Timerage, la 12 March 2020 - 08:03 PM, a spus:
Din punct de vedere estetic sau constructiv?
Ambele.
Timerage, la 12 March 2020 - 08:03 PM, a spus:
Aici, sincer, sunteți prea poetic/criptic pentru mine. Nu pricep metafora cu trunchiul. Eu nu am folosit CA aici, ci doar epoxy.
Nu conteaza ce lipici ai folosit, putea fi si titan, conteaza ce/cum/cat/unde ai lipit.
Revenind la metafora... sa zicem ca ai talpile lipite de pamant, nu conteaza prin ce metoda, dar sunt de neclintit.
Te va ajuta asta in vreun fel sa te inclini la 45 grade fara sa iti rupi gleznele ? Nu cred... in ideea asta, practicantii de schi au ghete care le tin glezna fixa si continua in sus o distanta oarecare, transferand efortul asupra tibiei, in principal.
In cazul unei suprafete de zbor asta ar fi echivalentul lonjeronului principal... ai asa ceva la suprafetele alea ? singurele fibre in lung, neintrerupte, fara nici o decupare sunt la bordul de articulare cu suprafata mobila, BA-ul nu pare sa aiba fibra continua, fiind in diagonala. Si sunt fibre de balsa, adica moi... :(
Asa ca eu as fi dublat bordul posterior al suprafetei fixe cu o bagheta de pin cel putin pe 1/3 din lungime.
Acum sa revenim la imbinare... cat ar trebui sa fie lungimea "ghetei", adica pe care sa o aiba o structura super rigida care sa sustina V-ul.
Aici eu ma ghidez dupa o regula empirica care mi-a suflat-o un mester din constuctii, de lemn evident. O grinda care va sta in aer, nesprijinita, trebuie sa se imbine cu structura solida pe cel putin 1/14 din lungimea ei ca sa ai incredere ca va tine. Si ei aplicau regula asta in multe alte domenii decat constructii de case... de exemplu cand se rupea o coada de lopata/coasa/unditza :D in general imbinarea a doua bucati de lemn, lipirea cu rasina, si matisarea cu sfoara, se facea tot pe 1/14
Asta s-ar traduce ca daca un segment de V ar avea 20 cm, atunci acel longeron de pin sau orice altceva care reprezinta structura de rezistenta a suprafetei, sa fie imbinat in acel V pe cel putin 14 mm, daca vrei sa tina.
Asta nu inseamna ca daca intinzi fibra de sticla pe 14 mm din lungimea suprafetei ai fi in regula... personal consider ca imbinarea este tot doar pe cei 2-3 mm de la baza V-ului, iar un strat de fibra de sticla (usoara) imbinat cu rasina nu il consider o imbinare "beton", ci ceva foarte flexibil, pe care nu as pune baza.
Bun, si atunci care ar fi metoda cea mai cea mai de imbinare a unui V... pai, sa furam de la maestrii... cum e V-ul de la Graphite:
http://f3j.in.ua/med...l/G2-V-tail.jpg
... se vede prin transparentza lonjeronul, iar pe fuselaj, in partea opusa vedem un punct negru.
Lonjeronul consta intr-o teava de carbon, inglobata in structura compozit (spuma/fibra), iar montarea pe fuselaj se face cu o tija de otel de 3 mm, care strabate tot fuselajul, avand deci doua puncte ferme de sprijin, la o distanta probabil apropiata de 1/14, si intra in lonjeronul teava de carbon.
La capatul dinspre articularea partii mobile mai este un cui mai mic similar, doar pentr antirotatie, nu de rezistenta, nu strabate tot fuselajul, ci doar intra 5 mm intr-o singura gaura in fuselaj in partea de sus.
Cam asa as fi facut si eu, daca constructorul nu ar fi gandit o solutie similara, lonjeroane de pin pe bordul de articulare, care sa intre in fuselaj si sa iasa prin partea opusa.
Inchei cu inca un exemplu de V pe un F3-RES, montat pe logica asta expusa mai sus:
http://www.rc-networ...icht-InspiRES-E
... sunt suprafete mobile integral, dar nu schimba ideea structurii de montare.
Mama, cata romanul a iesit... :unsure:
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 13 March 2020 - 01:02 PM
... cu picioarele pe pamant ...