Primul campionat Mondial F5J Trnava 11-17 August 2019 - cu participare din RO
#1
Postat 12 August 2019 - 09:08 PM
http://www.mcttrnava...hp?extend.113.3
si
https://www.facebook...01978234488495/
si multe alte linkuri (de FB sau forumuri).
Din RO participa Silviu Iordan si o echipa de 3 juniori beton. Dupa primele 3 runde Stefan Iordan e primul cu scor perfect.
Eu m-as fi dus sa casc gura dar s-a suprapus cu planurile familiei. Asa sunt cu ochii pe internet.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#2
Postat 13 August 2019 - 09:21 PM
Bineinteles mai putin cei care au puteri paranormale si fac timpul pe orice vreme oricand (de pilda ARIJAN, HUCALJUK - un tip mega antipatic dar care zboara ireal)
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#3
Postat 14 August 2019 - 03:07 PM
si un interviu cu meseriasul pe FB
https://www.facebook...19498639520057/
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#4
Postat 14 August 2019 - 03:20 PM
https://www.facebook...19498510836840/
Swiss pilot launches low and looks to DS the whole round
We spoke with the pilot during morning practice. He weighs in at 2 kilos and was practicing earlier this week at another private treeline. He made his time and got got cheers and applause at the buzzer.
https://www.rcgroups...9&postcount=300
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 14 August 2019 - 03:22 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#5
Postat 16 August 2019 - 07:41 AM
Stefan Iordan pe locul 4
Aceasta postare a fost editata de ender67: 16 August 2019 - 07:44 AM
#6
Postat 16 August 2019 - 04:51 PM
Stefan Iordan a iesit locul 4 in calificari (adica foarte tare) dar clasamentul final oficial tine cont doar de flyoff. Adica poti sa intri primul din calificari si sa iesi ultimul din flyoff.
Flyoff e foarte dur caci zbori 15 minute, sunt doar 4 runde si toate conteaza. Cum de la locul 4 in jos nu te tine minte nimeni mai toti forteaza cu lansari foarte joase sau mers mult downwind si apar multe scoruri mizerabile (mai putin evident la cei trei care se suie pe podium)
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#7
Postat 16 August 2019 - 04:54 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#8
Postat 16 August 2019 - 06:36 PM
Deci tipul asta a castigat tot ce se putea castiga in ultimii ani. Zboara cu Xplorer.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#9
Postat 16 August 2019 - 07:12 PM
Am concurat doar cu 1 senior si 3 juniori ...adica Silviu cu cei doi baieti ai lui si cu baiatul lui Vali in masina, cu "pasaroii" in port-bagajul de pe acoperis. Ceva imi spune ca "atat s-a putut" dpdv material. Poate la anul...
Din pacate in perioada 23 iulie - 10 august am fost la client in Olanda, si acum vin spre casa de la un client din Belgia...altfel as fi urcat bucuros in masina si mai incercam sa iau 2-3 piloti cu mine si sa concuram cu o echipa.
Dupa CN i-am propus lui Silviu sa ii imprumut pentru mondial din planoarele mele (Ultima / Ultima 2 / Xplorer light) dar a declinat oferta cu eleganta (motivat: o intelegere cu Nan ca in calitate de dealer zboara doar Xplorer plus ca nu ar fi avut timpul necesar in o luna si ceva sa se obisnuiasca cu modelele...el sau mai ales juniorii). Am avut totusi placerea sa il ajut cu niste motoare (direct-drive-uri F5J ..probabil 3 motoare de tipul asta au zburat la Trnava...daca nu era al 4-lea la Bogdan probabil ajungea si el in Slovacia), cu niste pale de carbon profil slim, un set de servo-uri MKS si KST de flaps-uri plus ESC-urile alea slim pe care le-am prezentat cum le-am programat frana (sunt curios daca "au facut fata distractiei") ..si BEC-uri.. Si niste altimetre Altis Nano.
La anul poate ne trezim mai devreme si incercam sa concuram cu echipe complete si la juniori si la seniori. Poate juniorii au o sansa la podium ...
Din ce vad: echipa de juniori locul 7 (1 GER 2 UKR 3 CZE 4 FRA 5 SLO 6 USA 7 ROU 8 BUL) ...iar la seniori nu mai zic e irelevant cand ai o echipa din 1 om. La echipe seniori 1 NZL (Joe Wurtz locul 4 la individual) 2 CZE 3 USA. CRO de-abia pe 19 (cat o fi Arijan de bun si de locul 1 individual daca nu are coechipieri foarte buni degeaba).
#10
Postat 16 August 2019 - 08:53 PM
Sunt taxe de participare
E drumul, cazarea.
Oamenii trebuie sa aibe libera o saptana sau mai mult.
Concurentii e de preferat sa aibe un nivel decent - altfel te faci de ras sau mai rau incurci pe altii.
Echipa Romaniei a fost excelenta si de fapt mult peste nivelul modelismului din tara noastra.
Cine are apetit de concursuri misto poate sa mearga fara probleme in vecini (unguri, bulgari, greci, etc) - consuma doar un WE si nivelul e excelent, de fapt nivelul e atat de bun ca eu nu ma simt (inca) confortabil sa ies la export.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#11
Postat 16 August 2019 - 09:20 PM
Adica alte profile, alte cozi, doar doua lucruri in comun - dimensiunile si masa. Si a naibii treaba toate zboara bine. In mod evident e mult mai important pilotul decat modelul.
Asta ma face sa cred ca fie:
- s-a ajuns la un rafinament care face diferentele de performanta neglijabile si orice model ai avea daca are 3.8m si 1050-1200g e beton.
- toate modelele sunt so-so si inca nu a aparut modelul ala care sa le striveasca pe toate celelalte (adica ca ar mai fi loc de progres)
Asa cum se vad lucrurile acum pare ca suntem in prima situatie si asta ma intristeaza nitel. Adica ce am acum e beton si asa va fi ani buni de acum inainte.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#12
Postat 16 August 2019 - 09:22 PM
Din ce am vazut cred ca este nevoie de mult antrenament sistematic, despre care nu prea se scrie pe forum.
Unde si cand au loc astfel de antrenamente este un mister, cel putin pentru mine.
Iata un fragment dintr-un antrenament al campionului mondial:
#13
Postat 17 August 2019 - 10:32 AM
NZL (+UKR): PlusX. USA: Volo. Rusii au avut 3 concurenti cu 3 modele, toate produse in Rusia. Bravo lor.
Am vazut in poze: PikeDynamic, Xplorer, Stork, Plus, PlusX, Xplorer, Osprey, ElNino, PikePerfection, Volo, Cobra (Brazilia), Ultima 2, Electra2 (asta e de la MiBo), Neutrino (RUS), Enigma (RUS), Viator (RUS), Cumulus, Vertigo, Edge, samd samd.
Si la vremea care a fost la CM (dar si la CN) conteaza mai mult pilotul decat modelul.
#14
Postat 17 August 2019 - 10:54 AM
Concluzii personale:
- avem cu ce ne mândri , performanța lui Ștefan este deosebită și merită toată aprecierea noastră!
- avem o echipă de juniori care promite mult și un antrenor care știe bine ce face și cum se face așa că dacă continuă în același mod e o chestiune de timp până la obținerea unor rezultate remarcabile ;
- totul ține de motivarea juniorilor știind prea bine ce greu e să-i ții pe aerodrom o zi întreagă la antrenamente , fără mobile sau tablete!
- avem modele performante pentru concurs , mai departe ține de ei să le zboare la capacitatea maximă , este nevoie doar de antrenament;
Felicitări tuturor participanților și mai ales antrenorului !
#15
Postat 17 August 2019 - 10:56 AM
popad, la 16 August 2019 - 09:22 PM, a spus:
Pusa de un brasovean, insasi intrebarea de mai sus e un mister pentru mine... :unsure:
#16
Postat 17 August 2019 - 05:39 PM
cristanu, la 17 August 2019 - 10:54 AM, a spus:
- avem cu ce ne mândri , performanța lui Ștefan este deosebită și merită toată aprecierea noastră!
- avem o echipă de juniori care promite mult și un antrenor care știe bine ce face și cum se face așa că dacă continuă în același mod e o chestiune de timp până la obținerea unor rezultate remarcabile ;
- totul ține de motivarea juniorilor știind prea bine ce greu e să-i ții pe aerodrom o zi întreagă la antrenamente , fără mobile sau tablete!
- avem modele performante pentru concurs , mai departe ține de ei să le zboare la capacitatea maximă , este nevoie doar de antrenament;
Felicitări tuturor participanților și mai ales antrenorului !
Din romanul fara sfarstit: De ce iubim noi FRMD
pe situl competitie:
http://www.mcttrnava...hp?extend.112.3
exista si doua liste numite SENIOR/JUNIOR on-line information
http://www.mcttrnava...php?sutazf5j=98
si poti sa faci click pe FAI ID la fiecare sportiv si te duce la FAI unde vezi licenta respectivului.
La toti juniorii unde am facut click a mers, am vazut licenta (uneori si cu poza) - mai putin la juniorii din RO. La ei apare textul: Licence not found. La toti trei si la fel si la Silviu Iordan
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#17
Postat 17 August 2019 - 06:36 PM
nu am laudat o clipă federația , să nu mă înțelegi greșit.
Ea a contribuit din ce cunosc eu doar cu taxele de participare ale juniorilor. Și atât.
Restul cheltuielilor le-au suportat sportivii , adică părinții lor!
Aici intră transport , cazare , mîncare , etc.
Ca să reducă cheltuielile au ales rulotă și cort .
Pentru 9 zile de concurs , să stai la cort , vă spun că nu e ușor pentru mine dar pentru copii.
Federația suferă de o lipsă majoră de comunicare cu sportivii și de implicare , părerea mea.
Nu vreau să mă gândesc ce s-ar fi întâmplat dacă eram pe podium și ni se cereau licențele , cum scoteam cămașa?
Dar vă asigur că nu prea interesează pe nimeni din cei ce conduc federația , sunt cam depășiți de evenimente și de vremuri.
#18
Postat 19 August 2019 - 02:34 PM
- vestea buna e ca totul a fost OK, a scurtat un pic palele (erau cam 13x7 din ce am vazut si le-a scurtat cu 1 cm si echilibrat), ESC + BEC a fost OK, nu s-au incalzit nici motorul nici ESC nici BEC. Din ce spunea ca a auzit prin jur sunetele de initializare de la ESC-uri mai erau destui cu ESC de drona. BEC-urile le-a folosit la 6V chiar daca avea servo HV. Programarea de frana a functionat (cea facuta cu passthrough de flight controller). Marele avantaj la solutia ESC de drona si BEC separat e volumul mic (si "spart" in 2 bucati pe care le poti aseza altfel in fuselaj slim) si de greutate (cu mufe XT60 si bullet-uri de 3.5 mm mie mi-a iesit combinatia ESC+BEC in zona 25-26 grame, un ESC de 45-50A "normal" are cam 45-50 gr).
- vestea proasta (pentru mine) e ca trebuie sa imi refac stocul de motoare, am cumparat 4 motoare de tipul asta si 3 au ajuns la Silviu (si nu vrea sa se mai desparta de ele) iar al 4-lea e la Bogdan Floria.
Asta e...in curand mai fac comanda de cel putin 2 motoare, mai vrea cineva motoare F5J direct drive? Mai am si vreo 4 ESC-uri de 36/42A si 2 de 40/50A din seria aia FlyColor Slim, plus ceva ESC-uri de 30A si 35 A (cate 4 din fiecare) si care probabil la varf duc 35 A respectiv 40A ...mai vrea cineva sa incerce solutia ESC de drona + BEC? Ca sa stiu cate ESC-uri mai pun la "prajit" ...pardon ..."programat frana".
#19
Postat 19 August 2019 - 10:36 PM
e Jure Pečar si a flimat multe concursuri F5J foarte bine
Nick Wu (si probabil partenera lui) au fost cam singurii care au bagat la greu liveuri pe facebook - bune si alea dar mie nu imi e in mod special simpatic si filmarile erau cam naspa - chestie de gust
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#20
Postat 27 August 2019 - 10:26 PM
http://www.mcttrnava...2I1KDn2ItXln7m4
https://www.rcgroups...nes-on-first-WC
multe de vazut comentat. Deocamdata o sa zic de motoarele folosite de rusi
VLADIMIR, MALJUK RUS 62 Askiff 3,6 Xpower 2919 GM12x8 Xpower 40A Altis V4
Enigma 4m Xpower 2919 GM12x8 Xpower 40A Altis Nano
Enigma 4m Xpower 2919 GM12x8 Xpower 40A Altis V4
VIKTOR, FRUNZE RUS 54 Viator 3,16 1kg Xpower2919 GM9x8 Xpower 40A Altis V4+
Valdimir Maljuk foloseste motorul minune cu pale GM 12x8 pe model de 4m. Viktor Frunze pe Viator are pale GM 9x8 (ciudat, nu cred ca sunt de F5J). Deci motorul Xpower 2919 F5J merge cu super palele GM 12x8.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/