ce tip de motor sa folosesc? o combinatie putere mare consum mic
#1
Postat 10 February 2006 - 10:39 AM
#3
Postat 10 February 2006 - 03:59 PM
Pletila, la 10 Feb 2006, 13:14, a spus:
daca iau un motor peramax 600 si cu un reductor pot sa scot un consum mai mic decat cel dat in prospect ? Turatie fara sarcina - 17,600 rpm
Consum fara sarcina - 2 A
Consum maxim (la blocare) - 28 A
Consum la randament maxim - 10 A
Tensiune operare - 7.2-14.4v
#5
Postat 10 February 2006 - 05:56 PM
Daca ai insa o chila arcuita, nu te chinui degeaba, ai o viteza maxima pe care nu o poti depasi orice ai face.
#9
Postat 23 February 2006 - 02:12 AM
Marius F a explicat f.bine .Se vede ca este bine documentat in materie .Complimente Marius .
Avand in vedere ca ai 2 Kile in spate sigur se recomanda un motor electric din seria 700sau 710 (fara sa vorbim acum de brusless)
Daca vrei sa ai randament (viteza in proportie cu conditiile pe care le ai tu ) trebuie sa tii cont de mai multi factori .
Oricum in putine cuvinte cu cat ai frecare mai putina pe apa ,un bun motor ,cu o elice bine adaptata si doua pakuri SERIOASE tip Sanyo de 2.4 Amper poti sa aspiri la o buna viteza pe apa .
Nu te descuraja da-i inainte cu mai multe probe pana vei gasi compromisul dorit de tine .
Numa bine !
Marius
#10
Postat 01 March 2006 - 10:54 AM
Pt a nu trece prin aceeasi experienta (f. costisitoare) pe care am avut-o eu (diferite motoare, controlere, reductoare, elici, etc) iti recomand cu toata increderea varianta BL. Chiar daca va fi un relativ soc financiar (40 euro motorul, 130 euro controlerul) rezultatul te va face sa uiti de asta si-ti va da satisfactii depline. Eu am montat un motor B 36 (echivalentul ca dimensiuni al lui 550 de la auto) la 3000 t/volt, cu un controler de 70A, un pack de 10celule de 3300mA si o elice de 35 pe un Phantom (Graupner) iar barca practic zboara pe apa.
Succes!
#11
Postat 01 March 2006 - 10:56 PM
De fiecare data cand citesc despre probe facute cu diverse motoare ma gandesc mereu ca daca am avea o alta sursa de energie cat de bine ne-ar fi !!!
Cum impingi motorul mai sus ...cum bateriile se descarca mai repede ! - in concluzie dupa cateva minute esti din nou cu bateriile la zero deci intr-o duminica pe care ti-ai dedicato sa mergi pe apa te joci putin .
La toti ne place viteza dar uitam ca cu cat mergem mai repede cu atat ne "dam " mai putin stimati colegi !
Ce ziceti ? Nu e asa ?
Una dintre barcile mele preferate nu merge f.tare dar ma insoteste aproape o juma de ora pe apa ! Toti imi spun da' schimba-i elicea ...schimba-i motorul .... fa-o sa fuga mai tare !!!!!!!! Dar eu tac si le zic ca azi am adus-o la lac sa ma joc mai mult ...............
Cu stima MArius
Imagini atasate
#12
Postat 01 March 2006 - 11:03 PM
Totul e relativ. Unii sunt mai tineri si mai grabiti. La unii placerea e legata de viteza cu care ea exista, la altii de timpul cat tine. E ca in bancul cu rapidul, personalul si marfarul. Mai tii minte?
Aceasta postare a fost editata de bitex: 01 March 2006 - 11:03 PM
Telefon: 0721 385365
#13
Postat 01 March 2006 - 11:47 PM
Ideea este ca motorul sa nu mearga in sarcina mare. Consumul de curent este proportortional cu sarcina iar turatia cu tensiunea.
Sistemele de tip "direct drive" tin motorul la o sarcina mare, dincolo de eficienta maxima. Trebuie renuntat la ele.
Alege un motor care sa aiba o turatie ridicata in gol la un consum cat mai mic, tot in gol. Apoi, in functie de elicea pe care o ai, dimensioneaza-ti un sistem de transmisie cu pinioane in asa fel incat la tensiunea pe care o folosesti (7,2V -6 celule de exemplu) curentul consumat de motor sa nu depaseasca cu mai mult de 5-6% curentul absorbit la eficienta maxima (din specificatiile motorului). Trebuie sa faci diverse experimente in cada, cu mai multe seturi de pinioane si un ampermetru inseriat pe una din bornele motorului.
TEL. 0726.191.725
#14
Postat 02 March 2006 - 12:41 AM
Ai dreptate in ceea ce spui da' daca ai avea toate materialele necesare ai putea experimenta si transmisii prin angrenaje !
Sincer sa fiu tot ce am vazut pana acum de viteza este in priza directa ! Toti (si eu) mizez pe mai multe pakuri de schimb si cu curent cat mai mare inmagazinat .
Aici la lac e nebunie mare si toti "ne aruncam" cu barcile la apa care mere mai iute si atat !!!!!
Nu mai ai timp nici sa schimbi o opinie !
Important e sa ai vreo 5 kile de metale tranzitionale la tine ca sa le poti schimba cand se descarca !
Sunt si cei care deschid capota la masina si in timp ce descarca este un altul care le incarca cu 1C fara sa se opreasca si pe urma le baga in frgiderul de voiaj ca daca nu iau foc......am vazut multe la viata mea !!!!!
Da' e fain oricum acest hobyy si ne fascineaza mereu !!
Cu stima Marius