reglaj/trimaj avion
#1
Postat 02 May 2022 - 04:42 PM
Desi nu mai sunt chiar incepator in aero intampin o problema cu un avion, s ar putea spune si de fitze EF, dar asta e alta idee. La anterioarele benzinare din posesie a fost destul de simplu de centrat/echilibrat/trimat. CG unde il da producatorul 2 3 clickuri si aia e. La acest minunat EF Extra 300 91' am respectat acelasi parcurs, CG static, atat cu sfoara cat si electronic, fix la fel, balans stg-dr, ok, apoi treci la partea de zbor. Ridici avionul zbor orizontal, acceleratie 1/2 si constati ca avionul cade fix in bot (generic vorbind), pun 12 clickuri pe tras sa echilibrez avionul sa zboare orizontal, deci prima etapa incheiata.Treci la zbor pe spate si la cel la 45, aici la zbor pe spate avionul urca deci se considera a fi greu de coada ca si comportament.Asadar dupa cum vedeti am doua contradictii, zbor pe fata fara trim pare greu de bot, zbor pe spate pare greu de coada.
Am zis ca e ceva in neregula cu unghiurile avionului.Le am verificat pe toate, aripa si stab orizontal, 0, deci aproximativ cum erau si in fisa tehnica venita cu avionul. Firewall la fel, 0, doar spre dr 2.5 gr dc imi aduc aminte.
Ce sa ii fac sa zboare cum trebuie acest avion?
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#2
Postat 02 May 2022 - 04:56 PM
Cred ca ampenajul are unghi negativ de incidenta, iar profilele sunt asimetrice?
#3
Postat 02 May 2022 - 05:34 PM
Piglett, la 02 May 2022 - 04:56 PM, a spus:
Cred ca ampenajul are unghi negativ de incidenta, iar profilele sunt asimetrice?
Nope, vorbim de un acrobat cu aripa cu profil simetric.Cum am spus, incidentele sunt 0 atat la aripa cat si la ampenaj.
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#4
Postat 02 May 2022 - 06:52 PM
Par destul de bizar dupa datele puse de tine. Eu personal verfic CG doar la 45° cu motor in plin dupa ce am verificat unghiurile motor:
Pentru unghiurile motor din zbor orizontal 1/2 motor trec in plin si trebuie sa ramana pe trasa
Pentru unghi dreapta in plin vertical.
Bafta
Horja
#5
Postat 02 May 2022 - 08:11 PM
dacă nu îi dai de cap, vino la mine, și îl facem să zboare brici!....(nu am înțeles mare lucru...din ce ai făcut...dar, eu umblu la CG și la unghiurile morotului până când la variații de turație se schimbă doar viteza nu și direcția!, mă rog, doar mărimea vectorului viteză șă povestim mai injinerește!@)
#6
Postat 02 May 2022 - 08:29 PM
Horja, la 02 May 2022 - 06:52 PM, a spus:
Par destul de bizar dupa datele puse de tine. Eu personal verfic CG doar la 45° cu motor in plin dupa ce am verificat unghiurile motor:
Pentru unghiurile motor din zbor orizontal 1/2 motor trec in plin si trebuie sa ramana pe trasa
Pentru unghi dreapta in plin vertical.
Bafta
Horja
Servus Horia,
Pai nu puneam de nebun intrebarea asta!!Ca daca eram la primul avion, intelegeam, dar faci totul by the book si te astepti ca rezultatul sa fie pe masura. Pe de alta parte se pare ca nu sunt singurul cu acest tip de comportament/tip de avion.
La acrobate /3d nu am umblat niciodata la unghiul motor, vine direct cu panoul de foc cu unghiurile corecte.Sau cel putin asa a fost cu toate benzinarele avute. Conform regulilor in plin vertical se urmaresc unghiurile motor. Linia e dreapta dar cade spre tren, deci ar trebui scazut unghiul in jos al motorului. Am mers cu ambele variante, tot prost zboara. Deh mai incercam, sunt perseverent..:)
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#7
Postat 09 May 2022 - 08:35 PM
Ieri am facut maiden la o extra ng de 60", cg e cam la 1cm in spatele tubului aripii. Pe RC groups toti zic ca incepi cu CG-ul pe tub si ajustezi apoi.
Cauta pe RCG thread-ul pt avionul si vezi pe unde zice lumea ca are CG-ul.
#8
Postat 10 May 2022 - 10:43 AM
Dexter_Jr, la 09 May 2022 - 08:35 PM, a spus:
Ieri am facut maiden la o extra ng de 60", cg e cam la 1cm in spatele tubului aripii. Pe RC groups toti zic ca incepi cu CG-ul pe tub si ajustezi apoi.
Cauta pe RCG thread-ul pt avionul si vezi pe unde zice lumea ca are CG-ul.
Cum am spus nu mai sunt chiar incepator..am pus CG ul peste tot, fix acelasi comportament si se pare ca nu sunt singurul. Stiu foarte bine mai multe topicuri inclusiv pe FB..este probabil datorita unui motor mai greu, dar compensat de un rezo foarte lung. Pe de alta parte de aceea ai optiunea sa muti mobila in casa aka electronica si bateriile astfel incat sa ajungi la un CG dat de producator, asta fiind primul pas, ulterior in functie de CG ul dinamic. Acum CG ul este fix pe tub iar pe spate are tendinta ca avionul sa urce deci rezulta ca ar fi greu de coada. Pe de alta parte pe fata avionul are tendinta de a o lua in jos deci greu de bot. Desi am masurat toate suprafetele si par corecte cu fisa de la EF, singurul lucru care imi mai da cu virgula ar fi unghiul motorului,desi am facut si acolo niste teste.
Pana la urma vorba unuia il zbor si cu 10 clickuri pe tras doar ca trebuie sa faci mai multe mixuri..
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#9
Postat 10 May 2022 - 07:45 PM
#10
Postat 11 May 2022 - 06:04 PM
ACS, la 10 May 2022 - 07:45 PM, a spus:
Exact asta va trebui sa mai modific, dar imi da cu virgula deoarece nu inteleg de ce ar trebui in acest caz, am deja cca 1 gr in sus si comportamentul este identic, sa maresc poate la 2 gr, in conditiile in care vorbim de un acrobat unde in general unghiul este 0, sau cel putin asa e la celalalt avion si zboara perfect, iar aici sa am nevoie de unghi in sus. Din proprie experienta la multele avioane din dotare sau avute, era necesar pe alocuri unghi in jos nu in sus..dar deh cateodata fizica ne mai face si surprize!
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#11
Postat 04 June 2022 - 12:28 PM
oachidori, la 11 May 2022 - 06:04 PM, a spus:
Servus oaki
Eu verific intotdeauna unghiurile motor in felul urmator:
Fac poze un vedere verticala su laterala din care sa pot sa marchez axele fuselajului si axul motor dupa care in autocad pot verifica cu destula precizie unghiurile motor.
Din experient pentru avioane de masa mice trebuie 2-3 grade dreapta si 1-2 grade jos.
Am avut avioane care au zburat perfect si cu 0 - 0
Pentru avioane mai mari doar ungbi dreapta e necesar pentru cuplul elice evident la o rotatie invers ace de ceas privind din fata
Pt Poxipol am facut la un moment dat un calcul si pozitionare pt un 2.2 m la 2° drepta so 0° jos in ax avion
Sper ca fiind un EF nu ar trebui sa fie prbl de incidenta aripa sau stabilizator dar o verificare ar fi asiguratoare
In poze un exemplu
Aceasta postare a fost editata de Horja: 04 June 2022 - 12:32 PM
#12
Postat 04 June 2022 - 12:33 PM
oachidori, la 11 May 2022 - 06:04 PM, a spus:
Servus oaki
Eu verific intotdeauna unghiurile motor in felul urmator:
Fac poze un vedere verticala su laterala din ca pot sa marchez axe ale fuselajului si axul motor dupa care in autocad pot verifica cu destula precizie unghiurile motor.
Din experient pentru avioane de masa mice trebuie 2-3 grade dreapta si 1-2 grade jos.
Am avut avioane care au zburat perfect ci 0 - 0
Pentru avioane mai cred ca doar ungbi dreapta e necesar.
Pt Poxipol am facut la un moment dat un calcul si pozitionare pt un 2.2 m.
Sper ca fiind un EF nu ar trebui sa fie prbl de incidenta aripa sau stabilizator dar o verificare ar fi asiguratoare
In poze un exemplu
Fisiere atasate
-
Unghi dr.jpg (137.28K)
Number of downloads: 48 -
Unghi jos.jpg (95.13K)
Number of downloads: 46
#13
Postat 09 April 2023 - 01:52 PM
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#14
Postat 15 April 2023 - 05:12 PM
oachidori, la 09 April 2023 - 01:52 PM, a spus:
O fi lipit chinezu invers firewall-u la vreo serie :rofl:
Aceasta postare a fost editata de Dexter_Jr: 15 April 2023 - 05:12 PM
#15
Postat 16 April 2023 - 03:54 PM
Dexter_Jr, la 15 April 2023 - 05:12 PM, a spus:
Ma indoiesc devreme ce si altii cu motor mai greu aveau aceeasi problema. Si oricum l am masurat in toate pozitiile, era ok, comparativ cu alte avioane fiind identic ca si unghiuri, doar ca alea zburau cum te astepti, asta nu..acum zboara corect si de ceva vreme doar cu el zbor..
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S