mana pe o statie in viata lui,tipul este test pilot la o fabrica de motoare,are propia lui afacere -o fabrica de aeromodele-din asta traia.

Modelul era un Pitts Special-2,7 anv. si 20kg.Motorul,din cate am vazut era un boxer 3W cu cilindrii albastrii,nu cunosc capacitatea dar presupun ca era de cel putin 150ccm.

Aceasta postare a fost editata de gicosu: 16 May 2006 - 10:20 AM

0

#22 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 16 May 2006 - 12:10 PM

Eu vad treaba cam in felul urmator:

Un tip foarte calificat, cu scule de ultima generatie, in conditii de securitate radio maxima (era in conditii de diciplina radio de concurs), in conditii de respectare a zonei si directiei de zbor, a avut un accident. Nu stiu daca din cauze interne sau externe, nu stabilesc culpa, incerc doar sa constat. Pina aici nimic nou, s-au mai vazut si pe la noi crash-uri destule. Ghinionul lui, fapt absolut tragic, trist si descurajant, a fost faptul ca au rezultat victime. Nu cred ca a vrut cineva, nici pilotul, nici organizatorul si cu atit mai putin cineva din tribuna.

Nu vreau sa comentez ce s-a inteles si publicat in presa, ce invataminte sa tragem, nu vreau sa fac promisiuni despre ce am sa fac eu de azi in colo. Incerc sa observ ca indiferent de circumstante, de calificare, echipament, de conditii sau de asigurare, fiecare trebuie sa ne asumam niste riscuri (cel putin pilotii RC). Observ ca cei cu avioane mai mari, au riscuri mai mari.
0

#23 Useril este offline   dobilan 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 16 May 2006 - 03:52 PM

intreb strict ipotetic si eu ca omu' nu dau cu paru' si intrebarea e pt. dl doctor care e specialist:
cat de fezabila ar fi instalarea pe emitator a unei frecvente de urgenta eventual de banda mai larga (ar fi ca o parasuta de rezerva a parasutistilor, adica ar fi culmea probabilitatii sa fie bruiata si asta simultan cu frecventa de lucru) , nu e nevoie de ceva scump ci cu o singura comanda tot sau nimic gen parasuta pt model. teoretic vorbind..cam cu cat ar creste pretul ansamblului emitator/receptor?
0

#24 Useril este offline   down 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 225
  • Inregistrat: 24-May 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 16 May 2006 - 05:12 PM

@dobilan:

Citeaza

cat de fezabila ar fi instalarea pe emitator a unei frecvente de urgenta eventual de banda mai larga

Exista mai multe variante, una dintre ele ar fi : FS8 de la http://www.fmadirect.com/products.htm?cat=29&nid=7

Pentru siguranta se poate instala al doilea receptor/alta frecventa (s-a discutat aici pe forum). Dar din pacate nici acestea nu cred ca iti asigura 100% evolutia modelului. Tot ceea ce putem face este sa fim atenti si sa nu zburam haotic. In plus un sistem computer poate prelua o parte din sarcini in cazul de criza dar si atunci depinde de noi unde si cum zburam.

@big a zis foarte bine:

Citeaza

Daca si acelui as i s-a intamplat... ni se poate intampla si noua. Eu mai mult nu comentez.

Show must go on.


Dumnezeu sa-i odihneasca!
0

#25 Useril este offline   mizzone 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2182
  • Inregistrat: 07-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 May 2006 - 01:33 PM

asa.
daca am inteles bine:
-la o manifestare rc, un model a lut-o "razna", vatamind grav patru oameni si omorind doi.
normal, s-a "lasat" cu ancheta, probabil vor fi raspunderi care se vor rasfringe si asupra organizatorilor, sau, ma rog asupra celor care supervizau, intr-un fel sau altul ce se intimpla acolo (nu cred ca raspunderea pentru decesul a doi oameni si vatamarea altor patru va fi trecut asa..., la "ghinioane"...);
intrebare: in romania de ce nu se intimpla asa?(la ancheta ma refer,si asi dori raspunsuri pertinente, nu de cele de genul ca sintem "in romania!" ...si atit!).
bafta si minuni!

"...NU TREBUIE CONFUNDAT ADEVARUL CU PAREREA MAJORITATII..."-Jean Cocteau
"...DACA VEI AVEA SUFICIENTA INTELEPCIUNE SI RABDARE SI VEI STA ATENT PE MALUL RIULUI, VEI PUTEA OBSERVA, LA UN MOMENT DAT, PLUTIND LA VALE, CADAVRELE DUSMANILOR TAI" -citat : -Sun Tzu -ARTA RAZBOIULUI

"...cine nu are timp, nu invinge niciodata"-Antoine de Saint d'Exupery

"Cuvintele sincere nu sunt niciodata placute, cuvintele placute nu sunt niciodata sincere" -Lao Tze

"...esential in existenta unui om ca mine este ceea "ce" GINDESTE si "cum" GINDESTE, si NU ceea ce FACE si ce SIMTE."-Albert Einstein-BUCURIA GINDIRII

NOTA: daca, intimplator sau nu, unele cuvinte sau elemente de sintaxa din postarile mele comporta dificultati de compilare pentru unii cititori, sint disponibile scurte seminarii de dezvoltare a perceptiei si comunicarii interpersonale.
de asemenea, RECOMANDAM IMPERATIV celor care se cred indreptatiti sa corecteze modul de redactare al textelor un scurt curs de ISTORIE LINGVISTICA, precum si consultarea unui Indreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie.
0

#26 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 17 May 2006 - 01:54 PM

Bai mizzi ... pentru ce sa se faca ancheta ? S-a intamplat ceva si nu eram io atent ?
DT
0

#27 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 17 May 2006 - 01:57 PM

mizzone, la 17 May 2006, 14:33, a spus:

intrebare: in romania de ce nu se intimpla asa?(la ancheta ma refer...

E bine sa avem grija la ce ne dorim...ca s-ar putea ca mosu sau zana maselutza sa ne faca pe plac!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#28 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 17 May 2006 - 02:14 PM

Apropo de acesti 'Dracula'...iata ca exista.... :D
0

#29 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 17 May 2006 - 02:35 PM

gicosu, la 17 May 2006, 14:14, a spus:

Apropo de acesti 'Dracula'...iata ca exista.... :D

Despre ce vorbesti ? Fi explicit sa intelegem exact ce vrei sa spui. Cine e "Dracula" cine a omorat pe cine ... Uite asa cand aude lumea de Bucuresti au impresia ca aici e un fel de iad al statiilor in care toata lumea se bruiaza toti se cearta cu toti ca avansatii (galacticii) sodomizeaza incepatorii ...
Explica clar despre ce vorbesti te rog.

Astept ... de fapt asteptam sa ne spui cine te-a bruiat sau cate modele s-au rupt intentionat , cata indisciplina a fost pe camp si cine a fost ranit.
DT
0

#30 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 17 May 2006 - 03:12 PM

Nu Zod, ma refeream la cei care trag a rau.

Ca sa fiu mai explicit[nu ma cert cu nimeni],ma refeream la acei care dadeau vina pe pilot[chiar daca nu voiau sa faca asta] si la 'eseist-ul' nostru care trage a rau[poate nici el nu vrea sa faca asta!]
Mai explicit de atat.....

Aceasta postare a fost editata de gicosu: 17 May 2006 - 03:20 PM

0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

13 useri citesc topicul
0 membri, 13 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro