Pagina 1 din 1
Accidente aeriene in RO
#1
Postat 07 July 2018 - 01:16 PM
"Un avion de vanatoare MiG 21 Lancer s-a prabusit, sambata, la Baza Borcea din judetul Calarasi.
Aeronava participa la un show aviatic, la care asistau mii de persoane, si s-a prabusit in apropierea statiei de taxare de la Fetesti, de pe Autostrada Soarelui. Avionul a luat foc la impactul cu solul.
Pilotul s-a catapultat, insa nu se cunoaste inca starea lui, informeaza site-ul de specialitate Aeronews, care posteaza si poze de la incidentul nefericit."
https://www.facebook...770210973054995
Aeronava participa la un show aviatic, la care asistau mii de persoane, si s-a prabusit in apropierea statiei de taxare de la Fetesti, de pe Autostrada Soarelui. Avionul a luat foc la impactul cu solul.
Pilotul s-a catapultat, insa nu se cunoaste inca starea lui, informeaza site-ul de specialitate Aeronews, care posteaza si poze de la incidentul nefericit."
https://www.facebook...770210973054995
... cu picioarele pe pamant ...
#3
Postat 07 July 2018 - 04:39 PM
Da, se pare ca nu s-a catapultat, ca sa duca avionul departe de public, presupunand ca mai avea control...
https://www.digi24.r...r-ocular-959755
https://www.digi24.r...r-ocular-959755
... cu picioarele pe pamant ...
#4
Postat 07 July 2018 - 06:19 PM
Intreb si eu asa ???? De ce ai deschis topicul asta ? Mai bine evitam discutii care nu ne privesc si il lasam sa se odihneasca in pace , Dumnezeu sa ierte !
Trex 700 V BAR
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
#5
Postat 08 July 2018 - 12:20 AM
Cred că e bine de ştiut şi e bine de discutat.
În momentul de faţă, România, ţara noastră, are ultimile gunoaie în materie de echipament şi mijloace militare.
Şi nu e nimic mai liniştitor sau mai bine în partea civilă. Vedeţi tomberoanele Tarom.
E drept, accidente se întâmplă, dar la capitolul dotări, armata română este dotată cu 100% gunoaie.
Gunoaie care încă mai pornesc şi în mod miraculos mai funcţionează doar pentru că mai sunt câţiva zevzeci care fac pe naiba în patru să le menţină pe linia de plutire. Rahat că instrumentele de bord sunt modernizate. Sunt modernizate cu tehnologie din anii 90.
Ne-am aliat la Nato ca să importăm ce ei nici la Remat n-ar putea duce.
N-avem un avion modern, proiectat şi fabricat în România, pentru România, cu toate că avem 100% din materialele necesare şi 100% din oamenii necesari. Se fabrică şi se asamblează elicoptere proiectate de străini, pentru străini, în schimb.
Doar forţa de muncă e românească. Nici măcar materialele. Eventual din ce bauxită am exportat se întoarce sub formă de compozite Glare de la chinezi.
Oricum, afară de spectacolele astea, nici unul din avioanele existente nu mai e util la nimic.
Exceptând pasiunea celor care le pilotează şi a celor care le întreţin.
Evitarea discuţiilor, de orice fel şi natură, este mai dănunătoare decât orice fel de cancer sau otravă!
Indiferent de cale şi formă, comunicarea este esenţa civilizaţiei şi a oricărei tentative de coeziune socială.
În momentul de faţă, România, ţara noastră, are ultimile gunoaie în materie de echipament şi mijloace militare.
Şi nu e nimic mai liniştitor sau mai bine în partea civilă. Vedeţi tomberoanele Tarom.
E drept, accidente se întâmplă, dar la capitolul dotări, armata română este dotată cu 100% gunoaie.
Gunoaie care încă mai pornesc şi în mod miraculos mai funcţionează doar pentru că mai sunt câţiva zevzeci care fac pe naiba în patru să le menţină pe linia de plutire. Rahat că instrumentele de bord sunt modernizate. Sunt modernizate cu tehnologie din anii 90.
Ne-am aliat la Nato ca să importăm ce ei nici la Remat n-ar putea duce.
N-avem un avion modern, proiectat şi fabricat în România, pentru România, cu toate că avem 100% din materialele necesare şi 100% din oamenii necesari. Se fabrică şi se asamblează elicoptere proiectate de străini, pentru străini, în schimb.
Doar forţa de muncă e românească. Nici măcar materialele. Eventual din ce bauxită am exportat se întoarce sub formă de compozite Glare de la chinezi.
Oricum, afară de spectacolele astea, nici unul din avioanele existente nu mai e util la nimic.
Exceptând pasiunea celor care le pilotează şi a celor care le întreţin.
Evitarea discuţiilor, de orice fel şi natură, este mai dănunătoare decât orice fel de cancer sau otravă!
Indiferent de cale şi formă, comunicarea este esenţa civilizaţiei şi a oricărei tentative de coeziune socială.
- Captain Sum Ting Wong
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
#6
Postat 08 July 2018 - 04:13 PM
Nu exista avione vechi , ci doar avioane care nu sunt intretinute corespunzator .Mig 21, daca e intretinut cum trebuie zboara , in limitele capacitatilor sale bineanteles .Ce a fost la acest ultim accident o sa aflam in timp. Ideea care s-a vehiculat e ca aspirat in motor o pasare ? asa o fi? vom trai si vom vedea pana la urma ce a fost.Nu contest ca avioanele sunt vechi, dar cu o intretinere si o exploatare corespunzatoare zboara fara probleme.
Ciao Sorin
Ciao Sorin
#7
Postat 09 July 2018 - 10:20 PM
Săndel, la 08 July 2018 - 12:20 AM, a spus:
Cred că e bine de ştiut şi e bine de discutat.
În momentul de faţă, România, ţara noastră, are ultimile gunoaie în materie de echipament şi mijloace militare.
Şi nu e nimic mai liniştitor sau mai bine în partea civilă. Vedeţi tomberoanele Tarom.
E drept, accidente se întâmplă, dar la capitolul dotări, armata română este dotată cu 100% gunoaie.
Gunoaie care încă mai pornesc şi în mod miraculos mai funcţionează doar pentru că mai sunt câţiva zevzeci care fac pe naiba în patru să le menţină pe linia de plutire. Rahat că instrumentele de bord sunt modernizate. Sunt modernizate cu tehnologie din anii 90.
Ne-am aliat la Nato ca să importăm ce ei nici la Remat n-ar putea duce.
N-avem un avion modern, proiectat şi fabricat în România, pentru România, cu toate că avem 100% din materialele necesare şi 100% din oamenii necesari. Se fabrică şi se asamblează elicoptere proiectate de străini, pentru străini, în schimb.
Doar forţa de muncă e românească. Nici măcar materialele. Eventual din ce bauxită am exportat se întoarce sub formă de compozite Glare de la chinezi.
Oricum, afară de spectacolele astea, nici unul din avioanele existente nu mai e util la nimic.
Exceptând pasiunea celor care le pilotează şi a celor care le întreţin.
Evitarea discuţiilor, de orice fel şi natură, este mai dănunătoare decât orice fel de cancer sau otravă!
Indiferent de cale şi formă, comunicarea este esenţa civilizaţiei şi a oricărei tentative de coeziune socială.
În momentul de faţă, România, ţara noastră, are ultimile gunoaie în materie de echipament şi mijloace militare.
Şi nu e nimic mai liniştitor sau mai bine în partea civilă. Vedeţi tomberoanele Tarom.
E drept, accidente se întâmplă, dar la capitolul dotări, armata română este dotată cu 100% gunoaie.
Gunoaie care încă mai pornesc şi în mod miraculos mai funcţionează doar pentru că mai sunt câţiva zevzeci care fac pe naiba în patru să le menţină pe linia de plutire. Rahat că instrumentele de bord sunt modernizate. Sunt modernizate cu tehnologie din anii 90.
Ne-am aliat la Nato ca să importăm ce ei nici la Remat n-ar putea duce.
N-avem un avion modern, proiectat şi fabricat în România, pentru România, cu toate că avem 100% din materialele necesare şi 100% din oamenii necesari. Se fabrică şi se asamblează elicoptere proiectate de străini, pentru străini, în schimb.
Doar forţa de muncă e românească. Nici măcar materialele. Eventual din ce bauxită am exportat se întoarce sub formă de compozite Glare de la chinezi.
Oricum, afară de spectacolele astea, nici unul din avioanele existente nu mai e util la nimic.
Exceptând pasiunea celor care le pilotează şi a celor care le întreţin.
Evitarea discuţiilor, de orice fel şi natură, este mai dănunătoare decât orice fel de cancer sau otravă!
Indiferent de cale şi formă, comunicarea este esenţa civilizaţiei şi a oricărei tentative de coeziune socială.
Sandel , ce discutie legata de aceasta tragedie vrei sa faci tu pe un forum de modelism ?
Minima decenta trebuie sa ne impuna respect catre familia eroului si nu pareri modelistice .
Trex 700 V BAR
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
#8
Postat 10 July 2018 - 08:07 AM
Daca forumul, care e dedicat hobby-urilor, nu neaparat doar modelismului, are sectiune 1:1, inseamna ca au locul lor si discutii despre aviatia mare.
Iar decenta ar trebui sa oa aiba autoritatile, care altceva decat ca avioanele sunt in perfecta stare nu stiu sa transmita.
Iar decenta ar trebui sa oa aiba autoritatile, care altceva decat ca avioanele sunt in perfecta stare nu stiu sa transmita.
... cu picioarele pe pamant ...
#9
Postat 10 July 2018 - 03:24 PM
Nu există avion vechi (cum spunea și Sorin Caius). Chestia asta cu "vechiul" și "gunoaiele" e găselniță reportericească. Absolut toate componentele de pe un avion au o resursă. Un fel de termen de garanție. Când expiră resursa nu contează dacă piesa respectivă pare bună, sau funcționează în parametri; se schimbă cu una nouă. MIG 21 este o platformă foarte bună cu o vechime similară cu cea a F 16. MIG 21 Lancer este un avion cu avionica actualizată (modernizată) să fie compatibilă NATO. A! I s-a pus și aer condiționat să nu se mai coacă piloții în cabină.
Chestia cu pasărea este și nu prea este... . Am văzut MIG 21 care a aspirat pasăre la sol, chiar înainte de a începe decolarea. Motorul nu s-a oprit și nici nu a dat semne de așa ceva. A semănat oarecum cu fenomenul de pompaj. Pilotul nici nu și-a dat seama. I s-a transmis prin radio să anuleze decolarea și să oprească imediat motorul.
Am urmărit filmarea și m-am uitat la câteva imagini. Avionul a părut să se comporte normal și ar fi existat timp pentru catapultare. E foarte posibil ca pilotul să fi simțit că-și pierde cunoștința și în ultimele clipe de luciditate a schimbat traiectoria departe de public.
Oricum ar fi, tot erou rămâne.
Chestia cu pasărea este și nu prea este... . Am văzut MIG 21 care a aspirat pasăre la sol, chiar înainte de a începe decolarea. Motorul nu s-a oprit și nici nu a dat semne de așa ceva. A semănat oarecum cu fenomenul de pompaj. Pilotul nici nu și-a dat seama. I s-a transmis prin radio să anuleze decolarea și să oprească imediat motorul.
Am urmărit filmarea și m-am uitat la câteva imagini. Avionul a părut să se comporte normal și ar fi existat timp pentru catapultare. E foarte posibil ca pilotul să fi simțit că-și pierde cunoștința și în ultimele clipe de luciditate a schimbat traiectoria departe de public.
Oricum ar fi, tot erou rămâne.
URA şi la zbor fofezelor !
#10
Postat 11 July 2018 - 02:59 PM
De regula un accident aviatic grav cu pierderi omenesti, e o inlatuire de evenimente care duc intr-un final la distrugerea aeronavei si decesul echipajului, aeronavele de regula au suficienta redundata (in special un avion de vanatoare) cat sa poata continua zborul si ateriza in siguranta in cazul unor defectiuni, cu siguranta si in acest caz au fost mai mult evenitemte care au dus la acest tragic sfarsit, sa speram ca autoritatile si cei care trebuie sa se ocupe de investigatia accidentului isi vor face treaba asa cum trebuie, nu pentr-u noi, ci mai mult pentr-u familia pilotului, pentr-u a gasi un gram de explicatie si mai apoi posibil liniste.
Sincere condoleante familiei si apropiatilor.
Sincere condoleante familiei si apropiatilor.
Arata acest topic
Pagina 1 din 1