RESopenS Open Source RES
#91
Postat 05 December 2020 - 12:14 PM
Doar nu vrei sa il zbori ca hotliner :D
#92
Postat 05 December 2020 - 10:00 PM
Profilele astea, nu cred că merg ca alea de hotliner!!!...
Ps - când e termică, dacă vrei să vi repede jos, trebuie ceva viteză...Apenajele lui Flamingo mi-au făcut de câteva ori flutter la lansare, și mai ales la coborârile mai nervoase...
PPS - eu sunt stresat de flutter, pentru că am distrus o bijuterie de model de 1,8m din cauza asta!!!
#94
Postat 13 December 2020 - 10:24 AM
Daca ai doar baghete si pereti de balsa, degeaba ai varf de stejar.
Fara o structura de placaj de la bot pana la coada incearca sa nu il plantezi sonda :)
#95
Postat 13 December 2020 - 06:39 PM
oricum un KKT..și încă unul mare de tot. Nu mi-a plăcut, iar faptul că mi s-a tras folia și a fost nevoie de o corectură..care, bineînțeles că nu a ieșit, i-am pus o ducgă roșie!!!! ca la nebuni. Nimic nu a mers la modelul ăsta. Acuma mă gândesc serios că nu prea am cum să trag firele la coadă..și va trebui să pun bowdenuri!!!...sau îl operez, su îl joc în picioare până la urmă.
gata.jpg (457.19K)
Number of downloads: 70
Ampenajul nu se potriveste deloc..dar e în tonul Ringmasterului!!!!
#96
Postat 13 December 2020 - 06:41 PM
#99
Postat 14 December 2020 - 10:41 AM
La mine e cu ampenaj in V care a fost intarit putin cu carbon si e destul de rigid, impanzirea il va mai inatri .
Dupa ce am facut spoilerele si am montat servourile si motorul a ramas asa , mai trebuie impanzit , dar chiar nu am mai avut chef.
Poate ma ocup saptamana viitoare si il termin.
Bafta Ciao Sorin
#100
Postat 14 December 2020 - 09:30 PM
coada1.jpg (451.23K)
Number of downloads: 45
#101
Postat 14 December 2020 - 09:31 PM
#102
Postat 16 December 2020 - 08:40 PM
rtf tot.jpg (490.1K)
Number of downloads: 44
pe componente
Aripa- 221 grame
rtf aripa.jpg (265.9K)
Number of downloads: 44
fuselajul - 268 grame;
rtf fuselaj.jpg (392.72K)
Number of downloads: 48
#103
Postat 16 December 2020 - 10:12 PM
Iesi la zbor, lasa gramele...
#104
Postat 19 December 2020 - 05:55 PM
Mâine îi montez cârligul de remorcare, si îl văd la viteză ceva mai mare!
zbor1.jpg (492.76K)
Number of downloads: 40
păcat că nu a avut cine să îl filmeze....
#105
Postat 19 December 2020 - 07:21 PM
Spor în tot ce faci.
#106
Postat 20 December 2020 - 03:15 PM
fi sincer , m-ai injurat ca ti-am vandut kit ul, acuma dupa ce te-ai straduit mai mult si ai injurat , ma bucur ca esti multumit.Pot sa te consolez ca si eu m-am straduit mult si am injurat din plin dar a iesit pana la urma.
Desi nu l-ai facut cu ampenaj in V , din punctul meu de vedere e o gresala,l-ai rezolvat.
Eu l-am inceput inaintea ta, dar inca mai tre sa-l infoliez , in cateva zile ca sunt in concediu.
Si atunci vedem care e mai bun cu ampenaj in V sau clasic cum l-ai facut tu.
Bafta Ciao Sorin
#107
Postat 20 December 2020 - 06:14 PM
SORIN CAIUS, la 20 December 2020 - 03:15 PM, a spus:
m-ai injurat ca ti-am vandut kit ul, acuma dupa ce te-ai straduit mai mult si ai injurat...
PLM...suntem maturi....!!!....și educați!
a fost cel mai stresant proiect al meu...asta recunosc, dar dacă toate lucrurile strsante se termină așa de bine...mamaă ce m-aș mai stresa!!!!
Și până la urmă ăsta e farmecul ...
garla.jpg (426.9K)
Number of downloads: 35
Poza e de la finalul zborului de azi...cam 5 lansări la sandou, cam la trei a zburat foarte aproape de cele șase minute. Zboară chiar bine!....deja mă gândesc la încă unul...
PS - aș fi continuat cu ampenajele în V, dar s-au torsionat rău de tot, așa că, am fost nevoit să improvizez...și se pare că am apăsat pe bunonul care trebuie!
#108
Postat 20 December 2020 - 06:26 PM
O sa le incerc si eu in curand pe un model, pentru ca parghia de comanda se poate monta direct pe tubul de articulatie, fara sa mai tensioneze structura de lemn, si as mai da o sansa la niste comenzi pull string...
#109
Postat 20 December 2020 - 07:04 PM
#110
Postat 21 December 2020 - 09:51 PM
#111
Postat 06 January 2021 - 07:29 PM
E gata si al meu, m-am cam chinuit la impanzire si nu a iesit chiar cum as vrea.
Apoi coada mi se pare foarte fragila, in sensul ca misca putin tot ampenajul in V daca scuturi (misti) putin modelul.
E montat tot dar am o mare problema NU se centreaza . E PREA GREU DE BOT.
Cu baterie 3S 1000mah CG e pe la 47-50 mm. Recomandat e la 67-79 mm.
Cu baterie 2S 1000mah CG e pe la 52-53mm.
Motorul e Turnigy 2632 1000kw normal 8,5 A burst 13 A.ESC Turnigy de 18 A mai mic nu am gasit are 26 gr. Nici nu prea e loc in fata sa bagi bateria de 1000 3S si ESC ul, dar hai sa zicem ca merge.As putea sa pun un opto de 20 de A e foarte mic si usor si un BEC , impreuna au 20 gr. Mare castig nu e ca greutate , doar ca spatiu de amplasare
Receptorul l-am pus sub aripa spre scurgere , are loc acolo.As putea sa ma mut si cu BEC ul sub aripa .
Ma gandesc ca mai buna ar fi un 3S, dar ca sa se centreze tre sa fie foarte mica poate un 450mah. Intrebarea e, cu o baterie asa mica nu raman in pana de curent dupa cateva minute?
Poate aveti vreo idee si ma scoateti din impas.
Multumesc
Bafta Ciao Sorin
#112
Postat 07 January 2021 - 04:38 PM
Aici sunt doar două servouri, deci nu ar trebui să fie o problemă.
Şi acum să dau din casă. Ultimul lucru care eu îl fac la planoarele pe care le constuiesc este montarea ampenajelor. cu tote celelalte gata. (Accu e montat aşa fel încât să pot jungla +- 2cm). Aşa nu mai sunt probleme de centraj, şi mă şi pot juca puţin cu poziţia CG.
NB - nu vrei un model greu de bot, deci stabil, mai degrabă unul instabil, deci mai uşor de bot, dar atenţie, îţi arată mai bine aerul prin care zboară, da se angajează repede de tot!. Deşi aici e o chestie de gust.
#113
Postat 07 January 2021 - 04:43 PM
SORIN CAIUS, la 06 January 2021 - 07:29 PM, a spus:
Intrebarea e, cu o baterie asa mica nu raman in pana de curent dupa cateva minute?
testare - de parcă nu eşti injiner!!!....baga-i lipo, ţine motorul 3 minute în blană, apoi butonează staţia 10 minute. uite, în 13 minute ai răspunsul.!!!! Şi nu este altul mai bun. Poate nu e super precis dar e foarte aproape de adevăr (normal că în aer consumul e ceva mai mare, dar nu cu mult, iar recţiile din acumulator mai depind şi de temperatură...).
Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 07 January 2021 - 04:44 PM
#114
Postat 07 January 2021 - 07:13 PM
Urmeaza si la mine un RESopenS poate chiar doua, unul clasic si unul electric.
O seara buna tuturor!
Va tin la curent cu mersul proiectului, multumesc Gelu!
#115
Postat 07 January 2021 - 07:52 PM
#116
Postat 08 January 2021 - 10:35 AM
Mihai Si io fac asa, coada e lunga la maxim , mai mult nu permite Lungimea Bowdenului !!!
Daca pun o baterie de 60 gr. ( baterie 3 S 650mah) cat mai in spate posibil, lipita de panoul al doilea, tre sa pun 10 gr. de plumb in coada, ca sa fiu cu CG la 67mm, adica pozitia cea mai in fata a CG ului.
Am 4 servo ca am si spoilere.
Am pus un opto de vreo 9 gr., BEC ul si receptorul sunt in spate, sub aripa.Mai mult de atata nu pot face, restul din baterie.Inca nu am baterie mai mica de 1000mah pentru testare am folosit plumb
Bafta Ciao Sorin
Fisiere atasate
-
IMG_20210108_101858.jpg (128.93K)
Number of downloads: 51 -
IMG_20210108_101913.jpg (122.34K)
Number of downloads: 50
#117
Postat 09 January 2021 - 01:30 PM
E gata, am facut tot ce s-a putut pentru CG. ok.. Cum am mai spus receptorul si BCU ul sub aripa, ESC opto e dupa motor are 10gr. cu tot cu conectori.
Per ansamblu destul de greu de construit, multe au trebuit potrivite , iar impanzirea m-a terminat psihc si asta deoarece la jonctiunea urechilor nu are balsa de o parte si de cealalta pana la scurgere,pentru a putea fixa mai bine folia.
La o baterie de 60 gr tre sa pun 10-15 gr. de plumb in coada , asta e.
Am comandat 2 baterii de 3S 700 mah si 2 baterii mai mici de 3 S 450mah. Dupa ce le primesc vad dupa teste pe care le folosesc si cat plumb pun in coada.
A iesit destul de greu fata de alui Mihai dar eu am in plus 30gr con+elice, motor 51 gr., ESC 10 gr. 2 servo la spoiler de 9 gr (18 gr.), TOTAL 109 gr. si aripa demontabila de la mijloc , care mai ridica cu ceva grame greutatea.
Are 640gr. fara baterie si plumbul care va trebui pus in coada. Deci va fi peste 700gr. pana la urma.
Poate il incerc pana vin bateriile cu 3 baterii de 1 S 600mah legate in paralel.
Bafta Ciao Sorin
Fisiere atasate
-
IMG_20210109_124926.jpg (93.65K)
Number of downloads: 48
Aceasta postare a fost editata de SORIN CAIUS: 09 January 2021 - 01:31 PM
#118
Postat 09 January 2021 - 03:05 PM
Mă întreb cât de complicat ar fi fost dacă ai fi mutat aripa puțin mai în față?
Toate cele bune.
#119
Postat 09 January 2021 - 10:01 PM
edisultan, la 09 January 2021 - 03:05 PM, a spus:
Mă întreb cât de complicat ar fi fost dacă ai fi mutat aripa puțin mai în față?
Toate cele bune.
Daca as fi stiut dinainte ca iese mai greu de bot se putea modifica , dar nu era usor, trebuiau mutate 3 panouri din fuselaj cu ajustarile de inaltime necesare.
Sau scurtat botul cu vreo 5 -6 cm.
Se pare ca proiectul nu a fost gandit chiar 100% bine.
Acuma e imposibil, doar sa fac alt fuselaj si nu se merita, chiar daca il ingreunez cu 10-20 de grame de plumb in coada va zbura probabil bine.
Oricum e cel mai usor planor facut de mine, adica nu sunt sigur, poate Hawk Thunder Tiger 1500 anvergura e mai usor, dar sincer l-am facut de atata timp, dar am uitat sa-l cantaresc.
Adevarul e ca el a fost gandit pentru un motor mai mic, care probabil avea sub 30 de gr. acolo era un con si o elice mai usoara .Eu am facut panoul parafoc mai lat si mai inalt si lateralele fuselajului mai inalte in partea din fata la panoul parafoc ca sa-mi intre motorul T2632,( 51 gr. + conectorii) ,care il aveam pe stoc.
Daca as mai face unul acuma modificat as sti unde sa umblu ca sa iasa perfect.
La competitii nu ma duc asa ca e cam tot una.
Bafta Ciao Sorin
#120
Postat 27 January 2021 - 12:36 PM
Fisiere atasate
-
482.jpg (25.21K)
Number of downloads: 53 -
IMG_20210126_171717.jpg (280.29K)
Number of downloads: 56