Postat 14 May 2020 - 12:58 PM
Da, ar fi indicat macar un ciclu de incarcare/descarcare lenta, la C/10, preferabil chiar 3.
Chargerele din clasa B6 au acest regim, si la final iti arata cum a evoluat capacitatea la sfarsitul descarcarii pentru fiecare ciclu.
Dar atentie, caci un ciclu incarcare descarcare dureaza o zi, deci 3 cicluri vor dura 3 zile non-stop, ar fi bine sa nu ai caderi de tensiune la retea, sau sa faci asta dintr-un acumulator auto.
Siii... trebuie sa va dezamagesc, dar o astfel de pregatire a acumulatorului nu ii va creste capacitatea, faptul ca aparent inghite la incarcare mai mult decat scrie pe el, nu inseamna ca va si livra inapoi aceeasi energie. Unul de 3000 poate va inghiti 4000, dar daca va da inapoi la descarcare 3300 ar fi minune mare... Mai mult de 10% nu as spera.
O sa va spuna chargerul exact de cat este capabil.
Rolul acestui proces, care mai e numit si formatare sau conditionare, nu este ca sa mareasca capacitatea cumulatorului, ci sa il trezeasca din "somn" dupa stocarea indelungata fara activitate. Daca il pui direct la munca fara aceste cicluri unul de 3000 poate ca nu va livra nici 2000. Ca si cum te-ai apuca de munca fara sa iti bei cafeaua :D
Pentru break in (apropo, nu e brake :D ) nu as seta delta peak, as merge pe timer, 12-15 ore si curent C/10.
La C/10 nici nu este sesizata corect terminarea cu delta negativ, si, cel mai important, risti o declansare prematura.
... cu picioarele pe pamant ...