Modelism - RHC Forum: Cele cinci patente ale fraților Wright nu se refera la nici un avion& - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Cele cinci patente ale fraților Wright nu se refera la nici un avion&

#1 Useril este offline   simplex1 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 46
  • Inregistrat: 09-April 15

Postat 23 February 2020 - 04:06 AM

Cele 5 brevete de invenție ale Fraților Wright și importanța lor pentru zborul cu motor

M-am tot uitat pe un document lung (vezi imaginea de mai jos) care contine patentele fraților Wright și altceva decat planoare nu am detectat. Nu exista nici urmă de avion cu motor și elici.

http://wright1903dec17.altervista.org/Wright-patents_files/The-Wright-brothers-patents-and-their-low-importance-for-aviation-Book-by-Bogdan-Lazar.jpg

Adresa de la care se poate descărca documentul prezentat în diagrama de mai sus

Daca cei doi aveau aeroplan funcțional din 17 Decembrie 1903 de ce nu l-au brevetat niciodata?
0

#2 Useril este offline   fulgerica 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2235
  • Inregistrat: 31-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:vintage

Postat 27 July 2021 - 01:02 PM

da, dacii au inventat avionul :)
fratii Wright au patentat principiul de manevrabilitste al unui avion , motorizat sau nu - bracare, ruliu, directie si, implicit ale elementelor de comanda - profundor, eleroane, deriva.
Laser frate!
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
0

#3 Useril este offline   simplex1 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 46
  • Inregistrat: 09-April 15

Postat 10 November 2021 - 01:38 AM

Vezi postareafulgerica, la 27 July 2021 - 01:02 PM, a spus:

da, dacii au inventat avionul :)
frații Wright au patentat principiul de manevrabilitate al unui avion , motorizat sau nu - bracare, ruliu, direcție și, implicit ale elementelor de comanda - profundor, eleroane, deriva.


Ce au brevetat frații Wright sunt eleroanele de torsiune (și nu de alt tip) plus o metoda de acționare a direcției (cozii) care sa compenseze tendința planorului lor model 1902 de a devia de la zborul în linie dreapta atunci când erau acționate eleroanele care nu aveau alt scop decât menținerea planorului în zbor în linie dreapta, fără răsucire în jurul axei longitudinale (aparatul era instabil).
Primul patent al fraților (singurul cât de cât important) nu se referă în nici un fel la cârmirea unei mașini de zbor cu aripi în plan orizontal sau vertical ci doar la stabilizarea sa pentru zboruri în linie dreapta.

Eleroanele în general au fost brevetate de Matthew Piers Watt Boulton în 1868.

Referitor la acest prim și cel mai important patent Wright, mai precis versiunea sa germană, depusă la 23 martie 1904, Harry Aubrey Toulmin (avocatul fraților) i-a explicat lui Carl Pieper (asociatul său german), într-o scrisoare din 11 aprilie 1905, că torsionarea aripilor și cârma verticală nu aveau nicio legătură cu direcția aparatului, nu asta doreau sa breveteze cei doi aeroplanisti. Acest document este încă o dovada că frații nu au pretins mijloace prin care direcția orizontală a zborului să poată fi schimbată. Iată fragmentul relevant din scrisoare:

It is evident from the action of the German Patent Office that the invention is not yet understood by them. The entire purpose of the structure on which the application is based, excepting the front rudder, which is for another purpose, is to maintain the body of the structure level or parallel with the horizon. It has nothing whatever to do with steering, neither has it anything to do with the raising and lowering of the plane of flight. The setting of the two parallel edges of the supporting planes at different angles is solely for the purpose of maintaining the wide body of the machine parallel with the horizon. The rear rudder is solely for the purpose of overcoming the tendency to turn around a vertical axis which naturally results from setting the two edges of the planes at different angles. …
We shall trust to you to place these matters before the German Office in the best way possible and hope that you will be successful in obtaining the allowance of the application.
” (H. A. Toulmin, “Letter to Carl Pieper”, Springfield, Ohio, April 11, 1905)

Nota: Oficiul German de patente nu breveta metode de schimbare a direcției unor aparate de zbor pentru ca existau numeroase astfel de patente.
0

#4 Useril este offline   simplex1 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 46
  • Inregistrat: 09-April 15

Postat 10 November 2021 - 02:19 AM

Si acum bomba zilei (nu este gluma).

Pe 26 Mai 1904 avionul, cu care frații Wright pretind ca au zburat pe 17 Decembrie 1903, era încă neterminat și unul din oamenii care lucraseră pentru ei la Kitty Hawk în Carolina de Nord încă ii așteptă sa se întoarcă pentru a finaliza aparatul (vezi articolul de la pagina 23 a cărții de mai jos).

Redau textul original în Engleza:

“Elizabeth City Economist: A gentleman visiting this city whose home is in Kitty Hawk, is responsible for the assertion that the Wright brothers, of airship fame, will return to Kitty Hawk in the near future and resume work on their aerial monster. According to this gentleman the airship has never been removed from Kitty Hawk and nearly all the interviews published in the papers of Norfolk have been erroneous in this respect. This gentleman has assisted the Wrights in all their work and has a general supervision of their property during their absence. He says that they have not completed the ship and that they will return some time within the next month and resume their work. A story is current that they will complete the ship and make the trip from here to St. Louis sometime this fall.” (“Elizabeth City Economist: A gentleman visiting this city”, The Wilmington Messenger, Wilmington, North Carolina, May 26, 1904, col. 1, p. 6)

http://wright1903dec17.altervista.org/Wright-Flyer-II-1904_files/The-Wrights-and-their-impossible-1904-flights.jpg

The Wrights and their impossible 1904 flights

Zborurile fantoma cu motor din Dec. 1903 sunt un capitol încheiat. Nu au avut loc.

In plus, asa cum se demonstrează în cartea de mai sus, nici cele 105 decolări din 1904 lângă Dayton nu s-au întâmplat.
După ce parcurgi scrisorile și articolele fraților Wright (sunt citate integral în carte), începi să te întrebi cum este posibil ca atât de mulți autori să le acorde lui Wilbur și Orville Wright titlul de primii oameni care au construit un aparat mai greu ca aerul total funcțional, și au zburat cu el, când, de fapt, cei doi se ocupau cu păcălirea ziarelor (în special a celor din Dayton), a lui Octave Chanute (o personalitate a lumii aeronautice de atunci), Georges Spratt (un pasionat de aviație), Carl Diesentbach (corespondentul la New York al revistei germane "Illustrierte Aeronautische Mitteilungen") și a departamentelor de război American și Britanic, pretinzând că au efectuat nu mai puțin de 105 zboruri în 1904 și, în multe cazuri, descriind călătorii aeriene imposibile din punct de vedere fizic, cum ar fi cele din 13 august 1904, când avionul, numit Flyer II, a obținut energie din vântul frontal care a accelerat aparatul deasupra unui teren plat situat la est de Dayton, lângă o stație de tramvai.

"The Press”, singurul ziar ce, în 26 mai 1904, a furnizat o listă de martori (prieteni ai familiei Wright plus un reporter cu nume nedivulgat) care au admirat presupusa decolare din aceeași zi, mai târziu, pe 17 decembrie 1904, a recunoscut că nimeni nu i-a văzut vreodată pe cei doi aeroplanisti zburând cu avioane.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro