Modelism - RHC Forum: Saper 13 - planor de zbor liber (F1A) cu aroma hertziana - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Saper 13 - planor de zbor liber (F1A) cu aroma hertziana jurnal de constructie

#1 Useril este offline   mack_ro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 219
  • Inregistrat: 21-February 08

Postat 10 August 2016 - 03:01 PM

Salutare,

Acum vreo 35 de ani deveneam fericitul posesor al unui kit de planor "de faza a 2-a", Vulturul, produs de frunte al industriei de modelism din RSR, la faimoasa "IPL 23 August" Tg. Mures.
Proiectul apartinea regretatului Otto Hintz, dar realizarea era tributara politicii de izolare industriala si stupida economie: nervuri din furnir, baghete exclusiv din rasinos - nici vorba de balsa - iar materialul de impanzire, pretinsa "hartie japoneza" aducea mai mult a hartie igienica. Am reusit atunci sa duc constructia la bun sfarsit, alegandu-ma c-un planor avand performante apropiate de-un vajnic "fier de calcat". Scopul de a avea un model de antrenament - planoarele "bune" le faceam la Casa Pionerilor - evident ca n-a fost atins. Dezamagirea a fost cu atat mai mare cu cat unul din precedentele produse marca "Otto Hintz" ce am avut placerea sa le construiesc - un elicopter cu doua rotoare si motor de cauciuc - era jucaria predilecta pentru orice ocazie si motiv de admiratie din partea colegilor de scoala...

Cu asa "amintiri din copilarie" nu-i de mirare c-am fost atras de-un kit modern produs in Rep. Ceha, replica a modelului ce-a castigat Campionatul Mondial F1A in 1971, dar convertit la RC cu 2 axe (directie si profundor). La un pret mai mult decat decent - 75 EUR inclusiv taxele de livrare - primesti un kit (taiat laser) ce contine tot ceea ce este necesar pentru realizarea modelului (NB - inclusiv alicele de echilibrare).

Planul original al modelului de zbor liber (una dintre versiuni)
Fisier atasat  plan_original_1024.jpg (316.46K)
Number of downloads: 179
Planul, asa cum este furnizat in kit-ul RC
Fisier atasat  plan_kit_RC_1024.jpg (143.6K)
Number of downloads: 195

De maine, imagini cu fazele de constructie,
"Anyone who's not interested in model airplanes must have a screw loose somewhere"
Paul MacCready
0

#2 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 10 August 2016 - 04:41 PM

Stiu modelul,

Pe vreeeemuri am cumparat din Bratislava de pe Ulita Holeho de la magazinul de modelism , printre altele, tabla aia eliptica, de dural de calitate ,de la imbinarea aripilor . Cred ca mai am si acum 1-2 bucati pe undeva.

Bafta.

Ciao Sorin
0

#3 Useril este offline   mack_ro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 219
  • Inregistrat: 21-February 08

Postat 10 August 2016 - 06:16 PM

Continutul kit-ului.
Fisier atasat  001.jpg (347.92K)
Number of downloads: 120
Calitatea taierii laser este de remarcat - fara ardere excesiva sau penetrare incompleta - la fel si calitatea ambalarii.

Succese nebanuite,
mack_ro
"Anyone who's not interested in model airplanes must have a screw loose somewhere"
Paul MacCready
0

#4 Useril este offline   mack_ro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 219
  • Inregistrat: 21-February 08

Postat 10 August 2016 - 06:30 PM

Este primul model "pe structura clasica" la care m-am decis sa folosesc adeziv de tip cianoacrilat (mai tine minte cineva celebrul "Tixo" la recipient albastru?!) pentru marea majoritate a lipiturilor.
Desi nu-s inca pe deplin obisnuit, recunosc ca reduce dramatic timpul de asamblare a structurilor si mai ales durata de asteptare inainte de slefuire. Acestea fiind zise, realizarea stabilizatorului n-a luat mai mult de 3 ore, inclusiv slefuirea bordului de atac:
Fisier atasat  002.jpg (379.94K)
Number of downloads: 116
"Anyone who's not interested in model airplanes must have a screw loose somewhere"
Paul MacCready
0

#5 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 10 August 2016 - 06:59 PM

In schimb imbinarea va rezulta deosebit de rigida si la cel mai mic soc balsa va sari in aschii :(
Mai ales la cat de mult vad ca s-a infiltrat... se pare ca ai folosit din ala ca apa...
Macar pentru aripa revin-o la un adeziv special de lemn, ceva nitro sau alifatic... :(

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 10 August 2016 - 07:01 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#6 Userul este online   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9329
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 11 August 2016 - 06:16 AM

Aliphatic.
Modelul imi lasa gura apa. Am facut acum...un car de ani...cate ceva de la fabrica cu emblema cu acel calut. Va puteti inchipui ca in kit venea un praf pentru a face clei de caseina? Era ceva din lapte. Se amesteca pudra in apa, se lasa la decantat si se folosea. Totul dura si era nevoie de organizare.
Nu te grabi, savureaza momentul si arunca blestematia de ciano. Este greu, prea rigid si casant. Renatoa are dreptate. Nu are nici o calitate. Daca vrei, arunca un ochi aici:
http://www.airfieldm...g/adhesives.htm
Numai bine, mestere.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 11 August 2016 - 06:18 AM

0

#7 Useril este offline   mack_ro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 219
  • Inregistrat: 21-February 08

Postat 11 August 2016 - 09:42 AM

Vezi postareadan_mitea, la 11 August 2016 - 06:16 AM, a spus:

Aliphatic... Nu te grabi, savureaza momentul si arunca blestematia de ciano. Este greu, prea rigid si casant. Renatoa are dreptate. Nu are nici o calitate...


Cand doi iti spun ca esti... atunci schimba adezivul :) Am sa mai rumeg la subiect.
Culmea, am "in stocuri" nitrocelulozic (nu celebrul Ago dar replica lui din Cehia), PVA si aliphatic dar mi-am zis sa nu ma mai opun progresului. Oricum intentionam sa folosesc PVA sau aliphatic pentru laminarile din lonjeron si chesonarea aripii.

Ganduri bune,
mack_ro
"Anyone who's not interested in model airplanes must have a screw loose somewhere"
Paul MacCready
0

#8 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 11 August 2016 - 09:52 AM

Nu e nici un progres CA-ul, a fost inventat in al doilea razboi mondial.
Fiecare adeziv isi are locul lui potrivit, doar ca al lui nu este pentru lemn.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#9 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 11 August 2016 - 10:39 AM

Eu am un planor RC de 3M construit prin 1992.

O aripa e lipita cu un amestec de branza de vaca cu var 50/50 , cealalta jumatate e lipita cu cian acrilat, picatura.

Nu e nici o diferenta intre aripi, planorul a mai suferit accidente dar aripile se tin bine si nu sunt torsionate de loc.

De aia cred ca si picatura e buna.

Bafta

Ciao Sorin
0

#10 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 11 August 2016 - 10:59 AM

Branza... cu din care mucegai era ? :D
... cu picioarele pe pamant ...
0

#11 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2305
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 11 August 2016 - 11:09 AM

CA este bun daca ai mana sigura si piesele sunt pozitionate perfect. CA lichid e pacatos rau ... curge (si se scuge ...inclusiv pe degete) si se lipeste / usuca instantaneu ... recomand doar aplicarea cu "pipeta" fina de plastic (de polietilena ...asa numitul "aplicator"). Are avantajul (sau dezavantajul... depinde de punctul de vedere) ca "imbiba" balsa local ... ai parte de o "ranforsare" dar si de ceva pete. Si care nu prea ies la slefuit (daca insisti intri in balsa nepatata prea mult si "pata" de CA rezista bine mersi).Poti sa lucrezi si cu CA mediu sau gros/lichid, ai un timp de lucru mai mare dar s-ar putea sa ai nevoie de un "activator".
Majoritatea modelelor le fac cu CA, e cam singurul adeziv care e bun pentru combinatia balsa / carbon / compozit / kevlar ...si sunt cam nerabdator si nu imi place sa astept intarirea unui epoxi sau a altui tip de adeziv. Plus ca daca nu imi convine ceva exista un "solvent" de CA (care gelifica lipitura... pe HK il gasesti sub denumire de "debonder") ... si mai ai a doua sansa (spre deosebire de epoxi).
Dar cand e vorba de consolidat balsa pe balsa la o structura deja un pic rigida imi place sa folosesc aracet sau alifatic.
Una peste alta....aici as recomanda alifatic sau CA. Acum ca mi-am dat si eu cu parerea despre CA...spor la construit... si nu uita de poze.
0

#12 Useril este offline   mack_ro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 219
  • Inregistrat: 21-February 08

Postat 15 August 2016 - 07:23 PM

Planul central (pe jumatate) in santier:
Fisier atasat  004.jpg (435.13K)
Number of downloads: 88
"Anyone who's not interested in model airplanes must have a screw loose somewhere"
Paul MacCready
0

#13 Useril este offline   mack_ro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 219
  • Inregistrat: 21-February 08

Postat 15 August 2016 - 07:25 PM

Rezemarea nervurilor pe plaseta:
Fisier atasat  005.jpg (346.91K)
Number of downloads: 84
"Anyone who's not interested in model airplanes must have a screw loose somewhere"
Paul MacCready
0

#14 Useril este offline   mack_ro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 219
  • Inregistrat: 21-February 08

Postat 15 August 2016 - 07:31 PM

O solutie mai rar intalnita, bagheta bord de atac (inca nemontata in imagine) se fixeaza peste un lonjeron fals. De remarcat solutia de fixare in pozitie a lonjeronului fals pana la priza lipiturii - acele urechi se indeparteaza inainte de lipirea baghetei bord de atac:
Fisier atasat  006.jpg (458.97K)
Number of downloads: 88
"Anyone who's not interested in model airplanes must have a screw loose somewhere"
Paul MacCready
0

#15 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 16 August 2016 - 10:33 AM

Intentionezi sa il zbori cum a fost gandit, liber... sau il faci RC ?
Ma intreb cat de eficioenta ar fi directia aceea minuscula ... :unsure:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#16 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8318
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 August 2016 - 10:51 AM

Felicitari, ai mana buna la modele, ma intreb cum l-ai gasit. Adica vreau sa zic ca arata bestial kitul si pretul e foarte decent. Imi permit sa pun linkul catre magazin (am dat cu google) - are si o poza cu frame-ul complet, foarte frumos.

http://www.hiesbok.eu/Saper-13-d14.htm

Din ce vad eu kitul este RC - sunt foarte curios cum zboara - comenzile banuiesc ca au un efect redus, mai mult de schimbare a traiectoriei decat de facut cercuri stranse.

Am vazut ca si cele de zbor liber adevarat au acum servo - nu pentru control in zbor ci pentru a usura trimarea.
0

#17 Useril este offline   mack_ro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 219
  • Inregistrat: 21-February 08

Postat 16 August 2016 - 11:30 AM

Vezi postarearenatoa, la 16 August 2016 - 10:33 AM, a spus:

Intentionezi sa il zbori cum a fost gandit, liber... sau il faci RC ?
Ma intreb cat de eficioenta ar fi directia aceea minuscula ... :unsure:


RC cu siguranta; nu mai am 12 ani sa alerg cu ochii pe sus dupa modele de zbor liber. Plus ca acu' am sarit de suta (de kile).
Directia trebuie sa fie la fel de eficienta ca cea de la zbor liber, suficienta sa-l tina in termica.
In plus, intentionez sa fac o mica modificare in constructia fuselajului pentru a trece Bowden-urile prin interior - nu pe exterior asa cum este propus in plan.
Daca reusesc sa finalizez planurile in zilele urmatoare, am sa pun poze si cu detaliile de constructie ale fuselajului RC.

Ganduri bune,
mack_ro
"Anyone who's not interested in model airplanes must have a screw loose somewhere"
Paul MacCready
0

#18 Useril este offline   mack_ro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 219
  • Inregistrat: 21-February 08

Postat 16 August 2016 - 11:45 AM

Vezi postareastiganas, la 16 August 2016 - 10:51 AM, a spus:

Felicitari, ai mana buna la modele, ma intreb cum l-ai gasit.
...
http://www.hiesbok.eu/Saper-13-d14.htm
...

Sincer, mi s-a cam acrit de modele de compozit cumparate de-a gata. E foarte fain sa zbori un F3J/F3B/F3F de 2k+ EUR, dar n-are legatura cu aeromodelismul, e un fel de "utilizarea aeromodelelor RC".
Cand m-apuca nostalgia, ma asez cuminte intr-un colt si incep sa rasfoiesc colectia de reviste Modelar; asa s-a aprins dorinta sa construiesc un model clasic in "2 axe".
Initial am vrut sa-mi desenez CAD un model (tot din revista cehoslovaca Modelar, dar ceva mai vechi de 1971) pe care sa-l tai la laser (nu mai am nici timp si nici chef de traforaj) dar ca orice lenes care se respecta am inceput sa frunzaresc net-ul dupa un kit "de-a gata". Asa l-am gasit pe "Saper 13".

Dau o sticla de vin (750 ml) foarte bun (podgorie romaneasca de traditie, vin de peste 20 de ani) celui ce-mi face rost de planurile planorului Cubic din revista "Sport si Tehnica". Promit!

Ganduri bune,
mack_ro
"Anyone who's not interested in model airplanes must have a screw loose somewhere"
Paul MacCready
0

#19 Useril este offline   F2B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 921
  • Inregistrat: 30-November 11

Postat 16 August 2016 - 08:45 PM

Daca vrei sa-l faci mai usor fa un fuselaj de tub de carbon si fa Pull spring la comenzi. Poti sa pastrezi botu original doar fa o taietura pentru tubu de carbon.
0

#20 Useril este offline   mack_ro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 219
  • Inregistrat: 21-February 08

Postat 17 August 2016 - 06:50 AM

Vezi postareaF2B, la 16 August 2016 - 08:45 PM, a spus:

Daca vrei sa-l faci mai usor fa un fuselaj de tub de carbon si fa Pull spring la comenzi. Poti sa pastrezi botu original doar fa o taietura pentru tubu de carbon.


La pull-spring inca ma gandesc (cel putin pentru comanda directiei) dar materialele compozite n-au ce cauta la acest model, strica parfumul de epoca :)
"Anyone who's not interested in model airplanes must have a screw loose somewhere"
Paul MacCready
0

#21 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 17 August 2016 - 12:22 PM

am discutat cu Tigănaş despre profilele folosite la modelele de zbor liber, şi am ajus la un consens. Profilele alea au fost alese pentru zborul în termică. Pe vremurile mai de demult, se tot remorca modelul şi se lăsa doar în termică. (de văzut planoarele A1 şi A2 de pe vremuri). Eu mai am două astfel de planoare, iar "pătrunderea" lor este precară, viteza de zbor mică, nu prea sunt încântat. Oricum, foiţa japoneză sau hârtia poliesterică arată bestial pe structurile astea, iar, dacă e aleasă una transparentă, modelul devine o bijuterie...

Eu mă tot zbat să găsesc timp să mă iau de construit micul Dynamo. Are acelaşi profil cu cel de pe STB-ul de la vladimir, care e un profil excelent..Diferă destul de mult de cele "arcuite" folosite la modelele de zbor liber.
Acuma...eu cochetez de mult cu planoarele copilăriei mele, iart Dznamo...mi se parte mai apropiat. Om vedea ce iese.

Folie, de care vei folosi?...Ai vreo sursă de oralight, sau de hârtie poliesterică?...

Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 17 August 2016 - 12:25 PM

0

#22 Useril este offline   mack_ro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 219
  • Inregistrat: 21-February 08

Postat 17 August 2016 - 12:56 PM

Vezi postareaMihai_supy, la 17 August 2016 - 12:22 PM, a spus:

...
Folie, de care vei folosi?...Ai vreo sursă de oralight, sau de hârtie poliesterică?...


Icarex achizitionat din cunoscuta sursa nationala. Am studiat putin forumurile de zbor liber; se pare ca rafinamentul maxim este sa impanzesti ampenaj orizontal cu Mylar - intrados si extrados, aripile cu Mylar la intrados si Icarex cu tesatura la 45 de grade pentru extrados. Cum n-am de gand sa merg la mondiale ci doar pe deal la relaxare, am sa-l impanzesc integral cu Icarex (tesatura la 0/90 de grade, pentru economie). Dupa ce-am sa vad cum zboara, poate mai fac unul impanzit "cu mofturi". Sa ajung eu pana acolo.

Ganduri bune,
mack_ro
"Anyone who's not interested in model airplanes must have a screw loose somewhere"
Paul MacCready
0

#23 Useril este offline   mack_ro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 219
  • Inregistrat: 21-February 08

Postat 17 August 2016 - 08:06 PM

Am trecut la semiplanul exterior:
Fisier atasat  007.jpg (434.87K)
Number of downloads: 93
"Anyone who's not interested in model airplanes must have a screw loose somewhere"
Paul MacCready
0

#24 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 17 August 2016 - 08:16 PM

Catamai torsiunea.. :o
... cu picioarele pe pamant ...
0

#25 Useril este offline   mack_ro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 219
  • Inregistrat: 21-February 08

Postat 17 August 2016 - 08:24 PM

Incet, incet, aripile incep sa prinda forma:
Fisier atasat  008.jpg (398.44K)
Number of downloads: 74
Pina in aceasta faza a constructiei, mi-a displacut un singur lucru la model; datorita modalitatii de asamblare a pieselor componente (nervuri, lonjeroane, elemente de chesonare, etc.) aproape dupa fiecare etapa de asamblare esti nevoit sa desprinzi aripa de pe planseta. Agreez infinit mai mult aripile la care constructia aproape ca nu presupune desprinderea de pe planseta decat in etapele finale de finisare.

Ganduri bune,
mack_ro
"Anyone who's not interested in model airplanes must have a screw loose somewhere"
Paul MacCready
0

#26 Useril este offline   mack_ro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 219
  • Inregistrat: 21-February 08

Postat 17 August 2016 - 08:27 PM

Vezi postarearenatoa, la 17 August 2016 - 08:16 PM, a spus:

Catamai torsiunea.. :o

Cu atat e mai mare mirarea cu cat diedrul este si el generos (ca unghi si ratie din anvergura totala). O fi stiind campionul acela ceva :rolleyes:
"Anyone who's not interested in model airplanes must have a screw loose somewhere"
Paul MacCready
0

#27 Useril este offline   F2B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 921
  • Inregistrat: 30-November 11

Postat 19 August 2016 - 03:06 PM

Sint deacord cu tine sa tii tema clasica. Tine coada cit mai usoara posibil usor cu lipiciul etc. Pull string este usor de facut si foarte usor in greutate nu am avut probleme cu sistemul ala. Eu folosesc sirma litata cu inelele astea pentru arc de torsiune folosec sirma otelita de .5mm.

Lucrezi frumos si ingrijit, bravo. Gindestete la cum vei asambla ampenajul orizontal. Ce are in plan merge bine la un model de zbor liber. Eu as pune ampenajul orizontal cu doua suruburi de plastic ceva de 3mm va fi bine.
Altfel ma inspiri si cam am pofta sa fac ceva similar.
Spor la lucru.
0

#28 Useril este offline   mack_ro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 219
  • Inregistrat: 21-February 08

Postat 19 August 2016 - 07:50 PM

Vezi postareaF2B, la 19 August 2016 - 03:06 PM, a spus:

...
Lucrezi frumos si ingrijit, bravo. Gindestete la cum vei asambla ampenajul orizontal. Ce are in plan merge bine la un model de zbor liber. Eu as pune ampenajul orizontal cu doua suruburi de plastic ceva de 3mm va fi bine.
...


Multumesc pentru informatii si pentru cuvintele frumoase.

Pentru fixarea ampenajului orizontal vreau sa folosesc o solutie cat mai apropiata de cea a modelelor de zbor liber (tot pentru a respecta aerul de epoca).
Inca n-am definitivat ideea, dar de principiu vreau sa folosesc ceva ca in imaginea de mai jos (rosu - profundorul bracat; albastru - piesa de legatura, un laminat de 2-3 mm realizat din placaj; fixarea posterioara cu inel de cauciuc), evident piesele 55 si 56 repozitionate sub stabilizator.
Fisier atasat  fixare_ampenaj_orizontal.jpg (291.55K)
Number of downloads: 64
Ganduri bune,
mack_ro

Aceasta postare a fost editata de mack_ro: 19 August 2016 - 07:51 PM

"Anyone who's not interested in model airplanes must have a screw loose somewhere"
Paul MacCready
0

#29 Useril este offline   mack_ro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 219
  • Inregistrat: 21-February 08

Postat 19 August 2016 - 09:31 PM

Niciodata n-ai prea multi clesti...
Fisier atasat  009.jpg (443K)
Number of downloads: 81
undeva dedesupt este si aripa.
"Anyone who's not interested in model airplanes must have a screw loose somewhere"
Paul MacCready
0

#30 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 19 August 2016 - 10:23 PM

Ce faza a constructiei este asta de lipesti asa "inclestat" acolo ? :unsure:
d-box-ul ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro