Bulgaria Cup e o competitie absolut respectabila cu participare internationala grea, vin concurenti din toata lumea. Anul asta trebuia sa fie in 2-3 mai 2020 dar ca toate s-a dat peste cap si in final a fost acum pe 20-21 septembrie si participarea internationala a fost mai putin variata si a constat dintr-un ucrainean (venit cu avionul), 3 greci (dealerul Nan din Grecia cu baietii) o invazie de romani si o multime de bulgari, in total 40 de concurenti.
https://www.facebook.com/f5jbulgaria/
Locul de desfasurare e Dupnitsa care e undeva dupa Sofia si nu pare departe pe waze dar sunt de fapt 7-8 ore de mers cu masina dupa zi si ora.
Despre organizare: Foarte buna, impartiti in 5 grupe, 10 linii de start, am pornit efectiv pe la 10 si am facut 7 manse in prima zi lasad pe duminica ultima mansa si fly-off ul. Treaba a fost facuta precis si fara multe fandoseli de Sotir (care e si presedintele FRMD-ului bulgar). Ca la regulamentul FAI cu o singura observatie - a dat voie la restart motor (cu zbor anulat fireste) in Altis. Sedinta tehnica a durat cu totul vreo 5 minute. Fara lalaieli, fara discutii inutile. In rest lumea relaxata fara rigiditati stupide. Si la noi ar putea fi la fel, de fapt nu ne lipseste nimic, de fapt tehnic stam chiar mai bine (panoul cu ceasul de la Iasi e net superior).
Despre teren: islazul de langa Dupnitsa, foarte mare dar iarba cam mare si pamantul cam denivelat, nici vorba sa fie tunsa. La noi, Sanpetru, Prejmer sau Iasi teren mult mai bun (dar mai inghesuit).
Despre concurenti: De tot felul dar mai degraba buni si foarte buni. Si foarte dispusi sa sacrifice modelele pentru concurs. Multe modele busite, inclusiv un Explorer Q de la greci dezintegrat in aer din cauza vantului prea tare si incarcarii cu balast prea mare. O manevra dura si a facut crack in aer. L-au cules din porumb foite si fasii.
Despre vreme: superdura. Vant puternic vineri si sambata pe coada schimbarii de vreme care a fost si la noi. Vant in rafale de 10-13m/s - la limita FAI. In tara as fi zis nu imi fac praf modelul de dragul unui concurs dar acolo am strans din buci si am zburat. Si nu am facut praf modelul. Am zburat execrabil caci habar nu am sa zbor pe vant asa dar am prins multe smecherii. In prima zi cred ca doar doi piloti de doua ori au facut 10 minute (din 7x40 = 280 de zboruri in total). In rest timpi de 2-5 minute. Meseriasii 5 minute, bibanii ca mine 2 minute. Duminica surpriza totala - vant zero, termica, vreme de vis. Asa e vremea - schimbatoare.
Despre modele: de toate felurile de Explorer (glumesc erau si vreo 4-5 de alta natie), multe Explorer ultimul racnet, Q 4m dar si vechituri peticite la greu. Povestea cu F5J e proba de finete, nu trebuie motor puternic nu mai tine. Daca vrei performanta si vreo sansa pe vant ai nevoie de motor puternic sa te duca departe si cat trebuie de sus. Eu cu motor de 350W eram cam neputincios, abia inainta si cu greu atingeam 200m pe vantul turbat. In jurul meu am vazut rachete, in 30s erau departe si sus. Toti erau pe lipo 4s. Intradevar a doua zi pe vreme calma nu mai conta prea tare ce motor ai.
Poze nu prea am dar am filmat si il pun mai tarziu pe youtube. Poze de pe FB https://www.facebook...59969079&type=3
Fisiere atasate
-
IMG_5967.JPG (644.78K)
Number of downloads: 46 -
IMG_5981.JPG (938.6K)
Number of downloads: 45 -
IMG_5955.JPG (746.15K)
Number of downloads: 48