Planor ARCUS are cineva detalii??
#121
Postat 07 November 2008 - 04:50 PM
Am avut oarece probleme cu regulatorul. Nu pornea motorul. Beepaia in continuu si misca motorul cate putin in ambele sensuri alternativ. Nu am mers decat dupa ce am trimat canalul 3 (am miscorat amplitudinea). Dupa aceasta operatiune a mers fara probleme. Ati patit asa ceva ?
Aaa...sa va mai zic ceva si hazliu. Cand cuplez alimentarea regulatorul canta un cantecel pana cand misc stick-ul radiocomenzii.
#122
Postat 07 November 2008 - 09:16 PM
mihaimcg, la Nov 7 2008, 04:50 PM, a spus:
Am avut oarece probleme cu regulatorul. Nu pornea motorul. Beepaia in continuu si misca motorul cate putin in ambele sensuri alternativ. Nu am mers decat dupa ce am trimat canalul 3 (am miscorat amplitudinea). Dupa aceasta operatiune a mers fara probleme. Ati patit asa ceva ?
Aaa...sa va mai zic ceva si hazliu. Cand cuplez alimentarea regulatorul canta un cantecel pana cand misc stick-ul radiocomenzii.
Verifica daca nu ai stickul de la motor in sus sau nu ai nevoie de reverse facut din statie pe motor (canal 3 ) . faptul ca iti canta ar putea insemna ca regulatorul intra in modul de programare.
#123
Postat 08 November 2008 - 12:35 AM
#124
Postat 10 November 2008 - 11:12 AM
Inainte de zbor i-am facut si un mic tuning pentru protectia servo-urilor de pe aripi, dar si a carligului pentru sandou.
A zburat cineva cu acumulator de 7,4 V (doua celule) si daca da, cum se comporta in comparatie cu unul de 11V (3 celule) ?
Fisiere atasate
-
IMAGE_094.jpg (246.51K)
Number of downloads: 599 -
IMAGE_096.jpg (225.11K)
Number of downloads: 617
#125
Postat 11 November 2008 - 10:10 AM
#126
Postat 11 November 2008 - 02:08 PM
De asemenea, iti recomand sa aplici aceeasi procedura si cu canopia, mai ales in spate (la prinderea magnetica). Prinderea aia nu e suficient de solida - mie mi-a zburat in aer cu un pack de 1200 mAh, noroc ca a ramas pack-ul atarnat in conector si am avut comenzi sa-l aduc jos...
#127
Postat 11 November 2008 - 11:23 PM
mihaimcg, la Nov 10 2008, 11:12 AM, a spus:
Cred ca se poate zbura, dar ce am vazut eu a fost diferenta clara intre un acc nou de 11.1 si unul vechi, mai obosit, dar tot de 11.1 - probabil, cu toata rezistenta interna, tot avea mai multa tensiune decat 7.4, Se cam cunostea, cu cel de 11.1 (2100 mah) aproape ca urca vertical.
#128
Postat 12 November 2008 - 11:35 AM
#129
Postat 21 November 2008 - 04:56 PM
#130
Postat 02 December 2008 - 12:01 PM
#131
Postat 14 January 2009 - 11:28 AM
Care sa fie problema ?
#132
Postat 14 January 2009 - 11:38 AM
2. Rollul trebuie compensat alternativ cu directie si profundor (vezi manevra de la "rolling harrier" doar ca in cazul planorului se face in "slow motion")
3. pt o iesire orizontala "frumoasa", incepe rolul in urcare usoara cam la 30 grade
Eu cel putin asa as face !
#133
Postat 14 January 2009 - 12:02 PM
Problema este ca pierde foarte mult din altitudine intrand in piacaj in sensul in care fac roll.
#135
Postat 15 January 2009 - 02:06 PM
Kriminel, la Jan 15 2009, 12:23 PM, a spus:
Care diedru? Arcusul are diedru zero, sau daca nu riguros zero oricum abia vizibil...
#136
Postat 15 January 2009 - 02:33 PM
#137
Postat 15 January 2009 - 03:07 PM
Kriminel, la Jan 15 2009, 02:33 PM, a spus:
Nu am spus ca e SFG, nici pe departe (nu inteleg de unde ai dedus c-as fi spus asa ceva). Dar daca tu numesti acele winglet-uri curbate "unghi", e clar ca unul dintre noi tre' sa ia cartea de geometrie (eventual in spatiu) sa mai studieze problema. Ma duc acum la biblioteca...
Apropo: din umilele mele cunostinte despre avioane (si planoare) stiam ca "diedru" este unghiul dintre planele aripilor. Daca te uiti la un Arcus, o sa vezi ca aripile acestui aparat sunt in acelasi plan. Deci diedru zero. Ceea ce nu inseamna ca acele terminatii de tip winglet nu pot contribui la efectul semnalat de mihaimcg.
Si da, Arcusul are nevoie de destula viteza ca sa poata realiza un tonou complet, deoarece suprafata eleroanelor este destul de mica, pana si pentru greutatea de numai 800 g a aparatului.
Apropo de Arcus: a incercat cineva alimentarea variantei ARF stoc (cu brushless-ul pe care-l pune Robbe) de la un pack LiPo de 7,4 V (2S)? Multumesc!
#138
Postat 15 January 2009 - 04:16 PM
Am zis-o si repet, acel diedru influenteaza pozitiv zborul normal dar intervine negativ in cazul acrobatiilor sau zborului inversat. De asemenea aici si anvergura mai are ceva de zis intr-un tonou, dar si cursa si marimea eleroanelor cum o nimerit-o ave.
Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 15 January 2009 - 04:16 PM
#139
Postat 15 January 2009 - 05:09 PM
#140
Postat 15 January 2009 - 05:22 PM
#141
Postat 15 January 2009 - 06:14 PM
#142
Postat 15 January 2009 - 07:36 PM
ave, la Jan 15 2009, 03:07 PM, a spus:
dintre planele aripilor si cine... ca intre ele nu cred ca o sa vezi aeronava....
din ce spui tu se intelege ca o aripa are un anumit unghi fata de orizontala, si cealalta nu.... atunci da face tonou, dar nu stiu cum poti controla aeronava...
diedrul e unghiul facut de axa aripii cu orizontala spus orbeste... si da arcusul nu are diedru(cel la care te gandesti tu, recte direct de la incastrarea planurilor)... dar ceea ce zice calin este perfect valabil
wingleturile alea au un unghi diedru.. fiind parte componenta a aripi , daca fac un unghi cu orizontala => diedru ...
oricum alea sunt puse acolo pentru marirea alungirii relative... cu totu' altceva...
acu si ontopic la intrebarea omului:
Roll corect cu Arcus... glumesti nu ?
Aceasta postare a fost editata de RedBaron: 15 January 2009 - 07:37 PM
#143
Postat 15 January 2009 - 07:54 PM
RedBaron, la Jan 15 2009, 07:36 PM, a spus:
wingleturile alea au un unghi diedru.. fiind parte componenta a aripii, daca fac un unghi cu orizontala => diedru ...
oricum alea sunt puse acolo pentru marirea alungirii relative... cu totu' altceva...
Fair enough, I stand corrected. O explicatie eleganta.
Citeaza
Roll corect cu Arcus... glumesti nu ?
Eh, in varianta motorizata, daca il sustii putin din coada pe parcursul manevrei, poate sa iasa :)
#144
Postat 15 January 2009 - 09:49 PM
#145
Postat 15 January 2009 - 11:11 PM
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#146
Postat 16 January 2009 - 02:52 AM
#147
Postat 16 January 2009 - 03:34 AM
Vreau sa fac un upgrade la motorizare ..pur si simplu nu mi`l ridica atat de repede pe cat vreau..vreau sa stiu ce imi puteti recomanda.
Asta folosesc eu acum:
-elice pliabila 9x5
-motor si regulator stoc(nu am scos motorul sa ma uit la el dar din cate am vazut pe instructiunile lui de montare apare un BL Outrunner ROXXY 2827/ 26;la cei de la siieerrraaa am vazut un BL Outrunner ROXXY 2827/ 34,cel cu 26 in loc de 34 nu il au.diferenta intre cele 2 chiar nu o stiu.Oricum cei care au arcus stiu despre ce e vorba)
-acumulator lipo 3 celule 11.1v 1000mAh
Nu ma pricep asa bine la aero dar poate upgradeul nu este necesar neaparat la motor ..poate o elice ii schimba total comportamentul :blink:
Astept pareri.
#148
Postat 16 January 2009 - 10:14 AM
shogi, la Jan 16 2009, 03:34 AM, a spus:
Vreau sa fac un upgrade la motorizare ..pur si simplu nu mi`l ridica atat de repede pe cat vreau..vreau sa stiu ce imi puteti recomanda.
Cu motorizarea standard RTF si cu un acumulator LiPo 11 V 1300 mAh, Arcus-ul meu decoleaza aproape pe verticala. Nu stiu ce se poate "scoate" mai mult de la un planor. :blink:
#149
Postat 16 January 2009 - 02:14 PM
#150
Postat 16 January 2009 - 02:19 PM