Modelism - RHC Forum: Great Planes Dynaflite Bird of Time kit 118'' - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Great Planes Dynaflite Bird of Time kit 118'' Un clasic modern cu alura retro.

#1 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 15 December 2013 - 04:55 AM

Dragii mei, dupa indelungi framantari si, dupa ce am fost bine sfatuit, i-am scris lui Mos Craciun. Azi, un pic in avans, a trecut pe la mine.
Ravneam de mult la un planor. Voi fi obligat, din lipsa altor optiuni, sa-l motorizez. Voi incerca sa-l fac cat mai usor. Imi doresc sa fie, totusi, planor. Motorizarea o vad, doar, pentru urcat si, eventual, sa refac o apropiere gresita pentru aterizare. As fi fericit sa facem din acest topic un forum de discutii pentru a reusi o conversie cat mai buna. Ma gandesc sa-l fac doar cu spoilere. Si aici sunt multe optiuni, pe care am putea sa le dezbatem.
Kit-ul nu-i atat de mare precum ma asteptam. Ceea ce este in interior pare de calitate. Balsa este buna, bine aleasa si corect taiata. Planul este rulat si pe hartie de calitate.
Am sa-l rog pe Spacewalker sa ma ierte pentru ca il voi neglija o vreme.
Profit de ocazie pentru a va ura sarbatori fericite si multe, multe bunatati in trista Mosului.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 15 December 2013 - 04:58 AM

0

#2 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 15 December 2013 - 10:08 AM

Optiuni de lansare nemotorizata exista, un sandou nu e greu de facut, iar diferenta de greutate este substantiala, de la aproximativ 1600 grame la 2200 cat iese ARF-ul electrificat.

Daca totusi insisti pe motorizat, eu acum as pune un motor din cele noi incapsulate, gen MVVS sau HK GliderDrive (le am pe ambele) si l-as monta in afara fuselajului, ca sa duc greutatea motorului cat mai in fata. Nu te gandi ca iese urat, motoarele astea incapsulate pot fi acoperite fara griji cu o capota de plastic usor termoformat sau fibra de sticla pe un mulaj de balsa.
Sau, in cazul tau ca il faci de la zero as lungi botul minim cu inca un spatiu pentru motor.
Diferenta la cantar la fuselajul meu ARF este ca daca pun motorul (180 grame) afara fac CG cu 190 grame (pack 2200mAh), daca e in interior vrea 600 grame (2*2700mAh + 80 grame plumb)

De spoilere te mai gandesti in functie de cat spatiu ai unde il vei zbura, cam asa aterizeaza al meu.
https://vimeo.com/54302206
... cu picioarele pe pamant ...
0

#3 Useril este offline   airdream 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 30-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:Aeromodele

Postat 15 December 2013 - 05:40 PM

Am şi eu un Bird Of Time cu anvergura de cca 3100 mm dar, pentru că este homemade, l-am făcut de la început cu motorul în exteriorul compartimentului acumulatorului.

Fisier atasat  DSC08777 comprimat.JPG (19.32K)
Number of downloads: 155 Fisier atasat  DSC08774 comprimat.JPG (18.37K)
Number of downloads: 155 Fisier atasat  DSC08776.JPG (19.93K)
Number of downloads: 157

Ca să obţin un fuselaj cât mai zvelt, m-am calicit la dimensiunea motorului, constatând la zbor că mi-ar fi prins bine ceva mai multă putere.

http://phoenixmodels...1250-p-623.html

Masa RTF a modelului este de 1800 g. Nu are nimic montat pe aripă (eleroane, flapsuri, frâne), dar mă gândesc din ce în ce mai mult să-i pun, pentru că la aterizare nu vrea deloc să coboare şi ratez de câteva ori până îl conving.
Zboară foarte frumos şi cu un pic de vânt din faţă aproape că stă pe loc. Este stilul meu să trimez planoarele să zboare cât mai încet, aproape până la limita angajării. Senzorul GPS îmi arată viteze de sub 10 km/h.
Este primul meu aeromodel de asemenea dimensiuni dar este şi cel care m-a convins ca şi următoarele să fie de aceeaşi talie. Aeromodelele mari zboară cel mai bine.
În ce priveşte motorizarea, mai învăţăm din greşeli.
0

#4 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 15 December 2013 - 08:16 PM

Va multumesc pentru interes si pentru raspunsuri.
Spatiu...nu-i de loc. 100mX10m si copaci nu foarte departe. Despre sandou, troly, etc, nici nu poate fi vorba. Ar fi periculos pentru ceilalti, in plus i-ar stanjeni.
Despre aterizat. Am experienta cu Spectra, care, nefiind un mare perfoprmer, pur si simplu nu ateriza. Intra in efect de sol si se toooot ducea paralel cu solul. Cred ca spoiler-ele sunt necesare, atat cat ma pricep.
De lungit nasul ma gandeam si eu. Nu stiam cu cat. Ma bucur ca am un punct de plecare.
Sper ca impreuna sa reusim sa facem ceva frumos.
Multa, multa bafta.
0

#5 Useril este offline   F2B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 921
  • Inregistrat: 30-November 11

Postat 16 December 2013 - 04:41 PM

A venit Mosul :D. Ce Mos bun ai.
Dan parerea mea este sa lasi botul asa cum este si planuieste sa pui servourile pentru profundoare in coada.
Foloseste spoilere pentru aterizare si o sa fii bine. Nu se merita sa inventezi roata din nou. Sint multe modele in folosinta care sint facute dupa planuri si merg foarte bine se pare.
Traian
0

#6 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 16 December 2013 - 05:17 PM

Traiane, daca imi arati BoT cu servo in coada... repet scena lui Charlie Chaplin cu mancat sireturile, dar de data asta cu BoT-ul meu.

Este cunoscut ca cel mai pacatos planor cand vine vorba de coada grea... solutia care o recomanda toti este cu bellcrank pe profundor si tija direct pe directie, alta care sa usureze coada mai mult nu s-a gasit, si, da, trebuie usurata cat mai mult si pompat heliu in ea daca se poate !
... cu picioarele pe pamant ...
0

#7 Useril este offline   F2B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 921
  • Inregistrat: 30-November 11

Postat 16 December 2013 - 07:29 PM

Cind pui motor si baterii in bot trabuie un pic mai multa greutate in coada sa balansezi. Uitete la Pulsar de exemplu si vei vedea servouri in coada cuplate cu motor in bot sau servouri in bot si fara motor in bot este la fel in Maxa la fel in Supra. Este o chestie de distributie de greutate. In general vezi multe modele electrice cu servouri in coada si opus multe modele fara motor cu servouri in bot.
Sint deacor ca coada usoara face un moel mai usor. Dar de multe ori in modele cu motor in bot au CG mult prea in fata si trebuie sa il in muti in spate un pic. De aceea nuti greutate din bot (servouri) in coada sa fie mai usor. Poate ca nu exista BOT cu servouri in coada ca sint facute pentru Sandou sau troliu. Dar daca as face un BOT cu motor m-as uita la posibilitatea sau necesitatea de a pune servourile in coada sa balansez modelul. De fapt nu le-as instala definitiv decit mult catre sfirsit. As avea totul instalat minum receptorul si servourile si leas muta peste tot pina am CG aproape de ce cread ca va fi bine si dupa aia le pun in pozitie finala.

Poate nu am dreptate dar asta am facut peste tot in Evo 3. Am luat greutate de aici si am pus-o acolo. Am componente mai gerle decit normal dar modelul este relativ usor pentru ca am distribuit greutatea.
0

#8 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 16 December 2013 - 07:40 PM

Multumesc frumos. Adevarul este ca sunt cuminte, mananc tot si ma culc devreme...lauda-ma gura...S-ar parea ca varianta ARF are servo-ul de profundor in spate:
http://www.weymuller...of_time_3m.html
Sa stiti ca mi-ar place tare mult daca as putea sa pun servo-urile in spate.
0

#9 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 16 December 2013 - 08:00 PM

Alea sunt instructiunile fabricantului, cat i-am blestemat dupa ce l-am facut pe primul... De ce ai vrea servo in coada?
Nu vorbesc din carti, am trei bucati ARF la activ montate.
Asa arata la mine:

http://static.rcgroups.net/forums/attachments/1/7/0/3/6/4/a6219336-128-DSC01162.JPG? http://static.rcgroups.net/forums/attachments/1/7/0/3/6/4/a6219337-195-DSC01164.JPG

Aici nu vorbim de minuni F5J, am ajuns si eu la Graphite cu bateria sub aripa numai avand motorul in bot si nimic altceva, si fara servo in coada.
BoT e alta oratanie. E un curcan mare si gras, care crede-ma ca nu vrea greutate in coada !
Nu te-ai infiorat destul cand ai citit 600 grame de plumb in fata ?!

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 16 December 2013 - 08:04 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#10 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 19 December 2013 - 05:30 AM

Cred ca aveti dreptate. In orice caz, decizia finala, o vom lua aproape de final, cand se va vedea cum stau cu CG-ul.
Primul punct negativ: manualul. Nu ca ar fi un dezastru, dar, zic eu, ii lipsesc ceva fotografii sau desene. Nici planul nu este foarte detailat. Va spun, cu mana pe inima, ca am cugetat cateva zile cum sa fac. Bun, rau, azi am demarat. Cum spuneam si altundeva, prima bucata de balsa fixata pe plansa are, pentru mine, ceva magic.
Multa, multa bafta.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 19 December 2013 - 05:30 AM

0

#11 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 19 December 2013 - 02:15 PM

Intrebare: sa fac priderea aripii cu suruburi, sau sa o las cu elastic?
0

#12 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 19 December 2013 - 02:27 PM

Daca lasi elastic trebuie intarit BF in zona unde trece elasticul, mie intotdeauna mi l-a stricat acolo, nu vine pe curbura ca la BA, si presiunea datorita schimbarii directiei elasticului la 90 grade este considerabila.
La ARF este prins cu doua nituri de 6mm orizontale in BA si care intra in fuselaj, si doua suruburi M4 putin deasupra baghetei BF, in zona aia fiind prevazut un bloc balsa masiv.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 19 December 2013 - 02:28 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#13 Useril este offline   F2B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 921
  • Inregistrat: 30-November 11

Postat 19 December 2013 - 06:06 PM

Eu votez pentru suruburi. Este mai rigid plus nu trebuie sa te ingrijorezi daca se nisca in zbor si mentine un profil curat.
0

#14 Useril este offline   airdream 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 30-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:Aeromodele

Postat 19 December 2013 - 10:08 PM

Eu am optat la Bird Of Time pentru două baghete de fag în faţa şi două şuruburi în spatele aripii. Mi s-a părut o treabă prea serioasă pentru elastice. Părerea mea!

Fisier atasat  DSC08778.JPG (15.89K)
Number of downloads: 122 Fisier atasat  DSC08779.JPG (12.77K)
Number of downloads: 128 Fisier atasat  DSC08780.JPG (15.93K)
Number of downloads: 126 Fisier atasat  DSC08784.JPG (18.33K)
Number of downloads: 129
0

#15 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 28 December 2013 - 05:18 AM

Va multumesc. Ramane stabilit: suruburi.
Am avansat, cat sa nu zic ca am stat pe loc:

Fisiere atasate


0

#16 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 05 January 2014 - 09:02 AM

Daca nu ai inceput fuselajul inca, un topic de azi despre o posibila montare motor:

http://www.rcgroups....957&postcount=4

Eu tot un motor incapsulat as folosi...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#17 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 06 January 2014 - 05:12 AM

Multumesc frumos, dar nu fuse vorba sa-i lungim nasucul?
Ce fuselaj, ma mosmondesc la aripi. M-am framantat mult de tot cum sa fac jonctiunea celor doua aripi. La anvergura lui, orice abatere, are mari consecinte.
Cam acesta-i stadiul de astazi:

Fisiere atasate


0

#18 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 06 January 2014 - 09:22 AM

Lungim, lungim, dar motorul trebuie gazduit cumva... si ciugulim idei :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#19 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 10 January 2014 - 06:04 AM

Sunt convins ca, daca ascult de sfatul batranilor, voi ajunge la un rezultat acceptabil.
Am mai mosmondit la partea centrala. Am facut niste bucati din balsa, pasuite cat am putut de bine pentru a minimiza cantitateade epoxi. Strategia se vrea asa: lipesc cu epoxi tuburile de piesele de jos. O data fixate, voi refixa aripile pe plansa pentru a lipi piesele de sus, lonjeroanele, shear web-urile din placaj si pentru a inchide ''D''-ul. Asa, sper, sa obtin ceva, cat de cat drept...sper.
Multa, multa bafta.

PS. Ziceti acum, sau niciodata, ca la casatorie. Dupa ce lipesc, oricum nu voi mai putea face ceva.

Fisiere atasate


0

#20 Userul este online   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 10 January 2014 - 06:47 AM

la varianta asta - prostul de mine nu s-o gandit...Ce simplu e...si apoi doar un traforaj si uite asa ai tuburile exact unde trebuie sa fie..Hehe...

Cine nu mai crede ca "Omul cat traieste invata" se inseala amarnic...

Acuma serios, eu as fi folosit la fixarea tubului teribilul adeziv poliuretanic...ca mie ala imi place la nebunie.
0

#21 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 10 January 2014 - 07:24 AM

Stai asa. Tuburile sunt, deja, taiate. Dar au tija de otel in ele.
Multa, multa bafta.
0

#22 Useril este offline   F2B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 921
  • Inregistrat: 30-November 11

Postat 10 January 2014 - 05:48 PM

Sper ca ai pus ceva luricant pe otel ca sa poti sa-l scoti inapoi afara.
Aripa este in 3 bucati sau doua?
0

#23 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 10 January 2014 - 07:09 PM

In doua. 1 500mm imi intra in masina.
Ramane asa? Lipesc?
0

#24 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 10 January 2014 - 07:49 PM

E prima oara cand aud de o aripa de BoT din doua !!! :o
Chiar e prevazuta posibilitatea asta in planuri ?! O mai poti coti sa o faci din 3 ?
La mijloc ai nevoie de rezistenta cea mai mare, nu de imbinare... chiar daca nu o lansezi la sandou.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#25 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 11 January 2014 - 04:42 AM

Mestere, asa-i in plan. Ba mai era...ca nu voi face asa...si prinsa cu elastic. ''Urechile'' sunt fixe. Acum, este cam tarziu. Va ramane asa. Sper sa tina.
Lipesc?
0

#26 Useril este offline   old-boy 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 887
  • Inregistrat: 13-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 11 January 2014 - 09:29 AM

Lipeste ....dar ar trebui sa si matisezi lonjeroanele desi va fi cam greu pentru ca ai placat extradosul.
Tot mai bine pe picioare cand te sprijini pe pamant
0

#27 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 11 January 2014 - 09:31 AM

Eu inca sunt mut... asa mare diferenta intre kit si ARF... :o
... cu picioarele pe pamant ...
0

#28 Useril este offline   old-boy 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 887
  • Inregistrat: 13-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 11 January 2014 - 09:40 AM

ARF-urile sunt facute de chinezi tineri,..... la KIT-turi este munca de chinez ......batran
Tot mai bine pe picioare cand te sprijini pe pamant
0

#29 Useril este offline   airdream 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 30-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:Aeromodele

Postat 11 January 2014 - 03:06 PM

Vezi postarearenatoa, la 10 January 2014 - 07:49 PM, a spus:

E prima oara cand aud de o aripa de BoT din doua !!! :o
Chiar e prevazuta posibilitatea asta in planuri ?! O mai poti coti sa o faci din 3 ?
La mijloc ai nevoie de rezistenta cea mai mare, nu de imbinare... chiar daca nu o lansezi la sandou.


Când l-am construit eu m-am inspirat de aici.

Dl. Manuel a confecţionat aripa din două bucăţi, dar şi mie mi s-a părut mai sigur să-i ataşez "urechile" la un tronson central.
0

#30 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 11 January 2014 - 05:49 PM

Oricum ceva e putred aici...
La al meu de 2m are acolo bagheta de fag,epoxi si chesoane placaj, la asta de 3m are balsa....

Aceasta postare a fost editata de Travel Air: 11 January 2014 - 05:52 PM

Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro