Aproape totul despre celula acumulator
#121
Postat 13 June 2013 - 05:06 PM
http://hobbyking.com...hless_ESC_.html,
chiar daca-l setez sa inchida curentul la 3.2V pe celula, mi-l inchide la 2.8V/celula. Citind mai cu atentie prospectul parca as intelege ca numai in modul "elicopter" tine cont de pragurile astea si reduce treptat puterea, pe cand in modul "avion" are doar inchidere de curent la un singur prag.
Si din acest motiv mi-am stricat o baterie noua Turnigy Nanotech 45-90C inca de la prima utilizare. Eram sigur ca-mi inchide curentul la 3.2V, cand colo m-am pomenit cu bateria la 2.8V, usor calduta. La urmatoarele utilizari bateria a avut performante mai slabute si aum, dupa 40 utilizari e putin umflata.
Am multe ESC-uri si unele au pt LiPo praguri de 2.5, 2.75, 3V, altele au prag fix de 3.0V, asa ca ATENTIE mare!
In ultima vreme, dupa cele patite, nu mai folosesc decat 2 ESC-uri, cu praguri potrivite, pe care le resspecta (masurate):
http://hobbyking.com...Controller.html, cu prag maxim de 3.3V
http://hobbyking.com...Controller.html, cu prag maxim de 3.2V
#122
Postat 24 June 2013 - 11:40 AM
Stima !
O aripa otravita de 1m
Radjet 800
Yak 55 Telink
Ansmann Virus 4.1cc
Thunder Tiger E-MTA
Aeroclub Fagaras
#123
Postat 28 June 2013 - 09:40 PM
#124
Postat 04 July 2013 - 09:22 AM
Ciprian97, la 28 June 2013 - 09:40 PM, a spus:
Ciprian, nu toti sunt la grupa unde esti tu obisnuit:
Tema:
Ai un 10S4000, normal de la o dimensiune in sus si la heli si la avion. Cum stii cind celula_x scada in zona de pericol ? Sau arunci cite o celula la fiecare zbor ca nu se sescarca toate la fel? Precis la final, una se descarca prima.
#125
Postat 04 July 2013 - 09:30 AM
plus ca sunt platforme unde primul lucru care il faci este sa dezactivezi cut-off-ul, nu vrei sa taie cand nu ai aripi ;) dar acolo monitorul la nivel de celula e obligatoriu oricum.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 04 July 2013 - 09:33 AM
#126
Postat 04 July 2013 - 06:27 PM
Aceasta postare a fost editata de ipsihi: 04 July 2013 - 06:28 PM
#127
Postat 04 July 2013 - 10:15 PM
Ce consum are o barca din asta ? La multicopter am 12A continui, permanenti, pauze ZERO ! ala nu are timp de admirat luciul apei... si cand beep-aie la 3.3V in sarcina aia de 12A vin jos instant, in picaj, nu un lat de balta sa mai trag inca odata din ei. Dupa asta bag in ei cam 80-90%, adica asa cum e recomandat la carte. Daca as trage de ei pana in 3V le-as reduce viata la jumatate.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 04 July 2013 - 10:15 PM
#131
Postat 17 July 2013 - 01:12 PM
#132
Postat 15 August 2013 - 11:05 PM
Am doi acumulatori Nanotech 3s 3300mAh pentru hexacopter. De regula ii incarc seara inainde de a zbura a doua zi cu 1C, pe egalizare. Am observat in ultima vreme de cand tot fac teste cu Naza-M Lite ca unul din acumulatori ar fi cu probleme.
Si anume, ambii incarcati dupa egalizare au tensiune 12.61V, dupa zbor separat cu fiecare, acelasi timp de hover/zbor mixt, unul imi arata de regula 11.25V, celalalt 11.55V, asta in situatia in care prima alarma pe Naza este setata la 11.20V in gol - 10.70V in sarcina, a doua alarma la 11.10V in gol, 10.60V in sarcina.
Bun, ii pun la incarcat iar, cel cu 11.25V, incarcatorul baga in el 2771mAh, 4.20v / 4.20v / 4.20v, in schimb celalalt cu 11.55V primeste 1909mAh, 4.19v / 4.20v / 4.20v. S-a intamplat sa bage in "cel cu probleme" si 1500mAh in aceleasi conditii de zbor si cu alarma pe Naza setata la aceeasi parametrii.
Zburati in paralel astazi, acumulatorii au afisat aceleasi valori la descarcare cat si dupa incarcare.
Sa fie intr-adevar o problema cu unul din acumulatori ?
Aceasta postare a fost editata de Andyned: 15 August 2013 - 11:06 PM
#135
Postat 16 August 2013 - 12:28 PM
ViorelX: confirm, am masurat cu iCharger206B rezistenta interna. Acumulatorul bun are 4 / 4 / 4 mOhmi pe fiecare celula, cel cu probleme are 14 / 4 / 4 mOhmi si este exact celula pe care tot timpul o incarca balansat pana la 4.19V
Aceasta postare a fost editata de Andyned: 16 August 2013 - 12:28 PM