Magin One - tunel hidrodinamic cine cunoaste utilitatea acestui sistem
#1
Postat 24 February 2006 - 12:55 AM
Salutare stimati modelisti !!!
Ce se intampla ?
Nimeni nu mai alearga pe apa cu electricul ?
Veniti la o poveste !
Eu tocmai am terminat de echipat o noua ambarcatie pe care o aveam aruncata intr-un garaj de mai multa vreme si m-am decis sa o pun pe apa .............
Inca nu stiu cum va merge si nici nu prea am inteles bine la ce va ajuta canalul hidrodinamic pe care cei de la Robbe l-au proiectat la Magin One !
Astept cu nerabdare parerile voastre !
cu stima Marius
- am sa va pun si niste poze ca sa vedeti despre ce este vorba -
Ce se intampla ?
Nimeni nu mai alearga pe apa cu electricul ?
Veniti la o poveste !
Eu tocmai am terminat de echipat o noua ambarcatie pe care o aveam aruncata intr-un garaj de mai multa vreme si m-am decis sa o pun pe apa .............
Inca nu stiu cum va merge si nici nu prea am inteles bine la ce va ajuta canalul hidrodinamic pe care cei de la Robbe l-au proiectat la Magin One !
Astept cu nerabdare parerile voastre !
cu stima Marius
- am sa va pun si niste poze ca sa vedeti despre ce este vorba -
#8
Postat 25 February 2006 - 01:51 AM
Salut ! Zici ca e pentru cand se rastoarna !!!
Sa stii ca canalul este doar pe o parte facut ....daca se rastoarna apa iese din el !!
Si cand il pui in apa sta mai sa se scufunde pe o parte in special in spate !
Cred ca atunci cand inainteaza apa iese incet ..incet afara ..ce zici ?
Nu este pentru viraje cat mai stranse sau ceva de felul asta ?
Sa stii ca canalul este doar pe o parte facut ....daca se rastoarna apa iese din el !!
Si cand il pui in apa sta mai sa se scufunde pe o parte in special in spate !
Cred ca atunci cand inainteaza apa iese incet ..incet afara ..ce zici ?
Nu este pentru viraje cat mai stranse sau ceva de felul asta ?
#10
Postat 27 February 2006 - 10:31 AM
Salut Marius
Asa cum spune si gun_man, acel canal are rolul de-a redresa barca atuci cand se rastoarna. chestia sta cam asa: canalul se umple cu apa prin orificiile din corpul barcii, transformand barcuta intr-un fel de "hopa-Mitica" :D adica partea stanga, in special staga -spate , se va scufunda in apa odata cu elicea.
Poate sa-ti faci o idee si de aici: http://www.rc-speedb...e/flutkanal.php
Asa cum spune si gun_man, acel canal are rolul de-a redresa barca atuci cand se rastoarna. chestia sta cam asa: canalul se umple cu apa prin orificiile din corpul barcii, transformand barcuta intr-un fel de "hopa-Mitica" :D adica partea stanga, in special staga -spate , se va scufunda in apa odata cu elicea.
Poate sa-ti faci o idee si de aici: http://www.rc-speedb...e/flutkanal.php
#11
Postat 28 February 2006 - 01:01 AM
Salutare la voi toti !
Multumesc Soare de informatii !
Asa este.... aveti dreptate ! Azi l-am pus pe apa si i-am dat drumul .........................
Am mutit de ce am vazut !!!!!!!!!!!!!!
Merge DUREREEEEEEEEEEEEEEEEE .......
Nu am mai avut asa o satisfactie de mult sincer sa va spun ! Nu credeam ca FlutKanalul este real !
Ambarcatiunea este nemaipomenita ! Cand porneste pe primii 4,5 metri merge "inecata " si apoi dintr-o data se ridica schimba zgomotul motorul la inaintare intr-o maniera extraordinar de fascinanta si efectiv zboara pe apa !!! (frecarea se reduce la minimum)
Nu sunt texte e purul adevar si nu credeam ca este asa performanta !
Vireaza foarte strans si la maximum dar daca nu esti atent face o pirueta de de rupi de ras , se rastoarna si pe urma iese din nou din apa !
As fi curios daca i-as astupa canalul si ar deveni o barca normala ce s-ar intampla ?
Ce ziceti voi ?
Ce zici Soare ?
Crezi ca se rastoarna in apa si nu se mai ridica !
S-au devine mai putin manevrabila ?
S-au poate intr-o parte va vira mai bine si in cealalta mai rau ? Se poate !!!
Nu am reusit sa fac decat o poza , doua ca sa vedeti cum sta in apa !!
Pe curand .Cu stima Marius
Multumesc Soare de informatii !
Asa este.... aveti dreptate ! Azi l-am pus pe apa si i-am dat drumul .........................
Am mutit de ce am vazut !!!!!!!!!!!!!!
Merge DUREREEEEEEEEEEEEEEEEE .......
Nu am mai avut asa o satisfactie de mult sincer sa va spun ! Nu credeam ca FlutKanalul este real !
Ambarcatiunea este nemaipomenita ! Cand porneste pe primii 4,5 metri merge "inecata " si apoi dintr-o data se ridica schimba zgomotul motorul la inaintare intr-o maniera extraordinar de fascinanta si efectiv zboara pe apa !!! (frecarea se reduce la minimum)
Nu sunt texte e purul adevar si nu credeam ca este asa performanta !
Vireaza foarte strans si la maximum dar daca nu esti atent face o pirueta de de rupi de ras , se rastoarna si pe urma iese din nou din apa !
As fi curios daca i-as astupa canalul si ar deveni o barca normala ce s-ar intampla ?
Ce ziceti voi ?
Ce zici Soare ?
Crezi ca se rastoarna in apa si nu se mai ridica !
S-au devine mai putin manevrabila ?
S-au poate intr-o parte va vira mai bine si in cealalta mai rau ? Se poate !!!
Nu am reusit sa fac decat o poza , doua ca sa vedeti cum sta in apa !!
Pe curand .Cu stima Marius
#15
Postat 28 February 2006 - 12:31 PM
Salutare Marius,
Daca acoperi canalul, probabil (sigur) se va ridica mai repede pe apa, dar la fel de probabil (adica sigur :) ), la primul viraj scapat de sub control, vei face o baie dupa ea :D) (SOARE stie ). Manevrabilitatea nu va diferi f. mult la viteze mari, la viteze mai mici (adica pana sa gliseze deasupra apei) teoria se shimba pozitiv.
O alta parere personala (rog sa fiu corectat daca gresesc) este ca aceasta barcutza este configurata pt curse, care de obicei se tin pe un CIRCUIT in sensul acelor de ceasurnic, adica virajele sunt la dreapta. De aceea carma directie shi "lift" sunt pozitionate mai in dreapta fata de axa barcii. Chiar te rog, daca poti sa faci niste observatii comparative despre comportarea barcutei la viraje stanga respectiv dreapta, si sa ne spui si noa rezultatul, multumesc.
FlutKanalul este in stanga, pt a folosi cuplul ce apare atunci cand elicea se roteste, daca ar fi pe dreapta probabil tendinta barcii ar fi sa se redreseze, dar cu fundu-n sus :o
Concluzie: nu acoperi acel canal, e totusi o barca de viteza
PS1 motor, controler, elice, pac acumulatori?? zine si noua
PS2 la noi inca e gheata pe balta asa ca... momentan hover, shi alet dracovenii
bafta
Sorin
Daca acoperi canalul, probabil (sigur) se va ridica mai repede pe apa, dar la fel de probabil (adica sigur :) ), la primul viraj scapat de sub control, vei face o baie dupa ea :D) (SOARE stie ). Manevrabilitatea nu va diferi f. mult la viteze mari, la viteze mai mici (adica pana sa gliseze deasupra apei) teoria se shimba pozitiv.
O alta parere personala (rog sa fiu corectat daca gresesc) este ca aceasta barcutza este configurata pt curse, care de obicei se tin pe un CIRCUIT in sensul acelor de ceasurnic, adica virajele sunt la dreapta. De aceea carma directie shi "lift" sunt pozitionate mai in dreapta fata de axa barcii. Chiar te rog, daca poti sa faci niste observatii comparative despre comportarea barcutei la viraje stanga respectiv dreapta, si sa ne spui si noa rezultatul, multumesc.
FlutKanalul este in stanga, pt a folosi cuplul ce apare atunci cand elicea se roteste, daca ar fi pe dreapta probabil tendinta barcii ar fi sa se redreseze, dar cu fundu-n sus :o
Concluzie: nu acoperi acel canal, e totusi o barca de viteza
PS1 motor, controler, elice, pac acumulatori?? zine si noua
PS2 la noi inca e gheata pe balta asa ca... momentan hover, shi alet dracovenii
bafta
Sorin
#17
Postat 01 March 2006 - 12:23 AM
Salut !
Da e adevarat ca intr-o parte vireaza mai bine dar inca nu mi-e clar in care parte !
Sigur este proiectata pentru concursuri si de aceea se comporta asa!
Ai si tu Soare un Magin One ?
Cum este al tau ?
Eu am pus pe ea un motor Graupner 710 BB Turbo Neodymio (www.graupner.com) cu transmisie Robbe cu flansa de cauciuc , speed controlerul este de la RIPMAX XTRA SPRINT de 280 de amper continuu (www.ripmax.com) ,receptorul este un Futaba pe doua canale .
Bateriile sunt de la Sanyo de 2,4 Amper doua pakuri de sapte celule si saptamana asta am mai luat si doua pakuri de 3600mA NIMH ca sa mai prelungesc un pic durata de facut "valuri" ,dar parca tot mai suparate sun alea de la Sanyo chiar daca sunt mai mici ca si capacitate .
Elicea imi pare ca este un 42jumate , iar servoul este unul economic de 11 euro .
Pe curand
Marius
Da e adevarat ca intr-o parte vireaza mai bine dar inca nu mi-e clar in care parte !
Sigur este proiectata pentru concursuri si de aceea se comporta asa!
Ai si tu Soare un Magin One ?
Cum este al tau ?
Eu am pus pe ea un motor Graupner 710 BB Turbo Neodymio (www.graupner.com) cu transmisie Robbe cu flansa de cauciuc , speed controlerul este de la RIPMAX XTRA SPRINT de 280 de amper continuu (www.ripmax.com) ,receptorul este un Futaba pe doua canale .
Bateriile sunt de la Sanyo de 2,4 Amper doua pakuri de sapte celule si saptamana asta am mai luat si doua pakuri de 3600mA NIMH ca sa mai prelungesc un pic durata de facut "valuri" ,dar parca tot mai suparate sun alea de la Sanyo chiar daca sunt mai mici ca si capacitate .
Elicea imi pare ca este un 42jumate , iar servoul este unul economic de 11 euro .
Pe curand
Marius
Imagini atasate
#23
Postat 01 March 2006 - 10:37 PM
Ok Soare ! Totul este in regula !
As vrea sa-ti mai cer o parere daca se poate !
De ce se rastoarna totusi cu usurinta ? Din cauza vitezei , din cauza carmei sau din cauza tipului de scaf ?
Daca carma as pune-o in mijloc ar directiona fara problema atat in stanga cat si in dreapta ?
Cred ca da ?
As vrea sa-ti mai cer o parere daca se poate !
De ce se rastoarna totusi cu usurinta ? Din cauza vitezei , din cauza carmei sau din cauza tipului de scaf ?
Daca carma as pune-o in mijloc ar directiona fara problema atat in stanga cat si in dreapta ?
Cred ca da ?
#24
Postat 02 March 2006 - 10:04 AM
salut Marius,
Ceea ce spun acum e o parere personala amestecata cu ceea ce-am inteles eu de pe alte site-uri, poate va mai raspunde si alte persoane cu ceva mai multa experienta in domeniu.
Deci: o carma montata pe mijloc (axa longitudinala a barcii) va influenta la fel virajele la stanga respectiv dreapta. De ce se rastoarna?? pai cauza cred ca este: viraje prea stranse la viteza mare (aici cred ca se vede "maestria" pilotului).
La barcile Mono V ( cum este si MO) atunci cand vireaza asupra carmei se exercita o presiune care are ca efect (si) ridicarea barcii de pupa (TURN LIFT este termenul gasit pt acest fenomen) => barca se apleaca de prova => acea piruieta de care spuneai in jurul "botului http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif )
Ceea ce spun acum e o parere personala amestecata cu ceea ce-am inteles eu de pe alte site-uri, poate va mai raspunde si alte persoane cu ceva mai multa experienta in domeniu.
Deci: o carma montata pe mijloc (axa longitudinala a barcii) va influenta la fel virajele la stanga respectiv dreapta. De ce se rastoarna?? pai cauza cred ca este: viraje prea stranse la viteza mare (aici cred ca se vede "maestria" pilotului).
La barcile Mono V ( cum este si MO) atunci cand vireaza asupra carmei se exercita o presiune care are ca efect (si) ridicarea barcii de pupa (TURN LIFT este termenul gasit pt acest fenomen) => barca se apleaca de prova => acea piruieta de care spuneai in jurul "botului http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif )
Imagini atasate
#25
Postat 02 March 2006 - 10:35 AM
.....
Totusi, la aceste barci cu elice de suprafata, motarea unei carme pe mijloc ar obstructiona jetul de aer+apa ce-o propulseaza (tot pe axa longitudinala al barcii se monteaza si elicea) . O idee interesanta este cea a lui NASA (Sorin) care a montat pe barca lui 2 carme ce incadreaza elicea (ceva gen modelul Diabolo by Ro##e).
Pt a compensa efectul TURN LIFT se monteaza, in extremitatile pupei, niste "aripioare" (TURN FINS). Aceste "aripioare" se monteaza a.i. ,atunci cand barca se inclina la viraje , sa fie perpendiculare pe suprafata apei (nu prea stiu cum sa-ti zic, asa ca mai pun o poza in attach)
cam atat, sper c-am fost de ajutor shi n-am aberat pre mult http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
Bafta
Totusi, la aceste barci cu elice de suprafata, motarea unei carme pe mijloc ar obstructiona jetul de aer+apa ce-o propulseaza (tot pe axa longitudinala al barcii se monteaza si elicea) . O idee interesanta este cea a lui NASA (Sorin) care a montat pe barca lui 2 carme ce incadreaza elicea (ceva gen modelul Diabolo by Ro##e).
Pt a compensa efectul TURN LIFT se monteaza, in extremitatile pupei, niste "aripioare" (TURN FINS). Aceste "aripioare" se monteaza a.i. ,atunci cand barca se inclina la viraje , sa fie perpendiculare pe suprafata apei (nu prea stiu cum sa-ti zic, asa ca mai pun o poza in attach)
cam atat, sper c-am fost de ajutor shi n-am aberat pre mult http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
Bafta
Imagini atasate
#26
Postat 02 March 2006 - 10:49 AM
Aaaaa... am uitat: ma enerveaza si asia care se dau cu barcile acum, cand in Bucuresti sunt toate lacurile inghetate http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif)
#27
Postat 02 March 2006 - 08:16 PM
Salut!
mai frator, da voi v-ati "incins" in teorie de numa numa http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
Lasa Sorine ca se dezgheata si la noi lacurie si merem pe balta, pana una alta carmele acelea din pupa au si rolul de a evita derapajele la viteze si de a stabiliza modelul , parerea mea.
Ma intreb de fenomenele care apar la Magin One, trebuie sa fie super interesant sa o vezi pe apa. daca e ceea ce zice Marius imi iau si eu una, mai la vara, daca da domnu si patronu bani
:D
Stima,
Sorin :)
mai frator, da voi v-ati "incins" in teorie de numa numa http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
Lasa Sorine ca se dezgheata si la noi lacurie si merem pe balta, pana una alta carmele acelea din pupa au si rolul de a evita derapajele la viteze si de a stabiliza modelul , parerea mea.
Ma intreb de fenomenele care apar la Magin One, trebuie sa fie super interesant sa o vezi pe apa. daca e ceea ce zice Marius imi iau si eu una, mai la vara, daca da domnu si patronu bani
:D
Stima,
Sorin :)