C.N. De planoare RC zbor pantă clasa F3F ed. 2018 Dealul Sasului 14. Competiție desfășurată sub egida FRMd. organizator FRMd.
#35
Postat 15 October 2018 - 10:20 PM
Dl. Pop a fost avantajat cu Nan Shadow care e mai sprinten. Au fost si cateva spume, EzGlider a zburat chiar excelent.
Io am venit cu Xplorer F5J cu care am facut primele doua manse si cu Valenta Dragon ultimele. Am zburat prost cu amandoua dar Dragon la aproape 3 Kg se misca excelent.
Pricop a venit cu cel mai fasait planor, o chestie din spuma mica si urata care zbura lamentabil. Toate celelalte zeci de planoare pe care le are nu erau pregatite. De fapt nici spuma nu era OK, la primul zbor de test s-a dus fix in nas da cu epoxi a reparat-o.
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 15 October 2018 - 10:21 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#36
Postat 16 October 2018 - 09:53 AM
Sunt uimit sa vad copilasii care au zburat F3P anii trecuti cu Nemuriciul, azi cu Explorer, zburand in siguranta.
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#37
Postat 16 October 2018 - 03:33 PM
Mai jos, în attache, aveți și rezultatele competiției defalcate pe seniori și juniori, individual și pe echipe.
Cu drag: PVP
Fisiere atasate
-
REZULTATE C.N. F3F 2018.pdf (161.8K)
Number of downloads: 287
#38
Postat 18 October 2018 - 09:18 AM
si premierea: https://www.youtube....h?v=I7R9q6Wkzpk
Aceasta postare a fost editata de Mama Soacra: 18 October 2018 - 09:18 AM
Nothing special ... only RC !!!
3D Printed - https://plus.google....476954078556961 - album foto
Youtube Channel - http://www.youtube.com/matbogdan
#39
Postat 18 October 2018 - 03:55 PM
vasipop, la 15 October 2018 - 03:04 PM, a spus:
Cu drag: PVP
Apropos de viteza cu care se deplaseaza planorul F3F....
Cel mai bun timp a fost de 1 min.: asta transformat in viteza medie de Km/h inseamna 60 Km/h.
Tare sunt curios cand vom depasi bariera de 100Km/h.....
Tot cu drag: PVP
#40
Postat 18 October 2018 - 04:42 PM
60 kmph am masurat pe OSD in zbor FPV cu avion modest de spuma.
EZ* este dat la 47 km la ora viteza de croaziera (90 min 70 km)
Distanta intre baze cum s-a masurat, dupa lungimea cablurilor ?
O tura este mult mai lunga decat distanta dintre baze, nu cred ca s-a intrat in viraj cu anticipatie, fara sa se auda beep-ul. :unsure:
Data viitoare aduc Doppleru :)
#41
Postat 18 October 2018 - 04:59 PM
renatoa, la 18 October 2018 - 04:42 PM, a spus:
60 kmph am masurat pe OSD in zbor FPV cu avion modest de spuma.
EZ* este dat la 47 km la ora viteza de croaziera (90 min 70 km)
Distanta intre baze cum s-a masurat, dupa lungimea cablurilor ?
O tura este mult mai lunga decat distanta dintre baze, nu cred ca s-a intrat in viraj cu anticipatie, fara sa se auda beep-ul. :unsure:
Data viitoare aduc Doppleru :)
Evident că modelul a făcut mai mult de un kilometru pe cele 10 ture... dar asta-i provocarea... cine bate primul suta :)
Și evident n-ar strica doppler-ul pe viitor :)
Tot cu drag: PVP
#42
Postat 18 October 2018 - 06:25 PM
- la o privire rapida pe net un timp fenomenal este in jur de 30s dar asta e de fapt irelevant pentru ca fiecare panta e altfel. Zborul lui Silviu cu timpul de 1 minut a fost impresionant.
- folosirea motoarelor a distorsionat concursul. In loc sa fie folosita energia vantului la buza pantei a fost folosita energia generata de inaltimea de start, adica a fost mult mai aproape de o proba de viteza F3B decat o proba de viteza F3F. Cel mai des s-a zburat un compromis, primele treceri am fructificat inaltimea si restul curentul de panta. In subsidiar inaltimea foarte mare (si distanta de panta) la care s-a zburat cred ca a afectat si precizia cu care arbitrii semnalau trecerea de baze. Asta nu inseamna ca nu a fost concursul cinstit pentru ca toti am avut aceleasi conditii.
- un bun compromis ar fi fost poate ca dimineata cat nu a fost vant sa tragem cu motor si cand a pornit vantul sa renuntam la motor (evident la inceput de runda) - asta la discretia directorului de concurs.
- altfel, tot zburatul la termica si campie imi place mai mult, norocul meu, ca prin Bucuresti nu am unde sa ma bucur de panta dar,
- concursul, indiferent de format e foarte tare si excitant, sa aibe multa sanatate organizatorii sa il mai faca.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#43
Postat 18 October 2018 - 06:35 PM
stiganas, la 18 October 2018 - 06:25 PM, a spus:
- la o privire rapida pe net un timp fenomenal este in jur de 30s dar asta e de fapt irelevant pentru ca fiecare panta e altfel. Zborul lui Silviu cu timpul de 1 minut a fost impresionant.
- folosirea motoarelor a distorsionat concursul. In loc sa fie folosita energia vantului la buza pantei a fost folosita energia generata de inaltimea de start, adica a fost mult mai aproape de o proba de viteza F3B decat o proba de viteza F3F. Cel mai des s-a zburat un compromis, primele treceri am fructificat inaltimea si restul curentul de panta. In subsidiar inaltimea foarte mare (si distanta de panta) la care s-a zburat cred ca a afectat si precizia cu care arbitrii semnalau trecerea de baze. Asta nu inseamna ca nu a fost concursul cinstit pentru ca toti am avut aceleasi conditii.
- un bun compromis ar fi fost poate ca dimineata cat nu a fost vant sa tragem cu motor si cand a pornit vantul sa renuntam la motor (evident la inceput de runda) - asta la discretia directorului de concurs.
- altfel, tot zburatul la termica si campie imi place mai mult, norocul meu, ca prin Bucuresti nu am unde sa ma bucur de panta dar,
- concursul, indiferent de format e foarte tare si excitant, sa aibe multa sanatate organizatorii sa il mai faca.
Tocmai din cauza vântului, adică a orientării pantei, a anotimpului și a posibilității de acces ar trebui căutată panta „perfectă” pentru F3F.... sper ca până la anul să o găsim...
Cu drag: PVP
#44
Postat 18 October 2018 - 06:35 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#45
Postat 18 October 2018 - 06:53 PM
Harta topo:
https://www.google.r...z/data=!5m1!1e4
Street View:
https://www.google.r...!8i6656!5m1!1e4
Platoul are 500x200m, si se intra pe el direct din sosea, in zona varfului acului de par.
Se poate zbura pe 3 parti, dupa cum se vede pe harta topografica.
#46
Postat 19 October 2018 - 08:37 AM
Dacă inițial era planificat de regulă în primul weekend din octombrie , pe dealul Lempes, datorită unor probleme a fost mutat în altă parte .Păcat !!!
Părerea mea este că dealul Lempeș rămîne o soluție bună, dar trebuie un pic de coordonare cu prognoza meteo. Vântul , după cum bine știm , bate când vrea el și pe direcția pe care o vrea tot el (fapt constatat și de cei din Rugen , Germania , la campionatul mondial de F3F , acum o săptămînă) .
Binențeles rămâne problema deplasării pe o distanță de 1 km de la baza dealului , pe locul de zbor , cu toată logistica (lucru deosebit de greu pentru unii!).
Vă asigur că dacă condițiile meteo sunt relativ bune, vom avea satisfacții maxime .
Locația din Dealul Sasului este bună , dar zona nu este de principiu una vântoasă ca și locația de pe Transalpina , unde conform prognozelor meteo nu am văzut un vânt constant și de pe o direcție stabilă , dar cred că trebuie încercat , zona este promițătoare și accesul deosebit de facil.
O altă zonă ar fi litoralul nostru , unde condițiile sunt mult mai bune și stabile ca vânt dar necesită transport și cel puțin 2 zile alocate .
Este foarte greu de ales o locație perfectă , cu acces facil , cu vânt constant și mai ales în weekend, așa că vă rog să postați , dacă cunoașteți , alte locații de prin țară.
Orice propunere poate fi luată în calcul.Oricum nu cunosc decât o mână de zburători de F3F , așa că un concurs strict pe regulamentul F3F ar avea foarte puțini participanți dar cum spunea și Stefan , este multă adrenalină și sunt senzații pe care nu le întâlnești la F3J sau F5J.
P.S. Am zburat la pantă în apropierea Iașiului în condiții foarte bune , cu acces auto bun , într-o zonă cu vânt din nord . Super !Nu știu condițiile meteo preponderente din zonă , poate ne pot ajuta băieții din Iași cu detalii.
#47
Postat 19 October 2018 - 08:38 AM
stiganas, la 18 October 2018 - 06:25 PM, a spus:
- un bun compromis ar fi fost poate ca dimineata cat nu a fost vant sa tragem cu motor si cand a pornit vantul sa renuntam la motor (evident la inceput de runda) - asta la discretia directorului de concurs.
- altfel, tot zburatul la termica si campie imi place mai mult, norocul meu, ca prin Bucuresti nu am unde sa ma bucur de panta dar,
- concursul, indiferent de format e foarte tare si excitant, sa aibe multa sanatate organizatorii sa il mai faca.
Asta ma referam: cu motor un concurs de F3F e bataie de joc cu panta, am fost acolo anul trecut, era un concurs excelent, dar nu NATIONALA F3F!
La F3F nu e bun compromis motorul, se duce filingul de tot de panta.
A fost o nationala Neserioasa.
Si daca in Romania nugasim panta, e foarte pacat :(
Scuzati, dar asta e.
Aceasta postare a fost editata de ibike: 19 October 2018 - 08:39 AM
GP.28 aero, Thunder Tiger, 4,53c.c.
WCH2/Snuber3D/Minicaprise mix
#48
Postat 19 October 2018 - 08:49 AM
cristanu, la 19 October 2018 - 08:37 AM, a spus:
Din contra, experienta mea e inversa... de cate ori am trecut pe acolo, cam majoritatea in tranzit, nu am zabovit niciodata, nu am putut face un zbor din cauza vantului care depasea posibilitatile modelului/elor care le aveam atunci in masina, alese pentru conditiile de la RR. Estimez ca a fost peste 35-40 kmph de fiecare data.
Daca am zis RR, banuiesc ca multora le-a percutat imediat ca e vorba de luna mai... ;)
A fost odata si un septembrie, parca un pic mai rezonabil, posibil sa fi fost sub 30 kmph.
As putea trage un weekend cat mai tine toamna asta frumoasa :)
#49
Postat 19 October 2018 - 09:52 AM
Din ce am văzut pe net ca imagini este una foarte bună ca amplasament , altitudine și acces. O luăm în considerare ca fiind una foarte bună pentru vremea specifică de toamnă, nu de alta dar odată cu prima zăpadă se duce accesul auto facil în zonă.
Apropo de meteo , se cam duce și vremea frumoasă de sămbătă!
Așteptăm și alte propuneri!
#50
Postat 19 October 2018 - 10:02 AM
Poate ar fi o idee sa cautam si in locurile parapantistilor, exemplu
Linkul meu
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#51
Postat 19 October 2018 - 10:23 AM
Si acolo merita la o nationala sa fie de 2 zile :D
Aceasta postare a fost editata de ibike: 19 October 2018 - 10:24 AM
GP.28 aero, Thunder Tiger, 4,53c.c.
WCH2/Snuber3D/Minicaprise mix
#52
Postat 19 October 2018 - 10:32 AM
https://romania.worl...-parapanta.html
#54
Postat 21 October 2018 - 08:20 AM
mvpricop, la 20 October 2018 - 11:41 PM, a spus:
E posibil ca în zonă să avem noroc de panta „perfectă”.
Mă dau pe GOOGLE MAPS și poate avem noroc..
Cu drag: PVP
#56
Postat 21 October 2018 - 10:50 AM
renatoa, la 21 October 2018 - 09:21 AM, a spus:
Dragă Edi Sultan dacă ai putea să ne recomanzi niște pante pe la voi prin Dobrogea....
Cu drag: PVP
#59
Postat 21 October 2018 - 07:05 PM
Am să caut regulamentul ca să văd cam despre se loc de zbor ar fi nevoie, dacă nu greşesc între cele două extreme sunt necesari 200m.
"Locul meu de joacă" din apropierea Tulcei nu este în regulă deoarece direcţia vântului nu este cea mai favorabilă decât în câteva zile din an şi acelea cu soarele din faţă, iar pe cealaltă deschidere panta este relativ dulce dar are într-o parte Satul Pescăresc. Noi îl evităm şi nu zburăm peste el (- muzeu - şi nu dorim să ajungem pe la televiziuni ca distrugători de exponate). Deci cam strâmt locul... azi spre exemplu m-am învârtit în aproximativ 100m.
Am să dau o fugă cu prima ocazie la Enisala în zona cetăţii. Locul este superb dar nu am avut niciodată la îndemână o zburătoare să încerc, aşa că primul sfârşit de săptămână, dacă nu intervine nimic, voi reveni cu păreri de la faţa locului.
P.S.: cam aşa arată panta pe care o folosesc de câte ori bate văntul (S-SE):
Pozele sunt făcute în 2016 panta pe care o vedeţi a fost creată prin excavarea pământului necesar pentru proiectul Micro-Delta şi Satul Pescăresc.
Partea bună a lucrurilor este că dacă "scapi" modelul în deal, acesta intră ca morcovul în pământul relativ moale.
Satul Pescăresc.
zona Enisala
#60
Postat 21 October 2018 - 07:26 PM
Acum ca o paranteză: în zona Mării Negre/Dobrogea dacă vântul bate din Est, adică dinspre mare, de obicei, vremea devine rea. Asta este o observaţie făcută în timp pe vremea când "casa mea" era nava.
Aceasta postare a fost editata de edisultan: 21 October 2018 - 07:28 PM