Space Walker kit Jamara
#121
Postat 05 March 2020 - 08:10 PM
Am lucrat in draci dar a fost la bibileala si nu se vede mare lucru.
Am intarit batiul motor pe lateral , am lipit balsa pe panoul parafoc pentru a putea monta capota motorului pe care am decupat-o pentru cilindrul motorului si pentru esapamentul lateral.
Surpriza, trebuie sa fac o piesa de aluminiu intre gura de evacuare a motorului si esampament deoarece eprea scurta si ar trebui sa decupez prea mult din capota.
Trebuie o piesa de adaptare de 4mm grosime , da o fac pe freza si iese bine.
Ce am mai constat e ca placaju pe care se monteaza motorul e foarte slabut si daca strangi piulitele de la motor , usor cu simt , se ingroapa in plcaj, asa ca am lipit cu epoxy, pe ambele suprafete stanga, dreapta, sus,jos,doua table de dural de 0,8 mm.
Maine dupa ce deau jos clemele de fixare si mai prelucrez putin pun poze.
Tot maine vreau sa fac frezarile pentru balamale la ampenaje si apoi sa finisez tot la gata.
Dupa ma voi apuca de aripa.
Bafta Ciao Sorin
#122
Postat 08 March 2020 - 05:37 PM
Am frezat locasurile pentru balamale cu dremelul , am facut racordul ampenaj vertical, ampenaj orizontal (deriva stabilizator), dar sunt inca la lipit.
Am treminat si batiul motor intarit si placat pe intrados si extrados cu dural de 0,8mm, mai trebuie slefuite marginile.
Am potrivit capota motor , care nu potriveste cu axul motorului, in plus e si urata si colturoasa in fata, poate o modific sa arate mai bine (adica model , matrita piesa finita).
Prin fata pe la parafoc si batiu motor am lipit cu epoxi.
Ma intreb daca pe acolo pe unde va culca capota pe parafoc va prinde folia?Sugestiile sunt binevenite.
Tinand cont ca motorul va fi cu metanol trebuie sa izolez structura de uleiul aruncat de motor. Are vreun binevoitor o idee buna si salvatoare , poate dl. Dan Mitea se deranjeaza cu un sfat pertinent.
Aurelianz, tu ai facut alta capota mai smechera? Cumpar una de la tine, ca sa nu-mi mai fac de lucru,bineinteles daca esti de acord sa vinzi una.Detalii pe privat.
Studiez acuma constructia aripilor, vreau sa fac eleroanele mai inguste si pe toata lungimea bordului de fuga, ca la dl. Dan Mitea. Voi reusi sigur, fara sa ingreunez prea mult modelul, dar sa le folosesc ca flapsuri la aterizare.asta presupune pe langa anumite modificari si fabricarea unor piese noi la mana si traforaj.No problem, pas de problème, asta e pt. dl. Dan ca el vorbeste mai mult franceza.
Acuma ma duc dupa flori pt. sotie si fiica mea , care cu toate ca nu are decat 13 ani si jumatate e la aceleasi drepturi ca sotia .
Bafta Ciao Sorin
Aceasta postare a fost editata de SORIN CAIUS: 08 March 2020 - 05:39 PM
#123
Postat 08 March 2020 - 05:58 PM
Pentru protectie vopsesc cu un epoxi foarte fluid:
https://www.towerhob...p?I=LXCX58&P=ML
Rezultatul este ca si cum ar fi lacuit.
Nu mi-a placut cum a iesit cu epoxi normal diluat cu alcool.
#124
Postat 09 March 2020 - 09:09 AM
SORIN CAIUS, la 08 March 2020 - 05:37 PM, a spus:
Aurelianz, tu ai facut alta capota mai smechera? Cumpar una de la tine, ca sa nu-mi mai fac de lucru,bineinteles daca esti de acord sa vinzi una.Detalii pe privat.
Nu am facut alta capota, m-am folosit de cea din kit. Am facut un mulaj din ipsos pentru viitor, cand cea din kit va ceda si va trebui sa termoformez alta.
Spor !
aurelianz74@yahoo.com
#126
Postat 10 March 2020 - 01:52 AM
#127
Postat 13 March 2020 - 05:40 PM
cam asa m-am gandit si eu dar prefer sa intreb de mai multe ori ca sa fiu sigur ca inteleg , io sunt mai greu de cap.
Zilele aste nu am facut aproape nimic,am slefuit ce se vede in poze inclusiv profundorul obic spre scurgere . Mai e putin de finisat la slefuire , dar in weekend va fi gata si ma apuc si de aripa.
Per ansamblu a iesit destul de bine,nu perfect , dar poate nu voi fi criticat foarte tare, asa numai putin sa simt totusi ca traiesc.
poze
Bafta Ciao Sorin
#128
Postat 14 March 2020 - 03:20 AM
Imi place mult.
Nu am mai vazut sistemul de imbinare ale celor doua jumatati ale elevatorului. Nu vorbim de varianta cu coarda de pian. Ceea ce am vazut pana acum era o bagheta taiata drept la capete. Stau si cuget. Cum este mai bine? Drept sau oblic? Aceasta este intrebarea.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 14 March 2020 - 03:20 AM
#130
Postat 14 March 2020 - 09:09 PM
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 14 March 2020 - 09:09 PM
#131
Postat 15 March 2020 - 09:31 AM
Nu io zic, Novitchi zice.In fine fiecare face cum vrea, io zic ca nu e rau ce am facut eu.
Bafta Ciao Sorin
Aceasta postare a fost editata de SORIN CAIUS: 15 March 2020 - 09:32 AM
#132
Postat 15 March 2020 - 11:16 AM
SORIN CAIUS, la 14 March 2020 - 09:36 AM, a spus:
La imbinarea oblica suprafata de lipire e mai mare deci mai rezitenta.
In pllus Novitchi ne-a invatat ca lemnul nu se lipeste cap in cap, nu e rezistenta lipitura.
De aia se fac lipituri oblice STIFTUIRE.
Bafta Ciao Sorin
Corect
Spor in continuare
#134
Postat 18 March 2020 - 07:35 PM
Azi am o intrebare pentru Dan Mitea.
Dane spune-mi te rog ce latime au eleroanele de la modelul tau, daca nu te deranjez prea tare. Am demarat montarea aripilor si acum sunt la faza stabilirii latimii eleroanelor, care la mine vor fi pe toata lungimea bordului de scurgere.
Nu pot sa le las la latimea la care sunt in kit deoarece sunt doar pe jumatate de semiaripa si ar fi prea mari. Nu ca nu as putea sa limitez cursele din statie , dar ... .
Eu intentionez sa le folosesc si ca flapsuri , pe toata lungimea bordului de scurgere si normal ar fi sa le fac mai inguste.
Multumesc.
Bafta Ciao Sorin
#135
Postat 19 March 2020 - 12:30 PM
Numai bine.
#137
Postat 22 March 2020 - 05:31 PM
Ultimul neuron ramas a dat un rateu si am uitat. Poti sa ma ierti? Eu nu ma pot ierta.
La un semiplan de 605mm, eleronul are 400mm X 32mm. Deci nu este pe toata lungimea semiplanului.
Multumesc de intelegere.
PS. Eram tanar si frumos...
#138
Postat 22 March 2020 - 06:05 PM
Cum sa ma supar, eu voi face eleroanle pe toata lungimea bordului de scurgere , pana la fuselaj si probabil de 30 mm latime. multumesc de orientare , e bine cand te poti inspira de la altii.De vreo 2-3 zile nu am lucrat nimic pentru ca am fost foarte ocupat pentru proiectere si executia unui dispozitv de bercuit interior , pt galeriile de admisie (din otel) care ies din baia de ulei (de aluminiu) pentru motoarele lycoming 0-235 L2 C.In fine abia acum o ora am rezolvat problema mai mult decat ok. as zice , a fot greu pentru ca era foarte dificil de masurat cu precizie in interior si am facut din multe inercari.Cred ca daca gaseam dispozitivul pe undeva (desi in manualul de reparatii nu e mentionat) ma costa cel putin 1000$.
Bafta Ciao Sorin
#139
Postat 22 March 2020 - 11:02 PM
SORIN CAIUS, la 22 March 2020 - 06:05 PM, a spus:
Cum sa ma supar, eu voi face eleroanle pe toata lungimea bordului de scurgere , pana la fuselaj si probabil de 30 mm latime. multumesc de orientare , e bine cand te poti inspira de la altii.De vreo 2-3 zile nu am lucrat nimic pentru ca am fost foarte ocupat pentru proiectere si executia unui dispozitv de bercuit interior , pt galeriile de admisie (din otel) care ies din baia de ulei (de aluminiu) pentru motoarele lycoming 0-235 L2 C.In fine abia acum o ora am rezolvat problema mai mult decat ok. as zice , a fot greu pentru ca era foarte dificil de masurat cu precizie in interior si am facut din multe inercari.Cred ca daca gaseam dispozitivul pe undeva (desi in manualul de reparatii nu e mentionat) ma costa cel putin 1000$.
Bafta Ciao Sorin
Știi că, de fapt, corect e "bercluit" nu "bercuit" !? ;)
#141
Postat 23 March 2020 - 03:32 PM
SORIN CAIUS, la 23 March 2020 - 10:52 AM, a spus:
Bafta ciao Sorin
Și pe trusele din comerț scrie tot bercuit. Am aflat după prima vizită în Franța în 2015. Tot spunea franțuzu "berclui-berclui" și m-a pus pe gânduri de m-am uitat în DEX și am aflat că toată viața am spus greșit. :rofl:
#142
Postat 29 March 2020 - 05:10 PM
Eleroanele, (flapsuri), le-am facut de 30 mm latime pe tot bordul de scurgere, dar nu au iesit prea bine si ma bate gandul sa le refac din balsa plin, ar arata mai bine si ar fi si mai rezistente.
Am mai montat o nervura suplimentara (2 stanga dreapta) pentru a face lacasul de servo eleroane , mai aproape de centrul aripii.
Ce nu am vazut si nu ma dumiresc, este cum se fixeaza trenul de ateizare pe aripa.
Cred ca ar fi trebuit sa fac motaj provizoriu inainte de a impanzi cu balsa aripile?
Orice idee e binevenita aurelianz , Dan Mitea.
Multumesc Sorin
Aceasta postare a fost editata de SORIN CAIUS: 29 March 2020 - 05:11 PM
#143
Postat 29 March 2020 - 05:55 PM
La fratele lui mai mare, trenul de aterizare este fixat pe aripa.
#145
Postat 29 March 2020 - 07:01 PM
Intradevar sa fixez trenul de aterizare pe fuselaj e mai usor si mai bine din toate punctele de vedere mai ales ca eu montez motor de 3,5mc3 care e mai greu, m-am gandit si eu dar daca intrebi cum au facut altii esti cu 50% mai castigat.
Bafta Ciao Sorin