Introduction F5J
#91
Postat 08 August 2022 - 09:40 PM
SAM_2129.JPG (140.01K)
Number of downloads: 29 SAM_2130.JPG (136.99K)
Number of downloads: 29 SAM_2131.JPG (120.74K)
Number of downloads: 32
#92
Postat 09 August 2022 - 02:53 PM
Aceasta postare a fost editata de edisultan: 09 August 2022 - 02:54 PM
#93
Postat 09 August 2022 - 04:39 PM
edisultan, la 09 August 2022 - 02:53 PM, a spus:
Nervurile sunt un sandwich placaj 1.5 mm - balsa 2 mm - placaj 1.5 mm. Gaura este data prin balsa de 2 mm. Cealalta nervura este acelasi tip de sandwich.
Aceasta fixare suplimentara elimina necesitatea scotchului. Gaurile sunt date la jumatatea distantei dintre stiful de fixare si nervura principala.
#95
Postat 16 October 2022 - 10:16 PM
MyBestFlight_Introduction_F5J_Z19.png (110.54K)
Number of downloads: 21 SAM_2487.resized.JPG (248.24K)
Number of downloads: 24
Asta a fost pe 6 Octombrie 2022. Intre timp am citit despre un olandez Soren (SpeedsterDEN) care cu un NAN Explorer 3.8m a zburat peste 9 ore ...
Interesanta este metoda lui de a gasi termice ... o gasiti pe youtube ...
#97
Postat 15 December 2022 - 12:09 PM
Pe al treilea nu l-am echilibrat in casa, ci la camp balansandu-l in mana. L-am avut ajutor pe Nelu.
Dupa ce am rezolvat o mica problema cu profundorul, de fapt cu fuselajul care impiedica miscarea profundorului, am facut doua lansari. Am ramas uimit cat de departe a planat. Drept inainte, si parca nu mai avea a ateriza.
Am incercat doua zborurui cu motor, o lasare la 25 m, 0.58 secunde, apoi 35.9 m, 91.6 secunde.
A doua zi am reusit un zbor de 12.38 minute, Alt F5J = 146 m. Toate masurate cu GliderKeeper.
Am tot vrut sa verific unde este CG in acest caz. Am reusit zilele trecute sa fac un nou CG scale.
Ieri in sfarsit a venit momentul: CG = 92 mm ( in manual producatorul indica 87 - 90 mm ).
Am incercat sa pun cateva poze, dar dupa micsorare nu se mai vedea mare lucru, asa ca puteti sa le vadeti AICI neprelucrate.
Aceasta postare a fost editata de popad: 15 December 2022 - 12:10 PM
#98
Postat 08 January 2023 - 08:35 PM
Inca un kit de fuselaj este in asteptare, pentru ca folosesc anumite piese ca sabloane, pentru a construi un fuselaj cu teava de carbon.
Poze la rezolutia aparatului foto pe care-l folosesc le gasiti AICI pe la pagina 24, 25 ...
SAM_2961.JPG (135.62K)
Number of downloads: 10 SAM_2955.JPG (167.78K)
Number of downloads: 10 SAM_3123.JPG (124.1K)
Number of downloads: 9
#99
Postat 03 February 2023 - 09:23 PM
SAM_3570.JPG (218.31K)
Number of downloads: 19 SAM_3571.JPG (263.27K)
Number of downloads: 22
Astept acum primavara :), sa fac primele testele de zbor cu aceste fuselaje ...
Pentru mai multe poze si amanunte LINK.
#103
Postat 16 June 2023 - 04:08 PM
SAM_4597.JPG (282.56K)
Number of downloads: 22
#104
Postat 23 November 2023 - 06:04 PM
Nu sunt eu cel mai mare fan in a construi dar din lipsa de timp si vremea fiind rece o sa imi placa si partea asta.
Eram in cautarea unui aeromodel care sa uite sa mai vina inapoi pe pamant si asta pare a fi solutia perfecta. Initial nu m-a incantat lipsa eleroanelor dar s-ar putea sa fie chiar mai bine fara ele, ai un stres in minus si poate te bucuri mai mult de zbor.
Echiparea (inca nu am comandat-o) va fi cel mai probabil urmatoarea:
- motor X-Power F2915/12 (72g) sau Dualsky XM2532EG-16 (48g) (mai reusesc sa scot CG-ul fara balast?) :excl:
- ESC HyperFlight 40A BLHELI-32 ESC with HV SBEC (11g)
- servo Bluebird BMS HV 125/126 (12g/buc)
- akku 3s Tattu 75C 850mah (85g) :excl: sau 40C 1400mah (120g) (daca reusesc sa il echilibrez fara balasat incerc sa merg si la extrem cu un 850mah, vreau sa iasa cat mai usor in final)
- elice 10x5 (7g)/con (16g) GM carbon (se justifica fata de aluminiu? mai reusesc sa scot CG-ul fara balast?) :excl:
- RX FrSky Archer Plus GR6 cu variometru (5g)
- folie oralight - combinatia alb/violet, inca ma decid la pattern
Nu ma grabesc sa il incep, iarna e lunga, vreau sa iasa cat de bine se poate. Desi nu vreau sa merg cu el la concurs vreau sa il zbor cu placere in termica cat mai mult timp.
Daca mai urmareste cineva topicul m-ar ajuta cateva sfaturi:
- Am aceeasi intrebare ca si SergiuSF, ce fel de CA sa folosesc dintre ce se gaseste pe la noi prin europa/romania? Momentan am acasa un CA de la Bison "SuperGlue Industrial", cel la 20g. E bun? Nu imi dau seama ce vascozitate are.
- Dintre cei care detin un astfel de planor, credeti ca am sanse sa il echilibrez fara balast si cu 3s 850mah (85g)?
Orice alte sfaturi sunt utile. :drinks:
#105
Postat 23 November 2023 - 06:26 PM
ktalyn15bn, la 23 November 2023 - 06:04 PM, a spus:
Felicitari pentru achizitie !
Iti recomand sa urmaresti https://www.rcgroups...-testing-flying , unde gasesti detalii de la constructia a 5 fuselje, si 3 aripi de "Introduction F5J", cu care am peste 375 de zboruri...
Relativ la intrebarea ta legata de adezivi: eu am folosit Picatura industrial, Picatura gel, aracet, Biison epoxy 5 minute si 30 minute, asa cum se indica in manual.
Am folosit Oralight pentru infoliere, asa cum se arata in manual.
Singura inovatie pe care am facut-o la al 5-lea fuselaj, pe care l-am construit dupa plan, dar la care am folosit doar doua piese din kit-ul original, a fost folosirea unei tevi de carbon. Am obtinut un fuselaj mai rezistent.
Am folosit: motor XPower F2915/12 F5J XLIGHT, ESC Flycolor 40A, UBEC 6A/5V, battery 1400 mAh, 3S, 40C, con turbo de le cehi, elice 10"X6" carbon, servo Corona DS-843 MG peste tot - se potrivesc perfect decuparilor din kit.
A iesit echilibrat din prima, fara nici un adaos.
Bafta la construit !
Screenshot from 2023-11-23 18-24-51.png (442.25K)
Number of downloads: 13
Aceasta postare a fost editata de popad: 23 November 2023 - 06:31 PM
#106
Postat 23 November 2023 - 06:39 PM
Wow, al 5 lea fuselaj :blink: va invidiez rabdarea!
Am urmarit deja cu interes primele pagini din topicul dvs de pe rcgroups. Incerc sa citesc cat mai mult despre alte experiente in constructia lui inainte sa incep.
Legat de centraj eram mai mult ingrijorat daca locasul acumulatorului permite jonglarea suficienta fata/spate ca sa ma pot incadra cu un 3s 850mah, mai ales daca as alege motorul de 48g dar chiar si cu cel de 72g.
#107
Postat 23 November 2023 - 06:55 PM
ktalyn15bn, la 23 November 2023 - 06:39 PM, a spus:
Cu placere.
Eu zic sa-ti faci griji pentru centraj dupa ce-l construiesti. La acumulatorul de 850 mah 3S, mai adaugi lipit de el vreo 15-20 de grame, nu mai stiu exact. La un moment dat am incercat sa folosesc unele de 850 mah 3S, dar dupa echilibrare si un test sau doua, am renuntat si am revenit la 1400 mah 3S, cu care se echilibreaza perfect, toate fuselajele construite.
#108
Postat 23 November 2023 - 07:08 PM
Merg pe varianta de 72g si acumulatorul ramane de vazut daca va fi de 850mah dau 1400mah.
Multumesc de raspuns.
#109
Postat 23 November 2023 - 08:19 PM
Referitor la adezivi, pana la urma am folosit si eu Picatura din comert (doar la lipit nervuri pe lonjeroanele de carbon). Lemn pe lemn am lipit cu Uhu Hart (gaseam intr-o vreme la Kaufland - avea un aeromodel de balsa pe ambalaj). Unde a fost nevoie am lipit si cu epoxy 5 min de la Bison. Cam aceleasi lucruri pe care le-a folosit si Dl. Popa.
Vis-a-vis de CG, si eu zic sa iti faci planurile cand e modelul gata. Eu am folosit un motor SunnySky x2212, esc FlyPro de 40A, con aluminiu si elice Graupner 10x5. Bateria este un turnigy 3s 1300 mah. S-a centrat din prima fara strop de plumb. Ai loc in fuselaj sa muti bateria cat vrei tu - din bot pana la incastrarea aripii pe fuselaj. Sfatul meu: decat sa pui plumb pt centraj, pune baterie mai mare.. e inutil sa cari plumb (greutate moarta). Mai bine cari o baterie mai mare, care iti da mai mult timp de zbor/motor. De infoliat eu am infoliat cu folie HK, nimic special.
Pana la urma, tot pe la greutatea data de producator posibil sa ajungi.. e fain un model foarte usor, urca mai bine in termica, dar greutatea te ajuta sa sari de la o termica la alta mai eficient si in zilele cu vant.
Sa ai spor la construit si asteptam poze!
Radio: Futaba T8FG Super and FrSky Xlite Pro
Aero: NineEagles Sky Climber
Introduction F5j
F3K Alpha DLG
SIG Piper Cub 1/6
Auto: Radio: Futaba T3PV
HPI Savage XL - Nitro
Hot Bodies D8T - E conversion
#110
Postat 23 November 2023 - 11:08 PM
La fel si planorul de la mine de la avatar, este printat 3D, fara eleroane si are 600g la o anvergura de 2m si cu toate astea pluteste in aer.
Introduction l-am vrut tocmai pentru conditii aproape de "dead air", de aici obsesia mea sa il scot cat mai usor. Dar am inteles, nu are sens sa exagerez nici in panta cealalta. Planul meu era ca pun motorul de 48g si acumulatorul de 850mah cat mai spre bot ca sa iasa CG fara balasat si din start castig ~50g, care se simt bine la un planor de 1000g.
Aceasta postare a fost editata de ktalyn15bn: 23 November 2023 - 11:12 PM
#111
Postat 05 January 2024 - 10:31 PM
Dupa multe ore de lucru, prea multe, incep sa se vada rezultatele.
Mai trebuie intinsa folia pe alocuri dar astea sunt detalii fata de ce a fost.
Povestesc prima data despre gramaj ca asta aveam cel mai important in minte cand am cumparat kitul, sa il scot cat mai usor pentru conditii de termica foarte slaba, non-competitional.
Momentan sunt cu el la 598g din care:
- 137g fiecare plan exterior de aripa - deci 274g
- planul central de aripa - 165g
- ampenaj orizontal - 32g
- fuselaj cu ampenaj vertical - 127g
Pe hyperflight ei zic ca "total structure" 600g, deci pare ca m-am incadrat. Am fost uimit sa vad si ca ambele planuri de aripa au acelasi gramaj, cred ca si daca ma chinuiam nu ar fi iesit asa.
Mai am de pus urmatoarele:
- motor Dualsky XM2532EG-16 - 48g
- ESC Bl-heli-32 40A cu HV SBEC - 11g (cu tot cu mufa XT60)
- 4x servo Bluebird bms-125WV - 45g
- receptor FrSky Archer Plus GR6 - 4g
- restul de maruntisuri pt elementele de comanda etc. - 35g
- elice si con - 33g
Total 774g la care se mai adauga una din cele 3 optiuni de acumulator:
- 3s 850mah - 85g
- 3s 1400mah - 115g
- 2s 1800mah (cu alt pas de elice) - 111g
Daca nu am uitat ceva esential il pot scoate la 850g, 70g sub ce zice hyperflight. Ar fi un succes pentru ce mi-am propus :clapping:
Prea multe poze in stadiu de constructie nu am, dar atasez varianta ARF momentan, pana vine electronica aici sunt.
#112
Postat 05 January 2024 - 10:33 PM
Fisiere atasate
-
20240105_223250.jpg (228.99K)
Number of downloads: 23
#114
Postat 05 January 2024 - 11:04 PM
Cum mov nu am mai gasit in stoc am luat galbena (2m) si parca acum imi place si mai mult, sigur o sa fie vizibil pe cer la inaltime mare.
Cateva pareri despre kit si despre constructie:
- nu l-as recomanda cuiva care nu a mai construit vreodata dar e altfel e destul de usor, eu am doar 1-2 modele facute de mine in trecut si a mers ok
- aveti nevoie cam de 5-6m de folie
- la pasul 16 cel de imbinare a lateralului 2 de fuselaj, nu folositi CA (cum am facut eu), folositi ceva care se intareste/usuca in minim 5min pentru a avea timp sa va asigurati ca obtineti un fuselaj perfect drept altfel riscati sa iasa intr-o forma usoara de C. Eu am avut noroc ca am incercat pe cat posibil sa il aliniez dinainte si curbura este foooarte usoara.
- ca si adeziv merge CA (subtire/vascos) in 99% din etape (in afara de cea de mai sus si altele unde ai nevoie de timp pentru a putea alinia 2 piese corect). Altfel, nu vad cum ar fi mers altceva care nu se usuca aproape instant, cred ca ar fi durat o viata sa fac tot modelul si o multime de clesti, nici nu imi pot imagina. Am comandat acel carpenter glue "galben" dar din pacate inca e pe drum cu electronica, nu am mai avut rabdare sa astept dupa el, scria ca se intareste aproape instant ca si CA.
In rest...numai de bine despre kit, piesele se unesc ca intr-un puzzle si nu prea sunt pasi unde sa fie neclar daca citesti cu atentie manualul si verifici pe plan piesele.
Sper sa zboare la fel de frumos, revin cu pareri :drinks:
#115
Postat 05 January 2024 - 11:29 PM
Radio: Futaba T8FG Super and FrSky Xlite Pro
Aero: NineEagles Sky Climber
Introduction F5j
F3K Alpha DLG
SIG Piper Cub 1/6
Auto: Radio: Futaba T3PV
HPI Savage XL - Nitro
Hot Bodies D8T - E conversion
#116
Postat 08 February 2024 - 04:21 PM
Azi am reusit sa ii fac si primul zbor, nu stiu cum am putut sa am rabdare :unsure:
Din pacate cardul de memorie de pe GoPro a murit, asa ca n-am filmat nimic desi lasa impresia ca e totul ok :angry2:
Pot zice ca sunt foarte multumit de cum se comporta, am reusit chiar sa prind si cateva termici slabute, un succes pentru vremea asta zic eu.
De pilotat e relaxare totala, efectiv zboara singur 90% din timp.
Legat de CG si AUW, din pacate cu acumulatorul de 850mah nu iese CG-ul, cu cel de 1400mah iese la fix. In schimb am incercat si cu cel de 2200mah, tot 3s, si e perfect pentru vreme cu vant cum a fost azi (are cam 180g si nu il pun chiar maxim inspre bot).
Abia astept vremea de termica :drinks:
Fisiere atasate
-
20240208_155713.jpg (268.86K)
Number of downloads: 36 -
altitude.PNG (18.06K)
Number of downloads: 28
#117
Postat 08 February 2024 - 08:30 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#118
Postat 08 February 2024 - 09:04 PM
Intr-adevar am gasit un loc fain de zbor cu vedere buna, dupa lungi cautari...
Deci as putea zice ca azi am facut maiden la aeromodel dar si la maidan :)
#119
Postat 08 February 2024 - 09:23 PM
Radio: Futaba T8FG Super and FrSky Xlite Pro
Aero: NineEagles Sky Climber
Introduction F5j
F3K Alpha DLG
SIG Piper Cub 1/6
Auto: Radio: Futaba T3PV
HPI Savage XL - Nitro
Hot Bodies D8T - E conversion
#120
Postat 08 February 2024 - 09:59 PM
Daca ai drum pe la Cluj te astept la un zbor!
Nu-i usor de gasit un teren de zbor pe langa Cluj, desi s-ar zice ca la cate dealuri sunt sigur gasesti ceva. Cand le iei in parte ramai cu cateva si cam toate cu stane de oi in apropiere. Eu unul as prefera loc drept dar pus la punct, ca in tarile civilizate.