Campionat European Racheto Buzau 2019
#1
Postat 24 August 2019 - 07:40 PM
Anul asta este intre Spataru si Gomoiesti, cativa Km la sud de Buzau.
Sunt 19 state cu tot cu USA.
Din Italia vine unul singur, dar bun: e campion mondial de cateva ori. El centreaza, el da cu capul.
Va propun sa lasam stangaciile din film la o parte, pentru ca imaginile arata totusi lucruri frumoase, facute cu efort mare, fara ca vreun rachetist sa se imbogateasca.
https://www.facebook...1730772862/?t=0
Filmul este numai pe fb.
Ce se vede sunt machetele, adica clasele S5 si S7.
S5 sunt machete de altitudine, care au un altimetru digital si de regula sunt modele in doua trepte. Se poate ajunge la 700m cu o cantitate incredibil de mica de propelant (cateva grame).
S7 sunt machetele mari, complexe, la care se apreciaza complexitatea constructiva si functionala: nr. trepte, sarcini utile, etc.
Din pacate machetele au o soarta destul de trista.
Multe sufera la lansare si chiar recuperare.
Pregatirea de zbor poate sa dureze ore, pe caldura, pe camp.
Machetele S7 complexe pot fi configurate mai simplu: de exemplu in loc de 3 poti zbura 2 trepte.
Asta vine din tactica de concurs: o lansare complexa este riscanta. Poti sa o iei progresiv, sa lansezi simplu sa ai niste puncte asigurate si dupa vreo doua lansari daca nu te-ai saturat de munca, sa o faci in toata complexitatea.
Avem noroc cu asistenta serioasa din partea primariei din Buzau: s-au instalat corturi militare si s-a construit o baraca neasteptat de mare.
Este gratar pe camp, sunt butoaie de bere din ce stiu.
Este destul de cald si din pacate vantul este destul de prezent, dar se pot schimba multe.
Miercuri sunt machetele S7, dar si S8, deci este ziua de motoare mari in actiune! Atunci merg si eu, ca trebuie sa prestez la S8.
Informatii sunt aici: http://frmd.ro/2018/12/30/3931/
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#2
Postat 24 August 2019 - 09:11 PM
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 24 August 2019 - 09:12 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#3
Postat 24 August 2019 - 10:18 PM
stiganas, la 24 August 2019 - 09:11 PM, a spus:
Ai marea oportunitate sa fii helper fără să plătești și să trăiești emoția competiției. ;)
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#4
Postat 25 August 2019 - 06:52 PM
#5
Postat 25 August 2019 - 07:00 PM
https://www.nar.org/...-rocket-glider/
Ce vor sa zica baietii cu paragraful asta ?
There have been recurring suggestions to change S8E/P to S8D/P to save money on buying motors and to provide a greater piloting challenge to achieve the 360 maximum duration time. However, there is not yet consensus on this change.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#6
Postat 25 August 2019 - 11:59 PM
Motoarele din clasa D au ca limita nu 40 Ns, ci 20 Ns.
Va fi mult mai dificil de urcat, vor fi necesare modele mult mai usoare.
Dar nu cred ca se va obtine o reducere de cost semnificativa, pentru ca este aproape acelasi corp de carton, cu aceleasi insertii (ajutaj si dop).
Cand presezi pulberea, pui mai putina.
Deci in final, cred ca este cam tot aia si obligi la eliminarea DLG-urilor din competitie.
Vorbind de 15 concurenti anul asta si poate de vreo 25 la mondial, ce sa mai zic, altceva decat ce se stia: ca nu suntem asa de importanti. ;)
O modificare corecta ar impune si alte dimensiuni minime pentru modele. Asta are impact in mecanizare si trebuie sa umbli si la punctarea aterizarii.
Au fost incercari in Rusia, cu clase mai mici decat D, dar modelele sunt prea mici, Re prea mic.
In plus, similitudinea cu DLG-ul duce la o procedura de antrenament fara consum de motoare, avantaj urias.
Traiasca DLG-ismul!
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#7
Postat 26 August 2019 - 12:08 AM
Demonstratia de aviatie putea fi pastrata, dar fara discursuri exagerate.
Pentru o tenta militarista toata chestia s-a facut intre doua unitati militare, in loc sa se faca la fel ca in 2011 in superba piata, unde este primaria. Acolo puteau sa aterizeze bine mersi parasutistii, mai simplu decat pe o strada.
23 august comunist inca da amintiri placute unora.
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#9
Postat 26 August 2019 - 03:07 PM
Ceea ce transforma in mare parte concursul vostru in lansare reusita, aterizare la punct fix.
Cu acelasi model si putere jumate la motor trebuie sa fi dibaci sa scoti 6 minute. Nu stiu istoria acestei clase dar sigur cand a aparut nu erau planoarele (DLG) performante de azi.
mvpricop, la 25 August 2019 - 11:59 PM, a spus:
Motoarele din clasa D au ca limita nu 40 Ns, ci 20 Ns.
Va fi mult mai dificil de urcat, vor fi necesare modele mult mai usoare.
Dar nu cred ca se va obtine o reducere de cost semnificativa, pentru ca este aproape acelasi corp de carton, cu aceleasi insertii (ajutaj si dop).
Cand presezi pulberea, pui mai putina.
Deci in final, cred ca este cam tot aia si obligi la eliminarea DLG-urilor din competitie.
Vorbind de 15 concurenti anul asta si poate de vreo 25 la mondial, ce sa mai zic, altceva decat ce se stia: ca nu suntem asa de importanti. ;)
O modificare corecta ar impune si alte dimensiuni minime pentru modele. Asta are impact in mecanizare si trebuie sa umbli si la punctarea aterizarii.
Au fost incercari in Rusia, cu clase mai mici decat D, dar modelele sunt prea mici, Re prea mic.
In plus, similitudinea cu DLG-ul duce la o procedura de antrenament fara consum de motoare, avantaj urias.
Traiasca DLG-ismul!
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#10
Postat 26 August 2019 - 05:43 PM
DLG-urile moderne sunt mult superioare modelelor S8 care se faceau, pentru ca acuma nu se mai fac modele pure S8. Ce mai fac unii este sa modifice DLG-uri.
Aripile matritate, optimale, etc., nu sunt la indemana constructorilor amatori decat daca au o matrita de imprumut si experienta de lucru. Este valabil si pentru celelalte componente.
Nu este usor sa zbori 6 minute, pentru ca depinzi de vreme. Cand esti foarte sus nu vezi bine modelul si cel putin eu zbor foarte prost si pierd rapid inaltimea, desi termica este cea mai puternica.
Cand sunt mai jos ma straduiesc mai mult, sa caut, sa ceva....
Uneori se fac zboruri mizerabile cu Snipe sau orice alt model similar.
Cand am cumparat ultima data motoare D, erau cam 5 Euro/buc, fata de 6-7 unul E.
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#11
Postat 23 September 2019 - 02:29 AM
mvpricop, la 24 August 2019 - 07:40 PM, a spus:
Anul asta este intre Spataru si Gomoiesti, cativa Km la sud de Buzau.
Sunt 19 state cu tot cu USA.
Din Italia vine unul singur, dar bun: e campion mondial de cateva ori. El centreaza, el da cu capul.
Va propun sa lasam stangaciile din film la o parte, pentru ca imaginile arata totusi lucruri frumoase, facute cu efort mare, fara ca vreun rachetist sa se imbogateasca.
https://www.facebook...1730772862/?t=0
Filmul este numai pe fb.
....
Salut Mihai, mersi pentru film.
Ai ceva poze de pe camp? M-ar interesa de ex. S1B in special.
Am primit aici comentarii destul de favorabile din partea echipei americane care s-a aflat in treaba pe acolo, ca si proteste mult dincolo de bunul simt de la Roura (e ceva obisnuit la el) si de la rusi, fuati (zic ei) la machete cu alea 40 puncte (cred ca au dreptate 50%) si furati inca o data la hotel (probabil s-au asteptat sa fie 5 ruble pe zi, sau gratis pentru ei, soldati imperiali adica, cu drepturi).
Cel mai mult s-a retinut despre starea terenului, plin de crapaturi datorita secetei desigur si care pune probleme deosebite ptr viitor, pana la a se insisista multarea competitiei pe un teren unde nu s-ar intampla acest lucru. Nimeni nu vrea sa ajunga cu picioare rupte.
Lucica trbuie sa aranjeze cu ploile... :-)
Aceasta postare a fost editata de liviu123: 23 September 2019 - 02:31 AM
#12
Postat 25 September 2019 - 02:31 AM
Din pacate nu am nici o poza cu S1.
Terenul are crapaturi pentru ca a fost o mlastina candva, in vremuri imemoriale si nu cred ca ploaia il poate repara.
Un teren extraordinar este pe langa aerodromul Buzau, dar tine de DIA si nu prea-l imprumuta.
Veniti anul viitor?
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#14
Postat 05 October 2019 - 01:11 PM
Mi-e cam lene sa ma mai aventurez in matrite si alte nebunii. Trebuie frezate miezurile si asta nu este simplu.
Asa ca merg pe urmatoarele modele: Flipper(1.25m), Vortex (de vreo 3-4 ani) si astept doua Alpha plus ceva piese in plus.
Multumesc pentru oferta!
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#15
Postat 05 October 2019 - 01:49 PM
- textreme de 80 gr/mp (din asta am vreo 10 mp)
- o spuma de 1-2 mm (daca nu airex ceva ieftin gen polsitiren extrudat de 1.6 mm pentru izolatii pardoseli, si din asta am un sul, credc a se poate "strivi" cu un sucitor de patiserie sa fie si mai subtire sub 1 mm)
- nervuri geodetice de balsa (optional)
...ca sa nu mai vorbesc de varianta high-tech de aripa tiparit e 3D cu rasina si acoperita cu textreme.
Daca am inteles bine e o limita de vreo 300 de grame pe model? sau asta a vine de la DLG-urile folosite? E o limita si de anvergura?
#17
Postat 07 September 2022 - 01:06 PM