Modelism - RHC Forum: Blade 230s V2 - heli cu motor in coada - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Blade 230s V2 - heli cu motor in coada noul val

#1 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 30 November 2019 - 04:15 PM

Nu am rezistat si am cumparat un Blade 230s V2. Sunt foarte incantat. Heli faca parte din noul val care a inceput acum ceva ani cu elicoptere micro - motor in coada si controler FBL cu bailout.

Imagine atasata: IMG_3862.JPG

O sa enumar cateva chestii de baza pe scurt - sunt si pe net dar nu foarte clar sintetizate.

- pale de 230mm - se pot pune de 240-250mm si cu un boom mai lung de 275mm (de la ESKY - Honey Bee King)
- doua motoare brushless (coada si principal) - ESC cu BLheli (programabil) - de aici vine magia
- receptor Spektrum cu controler FBL integrat - mufe standard
- servo (doar 3 bucati pe platou) micro standard (pe hartie cu specificatii super si gear de metal)
- frame plastic, pale plastic, pale de coada plastic (tripala de quad)
- componente in general foarte putine si multe mostenite de la lunga serie Blade de marimea asta. Asadar piese garla care se vor gasi ani buni.

Cum zboara ? Intr-un cuvant - fenomenal.

Am avut doua sesiuni de zbor, una pe vant tare - a stat bine, una pe calm - e smooth.

Din manual nu intelegi mare lucru, noroc cu rcgroups. Se programeaza ca orice heli banal, munca de 30s. In plus ai patru moduri de zbor care sunt controlate de canalul 5/gear si/sau 7/AUX2.

- modul asistat cu stabilizare - in esenta nu poti sa il inclini prea mult - nu e suparator, nu revine la orizontala agresiv, un fel de flymentor.
- sport/agil - poti face orice manevra dar roll rate nu e agresiv
- 3d - da tot ce poate/cel mai rapid.

in aceste moduri pitch curve/throtle curve sunt treaba ta, le controlezi din statie.

- bailout - intoarce heli in pozitie orizontala - te salveaza de la crash. Modul bailout e foarte inteligent gandit.

- ai in continuare control pe pitch dar numai pozitiv - poti sa urci dar nu poti sa cobori. Poti sa il inclini, rotesti dar foarte, foarte putin. Practic poti zbura in modul bailout dar o sa fie parmanent ultrastabilizat. Evident cand il scoti din bailout ai din nou control total (daca ai pas negativ plonjeaza catre sol).

Coada - nu credeam ca poate sa tina asa coada la un heli pe motor. O tine fenomenal - mai bine decat la cele mai multe heli clasice cu servo. Singura diferenta e tiuitul diferit.
0

#2 Useril este offline   cristimec 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 07-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sec 6 0740151565
  • Interests:modelism+pescuit

Postat 30 November 2019 - 04:27 PM

Sa te bucuri de el! Cat a costat pana la urma?
0

#3 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 30 November 2019 - 04:55 PM

Multam, 215 EUR la lindinger.

Transportul e moca si daca ai rabdare prinzi si un 10% discount. Tot ce e Horizon Hobby e cam scump dar nu exista un echivalent China deocamdata.

Vezi postareacristimec, la 30 November 2019 - 04:27 PM, a spus:

Sa te bucuri de el! Cat a costat pana la urma?

0

#4 Useril este offline   nen77 

  • --tadadam--
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1566
  • Inregistrat: 08-March 06

Postat 01 December 2019 - 11:25 AM

Am fost de curand intr-un shop din Wiena si am avut in mana cam tot ce a aparut nou de la HH , ofereau si service la heli si drone am stat 40 minute la coada sa cumpar piese la 180 cfx , aveau pt blade orice piesa stoc si cam tot ce insemna upgrade,impresionant a fost ca in 40 minute au vandut 2 heli si o gramada de piese.
West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
0

#5 Useril este offline   ninel63 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 04-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 December 2019 - 12:21 PM

Bravo Stefan! Ne vedem la camp. M-ai convins sa-mi cumpar si eu unul la fel insa trebuie sa-l iau RTF ca altfel
nu merge pe FUTABA mea.
0

#6 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 December 2019 - 12:47 PM

Nu te grabi. Pentru Futaba ta exista alternative meseriase.

Vezi postareaninel63, la 01 December 2019 - 12:21 PM, a spus:

Bravo Stefan! Ne vedem la camp. M-ai convins sa-mi cumpar si eu unul la fel insa trebuie sa-l iau RTF ca altfel
nu merge pe FUTABA mea.

0

#7 Useril este offline   ninel63 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 04-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 December 2019 - 02:43 PM

Din pacate cei de la HH le-au cam luat in fata celor compatibili FUTABA. Elicopterul il iau si
pentru ca vreau sa am acces la produsele HH in viitor.
0

#8 Useril este offline   ivan alexandru 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 651
  • Inregistrat: 09-March 10
  • Gender:Male

Postat 01 December 2019 - 03:37 PM

sa inteleg ca il recomanzi si pentru incepatori? e ok pt cineva care vrea sa se initieze in heli?
1:10 MST XS-Drift, Ford mustang cabrio Reely 1:10, Rc plane Piper J Cub 2.6m, Traxxas E-MAXX brushless, Axial SCX 10
0

#9 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 December 2019 - 05:24 PM

Da, ar fi OK. Acum de obicei lumea incepe cu un microheli de 50 USD si dupa aceea trece la unul mai mare.

230s are avantajul ca e din plastic si are piese putine. Inclusiv palele sunt din plastic si par robuste, la crash nu schimbi prea multe si nu sunt scumpe, la coada poti sa pui orice tub de 8mm (sau indrepti cat de cat originalul). Modul de incepatori e totusi destul de agil, poti sa il busesti fara probleme.

Vezi postareaivan alexandru, la 01 December 2019 - 03:37 PM, a spus:

sa inteleg ca il recomanzi si pentru incepatori? e ok pt cineva care vrea sa se initieze in heli?



Ai cateva alternative beton cu RX Futaba. In primul rand ai de acum celebrele XK - 100, 110 si 130. Cel mai meserias pare 110.

Si mai beton ai OMPHOBBY-M2

https://www.banggood...ur_warehouse=CN

poti comanda la el un RX dedicat Futaba (de vreo 9 USD), e cam de marimea lui Blade 230S are tot doua motoare dar - Atentie Maxima - e DIRECT DRIVE. Nu are maingear. Motorul e direct pe ax.

Are bailout si zboare de la bland la turbat.






Vezi postareaninel63, la 01 December 2019 - 02:43 PM, a spus:

Din pacate cei de la HH le-au cam luat in fata celor compatibili FUTABA. Elicopterul il iau si
pentru ca vreau sa am acces la produsele HH in viitor.

0

#10 Useril este offline   ninel63 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 04-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 December 2019 - 09:12 PM

Stiu de M2. I-au tot facut reclama pilotii cunoscuti. Astept sa vad mai multe impresii de lpe forumuri insa tot nu cred ca
sistemul de panica/recovery il au asa de dezvoltat ca cei de la HH.
0

#11 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 February 2021 - 06:42 PM

Am reusit sa ard ESC-ul. Am pus firele la baterie invers (am buleturile libere nu in conector XT60). M-am ofticat. Un esc nou costa cam 70 EUR - din fericire nimic altceva nu e ars.

Dupa multa scarpineala am decis sa inlocuiesc ESC-ul din fabrica cu doua ESC-uri separate. Am pus unul banal de 30A ce aveam prin casa si unul de drona minuscul de 30A primit cadou.

Azi am fost la camp si merge beton. Coada tine chiar mai bine ca inainte dar e mai nervoasa. Singura chestie suparatore e ca la aterizare, cand tai gazul face o pirueta. Se pare ca ESC-ul original avea o smecherie care prevenea asta dar chestia e minora asa ca ma declar multumit.

Imagine atasata: WhatsApp Image 2021-02-14 at 18.32.40.jpeg

Esc-ul pus de mine nu a mai intrat in frame. Cel mic de drona e inautru, nu se vede.
0

#12 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 February 2021 - 11:50 PM

Am facut progrese, am binduit heliul de statia OpenTX (Radioking T18) si asa am avut acces la telemetrie.

Pe chestia asta am putut, relativ simplu, sa umblu la gainuri, am scazut putin gain-ul de coada si acum sta beton. Separat am scos frana de pe ESC-ul principal si nu mai am probleme la oprire. Deci merge perfect. Eu zic ca mai bine ca inainte.

Si in acest timp am mai avut un mic incident, la aterizare m-am incurcat in butoane si a inceput sa danseze prin iarba. Pana l-am oprit de tot a ciufulit head-ul. Din fericire singura dauna a fost in final un brat de la blade holder rupt (ruptura lunga). Zgarcit am zis ca merita incercata o reparatie si zic ca am reusit, prinsa usor cu superglue si matisata cu ata neagra si inecata in superglue.

Imagine atasata: cf99bcc8-9c47-4f06-87db-ebc2cd3e7ec0.jpg Imagine atasata: e288c9bb-8eb4-44f3-8455-766e85a4f47b.jpg

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 23 February 2021 - 11:51 AM

0

#13 Useril este offline   ninel63 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 04-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 February 2021 - 09:23 PM

Reparatia arata bine si nu cred ca iti va face probleme. M-a surprins improvizatia cu 2 esc. De ce doua? Eu m-am
hotarat pentru OMP M2 EXP insa pentru mai incolo.



quote name='stiganas' timestamp='1614030617' post='931892']
Am facut progrese, am binduit heliul de statia OpenTX (Radioking T18) si asa am avut acces la telemetrie.

Pe chestia asta am putut, relativ simplu, sa umblu la gainuri, am scazut putin gain-ul de coada si acum sta beton. Separat am scos frana de pe ESC-ul principal si nu mai am probleme la oprire. Deci merge perfect. Eu zic ca mai bine ca inainte.

Si in acest timp am mai avut un mic incident, la aterizare m-am incurcat in butoane si a inceput sa danseze prin iarba. Pana l-am oprit de tot a ciufulit head-ul. Din fericire singura dauna a fost in final un brat de la blade holder rupt (ruptura lunga). Zgarcit am zis ca merita incercata o reparatie si zic ca am reusit, prinsa usor cu superglue si matisata cu ata neagra si inecata in superglue.

Imagine atasata: cf99bcc8-9c47-4f06-87db-ebc2cd3e7ec0.jpg Imagine atasata: e288c9bb-8eb4-44f3-8455-766e85a4f47b.jpg
[/quote]
0

#14 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 February 2021 - 10:16 PM

Si eu vreau un OMP M2 EXP - cat de curand de la bangood.

E nevoie de 2 ESC pentru ca sunt doua motoare. Motorul principal la care merge orice ESC (am folosit unul de la HobbyKing cu BEC integrat) si motorul de coada care are nevoie de un ESC super nervos cu reactie rapida - am folosit un ESC de drona (fara BEC) - mic si nervos. De fapt e atat de nervos incat a trebuit sa scad gain-ul pe coada (si coada nu misca orice as face)

Asa sunt toate heli cu motor in coada, au doua ESC-uri dar de cele mai multe ori vin gata combinate intr-o singura unitate (2in1) care are de regula si BEC.

In plus si unitatea FBL trebuie sa stie a controla un ESC de coada caci e diferit de un servo. La servo neutrul e pe mijloc si poti avea pas pozitiv sau negativ. La motor in coada pe zero motorul sta si poate sa impinga intr-o singura directie (poti merge cu turatia de la zero la maxim), nu poti da revers (tehnic ar fi posibil dar nu se face din multe motive).


Vezi postareaninel63, la 24 February 2021 - 09:23 PM, a spus:

Reparatia arata bine si nu cred ca iti va face probleme. M-a surprins improvizatia cu 2 esc. De ce doua? Eu m-am
hotarat pentru OMP M2 EXP insa pentru mai incolo.

0

#15 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3949
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 25 February 2021 - 12:58 AM

Urma sa intreb daca se invarte si pe dos motorul din coada. Sunt quaduri 3D care fac asta si pot zbura inverted ca un heli cu pas colectiv, insa au elice fixa.
Banuiesc ca e suficient sa opresti coada ca sa ai yaw suficient ?
0

#16 Useril este offline   ninel63 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 04-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 February 2021 - 11:10 AM

Stiam de la 150-ul meu ca se controleaza ambele motoare integrat din esc insa nu m-am gandit niciodata ca de fapt sunt
sunt 2 in 1. Oricum bravo pentru idee!


Vezi postareastiganas, la 24 February 2021 - 10:16 PM, a spus:

Si eu vreau un OMP M2 EXP - cat de curand de la bangood.

E nevoie de 2 ESC pentru ca sunt doua motoare. Motorul principal la care merge orice ESC (am folosit unul de la HobbyKing cu BEC integrat) si motorul de coada care are nevoie de un ESC super nervos cu reactie rapida - am folosit un ESC de drona (fara BEC) - mic si nervos. De fapt e atat de nervos incat a trebuit sa scad gain-ul pe coada (si coada nu misca orice as face)

Asa sunt toate heli cu motor in coada, au doua ESC-uri dar de cele mai multe ori vin gata combinate intr-o singura unitate (2in1) care are de regula si BEC.

In plus si unitatea FBL trebuie sa stie a controla un ESC de coada caci e diferit de un servo. La servo neutrul e pe mijloc si poti avea pas pozitiv sau negativ. La motor in coada pe zero motorul sta si poate sa impinga intr-o singura directie (poti merge cu turatia de la zero la maxim), nu poti da revers (tehnic ar fi posibil dar nu se face din multe motive).

0

#17 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 February 2021 - 11:37 AM

Da, se poate dar practic nu merge (deocamdata). Principalul motiv e ca pe coada vrei raspuns rapid. Un ESC de drona are raspuns foarte rapid poate accelera si decelera motorul foarte bine dar sa-i schimbe sensul de rotatie suficient de rapid e greu. Peste asta palele de coada sunt cu pas fix si invartite invers sunt foarte ineficiente.

Si peste toate astea numarul de manevre in care motorul ar trebui sa se invarte invers este foarte mic si sunt foarte extreme, putini piloti de heli ajung in situatia asta.

In plus nu orice heli merge bine cu motor in coada. De la clasa 450 in sus motorul de coada nu mai prea aduce beneficii, a cam mare, cam greu, are inertie mare, nu e o intamplare ca toate heliurile cu motor in coada sunt mici cele mai mari sunt din clasa Blade 230/OMP M2.

Pe scurt, da e suficient sa opresti coada ca sa ai yaw suficient in 99% din cazuri.



Vezi postareaCiprian97, la 25 February 2021 - 12:58 AM, a spus:

Urma sa intreb daca se invarte si pe dos motorul din coada. Sunt quaduri 3D care fac asta si pot zbura inverted ca un heli cu pas colectiv, insa au elice fixa.
Banuiesc ca e suficient sa opresti coada ca sa ai yaw suficient ?

0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro