Acum eu sunt primul sa recunosc faptul ca sunt pale si pale.
Cand eram "puiutz" (nu ca acum as fi depasit stadiul asta) am citit cu mirare un articol de M. Drela parca in care explica frumos ca daca iei nu stiu ce pale "la pila" le creste eficienta si fac zgomot mai putin:
Ca unul care de-abia deslusea tainele echilibrarii elicei m-am ferit de asa ceva.
Mai tarziu am vazut pe reisenauer ca palele astea GM au un consum mai mic dar si tractiune mai mica in comparatie cu Aeronaut (reisenauer cu viper):
2s - 7,4V - 13x8 Ae M41, 5676 rpm, 22 Amp. 163 Watt, Schub 1227g, VPitch 69 km/h, Eta 79,6%
2s - 7,4V - 13x8 GM CFK M25, 5790 rpm, 20 Amp. 148 Watt, Schub 995g, VPitch 71 km/h, Eta 80,8%
Bineinteles ca le pun pe banc si vad la volt / amper /wattmetru care e treaba. Ma bazez pe faptul ca daca in loc de Aeronaut la 3s bag un GM la 2S in limite decente ma pot baza pe o marja de siguranta de 10% care ar fi diferenta de consum (in minus) fata de Aeronaut. Ca ai si o tractiune cu 20% inferioara dar la acelasi Vpitch asta e alta treaba (a punctat-o destul de bine Stefan).
Pina la urma ar trebui sa simtim "intuitiv" care e treaba cu palele ...la urma urmei sunt doar niste aripi in miniatura torsionate (cu un washout monstruos). Unele au "varfuri" ca la Xplorer (Aeronaut), altele au o forma mai eliptica (GM), unele mai groase, altele mai subtiri, unele cu un profil mai din topor altele cu profil finut... mama lor de "aripioare"...
Fisiere atasate
-
prop_mod.pdf (24.62K)
Number of downloads: 6
Aceasta postare a fost editata de ender67: 21 September 2018 - 09:57 PM