Pagina 1 din 1
Semimacheta IAR 80
#2
Postat 10 March 2022 - 10:21 PM
Structura este din placaj și balsa.
Nu am folosit decăt bucăți de material rămase de la alte proiecte.
Anvergura este de 780 mm.
Greutatea până acum este de aprox 150 grame.
Suprafața portantă este de aproape 10 dmp.
Seară frumoasă și zboruri line.
Nu am folosit decăt bucăți de material rămase de la alte proiecte.
Anvergura este de 780 mm.
Greutatea până acum este de aprox 150 grame.
Suprafața portantă este de aproape 10 dmp.
Seară frumoasă și zboruri line.
Sultan Eduard
#7
Postat 12 March 2022 - 09:13 PM
Foarte frumos! Ce este bagheta subtire neagra care se vede in aripa?
#10
Postat 13 March 2022 - 06:44 PM
Lucrurile au evoluat și azi puțin. Cu alte cuvinte, am rezolvat zona de prindere a aripii pe fuzelaj și am montat colțare (brackeți) pentru întăriturile structurii. Urmează suportul bateriei și batiul motorului. Astfel de lucruri nu sunt spectaculoase dar fără ele, nu se poate.
Sultan Eduard
#13
Postat 22 March 2022 - 10:47 PM
Balamale.
Prima pereche de balamale în poziție. Fizarea am făcut-o cu superglue + striații fine pe sârma de cupru.
Găurile în balsa pentru pinii balamalei au fost făcute cu un ac. Simplu și ieftin.
Tipul acesta de balamale l-am văzut prima dată într-un plan de aeromodel A1 dintr-o revistă "Modelar" (1986).
Sultan Eduard
#15
Postat 24 March 2022 - 07:03 PM
edisultan, la 22 March 2022 - 10:47 PM, a spus:
IAR_80_Semimacheta (37).jpg
Balamale.
IAR_80_Semimacheta (38).jpg
Prima pereche de balamale în poziție. Fizarea am făcut-o cu superglue + striații fine pe sârma de cupru.
Găurile în balsa pentru pinii balamalei au fost făcute cu un ac. Simplu și ieftin.
Tipul acesta de balamale l-am văzut prima dată într-un plan de aeromodel A1 dintr-o revistă "Modelar" (1986).
Balamale.
IAR_80_Semimacheta (38).jpg
Prima pereche de balamale în poziție. Fizarea am făcut-o cu superglue + striații fine pe sârma de cupru.
Găurile în balsa pentru pinii balamalei au fost făcute cu un ac. Simplu și ieftin.
Tipul acesta de balamale l-am văzut prima dată într-un plan de aeromodel A1 dintr-o revistă "Modelar" (1986).
Super ideea cu balamalele din sarma.Am s-o aplic.
Spor la construit!
Its nice to be important, but its more important to be nice ...
#19
#26
Postat 23 April 2022 - 12:13 PM
Știu că pozele par la fel dar, de data asta, modelul a primit de dimineață stratul de lac de protecție. Lacul folosit este Parchedur, vechiul și cunoscutul Palux de pe vremuri. Este un lac care adaugă greutate dar, oferă protecție la umezeală și nu în ulțimul rând la iarba uscată.
Servourile pentru eleroane sunt în poziție și funcționale. Greutatea actuală este de 305 grame. Clar ajung la 500 de grame cu motor+ESC+baterie. Va fi interesant să-l pilotez dar abia aștept.
Sultan Eduard
#27
Postat 07 May 2022 - 09:54 PM
Azi, am fixat motorizarea și celelalte "nimicuri" care fac un model să devină funcțional. Cântarul spune 460 grame cu tot cu baterie de 1400mA. Greutatea pare în limitele bănuite. Mai am cupola carlingii pilotului dar, în principiu este gata de zbor. Mâine îl scot la o ședință foto pe iarbă și dacă vremea este bună de centraj, o să îi dau și aer sub aripi.
Sultan Eduard
#28
Postat 08 May 2022 - 12:51 PM
Gata, l-am zburat. Cupola carlingii urmează să apară și ea.
Merită construit, cel puțin eu sunt mulțumit de comportamentul în aer.
Mai am de umblat puțin pa unghiul motorului deoarece aripa are profil asimetric.
Bănuiam că trebuie umblat încă de când am montat motorul, dar am preferat să plec cu unghi 0 la prima ieșire.
Filmulețul de la unul din zborurile de centraj este pe FB.
Sultan Eduard
Arata acest topic
Pagina 1 din 1