Discutii F5J / F3J ... un fel de "cafenea" dedicata pentru modelele de competitie
#181
Postat 07 September 2020 - 11:01 AM
https://www.aliexpre...0289990715.html
#182
Postat 07 September 2020 - 11:04 AM
Citeaza
Nu ii vad competitivitatea... chiar de loc... :unsure:
Asta pentru ca ai uitat sa precizezi diametrul... 23mm :D
Totusi, kv-ul nu e pe gustul meu, prefer sub 2000 si o elice de 7-8 pentru jobul asta.
Chiar si asa, exista competitie la motoarele de drone de racing, un pic mai mare, dar ridicol de ieftin, de 10x chiar !!! 6 Euro... D2008 la HK.
RPM/V: 2300KV
Max Current: 20A
Diameter: 25mm
Weight: 30.5g
#183
Postat 07 September 2020 - 11:32 AM
renatoa, la 07 September 2020 - 11:04 AM, a spus:
Asta pentru ca ai uitat sa precizezi diametrul... 23mm :D
Totusi, kv-ul nu e pe gustul meu, prefer sub 2000 si o elice de 7-8 pentru jobul asta.
Chiar si asa, exista competitie la motoarele de drone de racing, un pic mai mare, dar ridicol de ieftin, de 10x chiar !!! 6 Euro... D2008 la HK.
RPM/V: 2300KV
Max Current: 20A
Diameter: 25mm
Weight: 30.5g
Doar un singur cuvant: INCAPSULAT. Arata-mi un alt motor de 23 mm incapsulat.
Si referitor la motoarele de drone refolosite la aripi fixe: da, sunt foarte multe modele si foarte ieftine. Dar majoritatea au o mare hiba: axul nu e separat si de obicei e prelucrat din rotor filetat M5 sau pe acolo. Nici la motoarele clasice nu era o fericire ca trebuia sa slabesti surubul de fixare ax si sa dai cu ciocanul sa impingi axul sa iasa spre firewall ...era o operatie delicata si puteai sa indoi putin axul. Sau acum gasesti variante cu ax scurt si la care axul de 5 mm filetat e o piesa separata care se monteaza cu suruburi M2 sau pe acolo.
Si in general e o ceata totala in ceea ce priveste codificarea motoarelor. Cand ziceai 2830 stiai ca ai un motor cu diametrul extern (al rotorului) de 28 mm si lungime totala 30 mm. La drone e un pic altfel, codificarea e mai ciudata, de exemplu un BR2205 inseamna un motor cu diametrul statorului de 22 mm si cu inaltimea statorului sau rotorului (partea cu magneti) de 5 mm.
Ceea ce stiam noi ca e un 2830 acum ar fi un BR2212 sau pe acolo, un 2826 ar fi un 2208 si tot asa.
Conditiile s-au schimbat total, "ieftinatura" de Emax CF2812 a ajuns sa fie de 2 ori mai scump (10.27 EUR) decat niste motoare de drona (Racestar BR2212 (4.57 EUR). asta la preturile din china, ca la depozitul din Cehia sunt 6.35EUR individual sau 19.95 EUR setul de 4. A ajuns "clasicul "2830 sa coste 25 de lei.
Deci da, nu ai pretentii, te descurci cu un motor de 5 EUR. Vrei ceva mai deosebit (adica incapsulat) scoti banul.
Asa am si eu 3 motoare DYS D2225 KV1350 luate acum 3 ani la 10 dolari bucata si nefolosite (cred ca am facut unul singur cadou)
Aceasta postare a fost editata de ender67: 07 September 2020 - 11:33 AM
#184
Postat 07 September 2020 - 11:52 AM
Pe de alta parte.. din ce stiu nu a avut nimeni probleme cu motoarele XPower F2929-10 (chirr daca au fost folosite si cu 4S desi producatorul zice 3S). Si nu mi-a reprosat cineva ca s-a luat dupa recomandarea mea pentru direct-drive-ul asta incapsulat in loc de gearbox cu Reisenauer si a avut probleme...ba din contra.
Si in orice caz , recomandarea motorului ala de 23 mm incapsulat era in topicul de "Discutii F3J/F5J" dar pentru clasa care a aparut intre timp (F5K)...daca avea cineva ideea sa reconfigureze un DLG pentru F5K nu sunt foarte multe motoare disponbile pe piata si incapsulatul ala de 23 mm era exact ce trebuie daca nu te multumeste un DYS D2225.
#185
Postat 07 September 2020 - 01:25 PM
Mai bine trag firele pe altundeva, sau il montez pe firewall adancit in fuselaj. Adica prins "de fund" asa cum se monteaza un motor de drona pe bratz ;)
La 23 mm diametrul exterior, cat mai poti avea diametrul rotor ? Chiar nu conteaza ? sa ne reamintim de bratul fortei, care ne da tractiunea... care este...
Nu e de mirare ca are kv-ul care il are si recomanda elice de 6"... ca altfel nu poate, n-are de unde...
La dimensiunile astea m-as fi asteptat sa vad mai multe abordari de motoare la care colivia sa fie fuzionata cu hubul elicii si conul, pentru mine asta ar fi abordarea rationala, nu outrunner "in conserva"...
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 07 September 2020 - 01:28 PM
#186
Postat 07 September 2020 - 02:27 PM
Radio: Futaba T8FG Super and FrSky Xlite Pro
Aero: NineEagles Sky Climber
Introduction F5j
F3K Alpha DLG
SIG Piper Cub 1/6
Auto: Radio: Futaba T3PV
HPI Savage XL - Nitro
Hot Bodies D8T - E conversion
#187
Postat 07 September 2020 - 02:46 PM
renatoa, la 07 September 2020 - 01:25 PM, a spus:
Mai bine trag firele pe altundeva, sau il montez pe firewall adancit in fuselaj. Adica prins "de fund" asa cum se monteaza un motor de drona pe bratz ;)
La 23 mm diametrul exterior, cat mai poti avea diametrul rotor ? Chiar nu conteaza ? sa ne reamintim de bratul fortei, care ne da tractiunea... care este...
Nu e de mirare ca are kv-ul care il are si recomanda elice de 6"... ca altfel nu poate, n-are de unde...
La dimensiunile astea m-as fi asteptat sa vad mai multe abordari de motoare la care colivia sa fie fuzionata cu hubul elicii si conul, pentru mine asta ar fi abordarea rationala, nu outrunner "in conserva"...
Si tu ai dreptate dar vezi si pentru ce clasa e motorul respectiv: F5K. Adica ceva gen 300 de grame. Si daca ne uitam cum e abordarea tactica la F5x (ca o fi J sau K) vedem ca in ultima vreme se prefera modelele ultrausoare, lansari de inaltime mica (sa se evite penalizarea de depasire plafon) si vanarea de termice chiar dupa start. Ca sa fiu rau clasa F5K e un fel de nano-F5J si chiar nu prea conteaza cat trage motorul ala si cat de eficient e, totul e sa nu fie prea greu, sa fie cu diametru mic sa se potriveasca in fuselaj DLG modificat, sa se echilibreze modelul si sa faca un pic pe ventilatorul vreo 15-20 secunde. Ca se poate face chestia asta si cu un motor de 10 dolari si cu unul de 60 de dolari o sitii si tu si o stiu si eu...dar ala de 10 dolari nu are tinicheaua aia "F5K" in coada si nu e "de competitie".
Asta e, F5K e ultimul buzz word pe vreme de COVID-19.
#188
Postat 07 September 2020 - 02:53 PM
Sergiu SF, la 07 September 2020 - 02:27 PM, a spus:
https://www.banggood...ur_warehouse=CN
Recommended Prop(inch) : APC8038, APC1047, APC1038, APC9047,APC9045
Applicable Trainer Weight750g 3S 1047
Chiar si 10x6 mi se pare mare. Motoarele astea noi sunt facute sa lucreze in "haita" in multirotoare, adica nu au tractiune prea mare singure dar se schimba treaba cand lucreaza cate 4 sau cate 6.
Dar un trainer (cu regim de motor 100% din timp) e diferit de un planor (in care motorul trebuie sa lucreze 30 secunde sau mai putin).
Aici gasesti PDF cu specificatii;e:
http://img.banggood....1X2212KV980.pdf
#189
Postat 07 September 2020 - 03:09 PM
Radio: Futaba T8FG Super and FrSky Xlite Pro
Aero: NineEagles Sky Climber
Introduction F5j
F3K Alpha DLG
SIG Piper Cub 1/6
Auto: Radio: Futaba T3PV
HPI Savage XL - Nitro
Hot Bodies D8T - E conversion
#190
Postat 07 September 2020 - 03:15 PM
Sergiu SF, la 07 September 2020 - 02:27 PM, a spus:
Va fi de testat cu care ai urcarea cea mai viguroasa.
11" in sine nu e mare, daca dupa 30 secunde tai gazu, pe multicoptere motorul asta invarte 11" multe minute in sir si nu se incalzeste excesiv.
E adevarat ca nici nu trece de 800g tractiune, doar la decolare, 80-90% sta in hover, cu 300g in medie.
Doar ca o elice mai mare iti va scadea turatia, ceeace combinat cu un pas mai mic (10x6 ~ 11x5) va duce la o viteza ascensionala mai mica. Vei castiga doar la consum, dar banuiesc ca nu te intereseaza asta ca pe un multicopterist.
#191
Postat 07 September 2020 - 03:21 PM
Radio: Futaba T8FG Super and FrSky Xlite Pro
Aero: NineEagles Sky Climber
Introduction F5j
F3K Alpha DLG
SIG Piper Cub 1/6
Auto: Radio: Futaba T3PV
HPI Savage XL - Nitro
Hot Bodies D8T - E conversion
#192
Postat 07 September 2020 - 05:27 PM
La motoare ultramici/usoare e greu de batut hackerul A10 cu gearbox (dar are pale mari si cam grele pentru un planor mic)
ender67, la 07 September 2020 - 10:36 AM, a spus:
- XPower F2919-10 are un fratior mai mic si care ar putea fi folosit la F5K sau planoarele de 2 m electrice: F2307-19. KV2500, 15A, 27 grame, ax 3.17mm, elice 6x3 sau 6x4.
A cam disparut rapid primul lot, va dau un link cu google cache:
https://webcache.goo...n&ct=clnk&gl=ro
- pentru F5J a aparut si competitia la motoare incapsulate de la Dualsky
https://www.aliexpre...0290006279.html
Doua dimensiuni, 5 valori KV (intre 860 si 1900), ax de 5 mm, 89 si 104 grame, putere intre 320 si 420 W, 2S / 3S / 2-3S / 3-4S.
Din pacate chinezii dau diagramele si datele de consum / tractiune doar pentru avarianta de 40 mm / 104 grame.
Daca nu va intereseaza transportul din China le gasiti (varianta de 104 grame cu o singura exceptie c) ceva mai aproape:
https://horejsi.cz/P...orie=327&fraze=
Din pacate exact varianta recomandata pentru F5J nu este in stoc in Cehia.
De remarcat ca are un KV foarte apropiat de XPower F2919-10 (ala parca avea 1380, Dualsky are 1350). Cred ca 3036-11 ar fi ceva f asemenartor Xpower si la greutate dar pare ceva mai scurt din ce vad,
Per total e de bine, economie de minim 100 de euro fata de echiparea cu un gearbox Reisenauer.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#193
Postat 08 September 2020 - 07:38 AM
Pana la urma ea s-a dovedit a fi 1500-1800 kv si 7" ;)
Macar atunci nu erau guristi si shop-uri care sa impinga in fata "solutia unica", lumea se straduia sa caute ceva si sa experimenteze.
E asa simplu sa argumentezi cand "toata lumea il lauda"... dar nu odata m-am lamurit ca "toata lumea" sunt 1-2 orchestratori plus grosul care nu a incercat nimic altceva, ca deh... e mai simplu sa urmezi retete garantate de campioni...
#194
Postat 08 September 2020 - 08:15 AM
Exact asta face aparitia familiei de motoare Dualsky - mai diversifica "solutia unica".
Si acum ca ma gandesc in urma la EZ* problema nu era Kv-ul. Elicea de 7" atingea fuselajul.
renatoa, la 08 September 2020 - 07:38 AM, a spus:
Pana la urma ea s-a dovedit a fi 1500-1800 kv si 7" ;)
Macar atunci nu erau guristi si shop-uri care sa impinga in fata "solutia unica", lumea se straduia sa caute ceva si sa experimenteze.
E asa simplu sa argumentezi cand "toata lumea il lauda"... dar nu odata m-am lamurit ca "toata lumea" sunt 1-2 orchestratori plus grosul care nu a incercat nimic altceva, ca deh... e mai simplu sa urmezi retete garantate de campioni...
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#195
Postat 08 September 2020 - 10:42 AM
Dar stirea cu familia de incapsulate Dualsky peste care am dat pe aliexpress mi s-a parut importanta din cateva motive: 2 greutati / 3 KV / 3 clase de putere.
Cum zicea Stefan acum ceva vreme, XPower F2919-10 e un f bun compromis si isi face treaba bine dar e cam limitat la 3S 10x6 - 11x6. Din ce am vazut la ultimele 2 CN F5J ai nevoie cam de 2 motorizari, si pentru perioadele de acalmie si pentru perioadele cu vant puternic, si pentru situatiile cand vrei sa urci cat mai rapid si pentru alea cand vrei sa ajungi cat mai departe. Si pentru modelul standard ultrausor si pentru cel cu balast (desi ca sa fiu sincer nu am vazut pe nimeni ci balast...sau nu m-am uitat eu cu atentie). Probabil motorul e OK pentru modele in zona 1200-1500 grame (desi producatorul zice ceva de 1800 grame).Si trecerea de la 3S la 4S e cam dura, e posibila dar se cam incalzeste motorul.
Ce au facut cei de la Dualsky ?
- au umblat un pic la dimensiuni. XPower avea 28.1 x 42.7....au marit un pic diametrul la 31 (dar care e inca OK sa incapa in fuselajele F5J) si au facut 2 lungimi (37 si 41 mm) si deci 2 greutati (89 grame cat avea vechiul XPower si 104 grame)
- la modelele "de baza" au scazut un pic KV de la 1480 la 1350-1370 ceea ce le-a permis sa extinda gama de elice de la 10x6-11x6 la 9x6/10x6/11x6/10x8 la motorul scurt si 10x6 / 10x8 / 11x6 / 11x8 / 12x6 / 12x7 / 13x5 la motorul lung.
- au mai scos niste ventilatoare cu KV mare (1850-1900) pentru modele usurele ..nu ne ocupam acum de ele ca nu ne intereseaza subiectul
- pentru cazurile cand ai nevoie de cuplu mare au modelul cu KV 860 si care merge si la 3S si la 4S (3S 14x6-15x8, 4S 11x8-12x7) ...ai tractiune in zona 2.2-2.4 kg si poti sa motorizezi si niste Xplorere mai vechi (de exmplu sa pui Xplorerul ala galben cu aripi F3J pe un fuselaj nou si sa ai un Xplorer "de vreme rea" in zona 1700-1800 grame).
Ma cam bate gandul sa vad cum sunt incapsulatele alea de 104 grame si kv 860.
In alta ordine de idei : cand cautam pe aliexpress cu textul F5J am dat peste urmatoarele "anomalii":
https://www.aliexpre...1223589921.html
https://www.aliexpre...1222765459.html
https://www.aliexpre...1222958718.html
https://www.aliexpre...1222953150.html
Cica sunt niste "Dualsky carbon fiber folding paddle GM glider F5J" (respectiv "Dualsky GM paddle cover glider F5J 38mm fairing").
Traducere: cei de la Dualsky s-au apucat ca copieze cu nesimtire palele si conurile GM si au ajuns la "performanta" sa le vanda la pret dublu fata de originale. Toate sunt GM blades / GM spinners, au coduri Dualsky, in poze sunt montate frumos pe motoare Dualsky ...dar nici un cuvintel despre ce inseamna "elice GM". Nici macar nu au frezat GM in matrita de pale. Cred ca daca ii intrebi nici nu stiu de unde vine GM ( sau iti spun ca e de la General Motors). Pentru cine nu stie un link catre o pagina simpla https://www.gmpropellers.com/.
#196
Postat 08 September 2020 - 11:01 AM
Care o fi anomalia ? :unsure:
#197
Postat 09 October 2020 - 09:27 AM
XPower F2919/10 F5J LIGHT - pentru F5J evident
XPower F2307/14 F5K - pentru un RES din kit.
ender67, la 08 September 2020 - 10:42 AM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#198
Postat 09 October 2020 - 10:17 AM
Eu am pe RES si pe Thermic (2550 mm anvergura) https://hobbyking.co...nner-motor.html
Il mai am si pe un Piper de 1200 anvergura sunt exceptionale.
Mai e si varianta cu 950 kv o am pe un planor de 1600mm anvergura.
Si mai sunt si altele aceeasi dimensiune cu kv si mai mare.
Calitativ sunt super iar pretul e mult mai mic.
Bafta Ciao Sorin
#199
Postat 09 October 2020 - 05:58 PM
SORIN CAIUS, la 09 October 2020 - 10:17 AM, a spus:
Eu am pe RES si pe Thermic (2550 mm anvergura) https://hobbyking.co...nner-motor.html
Il mai am si pe un Piper de 1200 anvergura sunt exceptionale.
Mai e si varianta cu 950 kv o am pe un planor de 1600mm anvergura.
Si mai sunt si altele aceeasi dimensiune cu kv si mai mare.
Calitativ sunt super iar pretul e mult mai mic.
Bafta Ciao Sorin
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#200
Postat 09 October 2020 - 06:12 PM
http://esomodels.wz....0T2632-1000.htm aici e 9 E
Eu l-am luat de pe HK 15E si ceva acum vreo 8-9 luni.
Bafta Ciao Sorin
#201
Postat 09 October 2020 - 10:49 PM
Turnigy TGY-1601A Analog Servo 24T 1.0kg / 0.08sec / 6g
Servo nu sunt niciodata prea multe.
Motoarele de care pomenesti mai sus nu mai sunt demult.
SORIN CAIUS, la 09 October 2020 - 06:12 PM, a spus:
http://esomodels.wz....0T2632-1000.htm aici e 9 E
Eu l-am luat de pe HK 15E si ceva acum vreo 8-9 luni.
Bafta Ciao Sorin
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#202
Postat 10 October 2020 - 09:57 AM
stiganas, la 09 October 2020 - 10:49 PM, a spus:
Turnigy TGY-1601A Analog Servo 24T 1.0kg / 0.08sec / 6g
Servo nu sunt niciodata prea multe.
Motoarele de care pomenesti mai sus nu mai sunt demult.
Motoarele TURNIGY erau de fapt motoare DYS si firma care le producea (DongYang Smart Technology) a dat faliment in septembrie 2019. A fost cumparata de o alta firma FlashHobby (sau era o firma "de backup" ca se pare ca erau /sunt cu caceeasi adresa) si se pare ca seriile D28xx si D35XX vor fi reintroduse pe piata ...dar nu cred ca veti mai vedea prea curand motoare sub marcaTURNIGY pe stoc.
Pina atunci am luat 2 bucati din asta cand era in stoc la depozitul din Cehia:
https://www.banggood...ur_warehouse=CN
Fisiere atasate
-
Flashhobby-D2826-motor_r.jpg (47.54K)
Number of downloads: 2 -
DYS-D2826-motor.jpg (42.03K)
Number of downloads: 2 -
DYS-D2830-motor.jpg (40.01K)
Number of downloads: 2 -
Flashhobby-D2830-motor_r-500x500.jpg (29.82K)
Number of downloads: 2
#203
Postat 12 October 2020 - 10:57 AM
https://www.banggood...ehoCv0MQAvD_BwE
Io am luat acuma 2 unul de 750 si unul de 880 kw.
Bafta ciao Sorin
#204
Postat 16 October 2020 - 08:07 PM
Ideea e simpla dar voiam sa o verific si cu alti colegi mai cu mai mult sacaz pe degete.
Gama superioara de receptoare FrSky (cele cu variometru incorporat) sunt superbe dar au o mare hiba: antenutele prea fine. Doua dezavantaje:
1. se strica usor
2. se misca un pic receptorul in interior...s-a dus naibii transmisia, intra antena in fuselaj, se apropie prea mult de tesatura de carbon si se ecraneaza...nasoleala pe toata linia.
Si mai au si cacatul ala de mufa mica taman cat putzulika de furnica.
(si uitasem...daca te pune Aghiutza sa indrepti nitel firul de antena poti ramane cu un "firus interruptus" de toata frumusetea).
bineinteles ca se gasesc antene de schimb, am si din alea, nu e o problema, sunt destul de ieftine, eu le-am luat pe vremea cand chinezii aveau toate chestiile sub 25 de dolari cu transport gratuit standard, asteptai o luna sau mai mult dar veneau moca la posta de cartier (nu veneau, daca aveai o asigurare mica de sub 1 doalr primeai banii inapoi).
Cam lunga pregatirea...hai sa va zic idioata.
Receptoarele de 900 MHz (nu sariti cu gura...stiu 868/915 MHz) au un fel de antene dipol...ca in figura alaturata.
Bineinteles ca mustatile astea sunt mai lungi decat la cele de 2.4 GHz (raportul ar trebui sa fie 2.66).
Un lambda pe 4 la 2.4 GHz ar fi 12.49 cm / 4 = 31.22 mm (na ca acum stiti de ce antenutza de 2.4 GHz e belita pe vreo 30 de mm sau pe acolo).
AM putea sa masuram cat au msutatile alea, sa le impartim cu un factor de 2.66 (2400 / 900) si aia sa fie super-antenutza noastra de 2.4 GHz
(carcotasii aia din spate cu 868 si 915 ...cred ca e aproape sigur ca toate antenutzele astea de long range sunt pemtru 900 ca la ieftinaturi din cabluri nu se apuca sa faca separat...pe de alta parte la cele mai rasarite va sfatuiesc sa va uitati dupa inel rosu sau galben sau albastru)
Revin. Ceea ce m-a frapat e ca antene de tip dipol au pastrat tot un lambda pe 4 ...e drept ca e cea mai comuna dar sunt si cu castig mai mari:
https://en.wikipedia.../Dipole_antenna
cel mai bun castig e la 1.25 lambda...adica in total bratele stanga si dreapta ar trebui sa fie de 12.5 cm x 1.25 = 156 mm. Aici ar avea un castig de 5.2 dB.
Nici varianta cu lungimea totala a dipolilor egala cu lambda adica 12.5 cm nu suna rau la un castig de 4 dB.
Acuma nu sunt eu omul sa ma bucur la 2-3 dB in plus (ptr necunoscatori: 3dB inseamna dublare de putere) dar pe mine ma intereseaza altceva:
DIN MODUL DE CONSTRUCTIE ANTENUTA AIA E CAM UNISENS - AI SCOS VARFURILE AFARA SI LE_AI RASFIRAT NU MAI INTRA DE CAPUL LOR IN FUSELAJ
Imi scapa ceva? sau ma duc la OSIM sa bag patentu'?
Fisiere atasate
-
900mhz-crossfire-r9m-receiver-antenna-dipole.jpg (12.46K)
Number of downloads: 13
#205
Postat 19 October 2020 - 12:57 PM
FrSky Xact Series WING HV 8.4V Capable Servos HV5611/HV5612
IN STOCK
*Buy four of HV5611/HV5612, get one free GR8 or GR6 receiver.
Si m-am uitat pe pagina produsului sa vad daca apare in magazinul online pentru Europa (nici o sansa cu Europa, multe produse nu sunt prezente). Ce am remarcat:
- nu exista nici o explicatie pe pagina prodului sa explice diferenta intre HV5611 si HV5612, trebuie sa cauti cu google imagini ca sa vezi ca HV5611 are urechile in lungul carcasei (penytru montaj orizontal in aripa) si HV5612 perpendicular pe carcasa (normale...ca sa zic asa).
- pretul e bunicel, cu 10 USD mai ieftin ca un X08 si cu 20 USD mai ieftin ca un X08Plus ... si au mai multe facilitati (sunt PWM/SBus/Fport2)
- in plus la 4 servo-uri primiti gratuit un receptor GR8 sau GR6 (dar atentie ...astea nu sunt vechile modele ACCST, sunt receptoarele Archer care stiu doar ACCESS); adica la 180 de dolari cheltuiti pe servo primiti un receptor de 35 sau 40 de dolari dar il puteti folosi doar daca aveti o statie noua cu ACCESS
- si in fine o chestie interesanta dar nu legata de aceste doua servo: in afara de servo-urile astea miniaturale de 8 mm (similare cu X08, sin in care spatiul e probabil limitat) TOATE celelalte tipuri de servo din seria XAct au sensor Hall (inclusiv celelalat servo de 8 mm HV5101, similar cu KST DS125MG). Ceea ce imi confirma intr-un fel banuiala ca servo-urile de calitate vor renunta la potentiometru pentru a creste fiabilitatea
Servo-urile XAct vor fi disponibile si pe Banggood incepand cu 5 noiembrie. Pretul va fi un pic mai mare (56 de dolari pentru HV5611) si cu 10 USD transportul EU priority Line ...dar care paradoxal s-ar putea sa fie mai convenabil (la 180 de dolari platesti la posta vamala un TVA 35 de dolari TVA si vreo 2 dolari taxa de magazinaj si fiind peste 150 de euro platesti si ceva taxe vamale (depinde de functionar); pe varianta Banggood platesc aproape la fel (225 de dolari) dar am pachetul adus la usa de curier (mai ales in perioada asta, scutesc drumul in oras si stat la cozi)
Nu fac in nici un fel reclama FrSky sau HorusRC sau Banggod, doar semnalez alternative la MKS is KST si BlueBird.
Aceasta postare a fost editata de ender67: 19 October 2020 - 12:58 PM
#206
Postat 30 March 2021 - 10:02 PM
Desi nu este explicit e vorba de un concurs F3J (inainte sa existe formal F3J). 1985 e demult de tot dar multe lucruri sunt neschimbate. Imi place lansarea relaxata cu un singur tragator, aterizarea relaxata (nu la cm) si modelele. Ce mai, frumos.
F3B era competita de top atunci (si acum de fapt) si lumea dorea ceva mai lejer, cum e acum F3-RES
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 30 March 2021 - 10:06 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#207
Postat 04 April 2021 - 06:18 PM
Turnigy Nano-Tech Plus 450mAh 3S 70C Lipo Pack w/XT30 - 49g cantarit (55g cu adaptorul XT30-XT60)
eu am dat 7.03 EUR, acum vad ca este €11.92
https://hobbyking.co...70c-w-xt30.html
nu l-am testat la zbor dar l-am testat in casa pe Xplorer F5J, cel cu motor Tenshock EDF TS-EZ1515 - 16T - 4pol 3500KV pale RFM 16x8.5 slim. Pakul asta mic a dus 35A pret de 35secunde (cu 10V) incarcat la 4.1V/celula. S-a incalzit dar nu grav. Deci e fenomenal. Alte pakuri mici nu au dus nici pe departe asa curenti. Evident merge o urcare si gata.
Explorer cu Leopard LC250 - consuma vreo 25A deci pakul ar trebui sa cante. Nu stiu inca cat consuma Explorer BF dar o sa masor zilele astea. E urat ca le-au scumpit atat de mult in cateva zile.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#208
Postat 04 April 2021 - 08:28 PM
https://www.banggood...ur_warehouse=CZ
450 mAh 100C cu mufa care trebuie ...35 de grame
https://www.banggood...r_warehouse=CZ:
#209
Postat 04 April 2021 - 09:56 PM
ender67, la 04 April 2021 - 08:28 PM, a spus:
https://www.banggood...ur_warehouse=CZ
450 mAh 100C cu mufa care trebuie ...35 de grame
https://www.banggood...r_warehouse=CZ:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#210
Postat 05 April 2021 - 07:33 AM
2s - 7,4V - 12,5x6 Ae, 5996 rpm, 16 Amp. 121 Watt, Schub 954, VPitch 55 km/h, Eta 82,8%
2s - 7,4V - 13x8 Ae M41, 5676 rpm, 22 Amp. 163 Watt, Schub 1227g, VPitch 69 km/h, Eta 79,6%
2s - 7,4V - 13x8 GM CFK M25, 5790 rpm, 20 Amp. 148 Watt, Schub 995g, VPitch 71 km/h, Eta 80,8%
2s - 7,4V - 14x7 GM CFK M25, 5778 rpm, 20 Amp. 150 Watt, Schub 1167g, VPitch 62 km/h, Eta 80,7%
2s - 7,4V - 15x8 GM CFK M25, 5439 rpm, 26 Amp. 195 Watt, Schub 1929g, VPitch 66 km/h, Eta 76,8%
2s - 7,4V - 16x8 GM F5J CFK M25, 5334 rpm, 28 Amp. 209 Watt, VPitch 65 km/h, Eta 75,4%
In afara de schimbat bateria 2s-3s sau 3s-4s mai exista si varianta old school in care schimbi conul cu pale cu influente minime asupra CG.
Aceasta postare a fost editata de ender67: 05 April 2021 - 07:35 AM