Postat 27 November 2021 - 01:48 PM
Cateva considerente: 1) masina se regleaza INITIAL pe 3 picioare, pana cand obtii Zero in bolobocul de precizie; dupa aceea, celelalte 5 picioare se coboara si ele pe placile de otel, ca sa fie reazemul pe toate cele 8; 2) foloseste un comparator cand cobori celelalte 5 picioare ; de exemplu, daca vrei sa cobori piciorul stanga-mijloc ca sa faca contact cu placa de otel, aseaza un scaun/o masa/ o ceva, langa zona aceea, pune un ceas comparator cu baza pe acel scaun/masa/ceva, si varful comparatorului deasupra inaltatorului gantry-ului din acea zona, astfel ca atunci cand piciorul atinge placa, comparatorul te va semnaliza cand sa te opresti din desurubat; 3) este UTIL, dar nu obligatoriu, sa faci alinierile de orizontala in raport cu Zero al bolobocului de precizie; nu ca este musai sa fie masina paralela cu nivelul marii, ci este un al 3-lea reper; stii ca 2 linii sunt paralele intre ele daca fiecare dintre ele este paralela cu o a 3-a linie (nu inseamna si co-planar, ci doar paralel); 4) sunt sanse slabe ca la sfarsit de tot, masa sa fie paralela cu planul 0X-OY al sinelor; nu-ti bate capul, vei folosi bailagare la menghina/placi/profile; desigur nu este de dorit, dar daca altfel nu se poate, este cea mai mica pierdere; 5) cel mai important loc, acolo unde merita sa consumi cele mai multe resurse, este coplanaritatea OX-OY; perpendicularitatea lui Z este importanta pe toata lungimea daca prelucrezi piese inalte SI inaltimea este dimensiune critica (matrite de exemplu, unghiul de 1,5 grade de demulare); desigur nu vorbim de abateri mari ca ar fi acceptabile. De exemplu 5 sutimi pe 300 mm axa Z este mai acceptabil decat 3 sutimi pe 300 mm axa X sau Y.
Cateva considerente: 1) masina se regleaza INITIAL pe 3 picioare, pana cand obtii Zero in bolobocul de precizie; dupa aceea, celelalte 5 picioare se coboara si ele pe placile de otel, ca sa fie reazemul pe toate cele 8; 2) foloseste un comparator cand cobori celelalte 5 picioare ; de exemplu, daca vrei sa cobori piciorul stanga-mijloc ca sa faca contact cu placa de otel, aseaza un scaun/o masa/ o ceva, langa zona aceea, pune un ceas comparator cu baza pe acel scaun/masa/ceva, si varful comparatorului deasupra inaltatorului gantry-ului din acea zona, astfel ca atunci cand piciorul atinge placa, comparatorul te va semnaliza cand sa te opresti din desurubat; 3) este UTIL, dar nu obligatoriu, sa faci alinierile de orizontala in raport cu Zero al bolobocului de precizie; nu ca este musai sa fie masina paralela cu nivelul marii, ci este un al 3-lea reper; stii ca 2 linii sunt paralele intre ele daca fiecare dintre ele este paralela cu o a 3-a linie (nu inseamna si co-planar, ci doar paralel); 4) sunt sanse slabe ca la sfarsit de tot, masa sa fie paralela cu planul 0X-OY al sinelor; nu-ti bate capul, vei folosi bailagare la menghina/placi/profile; desigur nu este de dorit, dar daca altfel nu se poate, este cea mai mica pierdere; 5) cel mai important loc, acolo unde merita sa consumi cele mai multe resurse, este coplanaritatea OX-OY; perpendicularitatea lui Z este importanta pe toata lungimea daca prelucrezi piese inalte SI inaltimea este dimensiune critica (matrite de exemplu, unghiul de 1,5 grade de demulare); desigur nu vorbim de abateri mari ca ar fi acceptabile. De exemplu 5 sutimi pe 300 mm axa Z este mai acceptabil decat 3 sutimi pe 300 mm axa X sau Y.
Cateva considerente: 1) masina se regleaza INITIAL pe 3 picioare, pana cand obtii Zero in bolobocul de precizie; dupa aceea, celelalte 5 picioare se coboara si ele pe placile de otel, ca sa fie reazemul pe toate cele 8; 2) foloseste un comparator cand cobori celelalte 5 picioare ; de exemplu, daca vrei sa cobori piciorul stanga-mijloc ca sa faca contact cu placa de otel, aseaza un scaun/o masa/ o ceva, langa zona aceea, pune un ceas comparator cu baza pe acel scaun/masa/ceva, si varful comparatorului deasupra inaltatorului gantry-ului din acea zona, astfel ca atunci cand piciorul atinge placa, comparatorul te va semnaliza cand sa te opresti din desurubat; 3) este UTIL, dar nu obligatoriu, sa faci alinierile de orizontala in raport cu Zero al bolobocului de precizie; nu ca este musai sa fie masina paralela cu nivelul marii, ci este un al 3-lea reper; stii ca 2 linii sunt paralele intre ele daca fiecare dintre ele este paralela cu o a 3-a linie (nu inseamna si co-planar, ci doar paralel); 4) sunt sanse slabe ca la sfarsit de tot, masa sa fie paralela cu planul 0X-OY al sinelor; nu-ti bate capul, vei folosi bailagare la menghina/placi/profile; desigur nu este de dorit, dar daca altfel nu se poate, este cea mai mica pierdere; 5) cel mai important loc, acolo unde merita sa consumi cele mai multe resurse, este coplanaritatea OX-OY; perpendicularitatea lui Z este importanta pe toata lungimea daca prelucrezi piese inalte SI inaltimea este dimensiune critica (matrite de exemplu, unghiul de 1,5 grade de demulare); desigur nu vorbim de abateri mari ca ar fi acceptabile. De exemplu 5 sutimi pe 300 mm axa Z este mai acceptabil decat 3 sutimi pe 300 mm axa X sau Y.