Pagina 1 din 1
Averizari terenuri de zbor Probleme de receptie, situatii de evitat
#1
Postat 08 August 2018 - 11:58 PM
Salutare tuturor,
Propun sa punem aici informatiile care ajuta la mentinerea sigurantei zborului pe terenurile mai mult sau mai putin consacrate.
Incep asa:
AVERTIZARE CHITILA!!!
Atentie! Exista o zona la Chitila unde se pierde semnalul! Duminica 5 August 2018 <mantraro> nu a mai putut controla 2 modele din cauza pierderii semnalului (Sistem Turnigy). A testat apoi si o statie Futaba, semnal pierdut.
Am fost martor la aceste evenimente, citez din postul lui <mantraro>:
"Sambata a fost excelent si fara incidente.
Duminica, in schimb am rupt IAR80-ul. In dreptul halei de la marginea pistei este un bruiaj puternic a carui sursa nu am reusit sa o stabilim (sunt camere de luat vederi imprejurul halei si o antena parabolica...).
Cautand motivele crash-ului, am refacut traseul cu un alt aeromodel care, la fel, a pierdut semnalul (dar a scapat ca prin minune) si atunci ne-am apropiat de hala cu avionul in brate si am constatat ca pe o raza de 10-20m in jurul acesteia, semnalul statiei nu mai este receptionat(atat Turnigy cat si Futaba-FASST...AVIZ COLEGILOR CARE ZBOARA LA CHITILA !!! NU VA APROPIATI DE HALA DE LA SUD DE TEREN!"
Atentie!!! Sa aveti grija de cei sensibili la alergeni, mai ales de copii! Pe aproape toata suparafata cultivata anii trecuti cu porumb creste acum o buruiana periculoasa pentru sanatate - ambrozia (probabil Ambrosia artemisifolia). Ma indop cu Claritine de 4 zile, de cand am intrat in camp pentru cateva poze, inca am rinita si ma mananca ochii. Planta e atat de nasoala incat chiar si autoritatile noastre iau masuri (cica):
http://agrointel.ro/...enda-fermierii/
Am pus pozele de la cele doua evenimente succesive, descrise de <mantraro> si un montaj cu zonele problematice, sunt doar aproximate, probabil am exagerat cu intinderea lor.
Rog moderatorul sa fie bland daca am postat aiurea, zic ca-i bine sa avem un topic in care sa anuntam aceste probleme dar poate nu l-am deschis unde trebuia.
Voie buna,
Bogdan
Propun sa punem aici informatiile care ajuta la mentinerea sigurantei zborului pe terenurile mai mult sau mai putin consacrate.
Incep asa:
AVERTIZARE CHITILA!!!
Atentie! Exista o zona la Chitila unde se pierde semnalul! Duminica 5 August 2018 <mantraro> nu a mai putut controla 2 modele din cauza pierderii semnalului (Sistem Turnigy). A testat apoi si o statie Futaba, semnal pierdut.
Am fost martor la aceste evenimente, citez din postul lui <mantraro>:
"Sambata a fost excelent si fara incidente.
Duminica, in schimb am rupt IAR80-ul. In dreptul halei de la marginea pistei este un bruiaj puternic a carui sursa nu am reusit sa o stabilim (sunt camere de luat vederi imprejurul halei si o antena parabolica...).
Cautand motivele crash-ului, am refacut traseul cu un alt aeromodel care, la fel, a pierdut semnalul (dar a scapat ca prin minune) si atunci ne-am apropiat de hala cu avionul in brate si am constatat ca pe o raza de 10-20m in jurul acesteia, semnalul statiei nu mai este receptionat(atat Turnigy cat si Futaba-FASST...AVIZ COLEGILOR CARE ZBOARA LA CHITILA !!! NU VA APROPIATI DE HALA DE LA SUD DE TEREN!"
Atentie!!! Sa aveti grija de cei sensibili la alergeni, mai ales de copii! Pe aproape toata suparafata cultivata anii trecuti cu porumb creste acum o buruiana periculoasa pentru sanatate - ambrozia (probabil Ambrosia artemisifolia). Ma indop cu Claritine de 4 zile, de cand am intrat in camp pentru cateva poze, inca am rinita si ma mananca ochii. Planta e atat de nasoala incat chiar si autoritatile noastre iau masuri (cica):
http://agrointel.ro/...enda-fermierii/
Am pus pozele de la cele doua evenimente succesive, descrise de <mantraro> si un montaj cu zonele problematice, sunt doar aproximate, probabil am exagerat cu intinderea lor.
Rog moderatorul sa fie bland daca am postat aiurea, zic ca-i bine sa avem un topic in care sa anuntam aceste probleme dar poate nu l-am deschis unde trebuia.
Voie buna,
Bogdan
#3
Postat 09 August 2018 - 02:06 PM
renatoa, la 09 August 2018 - 10:19 AM, a spus:
Exista un topic special dedicat terenului de la Chitila, unde ai fi putut citi de ani de zile ca acolo este o instalatie radar.
Topicul este pentru a posta avertizari pentru orice teren de zbor. Si nu numai pentru probleme de receptie. Ideea ar fi ca oricine doreste sa zboare intr-o zona pe care nu o cunoaste bine sa gaseasca aici detalii care sa-i sporeasca sansele de a avea o experienta cat se poate de placuta.
Strict legat de Chitila: pe langa alte raportari mai vechi de pierdere a receptiei, duminica 05.Aug.2018, dupa stiinta mea, a fost prima data cand s-a reprodus cu succes un efect nedorit (pierderea semnalului) prin repetarea conditiilor experimentului. Ca variabile introduse, s-a probat si cu statii diferite: pana acum s-au dovedit a fi afectate sistemele Turnigy si Futaba FASST. Is de parere ca o chestiune care poate afecta serios bucuria unei zile de zbor trebuie sa fie mai vizibila pe forum.
#4
Postat 09 August 2018 - 09:13 PM
Intr-adevar, acum cativa ani cand era radarul functional aveam bruiaje pe 35MHz dar nu am avut niciodata pe 2.4
Probabil in cladirea respectiva au instalat ceva de curand pentru ca am mai zburat in zona si nu s-a intamplat niciodata nimic.
Din pacate nu ma pricep si nu stiu ce poate cauza o asa ecranare. Modelul se comporta ca si cand opresti statia.
Teo
Probabil in cladirea respectiva au instalat ceva de curand pentru ca am mai zburat in zona si nu s-a intamplat niciodata nimic.
Din pacate nu ma pricep si nu stiu ce poate cauza o asa ecranare. Modelul se comporta ca si cand opresti statia.
Teo
#5
Postat 09 August 2018 - 09:50 PM
... cu picioarele pe pamant ...
#6
Postat 10 August 2018 - 05:15 AM
Până și un rooter mai nervos poate bloca un receptor, e suficient să aibe suficuent de multă putere, iar frecvența să fie cea care trebuie. Din păcate, în ultima perioadă au tot apărut emițătoare în benzile libere cu puteri mult peste cele admise, iar de aici până la apriția interferențelor prejudiciabile, nu mai e decât un pas....
tot în gama asta, (gama E, cu frecvențe între 2 și 4 GHz) sunt radarele de apropiere ale aviației și cele meteorologice. Poate aveți vreo-unul pe acolo, și atunci, va trebui să vă căutați alt teren de zbor...
tot în gama asta, (gama E, cu frecvențe între 2 și 4 GHz) sunt radarele de apropiere ale aviației și cele meteorologice. Poate aveți vreo-unul pe acolo, și atunci, va trebui să vă căutați alt teren de zbor...
#8
Postat 10 August 2018 - 01:42 PM
Mihai_supy, la 10 August 2018 - 05:15 AM, a spus:
Până și un rooter mai nervos poate bloca un receptor, e suficient să aibe suficuent de multă putere, iar frecvența să fie cea care trebuie. Din păcate, în ultima perioadă au tot apărut emițătoare în benzile libere cu puteri mult peste cele admise, iar de aici până la apriția interferențelor prejudiciabile, nu mai e decât un pas....
tot în gama asta, (gama E, cu frecvențe între 2 și 4 GHz) sunt radarele de apropiere ale aviației și cele meteorologice. Poate aveți vreo-unul pe acolo, și atunci, va trebui să vă căutați alt teren de zbor...
tot în gama asta, (gama E, cu frecvențe între 2 și 4 GHz) sunt radarele de apropiere ale aviației și cele meteorologice. Poate aveți vreo-unul pe acolo, și atunci, va trebui să vă căutați alt teren de zbor...
Noi zburam permanent linga doua radare meteo functionale (continuu) . Solutia este Frsky V si D8. Alealate au cazut. Toate.
#9
Postat 10 August 2018 - 02:06 PM
Același lucru și la Bacău. Nu este afectat 40 MHz, iar din 2,4 sunt afectate doar cele FASST. Nu e permanent ci doar când se aterizează pe 340. Când vin (cele mari) pe 160 nu sunt probleme. Am rupt două modele din cauza asta.
Mai este ceva și la Vaslui, unde zboară Bogdan. Nu este nicio instalație militară, dar în apropierea unei rețele (nu știu precis - electrice, ori telefonice) receptorul este ecranat.
Mai este ceva și la Vaslui, unde zboară Bogdan. Nu este nicio instalație militară, dar în apropierea unei rețele (nu știu precis - electrice, ori telefonice) receptorul este ecranat.
URA şi la zbor fofezelor !
#10
Postat 10 August 2018 - 05:07 PM
Specific bruiajului de radar, este inductia semnalelor parazite, durata scurta a deranjului (+ rebind pentru majoritatea 2.4)si repetabilitatea. Apoi totul revine la normal.
Mult mai rau e bruiajul de la ILS sau antene de comunicatii (turn). Pentru ca acelea sunt continue in timp si spatiu.
Mult mai rau e bruiajul de la ILS sau antene de comunicatii (turn). Pentru ca acelea sunt continue in timp si spatiu.
Arata acest topic
Pagina 1 din 1