Modelism - RHC Forum: Aproape totul despre celula acumulator - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5

Aproape totul despre celula acumulator

#121 Useril este offline   ViorelX 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 537
  • Inregistrat: 06-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:modelism, electronica, mecanica

Postat 13 June 2013 - 05:06 PM

Multe ESC-uri sunt pacatoase, chiar si unele noi. Acesta de pilda:
http://hobbyking.com...hless_ESC_.html,
chiar daca-l setez sa inchida curentul la 3.2V pe celula, mi-l inchide la 2.8V/celula. Citind mai cu atentie prospectul parca as intelege ca numai in modul "elicopter" tine cont de pragurile astea si reduce treptat puterea, pe cand in modul "avion" are doar inchidere de curent la un singur prag.
Si din acest motiv mi-am stricat o baterie noua Turnigy Nanotech 45-90C inca de la prima utilizare. Eram sigur ca-mi inchide curentul la 3.2V, cand colo m-am pomenit cu bateria la 2.8V, usor calduta. La urmatoarele utilizari bateria a avut performante mai slabute si aum, dupa 40 utilizari e putin umflata.

Am multe ESC-uri si unele au pt LiPo praguri de 2.5, 2.75, 3V, altele au prag fix de 3.0V, asa ca ATENTIE mare!
In ultima vreme, dupa cele patite, nu mai folosesc decat 2 ESC-uri, cu praguri potrivite, pe care le resspecta (masurate):
http://hobbyking.com...Controller.html, cu prag maxim de 3.3V
http://hobbyking.com...Controller.html, cu prag maxim de 3.2V
0

#122 Useril este offline   ionut EZ 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 929
  • Inregistrat: 28-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:Modelism

Postat 24 June 2013 - 11:40 AM

Alex G, in opinia mea, daca tu ai un pack sa zicem de 3s 2200mAh ... esc-ul tau poate sa mai taie gazul si la mai putin de 3,0V pe celula pentru ca el taie gazul cand ajunge pack-ul la 9V, daca ar fi ESC-uri cu mufa de egalizare care sa stie tensiunea pe fiecare celula, nu ai mai pati fenomenul asta, pariez ca daca ai avut 2,86 pe o celula, cel putin una din celalalte avea peste 3,0 V.

Stima !
Robbe SZD-54
O aripa otravita de 1m
Radjet 800
Yak 55 Telink
Ansmann Virus 4.1cc
Thunder Tiger E-MTA



Aeroclub Fagaras
0

#123 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3948
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 28 June 2013 - 09:40 PM

Fratilor,daca ajungeti dependenti de lipo cut-off-ul esc-ului atunci e grav!Voi nu simtiti la mansa cand se lasa bateria?Eu imi dau seama dupa sunetul elicei cand ajunge la 3,5v/celula si aterizez,in gol tensiune 3,65v deci foarte sanatos pentru acumulatori...
0

#124 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 04 July 2013 - 09:22 AM

Vezi postareaCiprian97, la 28 June 2013 - 09:40 PM, a spus:

Fratilor,daca ajungeti dependenti de lipo cut-off-ul esc-ului atunci e grav!Voi nu simtiti la mansa cand se lasa bateria?Eu imi dau seama dupa sunetul elicei cand ajunge la 3,5v/celula si aterizez,in gol tensiune 3,65v deci foarte sanatos pentru acumulatori...


Ciprian, nu toti sunt la grupa unde esti tu obisnuit:

Tema:
Ai un 10S4000, normal de la o dimensiune in sus si la heli si la avion. Cum stii cind celula_x scada in zona de pericol ? Sau arunci cite o celula la fiecare zbor ca nu se sescarca toate la fel? Precis la final, una se descarca prima.
0

#125 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 04 July 2013 - 09:30 AM

Corect, si chiar cu 3s numai... e asa usor sa termini un pack aducand o celula la 2.8V ... nu ma intrebati cum stiu asta... :D
plus ca sunt platforme unde primul lucru care il faci este sa dezactivezi cut-off-ul, nu vrei sa taie cand nu ai aripi ;) dar acolo monitorul la nivel de celula e obligatoriu oricum.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 04 July 2013 - 09:33 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#126 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 04 July 2013 - 06:27 PM

...eu merg doar pe 2s, vreau 4s ,ii cuplez in serie cu mufe mpx ,ii egalizez ca pack de 4s de noi si ii incarc la fel, monitor cu tignal pe mufele de egalizare setat la 3.0 in sarcina si cand suna goarna aduc barcazul la adapat ,cu 3s mereu ai o celula in dificultate !!!

Aceasta postare a fost editata de ipsihi: 04 July 2013 - 06:28 PM

...tabula crasa, mortua est!
0

#127 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 04 July 2013 - 10:15 PM

3.0V in sarcina este prea jos, parerea mea... sau... depinde de sarcina... :unsure:
Ce consum are o barca din asta ? La multicopter am 12A continui, permanenti, pauze ZERO ! ala nu are timp de admirat luciul apei... si cand beep-aie la 3.3V in sarcina aia de 12A vin jos instant, in picaj, nu un lat de balta sa mai trag inca odata din ei. Dupa asta bag in ei cam 80-90%, adica asa cum e recomandat la carte. Daca as trage de ei pana in 3V le-as reduce viata la jumatate.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 04 July 2013 - 10:15 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#128 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 05 July 2013 - 09:15 AM

...consumul e mic, sub 10A, 3.0 in sarcina inseamna 3.5-3.6 /cell. cand intra la incarcat !!!
...tabula crasa, mortua est!
0

#129 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 05 July 2013 - 11:09 AM

O veste traznet... !!! din 15 iulie nu mai accepta posta engleza lipo la nici o forma de transport !!!
Daca se extinde in EU... am pus-o... devenim captivii magazinelor locale... sau se va ajunge la contrabanda...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#130 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3948
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 11 July 2013 - 08:46 PM

Nu putem face o intelegere cu magazinul sa treaca altceva la continut?Ca doar nu o sa inchida raionul de lipo,o sa gaseasca cumva sa iti puna un lipo,intr-o cutie de ceai daca e nevoie.
0

#131 Userul este online   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9329
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 17 July 2013 - 01:12 PM

Si daca se intampla ceva, cineva va plati din greu.
0

#132 Useril este offline   Andrei.N 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1125
  • Inregistrat: 31-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Piatra-Neamt | Iasi
  • Interests:arhitectura, aero

Postat 15 August 2013 - 11:05 PM

Pun si eu o nedumerire.

Am doi acumulatori Nanotech 3s 3300mAh pentru hexacopter. De regula ii incarc seara inainde de a zbura a doua zi cu 1C, pe egalizare. Am observat in ultima vreme de cand tot fac teste cu Naza-M Lite ca unul din acumulatori ar fi cu probleme.

Si anume, ambii incarcati dupa egalizare au tensiune 12.61V, dupa zbor separat cu fiecare, acelasi timp de hover/zbor mixt, unul imi arata de regula 11.25V, celalalt 11.55V, asta in situatia in care prima alarma pe Naza este setata la 11.20V in gol - 10.70V in sarcina, a doua alarma la 11.10V in gol, 10.60V in sarcina.

Bun, ii pun la incarcat iar, cel cu 11.25V, incarcatorul baga in el 2771mAh, 4.20v / 4.20v / 4.20v, in schimb celalalt cu 11.55V primeste 1909mAh, 4.19v / 4.20v / 4.20v. S-a intamplat sa bage in "cel cu probleme" si 1500mAh in aceleasi conditii de zbor si cu alarma pe Naza setata la aceeasi parametrii.

Zburati in paralel astazi, acumulatorii au afisat aceleasi valori la descarcare cat si dupa incarcare.

Sa fie intr-adevar o problema cu unul din acumulatori ?

Aceasta postare a fost editata de Andyned: 15 August 2013 - 11:06 PM

0

#133 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 16 August 2013 - 06:11 AM

A doua oara cind au mers la fel, cit a intrat in ei?
USER BANNED BY ADMIN
0

#134 Useril este offline   ViorelX 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 537
  • Inregistrat: 06-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:modelism, electronica, mecanica

Postat 16 August 2013 - 09:01 AM

Cel care dupa zbor are 11.55V a slabit si i-a crescut rezistenta interna.
0

#135 Useril este offline   Andrei.N 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1125
  • Inregistrat: 31-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Piatra-Neamt | Iasi
  • Interests:arhitectura, aero

Postat 16 August 2013 - 12:28 PM

DanB: prima data, cu acumulatorii pusi separat am bagat in el 1500mAh, aseara dupa ce am pus acumulatorii in paralel a reusit sa bage 1909mAh.

ViorelX: confirm, am masurat cu iCharger206B rezistenta interna. Acumulatorul bun are 4 / 4 / 4 mOhmi pe fiecare celula, cel cu probleme are 14 / 4 / 4 mOhmi si este exact celula pe care tot timpul o incarca balansat pana la 4.19V

Aceasta postare a fost editata de Andyned: 16 August 2013 - 12:28 PM

0

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro