Pilot termice Targu Mures
#2
Postat 26 May 2018 - 06:59 PM
Am un 450 electric cu care invat si eu plus cateva mai mici V977, V911, V912.
Daca nu ai experienta cu elicoptere CP mai bine sa nici nu-l pornest. Cumpara un FP prima data (V911 sau V912) cu care te antrenezi dupa care un CP.
OMP M1
T-REX 250 FBL
V911, V977
Piper Cub J-3 By Dululutu
F22 Raptor (depron Restie)
Cessna 400 1,4m (FMS)
EXTRA 330 36" (depron)
F4U-Baby
P40-balsa (RIP)
X4M380L, E010s
#5
Postat 06 June 2018 - 11:46 AM
freefly, la 26 May 2018 - 06:59 PM, a spus:
Am un 450 electric cu care invat si eu plus cateva mai mici V977, V911, V912.
Daca nu ai experienta cu elicoptere CP mai bine sa nici nu-l pornest. Cumpara un FP prima data (V911 sau V912) cu care te antrenezi dupa care un CP.
Am zburat electrice clasa 450 .. ideea era de reglaje la motor eventual si la Helicommand 3D si totodata sa setez radio futaba 9Cap cu swashu de 120 grade de pe heli.
#6
Postat 12 June 2018 - 09:16 AM
Michael911, la 06 June 2018 - 11:46 AM, a spus:
Setarea statiei este destul de simpla pentru ca mix-ul pt. swash face Helicommand. Setarea helicommandului poate sa fie problematic dar si aici pe forum gasest ajutor daca ai intrebari concrete. Daca ai zburat 450 inseamna ca sti sa setezi mechanic un heli. Pe net gasest multe informai si tutoriale cu trebuie setat un helicommand 3d, parerea mea este sa incerci singur si ce nu reusest gasim impreuna o solutie aici.
La un heli intodeauna ai ce regla, piesele se uzeaza, si dupa un crash mic trebuie verificat/reglat totul, e bine sa sti tu unde sa pui mana.
OMP M1
T-REX 250 FBL
V911, V977
Piper Cub J-3 By Dululutu
F22 Raptor (depron Restie)
Cessna 400 1,4m (FMS)
EXTRA 330 36" (depron)
F4U-Baby
P40-balsa (RIP)
X4M380L, E010s
#7
Postat 12 June 2018 - 11:18 AM
#8
Postat 12 June 2018 - 11:23 AM
"Transmitter:
All the mixer functions for elevator, aileron and tail rotor must be disabled:
always set single-servo (H1) mode, as the HeliCommand is designed to use its
own internal mixer exclusively."
Manual Helicommand 3D
OMP M1
T-REX 250 FBL
V911, V977
Piper Cub J-3 By Dululutu
F22 Raptor (depron Restie)
Cessna 400 1,4m (FMS)
EXTRA 330 36" (depron)
F4U-Baby
P40-balsa (RIP)
X4M380L, E010s
#9
Postat 12 June 2018 - 11:52 AM
OMP M1
T-REX 250 FBL
V911, V977
Piper Cub J-3 By Dululutu
F22 Raptor (depron Restie)
Cessna 400 1,4m (FMS)
EXTRA 330 36" (depron)
F4U-Baby
P40-balsa (RIP)
X4M380L, E010s
#10
Postat 12 June 2018 - 11:57 AM
#11
Postat 12 June 2018 - 12:05 PM
Cand zbori heli, dai comanda stanga - elicopterul o ia la stanga si continua pana cand nu il opresti (comanda inversa dreapta in acest caz), parerea mea ca acolo nu este problema.
Aceasta postare a fost editata de freefly: 12 June 2018 - 12:08 PM
OMP M1
T-REX 250 FBL
V911, V977
Piper Cub J-3 By Dululutu
F22 Raptor (depron Restie)
Cessna 400 1,4m (FMS)
EXTRA 330 36" (depron)
F4U-Baby
P40-balsa (RIP)
X4M380L, E010s
#13
Postat 12 June 2018 - 02:39 PM
Sfatul meu e sa nu le pui impreuna. Invata sa zbori heli bine (bine de tot), pune daca vrei Helicomand-ul pe un heli mic si ieftin (ca sa te lamuresti ca e naspa) si separat, dupa ce nu mai esti incepator incearca sa zbori Ornith-ul.
Ce ai tu e probabil un heli vechi, trecut prin mai multe maini, posibil cu ceva defecte, piese problematice. Oricum cu acel heli primul crash e si ultimul. Nu exista piese pentru el pe nicaieri, nici cand il vindea Sierra nu prea se gaseau piese, acum nici macar informatii despre el nu gasesti usor. E bun de pastrat ca un heli istoric.
A, am uitat si motorul este naspa, acel motor nu a mers niciodata bine pe heli si in general nu e de fapt un motor de heli.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#14
Postat 12 June 2018 - 03:24 PM
Caci, cum bine zicea Ciprian "Intre tine si servo exista ceva care face ce vrea el"
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#15
Postat 13 June 2018 - 05:33 PM
stiganas, la 12 June 2018 - 02:39 PM, a spus:
Sfatul meu e sa nu le pui impreuna. Invata sa zbori heli bine (bine de tot), pune daca vrei Helicomand-ul pe un heli mic si ieftin (ca sa te lamuresti ca e naspa) si separat, dupa ce nu mai esti incepator incearca sa zbori Ornith-ul.
Ce ai tu e probabil un heli vechi, trecut prin mai multe maini, posibil cu ceva defecte, piese problematice. Oricum cu acel heli primul crash e si ultimul. Nu exista piese pentru el pe nicaieri, nici cand il vindea Sierra nu prea se gaseau piese, acum nici macar informatii despre el nu gasesti usor. E bun de pastrat ca un heli istoric.
A, am uitat si motorul este naspa, acel motor nu a mers niciodata bine pe heli si in general nu e de fapt un motor de heli.
Stiganas,am cerut un ajutor aici care sa duca spre rezolvare daca se poate. Nu am nevoie de observatii si presupuneri cum ca e vechi(stiu si eu asta) sau ca sigur a trecut prin mai multe maini si posibil defecte.(probabil ca l-am gasit la bunicu' in beci sub forma de kit nou nout cumparat acum 15 ani). A fost doar un exemplu. La ce pret nesemnificativ l-am luat complet echipat de zbor + accesorii ,scule etc eu zic ca a meritat si pentru a fi pus in vitrina sau pe mileu vorba aia. Atasez linku cu elicopteru' in cauza poate il cunoasteti.
http://www.rhcforum....__1#entry465460
Aceasta postare a fost editata de Michael911: 13 June 2018 - 05:36 PM
#17
Postat 13 June 2018 - 07:18 PM
#18
Postat 13 June 2018 - 07:40 PM
Daca doar vrei sa vezi asa, cam cum e un heli, il pornesti, ridici in aer, busesti si cu asta basta. Problem solved.
Din tot acel heli sunt utile si azi doua chestii:
- palele, in continuare scumpe/foarte scumpe
- servo de coada, 9254 e beton si un servo de coada bun e scump.
Restul de servo sunt bune dar inutile pentru un heli de azi (adica FBL), prea lente, merg vandute pentru aero, motorul e de fapt de aero (cu un cap mai mare) - toate astea sunt bune pentru avioane.
Governor-ul e bun, merge si azi pe un heli termic.
Gyro e bun dar inutil, totul e acum FBL
BEC Jeti 10A - bun
Helicomand - dupa parerea mea junk
Asa ca daca eu as avea azi acest heli m-ai degraba as lua ce e bun de pe el si as pune pe un heli nou, ca atare e bun sa dai o data pe an un zbor demonstrativ (da unul scurt ca se prajeste motorul) - asta fara Helicomand.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#19
Postat 13 June 2018 - 08:00 PM
2. Daca totul este acum FBL, asta inseamna ca nu se mai pot zbura cele cu flybar ? Sau daca ai FBL, asta inseamna ca nu il busesti daca il ridici in aer ? La termice, motorul nu "se prajeste", de regula motorul e ringed, nu de tip ABC.
3. Daca ai jucarii mai oldschool, cu tehnologie mai oldschool, nu vad de ce nu ar putea sa il zboare si chiar daca il face praf, care e problema ? pentru ca FBL e la moda? Pe vremea cand au fost fabricate, in 1900 toamna, nu cred ca a venit nimeni sa spuna, sa nu zbori ca il faci praf, sau sa schimbi servo de coada ca e lent, sau vezi ca FBL e la moda...
#20
Postat 13 June 2018 - 08:12 PM
Eu sper sa ne zica Michael911 pana la capat cum o sa evolueza proiectul.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#21
Postat 13 June 2018 - 08:30 PM
stiganas, la 13 June 2018 - 07:40 PM, a spus:
Daca doar vrei sa vezi asa, cam cum e un heli, il pornesti, ridici in aer, busesti si cu asta basta. Problem solved.
Din tot acel heli sunt utile si azi doua chestii:
- palele, in continuare scumpe/foarte scumpe
- servo de coada, 9254 e beton si un servo de coada bun e scump.
Restul de servo sunt bune dar inutile pentru un heli de azi (adica FBL), prea lente, merg vandute pentru aero, motorul e de fapt de aero (cu un cap mai mare) - toate astea sunt bune pentru avioane.
Governor-ul e bun, merge si azi pe un heli termic.
Gyro e bun dar inutil, totul e acum FBL
BEC Jeti 10A - bun
Helicomand - dupa parerea mea junk
Asa ca daca eu as avea azi acest heli m-ai degraba as lua ce e bun de pe el si as pune pe un heli nou, ca atare e bun sa dai o data pe an un zbor demonstrativ (da unul scurt ca se prajeste motorul) - asta fara Helicomand.
O sa iau in considerare indicatiile tale. Dupa cum ai vazut in anunt elicopterul a fost al dl. prof de modelism din Ploiesti,dl Stuparu. El a cumparat elicopteru KIT si l-a construit dupa care l-a imbunatatit cu helicomand si ce mai are.Elicopteru a stat 6 ani pana acum pe dulap.A fost zburat foarte putin(nici vorba de crash sau alte atingeri), se prezinta intr-o stare ca nou.Ideea e inainte sa il zbor vreau sa ma asigur ca e reglat corespunzator. Cat despre experienta mea pot sa zic ca e primu heli Termic dar cu electrice am avut deaface o lunga perioada. O sa mai fac eu reglajele rand pe rand si mai postez pe aici evolutia. Sanatate
#22
Postat 13 June 2018 - 08:38 PM
stiganas, la 13 June 2018 - 08:12 PM, a spus:
Eu sper sa ne zica Michael911 pana la capat cum o sa evolueza proiectul.
Citez "Dar combinatia de incepator (in ale heli mari/termice)" intrebare: Da poti sa fi de la mama din burta expert in heli mari/termice? ( ca electrice clasa 450 am postat de 2 ori ca zbor)
#23
Postat 13 June 2018 - 08:41 PM
Un heli din asta e lent si stabil, daca deja pilotezi heli nu ai nevoie de helicomand, zboara foarte frumos asa cum e. Sierra a impins aceste helicomand ca un fel de ajutor pentru incepatori si alte texte din astea, sunt cateva prin RO, au fost o tona de bani acum se tot plimba de la unul la altul pana vor disparea cu totul.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#24
Postat 13 June 2018 - 08:53 PM
#25
Postat 13 June 2018 - 09:49 PM
Servo ok pentru scale,helicomand din pacate nu iti recomand sa il folosesti cu acele servo.
Helicomand e un fel de unitate FBL,adica are giroscoape care comanda servourile.Gandestete ca lafel ca o unitate FBL ar avea nevoie de servo rapide ca sa trimita repede comenzile,asta e motivul pentru care multi au tavalit modelele.
Am un clasa 900 la facut care are helicomand si care zboara superb...dar are servo de 200$
Mecanica,pai aici e mult de discutat,eu am modificat dealungu anilor cateva,cu diverse compunente de align sau raptor 50,dar in general e un model tapan dar care isi face repede joc inhead si va trebui upgrade.
Concluzia,daca faci circuit cu 450 poti sa il zbori...altfel nu,strict din motive de siguranta,ar ajuta foarte mult sa il vada si zbura cineva experimentat inainte,chiar daca tu l-ai facut ok....iti va da o siguranta in plus la primul zbor stiind ca totul este sigur.
Ultimul sfat ar fi sa il zbori foarte rar,fiind un model vechi,scoatel doar de Paste si de Sf Marie Mare si cam atat...ca il pierzi.Probabilitatea ca ceva din electronica aia sa crape din cauza varstei este destul de mare,deci ramai pe rar sau deloc dupa ce il zbori si vezi cum este.
Daca iti place termicu...iati altul mai nou,cred ca asta a vrut sa zica si Stiganas mai sus.Imbatranirea materialelor supuse la stres trebuie luat in calcul si tratat cu maxima atentie.Gandestete numai la vibratiile produce de motor...fara alea care le poate face heli...alea nu se mai pun.
Modelele vechi se desfac bucati,se analizeaza atent toate piesele,se spala rulmenti,se regreseaza,se schimba ce e de schimbat,se regleaza mecanica si electronica plus programarea pe statie,se verifica motorul/se regleaza la sol fara pale si cu pale ulterior,se fac reglajele finale pe statie,se reverifica suruburile care au fost puse cu loctite in prealabil si deabia dupaia se face primul zbor in care tre sa fi foarte atent la motor sa nu se incinga sau sa nu se inece prea rau....se mai verifica inca odata suruburile dupa zbor si mici ajustari pe statie si poti sa spui ca esti gata.Toate astea dureaza si cer foarte multa atentie la detalii si experienta in comportamentul modelului.
Cine are termic stie imediat cand ceva nu e bine,orice zgomot inseamna ceva,orice miscare care nu corespunde...inseamna altceva...ASTEA NU LE STI CA INCEPATOR SUB NICI O FORMA,chiar si daca zbori electric de 10 ani...termicul trebuie sa il simti la mana cand trebuie sa lasi motorul sa se raceasca sau cand poti sa il duci in limite si cat il poti tine acolo...iti formezi repede reflexe dar...tre sa zbori ceva vreme ca sa inveti sa reglezi motorul singur.
Pe final o concluzie generala.Un termic se zboara usor dar se regleaza greu,unora le place mirosul de metanol,altora nu,unora le place fumul si galagia,altora nu.depinde de gusturi si cam atat.
Aceasta postare a fost editata de furios: 13 June 2018 - 09:50 PM
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!
---------Alexe Gabriel----------
#26
Postat 13 June 2018 - 10:50 PM
furios, la 13 June 2018 - 09:49 PM, a spus:
Servo ok pentru scale,helicomand din pacate nu iti recomand sa il folosesti cu acele servo.
Helicomand e un fel de unitate FBL,adica are giroscoape care comanda servourile.Gandestete ca lafel ca o unitate FBL ar avea nevoie de servo rapide ca sa trimita repede comenzile,asta e motivul pentru care multi au tavalit modelele.
Am un clasa 900 la facut care are helicomand si care zboara superb...dar are servo de 200$
Mecanica,pai aici e mult de discutat,eu am modificat dealungu anilor cateva,cu diverse compunente de align sau raptor 50,dar in general e un model tapan dar care isi face repede joc inhead si va trebui upgrade.
Concluzia,daca faci circuit cu 450 poti sa il zbori...altfel nu,strict din motive de siguranta,ar ajuta foarte mult sa il vada si zbura cineva experimentat inainte,chiar daca tu l-ai facut ok....iti va da o siguranta in plus la primul zbor stiind ca totul este sigur.
Ultimul sfat ar fi sa il zbori foarte rar,fiind un model vechi,scoatel doar de Paste si de Sf Marie Mare si cam atat...ca il pierzi.Probabilitatea ca ceva din electronica aia sa crape din cauza varstei este destul de mare,deci ramai pe rar sau deloc dupa ce il zbori si vezi cum este.
Daca iti place termicu...iati altul mai nou,cred ca asta a vrut sa zica si Stiganas mai sus.Imbatranirea materialelor supuse la stres trebuie luat in calcul si tratat cu maxima atentie.Gandestete numai la vibratiile produce de motor...fara alea care le poate face heli...alea nu se mai pun.
Modelele vechi se desfac bucati,se analizeaza atent toate piesele,se spala rulmenti,se regreseaza,se schimba ce e de schimbat,se regleaza mecanica si electronica plus programarea pe statie,se verifica motorul/se regleaza la sol fara pale si cu pale ulterior,se fac reglajele finale pe statie,se reverifica suruburile care au fost puse cu loctite in prealabil si deabia dupaia se face primul zbor in care tre sa fi foarte atent la motor sa nu se incinga sau sa nu se inece prea rau....se mai verifica inca odata suruburile dupa zbor si mici ajustari pe statie si poti sa spui ca esti gata.Toate astea dureaza si cer foarte multa atentie la detalii si experienta in comportamentul modelului.
Cine are termic stie imediat cand ceva nu e bine,orice zgomot inseamna ceva,orice miscare care nu corespunde...inseamna altceva...ASTEA NU LE STI CA INCEPATOR SUB NICI O FORMA,chiar si daca zbori electric de 10 ani...termicul trebuie sa il simti la mana cand trebuie sa lasi motorul sa se raceasca sau cand poti sa il duci in limite si cat il poti tine acolo...iti formezi repede reflexe dar...tre sa zbori ceva vreme ca sa inveti sa reglezi motorul singur.
Pe final o concluzie generala.Un termic se zboara usor dar se regleaza greu,unora le place mirosul de metanol,altora nu,unora le place fumul si galagia,altora nu.depinde de gusturi si cam atat.
Salut Furios, zici ca ai un 900 class la facut. Este vorba despre acel Scale Aerotech made in Germany de la Schlutter cu motor Zenoah a lui Mugur?
#27
Postat 14 June 2018 - 09:36 PM
L-am facut si testat acum cateva luni dar inca sta la mine.
Dupa o revizie totala,l-am modificat putin fata de comfiguratia initiala,el fiind initial folosit ca platforma de filmari cu camere profesionale,am dat jos tot sistemul ce era greutate suplimentara si care inducea ceva vibratii,am inlocuit toba cu silencer care avea cam 800g cu una directa de maxim 150g care la readus prin randul elicopterelor..ca pana la urma nu cred ca interesa pe cineva sa nu se auda in zbor.Am redus greutatea totala cu minim 1,5kg...iar vibratiile din cauza elementelor au disparut complet(defapt asta este marele castig) iar acum zboara chiar stabil si frumos.Un model impresionant ca mecanica si repartitie a greutati in tot sistemul,avand o transmisie capsulata cu pinioane metalice in vasilina si transmisie pe cardan DE OTEL cu rulment unisens incorporat IN ANSAMBLUL DE COADA care este la randul lui tot capsulat.Superb.
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!
---------Alexe Gabriel----------
#28
Postat 14 June 2018 - 09:45 PM
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!
---------Alexe Gabriel----------
#29
Postat 14 June 2018 - 11:21 PM
HELI:
Spirit L16 Robbe in fuselaj Agusta 109 | Spirit L16 Robbe - clasa 550 | Taurus 50 electric clasa 600 |
Trex 600E FBL Custom Frame V.2 | Trex 600E FBL Custom Frame V.3 | Trex 600E FBL Custom Frame V.4 |
AUTO:
2buc. Buggy - ANSMANN Master Smacker 1:10 4WD electic
3buc. Truggy - ANSMANN Royal Flash 1:10 4WD electic
TX - RadioLink RC3S 2.4GHz
Proiectele mele:
Trex600E custom frame V1 - http://www.rhcforum....e/page__st__240 --- --- --- Trex600E custom frame V2 - http://www.rhcforum....e/page__st__480
Trex600E custom frame V3 - http://www.rhcforum....e/page__st__570 --- --- --- Trex600E custom frame V4 - http://www.rhcforum....e/page__st__600
#30
Postat 22 June 2018 - 07:02 PM