Modelism - RHC Forum: PID - uri - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

PID - uri Observatii.

#1 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2651
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 05 February 2020 - 02:53 PM

P (proportional):
- nu e despre cum reactioneaza quad-ul la comanda (mansa), e despre cum reactioneaza el singur la stimuli externi.
- P - prea mare, apar vibratii dese si mici, in special la tractiune (colectiv) mare. Ca un zumzait. Se vad deranjant la zbor rectiliniu in viteza.
- P - prea mic, se simte ca o frunza in vint, orice adiere il sufla
- de preferat un P cit mai mare (cam 75% de unde vibreaza)

I (integral):
- I - prea mare, apar oscilatii de frecventa mica (0.5 hz)
- I - prea mic, devine instabil in 0, la zbor rectiliniu sau la punct fix, nu tine capul corect


D (derivativ):
- D - prea mic, apar oscilatii cind reactioneaza singur (de ex cind trebuie sa-l opreasca din rotatie pe o axa)
- D - prea mare, incalzeste motoarele si mareste foarte mult consumul
- de preferat un D cit mai mic

Se regleaza succestiv numai in mod Acro.

Aceasta postare a fost editata de vlad1: 05 February 2020 - 02:54 PM

0

#2 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3950
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 05 February 2020 - 03:12 PM

Total bullshit...Nici n-am sa ma obosesc sa explic de ce. Astea-s concluzii de dorel. Era unu pe net care a pus un ceas de mana langa un electromagnet puternic, ceasul s-a oprit din ticait iar el a tras concluzia ca electromagnetul opreste curgerea timpului.
0

#3 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 05 February 2020 - 05:28 PM

Comportamentul depinde mult de constructia cadrului, marimea si rigiditatea lui, cat si de motorizare.
Ca si de implementarea software a controlerului PID, la APM de exemplu P sau I prea mari produc oscilatii lente, iar D-ul le produce pe cele rapide.
Mult mai productiv este o mica lectura despre controlere PID, pentru a intelege conceptul, e plin pe net, nu trebuie sa dau link.
Chiar si dupa aceasta lectura, fara a cerceta ce fel de controller s-a implementat in soft, iarasi este "suflare de vant" sa incerci sa tunezi la marele fix o platforma iesita din tipare.
Fiecare controller vine cu coeficienti default pusi de programator in functie de zburatoarea lui preferata. APM-ul pentru masini de 1kg/10"/1000kv/3s, cele moderne vin cu default de racing, samd.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#4 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 05 February 2020 - 05:37 PM

Un exemplu mai elocvent pentru cei prea grabiti sau plictisiti sa mai citeasca, este condusul unei masini.
Mergi la drum intins, drept, iti sare in cale un mistretz.
P-ul este cat de tare ai tras de volan ca sa il eviti.
I-ul ne da amploarea, numarul si rapiditatea oscilatiilor pe care le face masina ca sa revina la traiectorie
D-ul este legat de ciupirea franei in tot acest proces, la cazuri extreme se poate ajunge la fuga de fund si derapaj.

P+D la maxim = acceleratie + frana la podea = drifturi ;)

Evident ca idealul este ca sa tragi de volan fix cat sa faci o bucla de evitare la mustatza a mistretzului, cu revenire la loc pe traiectorie fara nici o oscilatie, si fara sa atingi frana. Se cheama conduita preventiva ;)
... cu picioarele pe pamant ...
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro