Blade 230s V2 - heli cu motor in coada noul val
#1
Postat 30 November 2019 - 04:15 PM
O sa enumar cateva chestii de baza pe scurt - sunt si pe net dar nu foarte clar sintetizate.
- pale de 230mm - se pot pune de 240-250mm si cu un boom mai lung de 275mm (de la ESKY - Honey Bee King)
- doua motoare brushless (coada si principal) - ESC cu BLheli (programabil) - de aici vine magia
- receptor Spektrum cu controler FBL integrat - mufe standard
- servo (doar 3 bucati pe platou) micro standard (pe hartie cu specificatii super si gear de metal)
- frame plastic, pale plastic, pale de coada plastic (tripala de quad)
- componente in general foarte putine si multe mostenite de la lunga serie Blade de marimea asta. Asadar piese garla care se vor gasi ani buni.
Cum zboara ? Intr-un cuvant - fenomenal.
Am avut doua sesiuni de zbor, una pe vant tare - a stat bine, una pe calm - e smooth.
Din manual nu intelegi mare lucru, noroc cu rcgroups. Se programeaza ca orice heli banal, munca de 30s. In plus ai patru moduri de zbor care sunt controlate de canalul 5/gear si/sau 7/AUX2.
- modul asistat cu stabilizare - in esenta nu poti sa il inclini prea mult - nu e suparator, nu revine la orizontala agresiv, un fel de flymentor.
- sport/agil - poti face orice manevra dar roll rate nu e agresiv
- 3d - da tot ce poate/cel mai rapid.
in aceste moduri pitch curve/throtle curve sunt treaba ta, le controlezi din statie.
- bailout - intoarce heli in pozitie orizontala - te salveaza de la crash. Modul bailout e foarte inteligent gandit.
- ai in continuare control pe pitch dar numai pozitiv - poti sa urci dar nu poti sa cobori. Poti sa il inclini, rotesti dar foarte, foarte putin. Practic poti zbura in modul bailout dar o sa fie parmanent ultrastabilizat. Evident cand il scoti din bailout ai din nou control total (daca ai pas negativ plonjeaza catre sol).
Coada - nu credeam ca poate sa tina asa coada la un heli pe motor. O tine fenomenal - mai bine decat la cele mai multe heli clasice cu servo. Singura diferenta e tiuitul diferit.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#3
Postat 30 November 2019 - 04:55 PM
Transportul e moca si daca ai rabdare prinzi si un 10% discount. Tot ce e Horizon Hobby e cam scump dar nu exista un echivalent China deocamdata.
cristimec, la 30 November 2019 - 04:27 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#4
Postat 01 December 2019 - 11:25 AM
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#6
Postat 01 December 2019 - 12:47 PM
ninel63, la 01 December 2019 - 12:21 PM, a spus:
nu merge pe FUTABA mea.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#9
Postat 01 December 2019 - 05:24 PM
230s are avantajul ca e din plastic si are piese putine. Inclusiv palele sunt din plastic si par robuste, la crash nu schimbi prea multe si nu sunt scumpe, la coada poti sa pui orice tub de 8mm (sau indrepti cat de cat originalul). Modul de incepatori e totusi destul de agil, poti sa il busesti fara probleme.
ivan alexandru, la 01 December 2019 - 03:37 PM, a spus:
Ai cateva alternative beton cu RX Futaba. In primul rand ai de acum celebrele XK - 100, 110 si 130. Cel mai meserias pare 110.
Si mai beton ai OMPHOBBY-M2
https://www.banggood...ur_warehouse=CN
poti comanda la el un RX dedicat Futaba (de vreo 9 USD), e cam de marimea lui Blade 230S are tot doua motoare dar - Atentie Maxima - e DIRECT DRIVE. Nu are maingear. Motorul e direct pe ax.
Are bailout si zboare de la bland la turbat.
ninel63, la 01 December 2019 - 02:43 PM, a spus:
pentru ca vreau sa am acces la produsele HH in viitor.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#11
Postat 14 February 2021 - 06:42 PM
Dupa multa scarpineala am decis sa inlocuiesc ESC-ul din fabrica cu doua ESC-uri separate. Am pus unul banal de 30A ce aveam prin casa si unul de drona minuscul de 30A primit cadou.
Azi am fost la camp si merge beton. Coada tine chiar mai bine ca inainte dar e mai nervoasa. Singura chestie suparatore e ca la aterizare, cand tai gazul face o pirueta. Se pare ca ESC-ul original avea o smecherie care prevenea asta dar chestia e minora asa ca ma declar multumit.
Esc-ul pus de mine nu a mai intrat in frame. Cel mic de drona e inautru, nu se vede.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#12
Postat 22 February 2021 - 11:50 PM
Pe chestia asta am putut, relativ simplu, sa umblu la gainuri, am scazut putin gain-ul de coada si acum sta beton. Separat am scos frana de pe ESC-ul principal si nu mai am probleme la oprire. Deci merge perfect. Eu zic ca mai bine ca inainte.
Si in acest timp am mai avut un mic incident, la aterizare m-am incurcat in butoane si a inceput sa danseze prin iarba. Pana l-am oprit de tot a ciufulit head-ul. Din fericire singura dauna a fost in final un brat de la blade holder rupt (ruptura lunga). Zgarcit am zis ca merita incercata o reparatie si zic ca am reusit, prinsa usor cu superglue si matisata cu ata neagra si inecata in superglue.
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 23 February 2021 - 11:51 AM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#13
Postat 24 February 2021 - 09:23 PM
hotarat pentru OMP M2 EXP insa pentru mai incolo.
quote name='stiganas' timestamp='1614030617' post='931892']
Am facut progrese, am binduit heliul de statia OpenTX (Radioking T18) si asa am avut acces la telemetrie.
Pe chestia asta am putut, relativ simplu, sa umblu la gainuri, am scazut putin gain-ul de coada si acum sta beton. Separat am scos frana de pe ESC-ul principal si nu mai am probleme la oprire. Deci merge perfect. Eu zic ca mai bine ca inainte.
Si in acest timp am mai avut un mic incident, la aterizare m-am incurcat in butoane si a inceput sa danseze prin iarba. Pana l-am oprit de tot a ciufulit head-ul. Din fericire singura dauna a fost in final un brat de la blade holder rupt (ruptura lunga). Zgarcit am zis ca merita incercata o reparatie si zic ca am reusit, prinsa usor cu superglue si matisata cu ata neagra si inecata in superglue.
[/quote]
#14
Postat 24 February 2021 - 10:16 PM
E nevoie de 2 ESC pentru ca sunt doua motoare. Motorul principal la care merge orice ESC (am folosit unul de la HobbyKing cu BEC integrat) si motorul de coada care are nevoie de un ESC super nervos cu reactie rapida - am folosit un ESC de drona (fara BEC) - mic si nervos. De fapt e atat de nervos incat a trebuit sa scad gain-ul pe coada (si coada nu misca orice as face)
Asa sunt toate heli cu motor in coada, au doua ESC-uri dar de cele mai multe ori vin gata combinate intr-o singura unitate (2in1) care are de regula si BEC.
In plus si unitatea FBL trebuie sa stie a controla un ESC de coada caci e diferit de un servo. La servo neutrul e pe mijloc si poti avea pas pozitiv sau negativ. La motor in coada pe zero motorul sta si poate sa impinga intr-o singura directie (poti merge cu turatia de la zero la maxim), nu poti da revers (tehnic ar fi posibil dar nu se face din multe motive).
ninel63, la 24 February 2021 - 09:23 PM, a spus:
hotarat pentru OMP M2 EXP insa pentru mai incolo.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#16
Postat 25 February 2021 - 11:10 AM
sunt 2 in 1. Oricum bravo pentru idee!
stiganas, la 24 February 2021 - 10:16 PM, a spus:
E nevoie de 2 ESC pentru ca sunt doua motoare. Motorul principal la care merge orice ESC (am folosit unul de la HobbyKing cu BEC integrat) si motorul de coada care are nevoie de un ESC super nervos cu reactie rapida - am folosit un ESC de drona (fara BEC) - mic si nervos. De fapt e atat de nervos incat a trebuit sa scad gain-ul pe coada (si coada nu misca orice as face)
Asa sunt toate heli cu motor in coada, au doua ESC-uri dar de cele mai multe ori vin gata combinate intr-o singura unitate (2in1) care are de regula si BEC.
In plus si unitatea FBL trebuie sa stie a controla un ESC de coada caci e diferit de un servo. La servo neutrul e pe mijloc si poti avea pas pozitiv sau negativ. La motor in coada pe zero motorul sta si poate sa impinga intr-o singura directie (poti merge cu turatia de la zero la maxim), nu poti da revers (tehnic ar fi posibil dar nu se face din multe motive).
#17
Postat 25 February 2021 - 11:37 AM
Si peste toate astea numarul de manevre in care motorul ar trebui sa se invarte invers este foarte mic si sunt foarte extreme, putini piloti de heli ajung in situatia asta.
In plus nu orice heli merge bine cu motor in coada. De la clasa 450 in sus motorul de coada nu mai prea aduce beneficii, a cam mare, cam greu, are inertie mare, nu e o intamplare ca toate heliurile cu motor in coada sunt mici cele mai mari sunt din clasa Blade 230/OMP M2.
Pe scurt, da e suficient sa opresti coada ca sa ai yaw suficient in 99% din cazuri.
Ciprian97, la 25 February 2021 - 12:58 AM, a spus:
Banuiesc ca e suficient sa opresti coada ca sa ai yaw suficient ?
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/