Ultimate bipe - 800 mm / electric Beţe şmirghel şi răbdare.
#1
Postat 29 November 2019 - 07:09 PM
Bună seara,
A trecut ceva tip de când nu am mai povestit aici pe forum (de la Fox 2500).
Acum ceva timp am dat peste planurile de la Ultimate în format pdf pe aerofred.
Ştiu că mai este aici pe forum un Ultimate kit.
Ceea ce voi prezenta este complet lucrat în casă. Planurile sunt scalate la 800 mm anvergură din considerente de spaţiu, transport, materiale, motorizare şi alte câteva.
Primul pas a fost nervurile şi anume, căutatul coordonatelor pentru nervuri. Am avut noroc şi le-am găsit relativ repede tot pe internet.
Apoi şabloane, decupat balsa, înşirat pe sârme, şlefuit grosier, finisat şi pregătit pentru montajul aripii.
A trecut ceva tip de când nu am mai povestit aici pe forum (de la Fox 2500).
Acum ceva timp am dat peste planurile de la Ultimate în format pdf pe aerofred.
Ştiu că mai este aici pe forum un Ultimate kit.
Ceea ce voi prezenta este complet lucrat în casă. Planurile sunt scalate la 800 mm anvergură din considerente de spaţiu, transport, materiale, motorizare şi alte câteva.
Primul pas a fost nervurile şi anume, căutatul coordonatelor pentru nervuri. Am avut noroc şi le-am găsit relativ repede tot pe internet.
Apoi şabloane, decupat balsa, înşirat pe sârme, şlefuit grosier, finisat şi pregătit pentru montajul aripii.
Sultan Eduard
#2
Postat 29 November 2019 - 07:15 PM
Nervurile din balsa mai dens le-am grupat la centrul aripilor.
Materialul folosit a fost placă de balsa de 2 mm. Sunt două densităţi deoarece am uitat să precizez faptul că, marea parte a materialelor provin de la resturile rezultate de la alte proiecte.
Voi reveni cât de curând.
P.S. Modelul în momentul de faţă este puţin mai avansat. Probabil că în decembrie o să-l vedem gata de zbor.
Materialul folosit a fost placă de balsa de 2 mm. Sunt două densităţi deoarece am uitat să precizez faptul că, marea parte a materialelor provin de la resturile rezultate de la alte proiecte.
Voi reveni cât de curând.
P.S. Modelul în momentul de faţă este puţin mai avansat. Probabil că în decembrie o să-l vedem gata de zbor.
Sultan Eduard
#4
Postat 30 November 2019 - 05:36 AM
Frumos, frumos, mestere. Sa pui cat mai multe fotografii.
#5
Postat 30 November 2019 - 09:36 AM
Până să mă hotărăsc în ce mod voi lucra aripile, am pus pe planşetă ampenajele orizontal şi vertical.
În loc de baghete simple, am utilizat un sandvich dintr-o baghetă de balsa de 3x4, lipită între două fâşii de balsa de 1x6.
Structura a ieşit destul de uşoară şi rezistentă.
Structura pare destul de dezordonată, dar am lăsat planul aşa cum era. Aparent baghetele sunt puse "aşa cum a văzut artistul".
De fapt cele două structuri sunt relativ independente iar punctele de legătură dintre ampenaj şi suprafeţele de comandă sunt balamalele.
La fuzelaj, nu am mai procedat la fel ci le-am aliniat.
În loc de baghete simple, am utilizat un sandvich dintr-o baghetă de balsa de 3x4, lipită între două fâşii de balsa de 1x6.
Structura a ieşit destul de uşoară şi rezistentă.
Structura pare destul de dezordonată, dar am lăsat planul aşa cum era. Aparent baghetele sunt puse "aşa cum a văzut artistul".
De fapt cele două structuri sunt relativ independente iar punctele de legătură dintre ampenaj şi suprafeţele de comandă sunt balamalele.
La fuzelaj, nu am mai procedat la fel ci le-am aliniat.
Sultan Eduard
#6
Postat 30 November 2019 - 09:43 AM
De adezivul folosit nu este nevoie să mai povestesc, se vede în poze ce am folosit. După ce am terminat tubul, m-am întors la AGO fabricat din diluant nitrocelulozic şi film foto de acum peste 40 de ani. Va trebui refăcut stocul de Kanagon cât mai curând.
Ambele ampenaje au ajuns la final la 19 grame.
Ambele ampenaje au ajuns la final la 19 grame.
Sultan Eduard
#10
Postat 02 December 2019 - 06:40 AM
Mihai_supy, la 02 December 2019 - 06:31 AM, a spus:
numa să nu fie greu de transportat!
La anvergura asta, ma indoiesc..😋
Olivian Diaconescu
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#14
Postat 05 December 2019 - 12:00 AM
Grinda cu zăbrele începe să prindă contur.
Practic fuzelajul este contruit din două părţi relativ independente: o parte inferioară care va adăposti motorul, servourile şi receptorul şi partea superioară care va face legătura cu ampenajele şi aripa superioară.
Cu o singură excepţie, baghetele au fost toate din balsa. Am utilizat balsa dens pentru zonele solicitate iar in rest, balsa mai "uşurel".
Practic fuzelajul este contruit din două părţi relativ independente: o parte inferioară care va adăposti motorul, servourile şi receptorul şi partea superioară care va face legătura cu ampenajele şi aripa superioară.
Cu o singură excepţie, baghetele au fost toate din balsa. Am utilizat balsa dens pentru zonele solicitate iar in rest, balsa mai "uşurel".
Sultan Eduard
#25
Postat 07 December 2019 - 09:20 PM
Soarta culorilor s-a decis azi: va fi galben pe intrados şi albastru pe extrados.
Albastrul va fi în amintirea Pittsului pe care l-am pensionat după ce am avut două incidente de zbor.
Abia anul acesta am găsit cauza: motorul părea că funcţionează normal, dar cum îi dădeam gaz.... începea să se desincrozizeze.
Cauza era un fir din mănunchiul uneia dintre înfăşurări. Am descoperit acest lucru accidental (mă pregăteam să arunc motorul).
Pittsul din 2015:
Albastrul va fi în amintirea Pittsului pe care l-am pensionat după ce am avut două incidente de zbor.
Abia anul acesta am găsit cauza: motorul părea că funcţionează normal, dar cum îi dădeam gaz.... începea să se desincrozizeze.
Cauza era un fir din mănunchiul uneia dintre înfăşurări. Am descoperit acest lucru accidental (mă pregăteam să arunc motorul).
Pittsul din 2015:
Sultan Eduard
#30
Postat 30 December 2019 - 10:56 PM
Azi nu am făcut prea multe. Doar comenzile pentru profundor şi direcţie cu tot cu reglaj.
Au rămas comenzile de la eleroane.
La prima vedere, aşa cum sunt amplasate greutăţile pe model, acesta va ieşi centrat din construcţie. Poate doar puţin greu de bot. Nimic care să nu poată fi compensat de mutarea bateriei în interior.
Au rămas comenzile de la eleroane.
La prima vedere, aşa cum sunt amplasate greutăţile pe model, acesta va ieşi centrat din construcţie. Poate doar puţin greu de bot. Nimic care să nu poată fi compensat de mutarea bateriei în interior.
Sultan Eduard