Modelism - RHC Forum: Planor Flamingo 1550 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 14 Pagini +
  • « Prima
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Planor Flamingo 1550

#241 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1826
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC din 2016 - prezent
    Paramotoare RC din 2007 - 2014.

Postat 27 July 2019 - 08:58 PM

Si doua poze cu aripa rupta :(

Fisier atasat  SAM_2179.JPG (216.69K)
Number of downloads: 45 Fisier atasat  SAM_2181.JPG (232.05K)
Number of downloads: 55
Aterizari fericite !

PopaD
0

#242 Useril este offline   Sergiu SF 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 130
  • Inregistrat: 27-February 14
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 27 July 2019 - 10:20 PM

Ce rau imi pare sa vad asta..fuselajul cum este? Se mai poate folosi? Oare merita intarit lonjeronul cu rowing de carbon?
-Fly it like you stole it-

Radio: Futaba T8FG Super and FrSky Xlite Pro
Aero: NineEagles Sky Climber
Introduction F5j
F3K Alpha DLG
SIG Piper Cub 1/6

Auto: Radio: Futaba T3PV
HPI Savage XL - Nitro
Hot Bodies D8T - E conversion
0

#243 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1826
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC din 2016 - prezent
    Paramotoare RC din 2007 - 2014.

Postat 28 July 2019 - 09:44 AM

Vezi postareaSergiu SF, la 27 July 2019 - 10:20 PM, a spus:

Ce rau imi pare sa vad asta..fuselajul cum este? Se mai poate folosi? Oare merita intarit lonjeronul cu rowing de carbon?


Din aripa recuperez 3 segmente. Fuselajul a scapat, datorita jumatatii de aripa si a ierbii inalte. Doar profundorul dezlipit, dar s-a rezolvat.

Mai am o aripa in lucru, chiar la inceput.

Eu ma gandesc sa frezez loc pentru o tija sau teava patrata dreptunghilara de carbon pe lonjeronul de pe cele doua segmente centrale.
Aterizari fericite !

PopaD
0

#244 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 July 2019 - 10:30 AM

Sunt surprins, nu ma asteptam sa se rupa, eu am tras de ale mele (Dynamo, Orion) fara mila si la Rapa am facut lansari cu Flamingo la sandou si nici unul nu a dat vreun semn de slabiciune.
0

#245 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1826
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC din 2016 - prezent
    Paramotoare RC din 2007 - 2014.

Postat 29 July 2019 - 09:04 AM

Azi am analizat inregistrarile de pe micro Altis. Primele doua sunt lansari ok, cea de-a treia este cea care a rupt aripa :) . Nu stiu care-i explicatia dar am marcat cu cercul rosu anomalia care cred ca a provocat incidentul.

Fisier atasat  FlamingoOk1.png (39.39K)
Number of downloads: 25 Fisier atasat  FlamingoOk2.png (35.2K)
Number of downloads: 27 Fisier atasat  FlamingoEnd.png (33.84K)
Number of downloads: 25

Aterizari fericite !

PopaD
0

#246 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1826
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC din 2016 - prezent
    Paramotoare RC din 2007 - 2014.

Postat 31 July 2019 - 11:24 AM

Am inceput reparatia, prin a recupera partile din aripa neafectate. Lipseste acum o parte centrala.

Inca ma gandesc cum e mai simplu si eficient sa intaresc zonele centrale cu platbanda de carbon, sau tija.

Fisier atasat  67443678_1129185770600242_2494277084348678144_n.jpg (114.85K)
Number of downloads: 28 Fisier atasat  67575962_1129185703933582_1676030825994387456_n.jpg (106.74K)
Number of downloads: 20 Fisier atasat  67411691_1129185713933581_195706064652468224_n.jpg (119.44K)
Number of downloads: 18 Fisier atasat  67409763_1129233300595489_8745525155301687296_n.jpg (100.18K)
Number of downloads: 27


La a treia o sa aplic aceasta metoda:

Fisier atasat  ScreenHunter_369 Jul. 31 12.22.jpg (23.21K)
Number of downloads: 35

Aterizari fericite !

PopaD
0

#247 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 31 July 2019 - 12:33 PM

Eu as lipi la loc, fara alte adaugiri pentru rezistenta.
Sandoul si lansarea trebuie rafinate.
Planorul tre sa urce drept, la un unghi de 70-80 de grade cu orizontala.
La tine toate lansarile au fost cu deviatii necontrolate sus-jos si stanga-dreapta. Astea l-au rupt dupa parerea mea.
Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

#248 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1826
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC din 2016 - prezent
    Paramotoare RC din 2007 - 2014.

Postat 31 July 2019 - 12:49 PM

Vezi postareaTravel Air, la 31 July 2019 - 12:33 PM, a spus:

Eu as lipi la loc, fara alte adaugiri pentru rezistenta.
Sandoul si lansarea trebuie rafinate.
Planorul tre sa urce drept, la un unghi de 70-80 de grade cu orizontala.
La tine toate lansarile au fost cu deviatii necontrolate sus-jos si stanga-dreapta. Astea l-au rupt dupa parerea mea.


100% de acord cu tine in ce priveste sandoul si lansarile. Sper sa reziste Fling-ul pina perfectionez lansarile http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/drinks.gif
Aterizari fericite !

PopaD
0

#249 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 31 July 2019 - 12:51 PM

Mda, lansarea ideala este cand urca drept si se desprinde singur, totalmente hand free.
Cand trebuie sa il corectezi nu e bine trimat ori mai grav, ai o deformare.
Sau poate sunt excesiv pitici de nesiguranta care iti dau impresia ca daca nu corectezi in clipa aia, precis intra in pamant... la impulsul din alea 2-3 secunde de urcare e greu sa ai precizie la mansa ca sa faci o corectie lina.
Poate ai si prea multa forta in sandou, mai mult de 5x greutatea modelului este excesiv. Aud ca mai ai si altis... deci obsesia de lansari perfecte cat mai inalte...

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 31 July 2019 - 12:52 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#250 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1826
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC din 2016 - prezent
    Paramotoare RC din 2007 - 2014.

Postat 08 August 2019 - 04:56 PM

Ieri am luat si cantarul la camp. Am depasit cu mult greutatea x 3, in cazul cand s-a rupt aripa de Flamingo. Am avut noroc ca cea de la Fling a rezistat.

Am intins prea mult tubul elastic data trecuta, incat s-a rupt. El mi-a dat mesajul, dar eu l-am inodat si am continua pina a cedat aripa (desigur a fost si a corectie de directie, care a deviat si profundorul din pacate).
Rezultatul a fost spectaculos, moment bine prins de camera de pe sapca :)

Acum am facut lansari doar cu Fling-ul (pina e gata noua aripa de Flamingo, in lucru ...), Dar nu am intins mai mult de 1Kg sandow-ul (0.8-0.9 Kg). Si am incercat sa nu mai fac manevre din stick pina la desprindere.

Ma gandeam cum as putea sa anulez comanda profundorului pe durata lansarii, astfel incat sa ramana activa doar directia, pentru usoare corectii (problema de OpenTx ...) cu un switch.

Aceasta postare a fost editata de popad: 08 August 2019 - 04:58 PM

Aterizari fericite !

PopaD
0

#251 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1826
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC din 2016 - prezent
    Paramotoare RC din 2007 - 2014.

Postat 08 August 2019 - 05:05 PM

Am uitat sa dau cateva detalii despre sandow-ul folosit de mine: 15m tub elstic galben bulgaresc, 61m fir (de la hi-sart-ul de la Fling).
Aterizari fericite !

PopaD
0

#252 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2308
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 08 August 2019 - 09:17 PM

Nu stiu cat de mult conteaza greutatea aici (>3X) dar nu cred ca e o problema. Regulile de F3RES limiteaza hi-start la 100 m fir + 15 m elastic, elongare 3x (adica 15m -> 45 m), daca nu ai camp sa permita 145 m se poate reduce lungimea firului (cazul tau) ...dar limiteaza tractiunea la 4 kgf. Asta e MUUULT peste ce ai tu. In general modelele sunt in jur de 300-400 g ...deci vorbim de un 10x-12x. Si in general nemtii isi cam fac modelele "au naturel"...cu cat mai putin carbon (cam ca Flamingo). Si in general le cam fac de 2 m ..si incarcarea si eforturile la o aripa de 2m vs una de 1.5-1.55 sunt cam cu 60% mai mari. si nemtii nu ar pune conditiile alea limitative de 4 kgf daca nu s-ar incerca sa se lanseze in conditiile astea ...deci aripile cam rezista la asa ceva ca altfel nu e fun deloc daca in urma unui concurs te intorci cu punga de scobitori acasa.
Acestea fiind zise cred ca ar trebui sa verifici 3 posibile cauze (in ordinea personala de preferinte):
- pozitie defectuoasa carlig fata de CG
- manevre "ciudate" la lansare
- defecte structurale (fie specifice modelului tau... fie specifice modelului in general, eroare de proiectare).
Nu bag mana in foc despre cum a fost proiectat Flamingo, alti colegi de pe forum nu au avut probleme, si ai destula experienta de constructor ca sa pot zice ca nu ai facut greseli majore. In general producatorii incearca sa minimizeze costurile fie folosind materiale mai proaste fie ce au pe stoc in momentul respectiv. Eu incerc sa optimizez treaba por ind de la alte criterii pentru ca imi tai singur kiturile. In primul rand incerc sa fac economie de material si in general folosesc placi de 2mm ca astea le gasesc local la Bricodepot la un pret bun (parca era 6.55 lei ultima data). (in paranteza fie spus, am mers cu abordarea asta la extrem, un short kit de Element 2m adica nervuri pentru aripa si cozi am reusit sa le bag pe o singura placa de 10x100 cm - probabil ca pot pune un kit cu aripa de element 2m si fuselaj de Dynamo in 3 placi adica magnifica suma de 20 de lei materiale, la Dynamo XLS de 2 m am fost mai "nabab" ca am vrut sa pastrez compatibilitate 100% cu kitul original si au iesit 5 placi), stiu ca nuoar emult, dar daca treci la productia "de serie" una e un kit de 3 placi si alta de 5 placi si alts...cam cate placi or fi in Flamingo). In al doilea rand cand le cumpar nu ma deranjeaza ca sunt un pic "elice" ca forma, un pic de abur (am un curatitor cu aburi prin batatura) si lasate peste noapte intre doua placi de PAL fac minuni si cu cea mai incapatinata placa (plus ca la taietorul meu laser poate sa fie placa cu ondulatii de 5 mm in inaltime si tot face taierea corecta). Si in la treilea rand nu ma deranjeaza daca o placa e mai grea sau mai usoara, e loc pentru toate (dar nu prea multe grele...astea vor fi folosite la lonjeroane sau la alte zone din fuselaj unde e nevoie de rezistenta). La ce nu fac compromis este la cum arata placa, sa fie uniforma ca suprafata, sa nu fie cu zone mai slabe unde balsa e mai "spumoasa" sau mai fibroasa sau mai cu noduri. Poate sa fie balsa mai light sau mai hard..nu conteaza prea mult...dar o placa in care sunt prezente zone de ambele tipuri e o reteta sigura pentru dezastre pentru ca acolo se va produce ruptura (in zonele de tranzitie).
Daca esti adeptul unei constructii "fara carbon" nu trebuie sa iei prea multe precautii. Metoda mea preferata este un lonjeron tip pieptene format din 2 bucati de 2 mm lipite intre ele. Cateodata o lipitura "teapana" e cam overkill. De exemplu poti sa faci lipirea cu epoxi si toata structura va fi foarte rigida ...dar la incarcari mari poate sa "explodeze". Pe de alta parte o lipitura facuta cu un adeziv mai "elastic" are si ea avantajele legate de cum preia aripa incarcarea (adeziv gen aracet sau poliuretanic sau ceva gen Uhu hart).
Acum vrea 2-3 vorbe legate de ranforsarea cu carbon. Acum cativa ani am inceput sa aduc in tara fasii de carbon uni de 2 mm de la CLM-Pro ...dar erau f scumpe chiar daca erau de calitate. Am inceput sa fac si singur, am luat o banda de carbon de 25 mm formata din fasiute de carbon de 2 mm, o pensulare cu aracet diluat si intinse pe o suprafata plan (sticla, PAL) le da destula rigiditate sa poti lucra cu ele dar si elasticitate (le poti mula pe nervura si lipi), chiar s iasa mi s-a parut overkill, uneori solutiile cele mai simple sint cele mai bune. Eu prefer folie de laminat hartie taiata in fasii de 3-4-5 mm latime. Lipite cu partea de adeziv pe nervura iar folia normala face mult mai bine priza pe 4-5 mm de folie laminat decat pe 2 mm de balsa arsa (aici e alta discutie, eu am rabdare sa slefuiesc suprafete taiate). Si daca vrei o nervura "beton" cea mai buna solutie e tot folia de laminat hartie: inainte de a merge cu placa la taiat lipeste folie de laminat pe ambele suprafete si vezi ce super-nervura obtii (incearca sa rupi nervura intre degete sa vezi daca reusesti). Asa poti sa folosesti si balsa super light ca tot e mai buna rezistenta. Altii recomanda rigidizarea cu ciano-acrilat fluid, eu prefer folia de laminat. Chiar daca ai nervurile taiate tot merita sa le ranforsezi cu folie, faci decuparea cu atentie de contur cu forfecuta de unghii a sotiei sau cu o lama sau cu cutitul Exacto.
Si aici am ajuns la super-secretul constructiei : folia de laminat hartie. Cine a construit cu ea a uitat de Oracover si alte minuni super-light. Pentru cateva grame in plus ai o rezistenta mult mai buna si nu se micsoreaza asa violent la temperatura (deci nu introduce tensiuni mai mari) ..plus ca e mult mai ieftina. si mai cool, are un aspect "frosty".
Ca exemplu: i-am dat lui TravelAir acu vreo 2-3 ani un Pulsar de 3.2 m pe care l-am luat cu "urechile" (segmentele de la varf) "fracturate" (se miscau cu maina vreo 2-3 cm). Am reparat structura in zona respectiva, Bogdan i-a facut infoliere cu chestie de aia de laminat ...si zboara de 2 ani cu planorul respectiv in conditii de concurs si acum l-a dat mostenire la un junior (care a devenit si el senior intre timp). Si nu s-au purtat cu manusi cu el, la ultimul concurs national vremea a fost foarte imprevizibila, vii lin la aterizare si apare o pala de vant si iti buseste planorul de pamant. No problem, 2-3 picaturi de ciano, un scoci peste zona in care folia a fost ruota si hai la zbor in runda urmatoare.
Oalta idee mai neobisnuita e urmatoare: intotdeauna la ikniarea intre nervura si lonjeron apar niste tensiuni si e o zona sensibila. Daca ai rabdare iti propun o solutie simpla. Ia bucati de balsa de 3x3 m sau 4x4 mm sau 5x5 mm (astea sunt cele mai usor de obtinut din baghetele de 5x5 mm). Taie bucati de inaltimea lonjeronului (poate sa nu fie foarte exacta inaltimea) si le lipesti pe 2 laturi intre lonjeron si nervura (o latura pe lonjeron si una pe nervura). Faci economie si tai "cubul" sau paralelipipedul pe diagonala (deci ai niste prisme triunghiulare cu un unghi drept iar unghiul ala ajunge intre nervura si lonjeron). /daca esti grabit ajunge doar atat ..pentru avansati si pentru colegii cu "pitici estetici" recomand o sesiune de slefuie cu dremel sau glaspapir pina a treia suprafata devine un racord curb. Aplica chestia asta la toate nervurile stanga-dreapta si vezi ce obtii ...ca estetica si rezistenta.
Si in fine, ca m-am lungit prea mult: fasiile de carbon de 0.5x3 mm fac minuni. Luam de la HK snopuri de cate 5 bucati de lungime 75cm la un pret bun ...si asta era solutia preferata de ranforsare. Cu grija poate fi folosita la bordul de fuga (desi daca intinzi folia prea mult s-ar putea sa se deformeze...e mai buna platbanda de 1 mm acolo) iar peste lonjeroni face minuni. Am avut acasa o gramada de aripi incepute si neterminate (teste sa vad daca un kit proiectat se monteaza corect) si periodic mai fac "curatenie" prin stiva "de lemne". Incerc sa recuperez daca au ceva D-box de compozite dar in general le rup in bucati si la gunoi cu ele (asta face parte din seria de teste distructive). Incerc sa le rup in mana sau sa le rup pe la joinere. Sa vezi distractie la lonjeroanele ranforsate cu 3x0.5 mm ...le rup greu de tot.
Deci idei pentru Flamingo "take 2"
- folie de laminat hartie la infoliere
- folie de laminat hartie lipte pe ambele fete ale nervurilor
- fasii de folie de laminat hartie latime 4-5 mm puse intre nervuri si folia de suprafata (cu lipiciul catre nervura)
- daca vrei super rezistenta poate iti dau un snop de 5 bucati de carbon de 3x0.5 sau iti faci comanda dela HobbyKing Europa daca au pe stoc.
Scuze de postul prea lung, am considerat ca fiind un coleg cu "microbul constructiei" sigur nu te superi de niste sfaturi de la un mos sfatos si care se plictiseste prin tari straine. Si mai stii...poate cineva are rabdare sa citeasca postul asta prea lung si va gasi niste idei interesante.
0

#253 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1826
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC din 2016 - prezent
    Paramotoare RC din 2007 - 2014.

Postat 15 August 2019 - 07:23 PM

Am reusit sa termin noua aripa.

Fisier atasat  SAM_2281.JPG (93.07K)
Number of downloads: 28 Fisier atasat  SAM_2304.JPG (96.74K)
Number of downloads: 31 Fisier atasat  SAM_2310.JPG (91.83K)
Number of downloads: 23 Fisier atasat  SAM_2312.JPG (87.87K)
Number of downloads: 25 Fisier atasat  SAM_2314.JPG (93.18K)
Number of downloads: 32

Aterizari fericite !

PopaD
0

#254 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1826
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC din 2016 - prezent
    Paramotoare RC din 2007 - 2014.

Postat 25 August 2019 - 08:03 PM

Noua aripa Flamingo a trecut azi testele cu bine ...

Fisier atasat  69385608_1146706735514812_350258774876880896_n.jpg (111.59K)
Number of downloads: 25

http://www.youtube.com/watch?v=qX1Sv1BLAgI

Fisier atasat  Zbor_20190825_1.JPG (118.11K)
Number of downloads: 25

Aceasta postare a fost editata de popad: 25 August 2019 - 08:07 PM

Aterizari fericite !

PopaD
0

#255 Useril este offline   Razvan1974 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 162
  • Inregistrat: 01-July 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 August 2019 - 01:46 PM

Vezi postareaMihai_supy, la 18 March 2019 - 06:24 AM, a spus:

după o dupamiază de praf...începe să arate a planor...

Atasament ff1.jpg

Eu unul am operat citiuța aia de plumb...și să văd dacă pot extrage tuburile de plastic din fuselaj, căci o să aibe pull-spring..și cu cred că voi reuși să trag sforile prin tuburi (dar încerc astăzi cu un fir textil subțire care e la întins).


Incearca cu guta de pescuit
0

#256 Useril este offline   Razvan1974 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 162
  • Inregistrat: 01-July 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 August 2019 - 01:51 PM

Vezi postareaedisultan, la 16 March 2019 - 12:15 PM, a spus:

Atasament Capture p.JPG
Mută bateria mai în faţă.
Cel puţin din poze aşa se vede.


Pe langa modificarea pozitiei bateriei totusi servourile nu intrau unul langa altul?
0

#257 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1826
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC din 2016 - prezent
    Paramotoare RC din 2007 - 2014.

Postat 29 August 2019 - 07:50 PM

Cu aripa noua 97 grame dupa "decorare" - mai bine nu-mi faceam de lucru, dar a fost un test, si fuselajul de 135 grame:

Fisier atasat  SAM_2424.JPG (226.92K)
Number of downloads: 37 Fisier atasat  SAM_2429.JPG (222.1K)
Number of downloads: 39


Fuselajul l-am testat acum ceva vreme si zbura foarte bine.

Trebuie sa-i montez si un carlig pentru lansari cu sandoul.
Aterizari fericite !

PopaD
0

#258 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1826
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC din 2016 - prezent
    Paramotoare RC din 2007 - 2014.

Postat 29 August 2019 - 07:51 PM

Asa ca am confectionat si carligul, deci in final gata de zbor va avea 235 grame.

Fisier atasat  SAM_2431.JPG (206.64K)
Number of downloads: 20

Aterizari fericite !

PopaD
0

#259 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1826
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC din 2016 - prezent
    Paramotoare RC din 2007 - 2014.

Postat 29 August 2019 - 07:55 PM

Vezi postareaRazvan1974, la 29 August 2019 - 01:51 PM, a spus:

Pe langa modificarea pozitiei bateriei totusi servourile nu intrau unul langa altul?


Se pot face multe modificari, vezi noul meu fuselaj mai sus. Oricum la primul am respectat planul. Apoi am modificat ce mi-a fost la indemana.

Si in final zboara foarte bine. La vremea respectiva s-a nascut si varianta de fuselaj de mai sus, cea de 135 grame.
Aterizari fericite !

PopaD
0

#260 Useril este offline   Razvan1974 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 162
  • Inregistrat: 01-July 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 September 2019 - 11:36 AM

Salut, ma alatur si eu "familiei Flamingo". Am o problema. Din ce am vorbit cu cei de la Sierra mi-au spus ca se echilibreaza bine cu baterii 4 la numar tip AAA.
Eu am pus acele baterii plus 60 grame de plumb ca sa se echilibreze. Este aiurea de tot. Am vrut sa vad cat trebuie sa pun plumb in bot ca sa se echilibreze cu restul de componente asezate fara baterii si ajung la 95 grame. Cum sa fac sa nu mai pun asa de mult plumb?

Fisiere atasate


0

#261 Useril este offline   Razvan1974 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 162
  • Inregistrat: 01-July 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 September 2019 - 11:38 AM

Cu plumb si baterii ajung la 334 grame
0

#262 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 19 September 2019 - 11:46 AM

Pai 4 AAA au 45 grame, in medie...

Cu echilibrarea... coada grea, trebuia din start verificate toate gramele, cum am mai scris la constructia unor planoare similare.
Nu te bazezi pe el ca e kit si ca stie el constructorul ce a facut acolo... poate ca in kit-ul tau s-a nimerit un lemn mai dens, ai folosit o folie mai grea, bowden-uri prea groase...

In momentul asta banuiesc ca numai de la bowden-uri mai poti salva ceva, inlocuite cu tija de carbon de 1.2mm, manevra care mie mi-a salvat 15 grame in coada, care se pot reflecta pana si la 50g in bot.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 19 September 2019 - 11:46 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#263 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 19 September 2019 - 11:57 AM

Gramele totale au si ele rostul lor, dar cum sunt distribuite conteaza si mai mult... ca la silueta ;)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#264 Useril este offline   Razvan1974 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 162
  • Inregistrat: 01-July 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 September 2019 - 06:51 AM

Multumesc Renatoa, apreciez raspunsul tau. Am mai facut aseara un experiment. Am pus in botul planorului un recipient de plastic lung de 8 cm si in el plumb de 30 grame. Si cu bateriile se echilibreaza bine. Poate sa-mi spuna cineva daca montez asa cum o sa afecteze tot planorul? Este bine? Nu este bine? Doresc si argumente. Multumesc
P.s. Nu am montat inca tuburile cu tijele de comanda

Aceasta postare a fost editata de Razvan1974: 20 September 2019 - 06:52 AM

0

#265 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 20 September 2019 - 09:31 AM

Daca fara comenzi esti asa de flamand dupa plumb... cata are coada aia ? Si ceilalti de ce nu au avut problema asta ? :unsure:

Solutia ta nu e o premiera, am vazut la DLG-uri montata o sarma de otel in bot, de cativa cm, si plumbul, destul de putin, cam 5-10 grame, cocotat in capatul sarmei.
Afecteaza momentul de rotatie insa... coada va avea de luptat cu alte forte. Dar practic cum se simte asta la mana, nu am idee... :unsure:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#266 Useril este offline   Sergiu SF 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 130
  • Inregistrat: 27-February 14
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 20 September 2019 - 02:29 PM

Si eu sunt destul de curios unde au intrat atatea grame in coada..
Ce e drept, si eu am pus undeva la 30-35 grame de plumb in bot.. Dar asta cu un lipo 2s de 250 mah si un bec.. Deci.. Maxim 30 grame in baterie si bec..Greutatea totala undeva la 260-270 grame.. Nu mai stiu exact..cred ca am postat..
Pentru a mai scapa de ceva grame din coada, poti incerca sa eviti tijele de comanda si sa mergi pe solutia pull-spring.. Cu ata.. Probabil reduci si de acolo ceva..
-Fly it like you stole it-

Radio: Futaba T8FG Super and FrSky Xlite Pro
Aero: NineEagles Sky Climber
Introduction F5j
F3K Alpha DLG
SIG Piper Cub 1/6

Auto: Radio: Futaba T3PV
HPI Savage XL - Nitro
Hot Bodies D8T - E conversion
0

#267 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 20 September 2019 - 05:15 PM

N-am idee cum ai ajuns la 330 gr... ai putea reface ampenajele cu o structura zabrele din baghete balsa si comenzile pe baghete subtiri carbon. Servourile mutate in fata langa pozitia ba a aripii. Al meu cu motor si elice plianta, lipo 950mAh/2s, are putin sub 310 grame.
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#268 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 20 September 2019 - 05:53 PM

Ar mai fi și cleiul.
Ce și cât ai folosit ?
Nici nu-ți dai seama că mai iei 15-20 g. de la clei.

Spor la meștereală.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#269 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1826
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC din 2016 - prezent
    Paramotoare RC din 2007 - 2014.

Postat 22 September 2019 - 03:44 PM

Azi am fost la zbor cu Flamingo cu fuselajul experimental ... Doream de mult sa-l lansez cu sandow-ul.

Totul a decurs normal. A fost si vant moderat, o zi frumoasa de zbor.


Aterizari fericite !

PopaD
0

#270 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 22 September 2019 - 05:22 PM

Doar o vorba sa va zic... la noi in dex este sandou... preluat, surpriza, din franceza... care si acolo nu este cuvant neaos de la galu Asterix, ci un nume de persoana, un atlet (german :D ) care a inventat extensorul cu benzi elastice: https://fr.wikipedia...ki/Eugen_Sandow Utilizarea in aeronautica a venit mult mai tarziu...

Si pronuntia am inventat-o tot noi, la ochi, nu am luat-o din franceza, unde se pronunta \sɑ̃.do\ Nu ca in sado-maso, accentul e pus altfel :D
... cu picioarele pe pamant ...
0

Arata acest topic


  • 14 Pagini +
  • « Prima
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

7 useri citesc topicul
0 membri, 7 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro