Discutii F5J / F3J ... un fel de "cafenea" dedicata pentru modelele de competitie
#91
Postat 11 November 2018 - 09:10 PM
#92
Postat 17 November 2018 - 09:01 PM
https://www.t9hobbys...e-digital-servo
https://www.t9hobbys...e-digital-servo
https://www.t9hobbys...g-digital-micro
Ma uitam dupa specificatii de ls MKS HV6100 si am gasit un alt model tot de 10mm:
https://www.flashrc...._ds450_mks.html
30 de euro fata de 40 euro DS6100:
https://www.flashrc....ds6100_mks.html
sau 47 de euro varianta HV:
https://www.flashrc....hv6100_mks.html
seria 6100 ar fi "tres haute qualite" iar DS450 "haute qualite".
Or fi diferente la angrenaje? la centrare? La electronica sigur sunt, DS450 e la 5V maxim dar e destul de "tare" (3.2 kg.cm).
Unii sunt de parere ca DS450 a fost "moderrnizat" si a devenit DS6100...
#93
Postat 29 December 2018 - 10:51 PM
https://www.rcgroups...1&postcount=378
Ce nu imi place e ca par a fi niste screen-shots si apoi fotografiat monitorul sau lapttopul ....urat de tot. Cred ca era la un prieten si na avut alta solutie ...altfel nu imi explic de ce nu a pus naibii imaginile originale (bara de jos e a unui image viewer din windows).
A pus el niste greutati de Ultima (1200 grame) dar ce ma interesa personal erau tractiunile pentru Viper cu GM 13x8 si 14x7 ... ca exact astea le-am pregatit. Si arata bine 40A/380 w pentru 13x8 si 44A/400W pentru 14x7 (tractiune statica in jur de 2150 grame).
Mai are pe acolo niste chestii care pot influenta rezultatul...de exemplu face calculul pentru 500 m deasupra marii ...dar ce sa vezi ca Brasovul si Ghimbavul sint cam la altitudinea aia (in jur de 525 m daca tin bine minte).
Calculele sunt facute pentru 3S 850 mAh (nu zice daca e Bolt sau Graphene sau zippy...oricum nu prea conteaza).
Enjoy!
Aceasta postare a fost editata de ender67: 29 December 2018 - 10:53 PM
#94
Postat 09 May 2019 - 09:47 AM
Din ce se vede cheia e lansarea joasa, odata ce ai scapat, daca ai scapat pare simplu (pana la aterizare). Interesant ca mai toate competitiile au teren neregulat, mai un deal, mai o padure ... sunt curios sa vad un concurs pe teren plat, plat, cultivat otova, cam ca la Adunatii-Copaceni.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#95
Postat 10 May 2019 - 09:47 AM
- observ la NaNmodels o tendinta ingrijoratoare, cu fuselaje ultra-slim. Apropape nu mai ai loc sa iti montezi nimic in zona aripii. Unii au ajuns sa isi monteze receptoarele in aripa - la faza asta apar si probleme de receptie (antene prea aproape de aripa si fuselaj). Cred ca se vor monta tot mai des receptoare redundante / sateliti. O alta problema care apare este spatiul pentru balast - am vazut cazuri in care au lipit firele de "tavan" ca sa poata monta si un balast. Se va trece oare la un balast in aripa (in joiner)?
- referitor la X-tail / V-tail: vad ca doar constructorii "clasici" (Vladimir si NaN) au in oferta V-tail (solutie care pare a fi preferata de "profesionisti").. si mai e si chestia aia mai ciudata - ampenajul in A de la Plus. Fac abstractie de subtilitatile legate de pilotaj si imi dau cu parerea doar dpdv constructiv: ampenajul in V e mai greu de realizat. nu neaparat fizic (ampenajul construit) cat mai alea fineturile legate de amplasare si centrare. constructiv nu e mare scofala (nici macar pentru dimensionare)...iei o solutie de ampenaj "clasic" si consideri diagonalele ...sau faci un unghi de 108-110 grade sau pe acolo. Dar amplasarea simetrica si la unghiuri exacte pare mai greu de facut. Trebuie sa faci 2 tije de carbon si care trebuie lipite la niste unghiuri exacte. Daca ai productie "de serie" iti faci niste SDV-uri ...daca faci 1-2 bucati dar ai o imprimanta 3D bine "calibrata" (cu unghiri drepte exacte, nu prea conteaza distantele aici) iar te poti descurca cu niste piese ajutatoare.
- numarul de planoare disponibile in concurs: aici e partea interesanta. Pina mai anul trecut concurentii isi luau doua planoare: "greu" si usor". Ala greu in zona 1800-2000g, ala usor in zona 1400-1500 g. De cand au aparut modelel ultra-usoare vad 9mai ales la americani) ca au cate trei: "ultra-ligh" and "light", "normal", "windy" and "storm". Zonele de greutate ar fi 1100-1200, 1400-1500 si 1800-2000. Bineinteles ca la greutati diferite apar si clase diferite de tractiune. La modelele grele motoare de 100-110 g, la cele normale si light cm 70-80 g. 3S inca pare a fi "norma" cu unele aplicatii de 2S si 4S. Reductoarele inca sunt foarte comune dar au aparut si alternative direct drive eficiente: vezi motorul ala incapsulat de 400 W, numai bun pentru modele light si normale (cica ar merge pina la 1800 g).
- ca o premier am vazut un Viator (model derivat din SynerJ cu anvergura de 3.2 la coarda de 20 cm) construit ceva mai solid (adica vreo 50 g maxim 100 g in materiale in plus la aripa) si lansat F3J ...e drept ca doar la tractiune de 1 om ...dar avand in vedere ca e un model de sub 1 kg eu cred ca e remarcabil. /am adus 2 modele Viator, poate Bogdan il termina de construit pina la primul concurs F5J sa vedem pe viu de ce e in stare modelul. .
#96
Postat 10 May 2019 - 03:52 PM
Deoacamdata stau cuminte pe fundul meu, zbor ce am. Am mai cumparat doua pakuri Bolt de 850 mah, sunt potente.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#97
Postat 12 May 2019 - 09:55 PM
A fost un concurs fain, aproape sa nu se mai tina din cauza vremii, in final a fost beton, 8 manse cu de toate. Campion pe bune, Sebi, clasa a VI-a, baiatul lui Vali (care face planoare). O poza de atmosfera (© Pricop)
20190511_141245(0).jpg (189.57K)
Number of downloads: 31
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#98
Postat 12 May 2019 - 09:59 PM
Te distrezi, n-ai încotro! ;)
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#99
Postat 13 May 2019 - 02:50 PM
...<div>Sau poate asa o fi considerat finlandezul ca e pozitionarea optima pentru el....
</div>
Fisiere atasate
-
siipijohto2.jpg (93.03K)
Number of downloads: 52 -
siipijohto.jpg (56.23K)
Number of downloads: 49 -
wires_to_nose.jpg (57.38K)
Number of downloads: 52 -
rcv_loc.JPG (77.29K)
Number of downloads: 46 -
Explorer.JPG (150.09K)
Number of downloads: 66
Aceasta postare a fost editata de ender67: 13 May 2019 - 02:51 PM
#100
Postat 13 May 2019 - 05:59 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#101
Postat 13 May 2019 - 09:11 PM
- in ultima imagine (comparatia intre cele 2 fuselaje) se observa diferenta de inaltime (de peste 1 cm) si de material (prima oara cand vad un fuselaj facut cu unidirectional...probabil din 2 straturi care nu se vad)
- din cauza asta se schimba unghiul sub care se baga balastul ...e mult mai mic, si te cam incurca chestiile de sub canopie
- ...deci servo si receptor se muta SUB aripa
- ...pardon..."IN" aripa, ca nu prea mai e loc nici macar de un servo MKS uzual "in picioare"
- ...observati ce frumos sunt culcate servo-urile, cu capetele de angrenare pozitionate la extremele laterale (sa poata fi bagat balastul INTRE brate)
- hopa si cu receptorul sus pe fuselaj (de remarcat inscriptia aia cu antene de 40 cm la receptorul Jeti)
- ...lipeste firele de tavan si vine spre ESC doar cu o tripleta torsadata
- ca sa faca loc pentru servo si Rx trebuie sa renunte la mufa DB9 si sa faca decupaje in aripa
Deci s-a dus naibii "orice aripa pe orice fuselaj" ...dar la pretul unei asemenea configuratii nu cred ca statea omul sa faca economie de vreo suta si ceva de euro cat costa un fuselaj (cred ca numai receptorul ala costa cam asa ceva).
Exercitiu de imaginatie: daca nu ai receptor Jeti cu antene de 40 cm ci niste receptoare FrSky cu antene "normale" (eventual cu carcasa destul de voluminoasa) sau o configuratie cu receptor redundant ...si vrei sa pui balast ...la ce inginerii trebuie sa ajungi ca sa ai o configuratie functionala?
Inainte de chestia aia cu "orice aripa pe orice fuselaj" cred ca trebuie sa te concentrezi "schimbat orice chestie electronica in maxim 5 minute"
Deci de aia zic ...in momentul in care de la balast ajungi sa bagi IN aripa (nu SUB aripa) electronica ce nu isi are locul acolo si mai trebuie sa pozitionezi si niste fire cu ceva constrangeri de lungime si pozitionare spatiala ...chestiile se imput rapid.
Ajungem de la "de ce naiba au facut bot numai pentru 28 mm " la "ce naiba au avut in cap cand au coborat aripa cu 1 cm?" Ce avantaje dubioase de aerodinamica au in comparatie cu porcaria la care se ajunge pentru pozitionarea electronicii....
Eu stiu cata munca e si ce chin e daca vrei sa bagi servo sub aripa ... dar IN aripa mi se pare de-a dreptul masochist...
Aceasta postare a fost editata de ender67: 13 May 2019 - 09:14 PM
#102
Postat 13 May 2019 - 10:40 PM
De fapt avea atata loc in fuselaj incat punea doua pakuri lipo in paralel pentru balast.
De ce e nevoie de un fuselaj mai subtire ? Un milimetru de aici, un gram de acolo, o pala mai aerodinamica ... se aduna. Nu e diferenta mare intre modelul de anul asta si cel de anul trecut dar fata de modelul de acum 10 ani sau acum 5 ani diferenta e mare si se simte la zbor.
Eu am deja senzatia ca intre modelul meu Explorer (2017) si modelul BF actual a inceput sa fie o diferenta semnificativa.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#103
Postat 14 May 2019 - 12:46 AM
"Tema de proiectare": cum aducem un Xplorer "normal" (15 gr/dmp) la limita de incarcare FAI (12 gr/dmp)? Cum reducem greutatea cu 250-260 grame?
Prima idee: ampenaje "au naturel" (fara vopsea). Diferenta de greutate: 75g -68 g = 7 g. 7 g nu par prea mult ...dar daca le inmultim x 4 pentru echilbrare asta inseamna o reducere de 28 grame in bot, 35 grame in total. Cum se reduc 28 grame in bot? Cel mai simplu mergi pe un pack mai usor, capacitate mai mica si / sau trecere de la 3S la 2S.
Chiar si la motor se mai poate scoate ceva, un Leopard LC250 cu reductor ar trebui sa fie cam 55-65 g fata de un Viper pe la 80-85-90 g.
Se aplica reteta "no paint" si la aripa si cred ca se poate face o reducere de 10% de greutate (eventual si cu o schimbare a layout-ului ...dar nu prea dramatica , deja ne intra degetele in aripa)....ceva intre 50 si 100 g se pot obtine, hai sa zicem 65 grame deocamdata.
Deja nu se mai folosesc clasicele S3170 la flapsuri ci se merge pe MKS / KST / BlueBird de 10 g cam peste tot ....la servo doar prin reducerea greutatii cablurilor mai obtinem cateva grame. Fie SBus (dar nu prea mult, ca pina la eleroane tot trebuie sa ducem 3 fire si din reducerea de greutate a firelor pina la flapsuri nu obtinem o reducere prea mare) dar mai ales prin reducerea snopului de fie intre receptor si mufa DB9 de la 4 bucati de cate 3 fire la un mini cablu de 6 fire (4 semnale si 2 alimentari). Iar nu e foarte mult, dar ajuta la "organizare".
Ca tot am zis de DB9 ... din perechea aia cu o gramada de metal revenim la mufe MPX si cred ca mai reducem si de acolo vreo 10 grame.
Alta idee de rducere: se inlocuieste ESC barosan de 40A si 45 de grame cu ceva mai slim (am primit saptamina asta 2 bucati ESC slim pentru drone, 36A cu burst de 45A, latime cam 1 cm si inaltime vreo 4-5mm, greutate 8.6 grame fara mufa XT60). Cu mufa...cam 10 g...plus un BEC separat de vreo 5 grame (sau putem renunta si la el si folosim servo HV)...am "ras" 30-35 grame de la ESC.
Mi-a sosit saptamina asta si unul din noile receptoare FrSky..miniatural...ce sa zic, nu i-am facut bind si test dar asta si cu un receptor miniatural slave pentru redundanta sunt cam de 5 grame si extrem de compacte.
Ia sa vedem ce avem pina acum: 35 grame din coada si motor mai usor, 65 grame de la aripa, hai sa zicem 20 grame de la baterie, 30 grame de la ESC, 10 grame de la mufe. Cam 160 grame sau pe acolo +/- 10%. Deci ceva intre 150 si 175 grame. De unde naiba mai scoatem 100-120 grame?
La o singur chestie n-am umblat ...adica la fuselaj. Hai sa facem calculele.
Un fuselaj de Xplorer echipat era cam 340-350 grame. Scoatem motor /con /pale (100 grame), cele 2 servo (20-25 g) si cele 2 mufe DB9 cu snopul de fire ...cam 200 grame de carbon sau pe acolo (inclusiv 2 piulite incastrate cu o gramada de lemn si epoxi)...dar facem abstractie si zicem 200 grame de carbon.
Layout-ul de carbon / sticla / epoxi e mai complex la fuselaj in comparatie cu aripa plus ca se baga mult mai mult epoxi (raportul de greutate intre carbon:epoxi poate sa nu mai fie 1:1 ci chiar 1;2 sau 1:3 sau chiar 1:4)...dar din ce am vazut in sectiunile decupate sub aripa ai cel putin 2 straturi de carbon de 90 gr/mp sau 3 de 60 gr/mp.
Ce se intampla cand se trece la 3 straturi de carboline de 30 grame (cum cred ca e layout-ul de la noul fuselaj)? Pastrand gradul de saturatie cu epoxi se poate obtine o reducere de greutate la jumatate..sa zicem de la 200 la 100 grame.
Ce se intampla cand mai conbori aripa cu 10-12 mm si deci ai o suprafata a fuselajului cu 10-15-20% mai mica? Obtii o reducere suplimentara de greutate de 10-15-20 grame.
Uite asa ai scos 100-120 grame de la fuselaj si ai obtinut Explorer-ul de 12 gr/dmp la limita regulamentului....
...bineinteles ca sunt speculatii ca inca nu am vazut (si cantarit) fuselajul nou. Poate cumpar si eu unul sa vad cat de jos pot sa trag greutatea unui Xplorer fara sa cumpar tot setul.
#104
Postat 14 May 2019 - 01:34 AM
#105
Postat 14 May 2019 - 03:41 PM
Cat despre fara vopsea - nu multumesc, planoarele cu fata de carbon sunt un chin, se incing groaznic pe camp. Astea ultrausoare, moderne, sunt vopsite toate, asadar nu din vopsea veneau gramele alea multe.
Unde sunt convins ca mai e mult loc de evolutie e la profile si drag (de aceea sunt fuselajele tot mai slim si palele mai pliate). Dar si acolo (la partea de profile/aerodinamica) cei care zboara in WE de placere nu se potrivesc cu cei care zboara competitie. In WE te duci pe camp daca vremea e misto, soare si vant slab. La competitie te duci cand e vant si ploaie.
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 14 May 2019 - 06:32 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#106
Postat 24 May 2019 - 03:51 PM
- noul receptor RX6R + receptor S.Bus redundant R-XSR + decodor S.Bus SD1 : combinatia asta este echivalenta cu un receptor redundant cu 6 canale (fara decodor, bun pentru F3J) sau 7 canale (cu decodorul suplimentar - bun pentru F5J). Componentele au impreuna 8.9 g ...hai sa zicem 10 grame dupa lipire
- ESC slim de 40 A (2-4S, varf de 50 A pentru 10 s - cel rosu) si 36 A (3-5S, varf de 42 A pentru 10 S - cel violet). Ambele modele au 8-9 g - probabil 10 g cu conector. Cel violet il voi folosi pe Ultima/Ultima2 cu motoare F2919/10 F5J. cel rosu pe Xplorer cu motoare Vipercu reductor Reisenauer micro,
Reducerea de greutate nu e neaparat la receptie (un receptor V8FR are cam 10 grame din cate stiu) dar e destul de buna la ESC30-40-50 g).
Asta in eventualitatea ca nu folosim BEC - la 2S si servo HV nu e necesar, la 3S un BEC de 3-5A e in zona 5-10 g.
Fisiere atasate
-
IMG_2473.JPG (428.44K)
Number of downloads: 35
#107
Postat 24 May 2019 - 04:32 PM
ender67, la 24 May 2019 - 03:51 PM, a spus:
- noul receptor RX6R + receptor S.Bus redundant R-XSR + decodor S.Bus SD1 : combinatia asta este echivalenta cu un receptor redundant cu 6 canale (fara decodor, bun pentru F3J) sau 7 canale (cu decodorul suplimentar - bun pentru F5J). Componentele au impreuna 8.9 g ...hai sa zicem 10 grame dupa lipire
- ESC slim de 40 A (2-4S, varf de 50 A pentru 10 s - cel rosu) si 36 A (3-5S, varf de 42 A pentru 10 S - cel violet). Ambele modele au 8-9 g - probabil 10 g cu conector. Cel violet il voi folosi pe Ultima/Ultima2 cu motoare F2919/10 F5J. cel rosu pe Xplorer cu motoare Vipercu reductor Reisenauer micro,
Reducerea de greutate nu e neaparat la receptie (un receptor V8FR are cam 10 grame din cate stiu) dar e destul de buna la ESC30-40-50 g).
Asta in eventualitatea ca nu folosim BEC - la 2S si servo HV nu e necesar, la 3S un BEC de 3-5A e in zona 5-10 g.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#109
Postat 24 May 2019 - 05:19 PM
stiganas, la 24 May 2019 - 04:32 PM, a spus:
Pai nu intentionez sa fac nici un fel de programare (deocamdata).
Ambele modele au in manual la "Main feature":
● Damped light does regenerative braking, causing very fast motor retardation, and inherently also does active
freewheeling.
Ala violet are in plus la "Programmer paameter" o sectiune ce descrie un fel de frana automata:
4. Brake On Stop
Brake on stop can be set between 1% and 100%, or disabled. When not disabled, brake will be applied when throttle is zero.
For nonzero throttle, this setting has no effect.
Sa vad cum se comporta fara programare...sau il voi conecta la un FC sa vad ce zice.
De aia am zis ca folosesc cel rosu la motor cu reductor (care ar trebui sa aiba o frana "naturala" in reductor) si pe ala violet la motoare direct drive. Plus ca si amperajul era cam in zona dorita pentru fiecare motor (direct drive pe Ultima la 1200-1250 grame si cu reductor pe Xplorer la 1400-1450 grame).
Daca nu merg cu ce vin din fabrica si trebuie sa le programez cumva cel rosu are 4 puncte aurite de contact si cel violet 5 puncte ...dar manualul nu da nici o indicatie despre pin-out.
Vreau sa studiez chestia cu programarea pentru frana la alte ESC de genul asta de la HobbyKing.
Aceasta postare a fost editata de ender67: 24 May 2019 - 05:20 PM
#110
Postat 24 May 2019 - 09:57 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#111
Postat 09 July 2019 - 03:03 PM
stiganas, la 24 May 2019 - 09:57 PM, a spus:
Programare "Brake on stop" la ESC slim de drone (modelul din poza e Flycolor Raptor slim de 40A cu peak de 50A pentru 10 secunde):
- se ia una bucata Flght Controller (FC) cu un firmware care accepta BLHeli passthrough (traducere: pentru ca nu putem conecta direct ESC la calculator sau la un programator folosim o facilitate de firmware-ul de FC CleanFlight / BetaFlight de programare a ESC via FC); nu prea merge cu orice combinatie de FC si CF/BF, aveam niste FC luate ieftin la reducere de la HK (cred ca 4 sau 5 euro) "cu de toate" (AIO ..adica si cu OSD si PDB) dar care aveau o versiune mai veche de CF, am incercat vreo 5 versiuni si pina la urma m-am plictisit si a mers din prima cu FC de la Tyro99
- se face download la extensia de Chrome BLHeli sau la aplicata BLHeli / BLHeli_s/ BLHeli32 (dupa caz)
- se alimenteaza ESC-urile (un set de 4 bucati in acest caz) de la un 2S / 3S sau ce aveti prin batatura, plus masa si intrarea de semnal la pinii respectivi de FC
- in Extensia BLHeli click pe "connect", click pe "Read Setup"
- asteptam cu rabdare sa se citeasca setarile din ESC si sa se picteze informatia pe ecran, apare cam ce aveti in poza (cu o singura exceptie notabila ca nu apare bifa la "Brake on stop")
- click pe "Break on Stop", click pe "Write setup" , asteptam sa se scrie info in ESC
- pentru verificare click pe "Disconnect", scos mufa USB, scos alimentarea de la ESC, reatasat alimentarea si mufa USB, "Connect", "Read Setup" ..si daca totul a mers uns ar trebui sa se vada bifat "Brake on Stop" la "Common Parameters"
Setul asta de 4 bucati de 40/50A e gata, ma duc sa lipesc mufele si pentru un set de 4 bucati de Flycolor XCross Slim de 36/42A
Fisiere atasate
-
BLHeli.png (121.67K)
Number of downloads: 33 -
IMG_2652.JPG (318.24K)
Number of downloads: 31
Aceasta postare a fost editata de ender67: 09 July 2019 - 03:06 PM
#112
Postat 09 July 2019 - 03:21 PM
#113
Postat 09 July 2019 - 04:05 PM
Se observa ca toate ESC-urile au acelasi set de parametri (nu prea conteaza chestia asta ca vor fi folosite individual la F5J, era important pentru drone) si ca procesorul e SiLabs (asta e de bine).
Ce e important: toate au "Brake on Stop" - "On".
Fisiere atasate
-
BLHelisuite.png (195.67K)
Number of downloads: 20
#114
Postat 09 July 2019 - 05:04 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#115
Postat 19 August 2019 - 05:22 PM
Asadar ai confirmarea ca ESC-urile de drone sunt bune pentru planoare (orice fel de planoare nu doar de competitie). Asta e o veste foarte buna caci sunt mult mai mici si mai ieftine decat cele normale aero.
Din pacate tendinta acum e pe pakuri de 3s/4s deci e nevoie de BEC. Cu un pac de 2s si servo HV elimini cu totul BEC-ul dar nu e destula putere pentru competitie (pentru aceeasi 250-350W curentul e prea mare).
Pe partea de motor F2919-10 F5J e intradevar foarte bun dar un asemea motor te blocheaza in niste pale mici si cam urate. Palele (si conul) GM sunt superbe si pleaca de la 12x8 (deocamdata), e adevarat conul + palele sunt impreuna peste 70 EUR da banii astia ii vezi la fiecare zbor si te bucuri de ei. Ar fi interesant de testat motorul minune cu niste pale GM pentru ca sug curenti mai mici decat palele conventionale, cine stie, poate merge.
Eu deocamdata sunt multumit cu ce planoare F5J am, culmea daca ar fi sa mai cumpar as lua mai multe planoare F3J/F3B.
ender67, la 19 August 2019 - 02:34 PM, a spus:
- vestea buna e ca totul a fost OK, a scurtat un pic palele (erau cam 13x7 din ce am vazut si le-a scurtat cu 1 cm si echilibrat), ESC + BEC a fost OK, nu s-au incalzit nici motorul nici ESC nici BEC. Din ce spunea ca a auzit prin jur sunetele de initializare de la ESC-uri mai erau destui cu ESC de drona. BEC-urile le-a folosit la 6V chiar daca avea servo HV. Programarea de frana a functionat (cea facuta cu passthrough de flight controller). Marele avantaj la solutia ESC de drona si BEC separat e volumul mic (si "spart" in 2 bucati pe care le poti aseza altfel in fuselaj slim) si de greutate (cu mufe XT60 si bullet-uri de 3.5 mm mie mi-a iesit combinatia ESC+BEC in zona 25-26 grame, un ESC de 45-50A "normal" are cam 45-50 gr).
- vestea proasta (pentru mine) e ca trebuie sa imi refac stocul de motoare, am cumparat 4 motoare de tipul asta si 3 au ajuns la Silviu (si nu vrea sa se mai desparta de ele) iar al 4-lea e la Bogdan Floria.
Asta e...in curand mai fac comanda de cel putin 2 motoare, mai vrea cineva motoare F5J direct drive? Mai am si vreo 4 ESC-uri de 36/42A si 2 de 40/50A din seria aia FlyColor Slim, plus ceva ESC-uri de 30A si 35 A (cate 4 din fiecare) si care probabil la varf duc 35 A respectiv 40A ...mai vrea cineva sa incerce solutia ESC de drona + BEC? Ca sa stiu cate ESC-uri mai pun la "prajit" ...pardon ..."programat frana".
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#116
Postat 19 August 2019 - 09:06 PM
- motorul asta are un KV mare (parca 1480 ...si cred ca e "pe bune" ca nu e ceva cu 50 sau 00 in coada pus la plesneala) si producatorul zice 3S maxim 11x8
- palele ajunse la Silviu erau cam maricele (mostenite de la Viper/Reisenauer) si le-as fi folosit la 2S (daca mergea motorul)
- stim din datele de pe Reisenauer ca palele GM sunt mai "fine"...fata de un Aeronaut de acelasi diam x pas ar avea un consum de 10-15% mai mic dar si o tractiune ceva mai mica
- pentru motor se dau urmatoarele date:
Hélice: AERONAUT CAM CARBON 10x6"
Contrôleur: XPower XSreg40
Accu : Hot Lips VHD 1300 3S1P
Régime: 11900 t/mn
Consommation: 34 A
Traction statique: 1,5kg
Hélice: XPower CARBON 10x6"
Contrôleur: XPower XSreg40
Accu : Hot Lips VHD 1300 3S1P
Régime: 12000 t/mn
Consommation: 32 A
Traction statique: 1,4kg
Hélice: XPower CARBON 11x6"
Contrôleur: XPower XSreg40
Accu : Hot Lips VHD 1300 3S1P
Régime: 11000 t/mn
Consommation: 37 A
Traction statique: 1,7kg
- am o gramada de Aeronaut, pale de carbon pentru chestia asta parca as avea ceva 10x6 dar cu pale late si niste Gemfan (China) 11x8 cu pale inguste
https://www.banggood...ur_warehouse=CN
- ei...cu GM cum ziceam e alta treaba. Probabil 12x8 ar merge la limita, si daca nu merge direct ar fi "solutia Silviu", scurtate cu 1-1.5 cm si echilibrate. Cred ca se face relativ usor pentru ca GM nu sunt genul de pale cu "winglet" (cu varf) ci sunt profilate pe fuselaj si profil rotunjit
- ar mai merge asa ceva:
https://www.hyperfli...ing-prop-blades
https://www.hyperfli...ing-prop-blades
- cred ca am GM 13x8 sau 14x7 dublura si as putea incerca sa le scurtez ... dar cu mare parere de rau
#117
Postat 19 August 2019 - 09:20 PM
Motorul F2919-10 F5J e un compromis foarte inteligent dar nu poate fi dus (de catre producator prin bobinare diferita) nici catre Kv mai mare (ar creste puterea dar palele ar fi prea mici si ineficiente) si nici mai mic - ar scadea puterea dramatic la KV de 1000 sau mai mic
Singurul mod in care poti sa maresti puterea la un motor (toate celelalte ramanand neschimbate) e prin maritea turatiei. Si uite asa se ajunge la gearbox. Cum ziceam merita testat cu niste GM 12x8. De ce nu fac asta cei de la topmodell nu inteleg, ca nu mai pune nimeni aeronaut pe un model de competitie - sunt naspa rau.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#118
Postat 19 August 2019 - 09:35 PM
FEDERATIA AERONAUTICA ROMANA
Str. Vasile Conta n° 16 020954 Bucarest
mihaiiliebalon@yahoo.com
TEL: +40 21 318 90 32
www.federatiaaeronautica.ro
Saptamana viitoare este Camp. European Racheto. Ma intreb daca este aceeasi situatie cu licentele.
Am obtinut cu greu una, noroc cu dl. Pop!
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#119
Postat 19 August 2019 - 10:16 PM
Am luat la intamplare un pilot:
https://sportinglice...licencee/120876
inlocuiesti numarul lui de licenta FAI (120876) cu al tau si vezi ce zice situl.
mvpricop, la 19 August 2019 - 09:35 PM, a spus:
FEDERATIA AERONAUTICA ROMANA
Str. Vasile Conta n° 16 020954 Bucarest
mihaiiliebalon@yahoo.com
TEL: +40 21 318 90 32
www.federatiaaeronautica.ro
Saptamana viitoare este Camp. European Racheto. Ma intreb daca este aceeasi situatie cu licentele.
Am obtinut cu greu una, noroc cu dl. Pop!
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#120
Postat 19 August 2019 - 11:13 PM
- una bucata motor F5J (as fi comandat 2 dar era ultima bucata ... au stoc mare 94 de bucati la topmodel.fr dar acolo platesti transportul si comision Paypal 27.5 eur fata de 14.3 euro la flashrc.com)
- de la Hyperflight cate 2 bucati Vitaprop 10x6 si 11x6 si 2 bucati GM 12x8 (daca nu merg pe motorul asta pe Ultima le aveam in plan pentru Viper cu reductor cu 3S pe Xplorer).
Asta e, direct drive pe Ultima si la fiecare pale 10x6 si 11x6 (normal si vant) si Viper/reductor cu GM 12x8, 13x8 si 14x7 pentru Xplorer si Shadow (care e mai greu de felul lui 1750-1800 g ca are aripi F3J). Plus Scorpion/reductor cu GM 16x8 pentru fuselajul upgrade pentru Xplorer-ul galben (KV motor 3000, redus 600, cu GM 16x8 tractiune 2.5 kg la un model de 1800 grame ...).
La toate merg ESC-urile astea slim de 36-40 A (mai am 4 bucati de 36 si 2 de 40).