Statii radiocomanda Modulatie PPM cristal cuart
#2
Postat 10 October 2018 - 09:06 AM
Poate cineva sa-mi spuna prin ce se deosebeste un cristal de cuart folosit intr-o statie cu modulatie PPM fata de una PWM? Din ce m-am informat stiu ca este de o constructie speciala pe o armonica, obligatoriu, para. Multumesc. In schema vad un cristal de 14 cu armonica a 5-a! Nu inteleg, poate ma lamureste cineva.
Aceasta postare a fost editata de gica70: 10 October 2018 - 09:10 AM
#3
Postat 10 October 2018 - 09:42 AM
PWM este semnalul servo, un singur canal adica.
Referitor la cerinte cuartz-uri speciale in functie de modulatie, nu stiu sa existe, nu am vazut sa se vanda separat, cu astfel de etichetari "cuart pentru PPM/PCM."
Referitor la armonica, peste 30M este dificil sa tai ceva asa subtire...
https://en.wikipedia...llator_circuits
...asa ca se foloseste a 3a sau a 5a armonica, care poate fi chiar mai puternica oscilatia decat fundamentala, in functie de cum se taie cristalul.
Nu exista armonica para, in general in nici un domeniu in natura, nici un acustica, un muzician ti-ar fi zis asta.
Unele armonici chiar erau nedorite pe vremuri si s-a incercat atenuarea lor cat mai mult prin modul cum au fost construite instrumentele.
De exemplu la pian pozitia ciocanelului sau la vioara a arcusului, sunt la 1/7 din lungimea corzii, ca sa forteze un nul pe armonica a 7a, considerata armonica diavolului, pentru ca produce efecte psihologice care la vremea aia erau nedorite, in muzica clasica, iar azi sunt amplificate, in muzica psihedelica, lol.
Paganini a fost primul care prin modul cum canta a exploatat efectele acestei armonici, de asta s-a considerat ca era posedat... :D
#4
Postat 10 October 2018 - 04:04 PM
Fisiere atasate
-
Screen area.pdf (36.67K)
Number of downloads: 218
#5
Postat 10 October 2018 - 04:22 PM
gica70, la 10 October 2018 - 08:55 AM, a spus:
Aceasta postare a fost editata de gica70: 10 October 2018 - 04:26 PM
#7
Postat 11 October 2018 - 07:52 AM
Prostia este aia cu tuburile, n-au nici o treaba sa poata cumva electronic favoriza o anumita armonica in defavoarea alteia.
As fi curios daca ar fi asa, cum ar putea sa distinga daca o frecventa anume este armonica a doua sau a treia...
Poate cine ti-a zis-o voia sa zica ca nu distorsioneaza in stilul care distorsioneaza semiconductoarele, prin taiere brusca a semnalului, si in felul asta nu genereaza armonici pare.
Armonicile pare sunt nedorite in general in muzica, sunt stridente, sunt cele generate din belsug de efectele de chitara tip distortion.
Luand-o si matematic, sunetele bogate in armonici pare necesita fronturi infinit de drepte, ascutite, cum ar fi un semnal dreptunghiular, care ideal genereaza doar armonici pare:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/77/Waveforms.svg/400px-Waveforms.svg.png
... sau dinte de fierastrau, care este semnalul "perfect", fiind o suma de armonici si pare si impare, exponential descrescatoare:
Acestea nu pot fi generate decat electronic, in natura nu poti produce asa ceva, unde ai oscilatii libere.
De la ce muzician stiu... pai in '82-83 in facultate am facut primul sintetizor din Romania, crezi ca i-am copiat schema de pe net cautand cu google?
Pe vremea aia chiar trebuia sa pui mana sa citesti ca sa faci ceva nou...
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 11 October 2018 - 07:53 AM
#8
Postat 12 October 2018 - 01:36 PM
,, Armonicile
Toata lumea afirma ca un amplificator cu lampi are un sunet mai melodios si un timbru corect si echilibrat, caracteristici pe care le gasim mai rar la un amplificator cu tranzistori insa putini sunt cei care cunosc motivele. Pt a corecta aceasta carenta de informatii iata explicatia: amplificatoarele cu tuburi amplifica o frecventa generand armonici pare vis a vis de cele tranzistorizate care genereaza armonici impare.
Acestea fiind spune, nu este obligatoriu ca toata lumea sa fi inteles care este diferenta intre o armonica para si una impara iar cea mai simpla solutie de a intelege diferenta este dand exemple.
In figura de mai jos avem o claviatura pe care sau notat toate frecventele corespunzatoare notelor, subdivizate in octave. Daca pe aceasta claviatura apasam pe LA de la a treia octava, vom auzi un sunet la frecventa de 110Hz. Daca acesta frecventa va fi amplificata de un amplificator cu tuburi, vom obtine un infinit de frecvente suplimentare in armonici pare, adica:
110Hz x 2 = 220Hz = LA
220Hz x 2 = 440Hz = LA
440Hz x 2 = 880Hz = LA
Verificand aceste frecvente pe claviatura noastra, constam ca acestea corespund intotdeauna notei LA insa la octave superioare.
Din contra , daca aceiasi nota LA va fi amplificata de un amplificator tranzistorizat, vom obtine un infinit de frecvente suplimentare in armonici impare, adica:
110 x 3 = 330Hz = MI
330 x 3 = 990Hz = SI
990 x 3 = 2970Hz = FA
Verificand pe claviatura noastra, la ce note corespund aceste frecvente, observam ca 330Hz corespunde la un MI dezacordat, 990Hz corespunde unui SI dezacordat iar 2970Hz corespunde unui FA dezacordat.
Nota LA emisa de un amplificator cu lampi, acompaniata de un alt LA cu o octava superioara, ne da un sunet agreabil, cald pentru ca este completat de toate armonicile superioare ale notei LA.
Nota LA amplificata de un amplificator tranzistorizat acompaniata de note diverse : MI-SI-FA dau un sunet mai putin armonios si mai putin agreabil.
Putem lua exemple cu alte note si frecventele corespondente lor, pentru a reverifica fenomenul, multiplicand frecventele cu 2 si apoi cu 3 si a pune in evidenta armonicile pare care genereaza note identice la octave superioare cat si armonicile impare care genereaza note ce nu au nimic a face cu fundamentala.
Pentru acest nou exemplu vom lua nota DO la frecventa de 261,6Hz. Armonicile pare generate de un amplificator cu tuburi:
261,6 x 2 = 523,2Hz = DO
523,2 x 2 = 1046,4Hz = DO
1046,4 x 2 = 2092,8Hz =DO
Armonicile impare ale aceleiasi note DO, generate de un amplificator tranzistorizat sunt:
261,6 x 3 = 784,8Hz = SOL dezacordat
784,8 x 3 = 2354,4Hz =RE dezacordat
2354,4 x 3 = 7063,2Hz = LA dezacordat
Cu aceste exemple in cifre putem sa intelegem mai usor de ce urechile noastre fac diferenta intre sunetul unui amplificator cu lampi si al unuia cu tranzistori.''
#9
Postat 12 October 2018 - 06:41 PM
Mi-ai trezit amintiri neplacute, pe vremea cand eram de 12-13 ani si parintii mei mi-au cumparat un pian wienez Lohner In Wien (de altfel foarte fain cu clape de fildes si placa de rezonanta de bronz, cu tot felul de incrustatii si modele ) Mama fie isertata voia sa fac din mine un pianist desavarsit.
Profesoara de pian ma teroriza cu notele si cu armonicile.
Pe mine ma interesau aeromodelele si motoarele si chiar deloc pianul.
Am cantat la pian vreo cativa ani, dar fara interes silit de parinti si cand faci ceva fara interes nu iese nimic.
In schimb sora mea a fost talentata la muzica si daca ar mai fi insistat poate ajungea o pianista buna.
Mai am si acum pianul , il dau pe gratis , nu il vrei?Tu sau altcineva?
BaftaCiao Sorin
#10
Postat 13 October 2018 - 06:06 AM
#12
Postat 13 October 2018 - 05:33 PM
ViP_Eol, la 13 October 2018 - 08:39 AM, a spus:
Mi-ai luat cuvintele din gura!
Aceasta postare a fost editata de gica70: 13 October 2018 - 05:34 PM
#13
Postat 20 October 2018 - 03:17 PM
Ma asteptam totusi sa fie clar pentru toata lumea ca o statie nu favorizeaza nimic, rolul ei este sa amplifice un semnal cat mai nealterat, orice modificare insemnand distorsiune, de abia atunci apar armonicele nedorite. Si de abia aici, la diferenta intre cum distorsioneaza un tub si cum distorsioneaza un tranzistor ati fi putut deslusi misterul...
Armonicele originale, prezente in sunetul instrumentului la intrarea in statie trebuie sa treaca nemodificate.
Favorizarea unor armonici sau altora o face o cutie de rezonanta, nu trecerea printr-o statie.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 20 October 2018 - 03:17 PM
#14
Postat 20 October 2018 - 04:09 PM
SORIN CAIUS, la 12 October 2018 - 06:41 PM, a spus:
Mai am si acum pianul , il dau pe gratis , nu il vrei?Tu sau altcineva?
BaftaCiao Sorin
Pianul il vreau eu, pentru fiimea.
Incape intr-o masina break?
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#18
Postat 23 November 2018 - 06:41 AM
SORIN CAIUS, la 01 November 2018 - 10:17 AM, a spus:
4-6 motorase de Trabant/Wartburg si iese o dronă mamă-mamă ce mai dronă. Mai nasol când se opresc brusc motoarele, mai greu un pic cu planatul...