Modelism - RHC Forum: Printate 3d - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Printate 3d Aeronodele

#1 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2648
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 04 August 2022 - 01:43 PM

Buna,

Mai zboara cineva aeronodele printate 3d?
0

#2 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2648
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 04 August 2022 - 08:13 PM

Aeromodele. Scuze corectorul Android...
0

#3 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2648
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 13 August 2022 - 11:22 AM

Inteleg ca nu mai zboara nimeni printate 3d. Dar, mai avem printre noi vre-un coleg care A ZBURAT modele 3D ?
0

#4 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2074
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 13 August 2022 - 01:22 PM

întreb și eu ca un necunoscător: cât de rezistentă este o astfel de structură?
Sunt câteva kituri la vânzare pe Sierra, dar motorizarea mi se pare cam mare.
În rest, zboruri line și spor în tot ce faceți.
Sultan Eduard
0

#5 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2648
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 13 August 2022 - 01:58 PM

Mi-aduc aminte de la trecerea de la lemn, la lemn + compozit, apoi la trecerea la spume. Sunt si eu curios ce merge, si ce nu la printarea 3d.
Unele modele (mai bine proiectate) si tiparite cu LW-PLA mi se par zburabile.

Poate avem un coleg cu ceva experienta in 3d care vrea si poate sa ne ajute cu informatii.
0

#6 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2074
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 15 August 2022 - 06:47 AM

Fisier atasat  Capture printare 3D.PNG (271.99K)
Number of downloads: 38
Cred că la acest moment întrebarea trebuie pusă în altă parte.
Mulți dintre cei care activau pe forum au migrat către platfome mai prietenoase (la propriu și la figurat).
Nu ai cum să uiți interminabilele contre de pe forum pe marginea legislației. Multe dintre ele total neproductive.
Sultan Eduard
0

#7 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2391
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 17 August 2022 - 08:17 AM

Vezi postareavlad1, la 13 August 2022 - 01:58 PM, a spus:

Mi-aduc aminte de la trecerea de la lemn, la lemn + compozit, apoi la trecerea la spume. Sunt si eu curios ce merge, si ce nu la printarea 3d.
Unele modele (mai bine proiectate) si tiparite cu LW-PLA mi se par zburabile.

Poate avem un coleg cu ceva experienta in 3d care vrea si poate sa ne ajute cu informatii.

Din cate stiu Dragos Marinescu are cateva modele construite la activ, si toate zboara, inclusiv un F16.

Aceasta postare a fost editata de oachidori: 17 August 2022 - 08:17 AM

Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#8 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 17 August 2022 - 11:00 AM

Eu sunt foarte sceptic, am experiente neplacute cu piese de multicopter printate 3D, unele am reusit sa le rup doar presand intre doua degete.
De rezistat la o strangere moderata de surub, sau la vibratii motor nici nu s-a mai pus problema.
A evoluat la Craiova un scale de Mustang, proprietar @comnean, cumparat de la o firma care s-a afirmat ca sunt pionieri dar si somitati in domeniu.
Am fost de fata la ruperea lui la a doua aterizare, fara sa fi luat o tranta deosebita.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#9 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2648
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 17 August 2022 - 03:12 PM

Asa, tangential si eu am citeva experinte. Sunt curios de LW-PLA, eventual structura mixta (intarit cu carbon sau acoperit cu folie)
0

#10 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2074
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 18 August 2022 - 06:08 PM

Salut, tocmai ce m-am uitat pe o fișă tehnică pentru PLA.
Temperatura de topire este în plaja 175-220 grade celsius.
Acolo nu spun nimic despre punctul unde PLA devine plastic.
În concluzie nu cred că înfolierea este o soluție.
Tot citind despre PLA am mai aflat ceva legat de rezistența în timp la factorii de mediu.
Poate in timp lucrurile vor mai evolua sau poate nu am găsit eu informațiile corecte.

Fisier atasat  Capture PLA 1.PNG (61.91K)
Number of downloads: 19

Fisier atasat  Capture PLA 1 2.PNG (90.82K)
Number of downloads: 18
Acestea fiind spuse și în afara altor informații rămân clar la lemn, și fibră de sticlă/carbon.
Sultan Eduard
0

#11 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 18 August 2022 - 08:46 PM

"glass transition temperature" este termenul care descrie cand se inmoaie. Si nu e prea incurajator...

Citeaza

3D printed PLA will melt in a car when temperatures reach around 60-65°C since that is the glass transition temperature, or the temperature that it softens.
Locations with hot climates and a lot of sun are likely to have PLA melt in the car in the summer time.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 18 August 2022 - 08:47 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#12 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2308
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 22 August 2022 - 02:37 PM

Hai sa imi dau si eu cu parerea ...nu am zburat nici un model printat 3D dar am facut teste cu diverse segmente de aripa printate 3D (inclusiv testul ala de care face misto Renato cand calcam cu piciorul segmentul de aripa sa verific rezistenta).
Cateva idei:
1. "printat 3D" e doar o alta tehnologie ...pe linga "balsa" / "compozit" / "spume"
2. in general modelele ies destul de grele datorita densitatii materialului (1.1 => 1.2 gr/cm3)
3. conteaza f mult materialul: PLA se tipareste usor dar are glassing temp scazut (se deformeaza la 50-60 grade deci nu se poate lasa modelul in soare), ABS sta ceva mai bine dar se contracta cand se raceste si de accea apare "warping" si se desprind colturile si se poate rezolva chestia asta cu pat incalzit la 100 grade si incinta inchisa si complicatii..PETG sta ceva mai bine ca PLA ( e cam intre PLA si ABS ) dar nu pot sa zic nimic ca nu l-am incercat
3 la "plastice" / FDM conteaaza f mult diametrul duzei (la duzele normale de 0.4 mm piesele ies destul de grele), inaltimea stratului de tiparire (teoretic maxim 2/3 din diametrul duzei, practic nu se depaseste 1/2 din diametru sau mai putin), temperatura de tiparire, viteza, racire sau nu cu ventilatie,flow etc.etc.. ..ca sa nu mai vorbim de variatiuni PLA /LW PLA
4. pentru mine partea de tiparire aripi sau modele in tehnologie FDM e o chestie pe care o evit: pentru modele F5J (zona mea de interes) duza de 0.4 mm e prea "mare", aia de 0.2 mm e prea "mica" si aia de 0.3 mm ar fi un compromis acceptabil. ...dar totusi tiparitura iese prea "grea" pentru gustul meu ...
5. personal / experimental: pentru aripi si fuselaje si ampenaje prefer tiparirea 3D cu rasina. Are o densitate similara (1.15 gr/cm3) dar are doua avantaje majore: a.nu are defecte structurale date de modul cum se pileste "carnaciorul" de plastic topit de tiparitura anterioara si b.nu mai depind de duza de 0.4/0.3/0.2 mm ci de rezolutia ecranului LCD la imprimanta comerciala (dar pe care nu o folosesc ca e tehnologie de imprimare bottom-up si inaltime de imprimare mica) SAU de focalizarea razei laser la imprimantele facute de mine (si asta e din zona 0.1 mm- 0.15 mm - 0.2 mm...depinde de cat de bine po focalizez)...dar asta numai la imprimante construite cu laser de 405 nm si in tehnologie top-down (cu cuva inalta de 0.5 m sau 1m si care nu este umpluta cu rasina ca nu imi permit sa bag 25 l sau 50 l de rasina ci doar un strat de 1-2 cm de rasina ce pluteste peste glicerina care are densitatea 1,25-1.26 gr/cm3)
Cam asta e situatia...nici roz dar nici albastra.
Daca ai o imprimanta 3D FDM "comerciala" ai un cost de 100-500 USD cu imprimanta (asta daca nu ai "pitici" pe creier cu imprimante gen Voron / BLV MGN cube / RatRig si asemenea), plasticul e eftin (15-20-25 EUR / kg), "modelele" le cumperi de pe net la 15-20-25 EUR, le tiparesti (probabil zeci de ore), le zbori, dai cu ele de pamant, le retiparesti si tot asa. Timp sa ai..si plastic.
Personal lucrez in alta directie, "compozite cu ajutorul imorimantelor 3D": matrite facute cu FDM/ABS (pe imprimante tip Voron 2.4 si BLV MGN cube), in loc de rohacell o structura de rezistenta usoara facuta cu imprimare 3D cu rasina pe imprimante 3D conceptie si constructie proprie si invelita in tesatura de carbon de tip textreme. Dar pina sa am un model functional si finisat mai e ...
0

#13 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1881
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Vaucluse

Postat 26 August 2022 - 09:10 PM

Vezi postarearenatoa, la 18 August 2022 - 08:46 PM, a spus:

"glass transition temperature" este termenul care descrie cand se inmoaie. Si nu e prea incurajator...

Servus la toata lumea
Tocmai am vazut un video pe YouTube si arata ca temperatura de inmuiere ca sa zic asa e de 40 grade. Printase pe negru initial sia trecut pe alb.
Lasase avionul la soare ....
Numai bine

Aceasta postare a fost editata de Horja: 26 August 2022 - 09:11 PM

0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro