KAVAN RESCO 1990 ARF
#32
Postat 06 October 2020 - 08:42 PM
Iese sub un unghi prea mare pentru gustul meu.
Nu as fi pus bowden, la nivelul asta deja devin prea grele.
O pereche de bowden standard, cu camasa exterioara de 3 mm si inima de otel de 0.8mm, cum pare cel din imagini, are cam 14 grame pentru o lungime de coada tipica de F3RES.
M-as bucura sa gresesc, dar ma indoiesc ca este camasa de teflon de 1.5mm si tija de otel de 0.5, ca cele folosite la DLG-uri.
Alternativa, tija de carbon de 1.5mm, 4g ambele, castig 10g.
Am mai scris in alte parti, dupa experienta Samba, nu mai consider producatorii de kit-uri niste supraoameni care fac totul perfect.
Din contra, verific cu cantarul inainte de lipire, si pun la indoiala orice decizie constructiva a lor. In special cele legate de greutatea cozii.
#33
Postat 06 October 2020 - 09:02 PM
Multumesc pentru sfaturi http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/drinks.gif.
Screenshot from 2020-10-06 21-57-52.png (437.2K)
Number of downloads: 34
#34
Postat 06 October 2020 - 09:04 PM
Screenshot from 2020-10-06 21-58-14.png (78.87K)
Number of downloads: 33
Si cam asta e totul. Asa ca studiez ...
#35
Postat 06 October 2020 - 09:39 PM
Radio: Futaba T8FG Super and FrSky Xlite Pro
Aero: NineEagles Sky Climber
Introduction F5j
F3K Alpha DLG
SIG Piper Cub 1/6
Auto: Radio: Futaba T3PV
HPI Savage XL - Nitro
Hot Bodies D8T - E conversion
#36
Postat 07 October 2020 - 09:13 AM
Ba prea slaba, ba prea puternica, am avut situatii cand mi-a dezlipit deriva de pe teava, din cauza tensiunii cu care tragea firul.
Pe de alta parte, nu mai ai prea multe "cate(va) grame" sa scazi sub 4, cat este tija de carbon.
Sarma de spring are un gram singura, si este chiar in capatul fuselajului, pe cand cele 4 grame sunt distribuite in lungime pe toata coada, fac de fapt 2 grame echivalente in capatul cozii.
Mai curand, la directie un pull-pull, cu arc inserat pe unul din fire i-as da o sansa, decat pull string
#37
Postat 07 October 2020 - 10:03 AM
Mie nu mi se pare sa adauge prea multa greutate in coada "spring-ul".. Am balastat vreo 10g modelul in bot, si asta pt zbor cu 2s 250 mah. Pe dlg am tot pull spring. Cred ca daca varianta asta rezista la fortele de la un dlg in lansare, va rezista si la un res lansat la sandou..
Parerea mea..
Radio: Futaba T8FG Super and FrSky Xlite Pro
Aero: NineEagles Sky Climber
Introduction F5j
F3K Alpha DLG
SIG Piper Cub 1/6
Auto: Radio: Futaba T3PV
HPI Savage XL - Nitro
Hot Bodies D8T - E conversion
#38
Postat 07 October 2020 - 02:58 PM
SAM_4190.JPG (208.5K)
Number of downloads: 19 SAM_4191.JPG (212K)
Number of downloads: 21
#40
Postat 09 October 2020 - 06:21 PM
SAM_4223.JPG (83.48K)
Number of downloads: 17 SAM_4210.JPG (93.9K)
Number of downloads: 17 SAM_4212.JPG (91.36K)
Number of downloads: 19
#41
Postat 09 October 2020 - 06:33 PM
SAM_4215.JPG (95.19K)
Number of downloads: 17 SAM_4216.JPG (89.66K)
Number of downloads: 16 SAM_4218.JPG (90.86K)
Number of downloads: 11 SAM_4220.JPG (88.74K)
Number of downloads: 18
Estimativ ( o sa se mai adauge ceva adeziv )
Varianta RES = 403 grame ( fara receptor si baterie )
Varianta RES electric = 504 grame (fara receptor si baterie)
#42
Postat 10 October 2020 - 10:08 AM
renatoa, la 07 October 2020 - 09:13 AM, a spus:
Ba prea slaba, ba prea puternica, am avut situatii cand mi-a dezlipit deriva de pe teava, din cauza tensiunii cu care tragea firul.
Pe de alta parte, nu mai ai prea multe "cate(va) grame" sa scazi sub 4, cat este tija de carbon.
Sarma de spring are un gram singura, si este chiar in capatul fuselajului, pe cand cele 4 grame sunt distribuite in lungime pe toata coada, fac de fapt 2 grame echivalente in capatul cozii.
Mai curand, la directie un pull-pull, cu arc inserat pe unul din fire i-as da o sansa, decat pull string
Cand faci un arc din ala in forma de Z 3D ai 3-4 "variabile" cu care poti sa modifici tensiunea arcului:
- diamentrul sarmei de otel ("coarda de pian")
- unghiul dintre brate in repaus privind de sus
- lungimea bratului vertical
- al patrulea factor tine mai mult de montaj: lungimea bratelor orizontale si modul de montaj (daca sunt lipite ferm sau pot culisa putin intr-un tub fin de polietilena)
Tubul asat de polietilena e foarte important mai ales la suprafetele de control din rohacell sau XPS
In alta ordine de idei am vazut si solutii in care s-a preferat un arc exterior (mai inestetic si mai putin aerodinamic dar care poate fi reglat mai bine) foe facut cu spirala fina de otel fie chiar ci benzi de cauciuc/latex.
#43
Postat 10 October 2020 - 11:04 AM
In timp, 2-3 saptamani, mi s-a strambat directia din cauza tensiunii, si folia de balama arata ca e pe cale sa cedeze, am ajuns sa il tin cu firul desprins cand nu zburam.
Sarma de 0.6mm, alta nu aveam, distanta dintre bratze 4 cm, sa zicem ca as fi putut sa ma duc pana la 6 cm, unghiul am ajuns sa il micsorez si pana la 30 grade, asta fiind aproape de cursa recomandata pentru directie, de 20 grade.
Bratul de comanda 1 cm, nu imi permitea traseul firului mai mult, era scos din fuselaj prin capat, nu pe laterala. M-am gandit chiar si sa il scot pe exterior, doar un fir nu cred ca avea ce sa afecteze... :unsure:
Tensiunea varia foarte brusc si neliniar, pe cat de puternica era la echilibru, pe atat de slaba era la minim, directia fiind asa moale ca imi era teama ca poate sa fluture in zbor la un viraj in sensul respectiv.
Oricat de optim ai brodi cele 3-4 variabile, mi se pare anormal sa tii sub tensiune permanenta o suprafata de control.
Si tensiunea aia trebuie sa fie acolo, teoretic comparabila cu greutatea modelului, chiar daca nu faci loopinguri cu modele de genul acesta.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 10 October 2020 - 11:05 AM
#44
Postat 10 October 2020 - 11:18 AM
Aceasta postare a fost editata de ender67: 10 October 2020 - 11:20 AM
#45
Postat 10 October 2020 - 12:59 PM
Aici o sa merg pe varianta cu tije. Am cantarit cele doua tevi impreuna cu tijele de 0.8 si au 13 grame la 1 metru.
Au fost incluse in greutatile amintite in postarile anterioare.
Corectez si faptul ca am scris la prima varianta de kit ca nu am primit tijele de otel, dar ele erau ascunse in tevi :)
Acestea erau indoite, si datorita frecarii tijele stateau bine ascunse in tevile de plastic. Tevile le-am inlocuit cu unele drepte.
#46
Postat 10 October 2020 - 01:23 PM
#47
Postat 10 October 2020 - 01:28 PM
ender67, la 10 October 2020 - 01:23 PM, a spus:
Am spus pull-pull la Skywalk 2, nu la RESCO :)
De unde pull-pull cu tije ??? :)
La RESCO am ales varianta cu tije de control, clasic http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/drinks.gif
#49
Postat 18 October 2020 - 06:59 PM
SAM_4233.JPG (83.51K)
Number of downloads: 32 SAM_4234.JPG (87.13K)
Number of downloads: 31 SAM_4231.JPG (84.66K)
Number of downloads: 28 SAM_4232.JPG (81.41K)
Number of downloads: 32
#50
Postat 26 April 2021 - 10:51 PM
Joinerele intra fest, fara jocuri, mult mai greu decat ma asteptam. Pina la urma am rezolvat o aripa. Maine incerc cu a doua.
SAM_5367.JPG (95.01K)
Number of downloads: 28 SAM_5371.JPG (99.09K)
Number of downloads: 25 SAM_5370.JPG (100.89K)
Number of downloads: 28 SAM_5375.JPG (116.9K)
Number of downloads: 28
#51
Postat 27 April 2021 - 03:21 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#52
Postat 27 April 2021 - 05:36 PM
stiganas, la 27 April 2021 - 03:21 PM, a spus:
Retin ideea, multumesc.
Mi-ar place sa ne intalnim, dar nu la concurs, atat timp cat inca n-am gasit un club/cerc care sa asigure acces la un teren de zbor pentru antrenamente. Dar asta-i alta discutie :)
Urmeaza sa lipesc magnetii ca sa termin cu prima aripa. Bolturile de fixare a segmentelor aripii au venit gata lipite si sunt in pozitia corecta.
#53
Postat 28 April 2021 - 12:53 PM
SAM_5390.JPG (114.47K)
Number of downloads: 28 SAM_5392.JPG (104.75K)
Number of downloads: 29 SAM_5379.JPG (105.07K)
Number of downloads: 29
#55
Postat 29 April 2021 - 10:25 PM
La capitolul acesta va trebui să începem să găsim soluții singuri pe plan local.
Altfel, nu ne va ajuta nimeni.
Chiar dacă la prima vedere răspunsul lui Mihai este enervant, are perfectă dreptate.
În scurt timp datorită politicii noilor noștri conducători, nu o să mai găsim terenuri libere.
Zboruri line cât mai putem.
#56
Postat 29 April 2021 - 10:57 PM
popad, la 27 April 2021 - 05:36 PM, a spus:
Mihai_supy, la 29 April 2021 - 09:24 AM, a spus:
edisultan, la 29 April 2021 - 10:25 PM, a spus:
La capitolul acesta va trebui să începem să găsim soluții singuri pe plan local.
Altfel, nu ne va ajuta nimeni.
Chiar dacă la prima vedere răspunsul lui Mihai este enervant, are perfectă dreptate.
În scurt timp datorită politicii noilor noștri conducători, nu o să mai găsim terenuri libere.
Zboruri line cât mai putem.
Era o gluma. Mihai a trunchiat " :) ".
Dar nu mai vad ratiunea sa dau bani la un club doar ca sa particip la concursuri.
Imi zbor modelele pe pasuni libere, sau pe terenuri virane. Sigur ca ma descurc.
#57
Postat 07 May 2021 - 10:45 PM
Pina la urma am gasit solutia ... Mai ramane sa fac o gaura spre fuselaj - producatorul a uitat de ea.
SAM_5412.JPG (88.85K)
Number of downloads: 24 SAM_5408.JPG (106.73K)
Number of downloads: 23 SAM_5409.JPG (102.18K)
Number of downloads: 23 SAM_5410.JPG (113.52K)
Number of downloads: 29
#60
Postat 11 May 2021 - 03:26 PM
Totusi redactorul revistei mi-a trimis azi articolul din RC Revue despre RESco.
Iata ce idee pentru pozitionarea servo spoiler. Am sa incerc, sa vad cum merge.
Screenshot from 2021-05-11 16-16-03.png (388.74K)
Number of downloads: 26
Aceasta postare a fost editata de popad: 11 May 2021 - 03:28 PM