Vesna- zeita primaverii short kit 2m-1200g
#1
Postat 09 January 2020 - 05:42 PM
https://en.wikipedia...sta_Slovenije-2
Un RES de moda veche, cu fisiere dxf.
Link producator Mitja
Au sosit fisierele. Doritorii le primesc fara costuri in plus, conditia este "non-commercial".
Mail sau PM.
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#2
Postat 11 January 2020 - 11:46 AM
Travel Air, la 09 January 2020 - 05:42 PM, a spus:
https://en.wikipedia...sta_Slovenije-2
Un RES de moda veche, cu fisiere dxf.
Link producator Mitja
Au sosit fisierele. Doritorii le primesc fara costuri in plus, conditia este "non-commercial".
Mail sau PM.
Aștept cu interes etapele de construcție. Poate ne fericești și cu un unboxing video.
#3
Postat 11 January 2020 - 12:11 PM
#4
Postat 11 January 2020 - 12:27 PM
Plus planul, o foaie/cearsaf de hartie, prea mare sa o cuprind in cadru, plus CD cu instructiuni.
Ca idee, fara a avea relevanta prea mare, greutatea la tot ce se vede acolo lemnarie este de 1050 grame.
Incerc sa pastrez toata foile intacte si sa cantaresc la final, pentru a avea o idee cat lemn a fost folosit, comparativ cu greutatea finala.
Fisiere atasate
-
DSC02043.jpg (170.6K)
Number of downloads: 51 -
DSC02044.jpg (156.19K)
Number of downloads: 51 -
DSC02045.jpg (150.09K)
Number of downloads: 51
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 11 January 2020 - 12:28 PM
#5
Postat 11 January 2020 - 12:33 PM
renatoa, la 11 January 2020 - 12:27 PM, a spus:
Plus planul, o foaie/cearsaf de hartie, prea mare sa o cuprind in cadru, plus CD cu instructiuni.
Ca idee, fara a avea relevanta prea mare, greutatea la tot ce se vede acolo lemnarie este de 1050 grame.
Incerc sa pastrez toata foile intacte si sa cantaresc la final, pentru a avea o idee cat lemn a fost folosit, comparativ cu greutatea finala.
Mulțumesc mult! Voi încerca, plecând de la fișierele oferite de Bogdan, să tai o parte din componente din balsa.
Trebuie să mă documentez mai întâi și să discut aprofundat cu niște colegi de suferință.
#6
Postat 11 January 2020 - 01:13 PM
La o vedere rapida a manualului, cel putin bordul de fuga al aripii
si jumatatea anterioara a fuselajului pot fi balsa.
Ce o mai fi la ampenaje ramane de vazut. :drinks:
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#7
Postat 11 January 2020 - 01:19 PM
Asa ca greutatea placajului chiar ca e irelevanta...
Si as zice ca devine chiar suspect de mica... daca numai 50% se va duce in model, adica 525 grame, de unde se mai adauga pana la 1200 ?! :unsure:
Oricum, nu ma mai ingrijoreaza greutatea... am zburat multi ani Cumulus la 42 dmp, si 1100 grame, asa ca asta la peste 50 dmp va fi usurel, chiar va cere lestare pentru vant de panta.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 11 January 2020 - 01:21 PM
#8
Postat 11 January 2020 - 01:22 PM
Fisierele cumparate de mine le dau gratis!!!! :yahoo:
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#10
Postat 11 January 2020 - 01:41 PM
Fuselajul daca il treci pe balsa va necesita baghete si cateva panouri interne de placaj, pentru intarire, parerea mea.
Trebuie sa existe o colivie de rezistenta, pe care sa stea aripa, si care sa se prelungeasca pana in fata, ca sa preia socul unei aterizari in bot.
Balsa va fi doar de placare a acestei structuri.
O idee poti sa iti faci din planurile de Samba, este cel mai solid fuselaj cu care am avut de-a face, a rezistat la plantari in sol la care tot ce am avut compozit pana acum ar fi cedat. Daca din poza nu este clar ce este placaj si ce este balsa de acolo, pot detalia. In general tot ce este panou interior incadrat in bachete de pin este placaj de mesteacan 5 straturi, iar balsa e doar pe exterior..
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 11 January 2020 - 01:46 PM
#11
Postat 11 January 2020 - 05:20 PM
E un puzzle care te provoaca, nici o piesa nu e marcata, si nici documentatia nu ajuta, bucatile sunt risipite peste tot, ce se vede in imagine, partea mobila a directie, sunt culese de pe 3 foi diferite... :D
Dar se si imbina exceptional, ca un lego de inalta clasa ! Ce se vede sta singur fara o picatura de adeziv, inca...
Deocamdata doar desprind si debavurez partile componente ale directiei si profundorului, lipirea maine.
Fisiere atasate
-
DSC02046.JPG (148.08K)
Number of downloads: 29
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 11 January 2020 - 05:22 PM
#12
Postat 11 January 2020 - 05:26 PM
renatoa, la 11 January 2020 - 05:20 PM, a spus:
E un puzzle care te provoaca, nici o piesa nu e marcata, si nici documentatia nu ajuta, bucatile sunt risipite peste tot, ce se vede in imagine, partea mobila a directie, sunt culese de pe 3 foi diferite... :D
Dar se si imbina exceptional, ca un lego de inalta clasa ! Ce se vede sta singur fara o picatura de adeziv, inca...
Deocamdata doar desprind si debavurez partile componente ale directiei si profundorului, lipirea maine.
:clapping: Urmărim cu sufletul la gură!
#13
Postat 11 January 2020 - 05:36 PM
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#14
Postat 11 January 2020 - 05:57 PM
Acolo in imagine e partea mobila, un BF si o muchie de articulare...
Are 10.8 grame cum o vezi acolo, ti se pare mult ?
Spre comparatie, profundorul complet de Samba, un model de 495 grame, are 11 grame, infoliat complet. Si asta in urma unei cure de slabire drastice, originalul avea 14?16 grame !
Iti dai seama daca scoti modelul asta sub 1 Kg, ca il duci un zona DLG, il ia orice adiere, eu n-as vrea asta...
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 11 January 2020 - 05:58 PM
#15
Postat 11 January 2020 - 07:19 PM
renatoa, la 11 January 2020 - 05:57 PM, a spus:
Acolo in imagine e partea mobila, un BF si o muchie de articulare...
Are 10.8 grame cum o vezi acolo, ti se pare mult ?
Spre comparatie, profundorul complet de Samba, un model de 495 grame, are 11 grame, infoliat complet. Si asta in urma unei cure de slabire drastice, originalul avea 14?16 grame !
Iti dai seama daca scoti modelul asta sub 1 Kg, ca il duci un zona DLG, il ia orice adiere, eu n-as vrea asta...
Pai partea fixa, deriva, e tot placaj si placata cu balsa.
Ne duce in zona 17-20 grame infoliata.
Plus ampenajul orizontal-dublu ca dimensiuni, 40 grame.
Total 50-60 grame-de aici plumb in bot 200g.
Macar 100g, daca nu mai bine, de aici putem scoate.
Facem loc pentru cox-ul pe pilon :drinks:
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#16
Postat 11 January 2020 - 07:33 PM
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#17
Postat 11 January 2020 - 07:41 PM
Din placarea cu balsa vreau sa reduc si eu, o sa plachez, profilez, apoi frezez lasand numai in jurul nervurilor 2-3 mm. De infoliat oricum va fi in ambele cazuri.
Inlocuirea placajului cu balsa nu sunt convins ca va face minuni, te las pe tine sa afli cat vei castiga.
Poti ejecta cox-ul la terminare combustibil, si recuperare cu o parasuta :D
#18
Postat 11 January 2020 - 08:06 PM
A facut asa ca sa aiba jumatate de lonjeron (cea interioara suprafetei) cu creneluri pentru nervuri, si jumatate cealalta plina, pentru profilare in unghi.
Aceea cred ca o sa inlocuiesc placajul cu balsa, sa profilezi in unghi placajul mi se pare cam aiurea oricum.
Fisiere atasate
-
20160424_153448.jpg (38.16K)
Number of downloads: 15
#19
Postat 11 January 2020 - 08:09 PM
renatoa, la 11 January 2020 - 05:57 PM, a spus:
Să înțeleg că intenția mea de a-l pune la cură de slăbire până scade binișor sub kilogram e inutilă? Eu intenționam să îi păstrez doar scheletul fuzelajului (baghetele + formers - din păcate, nu știu cum le zice în română) din placaj, restul, balsa de diferite grosimi. Procedez greșit?
#20
Postat 11 January 2020 - 08:21 PM
Pe urma e vorba si de comportament la acest aspect ratio, am povestit in discutia initiala din thread-ul de F3RES, ca un factor asa mic, de 7, ca al unui trainer, inseamna platforma agila, manevrabila, lucru care este de regula asociat cu viteza, nu cu plutitoarele, care trebuie sa aiba aripi lungi, cu factor de peste 10, cat are un F3RES de exemplu, coarda de 20 cm la anvergura de 200.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 11 January 2020 - 08:25 PM
#21
Postat 11 January 2020 - 08:26 PM
Timerage, la 11 January 2020 - 08:09 PM, a spus:
E o cale nebatuta. Avem cateva filmulete minunate la panta.
In rest nu stim cum zboara. Cum penetreaza pe vant, cum sta in termica.
Cum ia virajul la viteza minima. Cum vine la aterizare.
Frumos, nu?
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#22
Postat 11 January 2020 - 08:31 PM
#23
Postat 11 January 2020 - 08:34 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#24
Postat 11 January 2020 - 08:37 PM
renatoa, la 11 January 2020 - 08:21 PM, a spus:
Pe urma e vorba si de comportament la acest aspect ratio, am povestit in discutia initiala din thread-ul de F3RES, ca un factor asa mic, de 7, ca al unui trainer, inseamna platforma agila, manevrabila, lucru care este de regula asociat cu viteza, nu cu plutitoarele, care trebuie sa aiba aripi lungi, cu factor de peste 10, cat are un F3RES de exemplu, coarda de 20 cm la anvergura de 200.
Pentru mine, totul este terra incognita. Vreau să învăț de la cei cu glagorie și știință multă. O să fac și eu precum moașa: o să ascult/citesc de zece ori și o să tai o dată (laser).
#25
Postat 11 January 2020 - 08:41 PM
stiganas, la 11 January 2020 - 08:34 PM, a spus:
Nicio îndoială în privința calității. Eu mă gândeam dacă nu ar avea de câștigat comportamentul modelului în urma reducerii substanțiale a masei.
Aceasta postare a fost editata de Timerage: 11 January 2020 - 08:44 PM
#26
Postat 11 January 2020 - 08:47 PM
stiganas, la 11 January 2020 - 08:34 PM, a spus:
Cu identificarea ar mai fi de adaugat cate ceva ajutator.
@Travel Air, ca tot esti nerabdator sa treci la treaba... ia gaseste-mi pe desenele care le ai care ar fi nervurile parti fixe a derivei :)
#27
Postat 11 January 2020 - 08:54 PM
renatoa, la 11 January 2020 - 08:47 PM, a spus:
@Travel Air, ca tot esti nerabdator sa treci la treaba... ia gaseste-mi pe desenele care le ai care ar fi nervurile parti fixe a derivei :)
Asta tot caut, pe cd-ul tau nu gasisi nimicuta?
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#29
Postat 11 January 2020 - 09:35 PM
Ai impresia ca placile de placaj sunt marcate cumva ? :)
Pune o poza a placii, cu zona cu nervurile incercuita.
Mai precis decat punctele cardinale, eu prefer sa folosesc notatia ca pe ceas, E = la ora 3, sau la dreapta.
Nu mai zic ca localizarea in placa depinde de cum o privesti... nu ar fi decat 4 variante :)
Pe CD ai un pdf, VESNA_Sailplane_assembly_instructions, care nu il pot atasa aici ca e prea mare, oricum nu are decat 7 pagini si este destul de sumar, doar cu niste detaliii de fuselaj care nu stiu de ce i se par lui importante.
Si un folder Album, cu poze gen build log, din momentul constructiei, intr-o ordine aproximativa, nici macar alea nu sunt grupate pe partile componente.
Sunt aratate unele bucati componente, nu toate, dar nu se spune din ce placa provin.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 11 January 2020 - 09:36 PM
#30
Postat 11 January 2020 - 09:46 PM
renatoa, la 11 January 2020 - 09:35 PM, a spus:
Ai impresia ca placile de placaj sunt marcate cumva ? :)
Pune o poza a placii, cu zona cu nervurile incercuita.
Mai precis decat punctele cardinale, eu prefer sa folosesc notatia ca pe ceas, E = la ora 3, sau la dreapta.
Nu mai zic ca localizarea in placa depinde de cum o privesti... nu ar fi decat 4 variante :)
Pe CD ai un pdf, VESNA_Sailplane_assembly_instructions, care nu il pot atasa aici ca e prea mare, oricum nu are decat 7 pagini si este destul de sumar, doar cu niste detaliii de fuselaj care nu stiu de ce i se par lui importante.
Si un folder Album, cu poze gen build log, din momentul constructiei, intr-o ordine aproximativa, nici macar alea nu sunt grupate pe partile componente.
Sunt aratate unele bucati componente, nu toate, dar nu se spune din ce placa provin.
Am încercat să-ți un trimit un PM, dar zice că nu e loc. Dă-mi adresa de mail și îți trimit poza. Aș fi pus-o din prima aici, dar mă gândeam să nu existe restricții de copyright.